Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Noe »

Jesper BW1100 skrev:
18. dec 2018, 17:24
Nuvel er Paul ikke en bly viol. Han tager sine slåskampe, hvor der bliver givet og taget. Men jeg kan sq ikke mindes han har begået nogle deciderede svinestreger, a la den her fra Wilczek. Derfor finder jeg det tåkrummende pinligt at Brøndby bruger det i en forsvarstale af Wilczeks overfald. De burde i bund og grund bare glæde sig over at dommeren var blind i kampen, og det dermed var med til at sikre dem 3 point.
Men på den anden side er det sq lidt skøn læsning alligevel. De har satme ondt i røven over det missede mesterskab; hvilket gør sejrens sødme endnu bedre! :lol:
Det er ikke første gang, at Brøndby forsøger at tørre den af på andre i deres redegørelser til disciplinærudvalget. Sidst var det Horsens' fans og vagter der "aktiverede" Brøndbys fas til vold og baneløb. Hver gang tror man at de har nået bunden. Hver gang bliver man overrasket. Jeg vakler mellem Jan Bech Andersen og en 14-årig forsmået fan, hvis jeg skal skyde på, hvem der skriver de redegørelser for Brøndby. Måske både Oscar og Jan Bech Andersen i fællesskab.

Ynkeligheden understreges af, at Vejle netop IKKE indberettede Wilczeks voldsepisode, fordi man ikke ville 'stikke' en anden klub. Brøndby stryger derefter direkte ud og peger fingre af FCM. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ikke-andre

Det er alt sammen de andres skyld. Og vi forstår ikke 'jargonen' på Vestegnen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Og hvis man læser deres kommentar til kendelsen bliver det først for alvor pinligt. De forsøger simpelthen at plædere for at Wilczek går efter bolden, og ved et uheld rammer Vejle-spilleren.....

https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 22018).pdf

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Apropro, hvis man skal høre lidt om nogle i hovedstaden, der har set sig sur på nogen i Jylland, eller måske bare hele Jylland.
Holmstrøm on fire.
https://dontt.dk/kb-hallen/

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hold nu kæft nogle elendige kamptidspunkter vi får.

3 mandagskampe
2 søndagskampe
1 fredagskamp

Due

Indlæg af Due »

SimonH skrev:
20. dec 2018, 15:17
Hold nu kæft nogle elendige kamptidspunkter vi får.

3 mandagskampe
2 søndagskampe
1 fredagskamp
Ja der røg familie kampene med ungerne :evil:

FCM må godt nok os være træt af det. Færre tilskuer. Medmindre de får flere penge for mandags kampene?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, det er dybt godnat.

Havde set frem til at min datter på 7 skulle have sin debut på MCH, men tidspunkterne gør det tæt på umuligt.

Må se om søndag kl. 17 i runde 26 er en mulighed, selvom den står på skole dagen efter.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sikke noget l... 3 mandagskampe, tak for kaffe :shock:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Til de interesserede, så åbnes en lækker julegave på TV3 Sport nu.

AC Horsens - BIF resultat 2-2 😂

Vijen

Indlæg af Vijen »

Lupus1999 skrev:
24. dec 2018, 13:30
Til de interesserede, så åbnes en lækker julegave på TV3 Sport nu.

AC Horsens - BIF resultat 2-2 😂
Har tændt :fcm:

Bagefter kommer Fcm - ACH

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Uha, Hjulmand kunne have fået jobbet i Anderlecht, men Nordsjælland sagde nej.

Lidt specielt at tænke på det forløb kontra Thorups skifte til Gent. Vi lader mestertræneren få sit ønske opfyldt, selvom det er midt i efterårssæsonen, hvor vi ligger godt til i toppen - men FCN vil ikke slippe Hjulmand et halvt år før kontraktudløb, selvom der er vinterpause, og alt tegner til en kedelig mellemæson. Og nu skrider han under alle omstændigheder til sommer... Men Anderlecht - hvem ved, om den chance kommer igen?

Hjulmand må være meget bitter.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Han har da også meldt ud at han stopper i FCN til sommer, så hvis Nordsjælland havde forhåbning om at han ville forlænge sin aftale, er det endegyldigt slut nu efter den her historie.
Jeg kan egentlig godt forstå FCN, det ser for mig ikke ud til at være en kedelig mellemsæson, men snarere en dans med nedrykningsstregen de er i gang med, de ligger kun 2 point over 11. pladsen som jo skal ud i de trælse kampe engang til foråret. De mangler i øvrigt stadig Brøndby, FCK og os i foråret, så jeg er personligt ikke i tvivl om at de ender blandt de nederste 8, og så kan alting ske. De vil næste år være en af mine nedrykningsfavoritter, uden Hjulmand som træner og med 3 sikre nedrykkere.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Benzo skrev:
7. jan 2019, 11:50
Jeg kan egentlig godt forstå FCN, det ser for mig ikke ud til at være en kedelig mellemsæson, men snarere en dans med nedrykningsstregen de er i gang med, de ligger kun 2 point over 11. pladsen som jo skal ud i de trælse kampe engang til foråret.
Men vil det ikke altid se sådan ud med den nuværende struktur med mindre du er et tophold, der er stukket helt af?

Jeg mener, det er noget af den pseudo-spænding, der er lagt ind i strukturen. På den måde er alle andre end FCK og os jo i "nedrykningsfare". 11.-pladsen er ikke under nogen nedrykningsstreg - det er bare den ene pulje. Og hvis FCN mod forventning ryger ned i den, så vil det utvivlsomt udligne sig ved, at de "stærke" førstevælgere derefter vælger at undgå gruppen med FCN i.

Der er simpelthen så mange muligheder for redning, at FCN's kvalitet på et tidspunkt vil gøre udslaget over for modstandere som Vejle, Vendsyssel og Hobro. Og hvis ikke, er "overlevelseschancen" så markant større med en måske desillusioneret Hjulmand, eller med en træner, der rent faktisk har en fremtid i klubben efter sommerferien? Mit bud er, at det ikke ville gøre den store forskel, om de skiftede nu. Det er et optimalt tidspunkt, hvis man alligevel skal gøre det.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg synes på alle måder, at det er ærgerligt, at FCN ikke lod Hjulmand gå til en fair pris, men i stedet forlangte en ublu pris (mere end det dobbelte af, hvad vi lod mestertræneren på en lang kontrakt gå for) for en træner med 6 måneder tilbage af kontrakten. Det var en kæmpe mulighed for ham, som mange dansk træner ikke får. Mener også, at FCN kunne have lanceret det som en god case, hvis de kunne sende en træner til en stor og traditionsrig klub i Belgien. Det er sjældent, at danske trænere kommer til udlandet (og er der egentlig andre tilfælde end Thorup, hvor han decideret er blevet solgt?), så det er også ærgerligt for dansk fodbold.

Jeg forstår til fulde hans skuffelse, og er egentlig ikke sikker på, at FCN er bedre stillet ved den nuværende situation i foråret end, hvis han var blevet skibbet til udlandet som en succeshistorie. Der kommer til at køre mange rygter om Hjulmands fremtid indtil den er fastlagt, og kan han bevare motivationen i foråret?

Synes vi har set flere tilfælde, hvor det bare er en dårlig kombination med en træner, der er i en klub, som han allerede har afsluttet samarbejdet med. FCN kunne lige så godt have gennemført trænerskiftet nu som til sommer. Tror alligevel de rekruttere en internt eller henter en, der kender klubben f.eks. Morten Karlsen i HB Køge.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
7. jan 2019, 14:04
Synes vi har set flere tilfælde, hvor det bare er en dårlig kombination med en træner, der er i en klub, som han allerede har afsluttet samarbejdet med. FCN kunne lige så godt have gennemført trænerskiftet nu som til sommer. Tror alligevel de rekruttere en internt eller henter en, der kender klubben f.eks. Morten Karlsen i HB Køge.
Jeps, eller Morten Wieghorst, Niels Frederiksen... Mulighederne er mange.

Hvis man var bekymret for næste sæson med de tre nedrykkere, ville det i øvrigt give ekstra god mening at hive en ny, topmotiveret træner ind nu, så alt var på plads til reformsæsonen. Tror såmænd nok, Hjulmand skal håndtere foråret her yderst professionelt, men jeg kan bare ikke rigtig se sagen som andet end en lose-lose for FCN og Hjulmand.

Jeg er i hvert fald glad for, at vi gik den anden vej og fik solgt det som en succeshistorie i stedet for.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
7. jan 2019, 14:30
THenry skrev:
7. jan 2019, 14:04
Jeps, eller Morten Wieghorst, Niels Frederiksen... Mulighederne er mange.

Hvis man var bekymret for næste sæson med de tre nedrykkere, ville det i øvrigt give ekstra god mening at hive en ny, topmotiveret træner ind nu, så alt var på plads til reformsæsonen. Tror såmænd nok, Hjulmand skal håndtere foråret her yderst professionelt, men jeg kan bare ikke rigtig se sagen som andet end en lose-lose for FCN og Hjulmand.

Jeg er i hvert fald glad for, at vi gik den anden vej og fik solgt det som en succeshistorie i stedet for.
Er ligeledes glad for FCM's ageren og på en måde lidt ærgerlig over FCN's.

Kommer til at tænke på Hobro da de sagde nej til at Jonas Dal kunne rykke til FCM.
Jonas Dal dykkede som træner og Jens Hammer har efterfølgende sagt at det var en af hans største fejl ikke at lade ham gå. En skuffet træner er bare ikke god at have i en klub.
Man kan sige, Hjulmand har nok mere erfaring at trække på, men stadig. Langt fra optimalt, og da specielt i en klub med så mange unge spillere der skal trænes til fremtiden. Og ja, ikke mærkeligt hvis Hjulmands navn vil blive ved med at dukke op undervejs.

I øvrigt sjov damage control eller kommunikation fra FCN efterfølgende. At de efter 'sigende' allerede inden havde aftalt at samarbejdet skulle ophøre til sommer. Den ved jeg ikke helt om jeg tror på, men sådan er der selvfølgelig så meget.

Besvar