Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Peter skrev:
21. nov 2018, 11:56
Stoffer skrev:
21. nov 2018, 09:32
Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.

Jeg er lodret uenig i, at man skal til at lave "fck-handler" i et vintervindue. At hente udenlandsproffer hjem skal kun gøres meget sjældent. Vi er heldigvis ikke fck. Vi må stole på konceptet, og så må det bringe holdet så langt som muligt.
Uden at kende vores ungdomsafdeling til ret stor grad så har jeg ikke hørt om nogen angriber eller venstre back der skulle være klar til at springe op på superliga holdet og slå til i tilfælde af salg/skader - Desværre! Derfor står de 2 positioner ret højt på min liste anyways - En relativt ung venstre back ind (Jonas Knudsen urealistisk i mine øjne) som kan konkurrere med Marc og snuppe pladsen når han engang smutter og Ingvartsen ind som erstatning for Paul er stadigt mine største ønsker.
Der er ingen tvivl om, at det bliver svære og svære, at gå fra vores akademi og direkte ind i førsteholdstruppen i takt med, at vores sportslige ambitioner stiger og de økonomiske muskler bliver større og større (baseret på store transferindtægter, der bliver reinvesteret i holdet). Særligt på så vital en position som angriber har jeg efterhånden svært ved at se nogen tage dette spring direkte (selvom vi har spændende angribere på U-19) ganske enkelte fordi konkurrencen er skærpet og vores 1. holdsspillere bare bliver bedre og bedre, hvilket er den naturlige konsekvens af, at de sportslige ambitioner er stigende (jf. udmeldinger om europæiske gruppespil og "dynastiambtioner"). Vejen er måske lidt kortere på andre "mindre værdifulde positioner" som f.eks. en wingback, men jeg tror helt sikkert, at vi vil se, at talentet skal være uomtvisteligt stort (lex. Andreas Poulsen eller NK) før man kan gå den direkte vej, og jeg vil også forvente, at den direkte vej bliver endnu svære i de kommende år, da de sportslige målsætninger er skærpet, hvilket sandsynligvis vil blive fulgt med indkøb af endnu bedre spillere i de kommende år for at indfri de meget ambitiøse målsætninger, som Steinlein meldte ud i sommers.

Hvis vi ser på FCM 2018, så skal du pt. som ungt angrebstalent på en 18-19 år/U-19 spiller bare for i første omgang at få en plads på bænken (Paul, Mabil og Wikheim er ikke medtaget, da jeg regner dem som de 3 startere) kunne slå følgende af:

En bulgarsk landsholdspiller (Kraev)
En costaricansk landsholdspiller (George)
En ukrainsk U-21 landsholdsspiller (Dovbyk), når han er klar
En spiller med 209 superligakampe (Rilwan)
Og potentielt et kommende top 3-alltime dyreste indkøb i FCMs historie (Evander)

Der er vel ikke mange U-19 spillere, der er bedre og vil kunne slå nogle af de ovenstående af?

Jeg ser derfor dette spring som værende så ekstremt stort, at du efterhånden skal være et helt vildt stort talent for at kunne gå den direkte linje (selv vores nuværende bomber Paul skulle en tur få leje i Vejle), og derfor vil jeg tro, at vi i fremtiden vil kigge på de angribere, som vi har udlejet til andre klubber (jeg tror også interessante nuværende U-19 angribere som Tengstedt og Gustav Isaksen skal på leje i fremtiden, hvis de skal slå igennem hos os), og så se på om de har vist nok der og udviklet sig nok til, at de evt. kan forstærke os selv her og nu. Og når jeg kigger de nuværende udlejede angribere (Jakub Thomsen, Sebastian Buch, Chuma Anene og B. David kan vi også tage med, da han spillede spidsangriber i FK Jerv), så er der ikke nogle af dem, der kan gå ind og lukke det hul, der opstår ved salg af Paul. Derfor skal der helt sikkert hentes en ny angriber, hvis Lange Paul bliver skudt af til vinter. Jeg tror man havde håbet, at Chuma med et halvt år som profil i Fredericia måske kunne have trådt ind i vores førsteholdstrup, men han har jo på ingen måde imponeret i Fredericia, og jeg kunne høre i Sort Snak, at Jonas Dal heller ikke ligefrem tror på, at han har niveau til FCM allerede her pr. 1 januar.

For at sætte FCM anno 2018s styrke i perspektiv, så kan tage et kig på hvilke spillere, som et ung lovende angrebstalent fra ungdomsafdelingen skulle slå af for at få en plads på bænken i 2010/2011 (den sidste sæson vi havde mulighed for at vinde guld og dermed indfri målsætningen i Ørgaard-perioden om guld i 2011):

En angriber, der i dag spiller i færøske Vestur (Ken Fagerberg)
En angriber, der i dag spiller i Sønderjyske (Mads Hvilsom)
En angriber, der i dag spiller i Adelaide United (Ken Ilsø)

Jeg kan i øvrigt også se, at det var den sæson af alle, hvor Christian Sivebæk har spillet flest superligaminutter (i dag spiller han i 1. division), mens en ung Rilwan Hassan deltog i 28 kampe i sin første fulde sæson i Superligaen (i modsætning til i dag, hvor han er marginalspiller, selvom han nu er i sin peak age, og burde være bedre end, da han var 20-21 år).
https://www.superstats.dk/hold/sason?id ... 010%2F2011

Konkurrencesituationen i 2013/2014 (altså sæsonen lige inden Benham kom til), så for angribere bl.a. således ud:

Tim Jansen, der aldrig blev den store succes i FCM
Jeppe Curth, som AAB ikke kunne bruge, og derfor udlejede til os i den sæson
En gammel og slidt Frank Kristensen i sin sidste sæson på topplan
En ung Onuachu (før udlejning til Vejle), der spillede sin første hele sæson i superligaen
https://www.superstats.dk/spillere/spil ... me?id=2614

Alt i alt så skal man efterhånden have et ekstremt højt niveau som ung angriber for at komme på vores førstehold, og jeg forventer som nævnt, at det klart bliver svære i fremtiden for de unge talenter at tage den direkte vej fra akademi til førstehold (selv et kæmpetalent midtbanetalent som Victor Torp må tage sin vej til førsteholdet via i første omgang leje i 1. division), og det er vel også derfor vi sender mange ud på leje, så de kan få deres første erfaring med seniorbold der, og lave deres fejl der, da der ikke i samme omfang som tidligere er råd til at spille med et ungt og uerfarent stortalent, der laver sine første fejl på et hold, der spiller for et mesterskab og forsøger at kvalle til europæisk fodbold.

Uden jeg har kigget på statistikkerne, så vil jeg også klart forvente, at man kan se at vores gennemsnitsalder er stigende i disse år sammenlignet med tidligere, da vi nu har råd til at købe stærke færdigudviklet spillere (bl.a. med erfaring fra udlandet), mens vi tidligere var tvunget til at hive unge talenter op fra ungdomsafdelingen, da vi var fattige som en kirkerotte (og flere gange på konkursens rand) og derfor ikke havde anden udvej end at satse på de unge talenter.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Engelsk medie kæder Paul sammen med Brentford,

hvis Brentford sælger deres topscorer som netop nu topper chmpionship, og kædes sammen med bl.a. Everton

https://footballleagueworld.co.uk/3-pot ... poached/4/

Peter

Indlæg af Peter »

ben2han skrev:
23. nov 2018, 23:07
Engelsk medie kæder Paul sammen med Brentford,

hvis Brentford sælger deres topscorer som netop nu topper chmpionship, og kædes sammen med bl.a. Everton

https://footballleagueworld.co.uk/3-pot ... poached/4/
Uden at kende reglerne til fulde så tvivler jeg på at Paul kan få arbejdstilladelse i England - For få landskampe

THenry

Indlæg af THenry »

Nej. Det virker som et underligt rygte, da Paul vil få svært ved at få arbejdstilladelse i UK, da han ikke er landsholdspiller for Nigeria. Jeg tror en potentiel handel vil falde på dette parameter.

I Sommeren 2017 fik Birmingham FC f.eks. underkendt arbejdstilladelse til en nigeriansk landsholdspiller. https://www.bbc.com/sport/football/40950438

Derudover tror jeg ikke på, at Brentford kan betale den pris, som vi forlanger for Paul. Deres all time rekordindkøb kostede ca. 22. mio. kr., og da vi tidligere har afvist tilbud på Paul i størrelsen ca. 35-40 mio. kr., så virker det heller ikke som et realistisk skifte af økonomiske årsager.

Brentford lyder vel også som et downgrade for Paul, hvis alternativerne er klubber som Porto og måske Werder Bremen?

ben2han

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
24. nov 2018, 10:59
Nej. Det virker som et underligt rygte, da Paul vil få svært ved at få arbejdstilladelse i UK, da han ikke er landsholdspiller for Nigeria. Jeg tror en potentiel handel vil falde på dette parameter.

I Sommeren 2017 fik Birmingham FC f.eks. underkendt arbejdstilladelse til en nigeriansk landsholdspiller. https://www.bbc.com/sport/football/40950438

Derudover tror jeg ikke på, at Brentford kan betale den pris, som vi forlanger for Paul. Deres all time rekordindkøb kostede ca. 22. mio. kr., og da vi tidligere har afvist tilbud på Paul i størrelsen ca. 35-40 mio. kr., så virker det heller ikke som et realistisk skifte af økonomiske årsager.

Brentford lyder vel også som et downgrade for Paul, hvis alternativerne er klubber som Porto og måske Werder Bremen?
Der er mange udlægninger, det bbc link du referere til, her står der, at Nigeria ligger uden for top50 landsholdsmæssig, og at det er det der er afgørende ? så hvad er op og ned i det her ??

Vedr. Brentford, så hænger det sammen med at netop Neal Maupay 22 år, er topscorer i Championship og ja ham sælger de nok ikke for en slik, Brentford har tidligere solgt en topscorer Scott Hogan tilbage i 16/17 til en anden Championship klub for 10,5 mill euro + klausuler, men nu nævnes Maupay på Evertons liste, og pengene større i PL, det ved vi jo fra Sørloth salget, og om nogen ved Brentford godt, at Paul koster, men vi ved jo ikke om historien holder.

Peter

Indlæg af Peter »

ben2han skrev:
24. nov 2018, 15:20
THenry skrev:

Der er mange udlægninger, det bbc link du referere til, her står der, at Nigeria ligger uden for top50 landsholdsmæssig, og at det er det der er afgørende ? så hvad er op og ned i det her ??

Vedr. Brentford, så hænger det sammen med at netop Neal Maupay 22 år, er topscorer i Championship og ja ham sælger de nok ikke for en slik, Brentford har tidligere solgt en topscorer Scott Hogan tilbage i 16/17 til en anden Championship klub for 10,5 mill euro + klausuler, men nu nævnes Maupay på Evertons liste, og pengene større i PL, det ved vi jo fra Sørloth salget, og om nogen ved Brentford godt, at Paul koster, men vi ved jo ikke om historien holder.
Der er noget med hvor at holdet ligger på ranglisten og hvor mange kampe man har spillet :)

Er man ikke fra Europa er det ikke nemt at få arbejdstilladelse i England - Ved at Arsenal har en ung nigerianer som ikke har arbejdstilladelse udlejet til FC Porto og tidligere har han været udlejet hos en klub i den næstbedste hollandske række :)

Kunne have været super godt for os hvis at han kunne komme til England for pengene er større der, men tvivler på at det er en mulighed - Desværre :D

THenry

Indlæg af THenry »

ben2han skrev:
THenry skrev:

Hvis Paul skal til England, så skal han godkendes i "exceptions panel", da han ikke er automatisk kvalificeret til arbejdstilladelse, da han ikke er landsholdspiller for Nigeria. Du kan læse mere om det sindrige system med forskellige kriterier her https://www.reevaldo.com/story/2016/9/1 ... gn-players

Min pointe er, at Paul nok også får svært ved at kvalle via "exceptions panel" (på samme vis som jeg troede Sanneh ville få svært ved at kvalificere sig til arbejdstilladelse via Exceptions Panel, hvis vi havde fået et kæmpe bud fra PL i sommers på ham). Det er generelt rigtigt svært at opnå arbejdstilladelse i UK for afrikanske fodboldspillere, og jeg forsøgte, at underbygge mit udsagn med eksemplet om, at Birmingham i 2017 ikke fik arbejdstilladelse til en nigeriansk landsholdspiller med mere end 50 landskampe siden 2012. Altså en relativ lignende case blot med den forskel, at Paul ikke har spillet landskampe. Derfor tror jeg ikke det pengestærke engelske marked er en mulig destination for Paul.

Derudover ved du jo også godt, at klubber (som FCM og Brentford) sælger en spiller dyrt, men slet ikke reinvesteringer samme beløb i hans erstatning (der skal også betales lønninger, agenter og udgifter til træningsanlæg og stadions m.v.). Det gjaldt både for Brentford ved salget af Hogan og FCM ved salget af Sørloth eller Sanneh (hvor afløseren Scholz kostede 10 mio. kr.), så selvom Brentford sælger Maupay stjernedyrt, så kan jeg slet ikke forestille mig, at de kan eller vil lægge de "Sørloth-penge", som jeg forventer vi kræver for Paul pt.

ben2han

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
24. nov 2018, 17:32
ben2han skrev:
THenry skrev:

Hvis Paul skal til England, så skal han godkendes i "exceptions panel", da han ikke er automatisk kvalificeret til arbejdstilladelse, da han ikke er landsholdspiller for Nigeria. Du kan læse mere om det sindrige system med forskellige kriterier her https://www.reevaldo.com/story/2016/9/1 ... gn-players

Min pointe er, at Paul nok også får svært ved at kvalle via "exceptions panel" (på samme vis som jeg troede Sanneh ville få svært ved at kvalificere sig til arbejdstilladelse via Exceptions Panel, hvis vi havde fået et kæmpe bud fra PL i sommers på ham). Det er generelt rigtigt svært at opnå arbejdstilladelse i UK for afrikanske fodboldspillere, og jeg forsøgte, at underbygge mit udsagn med eksemplet om, at Birmingham i 2017 ikke fik arbejdstilladelse til en nigeriansk landsholdspiller med mere end 50 landskampe siden 2012. Altså en relativ lignende case blot med den forskel, at Paul ikke har spillet landskampe. Derfor tror jeg ikke det pengestærke engelske marked er en mulig destination for Paul.

Derudover ved du jo også godt, at klubber (som FCM og Brentford) sælger en spiller dyrt, men slet ikke reinvesteringer samme beløb i hans erstatning (der skal også betales lønninger, agenter og udgifter til træningsanlæg og stadions m.v.). Det gjaldt både for Brentford ved salget af Hogan og FCM ved salget af Sørloth eller Sanneh (hvor afløseren Scholz kostede 10 mio. kr.), så selvom Brentford sælger Maupay stjernedyrt, så kan jeg slet ikke forestille mig, at de kan eller vil lægge de "Sørloth-penge", som jeg forventer vi kræver for Paul pt.
Jeg synes du skyder dig selv lidt i foden, ved at skrive at du forventer "Sørloth penge", Sørloth har indtil videre givet ca. 95 mill kr. 75 + 20

For du ved, at PL har de højeste beløb, og får du en tysk, hollandsk, Belgisk, Fransk, Italiensk klub til at lægge de penge ? næppe, hvis Spansk så er det jo 3-4 klubber der køber i den klasse du efterspørger.

THenry

Indlæg af THenry »

"Sørloth-penge" er 10 mio euro. Du kan ikke basere din økonomi på et hav af usikre klausuler, som man ikke selv kan styre. Det har været ren bonus for os med de klausuler, der er gået hjem, og at Crystal Palace overlevede, selvom Sørloth ikke spillede meget for dem.

Jeg er ret sikker på, at der sidder et kæmpestort prisskilt i nakken på Paul, og hvis Paul virkelig er manden Porto vil have, så kan de også finde 10 mio. euro.

ben2han

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
24. nov 2018, 18:43
"Sørloth-penge" er 10 mio euro. Du kan ikke basere din økonomi på et hav af usikre klausuler, som man ikke selv kan styre. Det har været ren bonus for os med de klausuler, der er gået hjem, og at Crystal Palace overlevede, selvom Sørloth ikke spillede meget for dem.

Jeg er ret sikker på, at der sidder et kæmpestort prisskilt i nakken på Paul, og hvis Paul virkelig er manden Porto vil have, så kan de også finde 10 mio. euro.
klausuler er en del af kontrakter nu til dags.

fakta er at CP p.t. har punget 95 mio kr. og der er god chance for ca. 27 mio kr. hvis CP bliver i PL og Sørloth opnår mere en 25 kampe for CP. Derudover er der 10-15 pct. videresalgsklausul, og uanset det, så er det jo penge CP skal finde frem og skal kalkulere med i deres budgetter.

Jamen vi kan da kun håbe på at Porto kan smide 10 mio Euro på bordet, men medierne nævner nævner et 100 mio kr. salg

https://www.aoh.dk/artikel/medie-portug ... or-onuachu

https://footy.dk/footy-fodbold/2018/11/ ... er-kroner/

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvis der skal købes noget ind i det her vindue, så er det back pladserne, indlæg fra venstre kant er helt væk.

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Måske Andreas Poulsen på en leje kan være en mulighed i vinterpausen?

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Ken Fagerberg retur? Han har fået styr på sit liv, og talentet var jo stort i sin tid https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... lle-venner

:D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

CasperBW skrev:
26. nov 2018, 21:55
Ken Fagerberg retur? Han har fået styr på sit liv, og talentet var jo stort i sin tid https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... lle-venner

Så tror da fanden at manden aldrig slog til. Når man tænker på hvor dyrt det indkøb var for os dengang ifht vores økonomiske formåen, så gør det sgu lidt ondt at læse. Det er dog godt at manden tilsyneladende er kommet ud på den anden side igen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
27. nov 2018, 07:44
CasperBW skrev:
26. nov 2018, 21:55

Så tror da fanden at manden aldrig slog til. Når man tænker på hvor dyrt det indkøb var for os dengang ifht vores økonomiske formåen, så gør det sgu lidt ondt at læse. Det er dog godt at manden tilsyneladende er kommet ud på den anden side igen.
Ja, det viser vigtigheden af at få scoutet godt og grundigt rundt om hele den spiller, man vil hente. Selvom han har forsøgt at holde det skjult, så er der jo nogle, der må have vidst det. Holdkammerater o.lign. Så Fagerberg var en klar fejlscouting, måske ikke på det fodboldmæssige, men i hvert fald det personlige plan. Det var ikke den svenske Rooney eller Ronaldinho vi havde hentet. Det var den svenske Gazza.

Låst