Fankulturen i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due

Fankulturen i FCM

Indlæg af Due »

Hej alle.

Nu bliver der skrevet en del om banneret igår i kamptråden og diverse socialemedier osv.

Jeg synes det er en meget uheldig sag for klubben og jeg føler mig sat i en bås som fan af FCM.

Jeg forstår ikke man i fanklubben ikke er mere kritisk over hvad der sker og hvordan man vil opføre sig. Jeg ved godt der altid vil være nogen tumber med lav IQ, men alligevel undre jeg mig over at man bare kan få lov til at hænge sådanne et banner op? Det er jo ikke bare 2 personer. Der er jo langt flere der hjælper med det og holder det oppe.

Er der ikke nogen koordinering i området med disse ting? Kan alle bare hænge hvad de har lyst til op?

Fcm og jeg som fan ønsker jo klubben er en klub der er mangfoldig. Hvordan passer vores fankultur ind i dette? Vi har en kulturbære i klubben, Erik S som også tager kampen mod homofobi og dagen efter kan han høre fanklubben råbe flere bøsse sange :(
ASA området som skal sætte gang i publikum gør det modsatte når capoen står og råber bøsse sange. Folk står jo og ryster på hovedet og krummer tæer mens stemningen daler og ender med 20 mand der synger og synes det er sejt og sjovt.

Hvor er vore fankultur på vej hen?

Jeg synes det er MEGA pinligt og vi fremstår mere og mere som en klub med en fankultur fra stenalderen.

Har i andre det ligesom jeg? Kan vi ikke vise Danmark at FCM også er en klub der lever i 2018.

Brugeravatar
levis

Re: Fankultur i FCM

Indlæg af levis »

God trådstart, Due! Det er nemlig en relevant diskussion. Man skal ikke male fanden på væggen blot på grund af gårsdagens episode, men når så åndssvage situationer opstår, så er det oplagt at tage en diskussion af (vise dele af)fankulturen.

Netop bøsse-sangene er jeg også træt af. Det samme gør sig gældende, når vi råber "sigøjnere" på Brøndby stadion.

Ellers syntes jeg, at der rigtig mange positive vinde der blæser over fanskaren. Det er fedt at se. Især på udebanerne i Vejle, Hobro, Agf osv er det virkelig flot!

Due

Re: Fankultur i FCM

Indlæg af Due »

levis skrev:
31. aug 2018, 13:01
God trådstart, Due! Det er nemlig en relevant diskussion. Man skal ikke male fanden på væggen blot på grund af gårsdagens episode, men når så åndssvage situationer opstår, så er det oplagt at tage en diskussion af (vise dele af)fankulturen.

Netop bøsse-sangene er jeg også træt af. Det samme gør sig gældende, når vi råber "sigøjnere" på Brøndby stadion.

Ellers syntes jeg, at der rigtig mange positive vinde der blæser over fanskaren. Det er fedt at se. Især på udebanerne i Vejle, Hobro, Agf osv er det virkelig flot!
Ja det glemte jeg nok at skrive. Jeg synes nemlig også det har været fedt at se den store tilslutning på udebane. Og derfor håber jeg også at fanklubben kan bliver gjort mere respekteret og et fantastisk sted at være så den vokser.

Og derfor er det så vigtigt, at vi er en fanklub der kan omfavne alle og ikke skræmme folk væk med disse tiltag.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Fankulturen i FCM

Indlæg af Acebone »

Hvad med en tifo-mæssig modreaktion på banneret? Simpelthen lave et kontra-banner i den rette ånd. Noget a la:

SAMLET FOR MIDTJYLLAND
NEJ TIL RACISME

Næste hjemmekamp er d. 16. september mod FCK. Jeg skulle personligt gerne give et økonomisk bidrag via mobilepay, hvis nogen kan lave et godt banner.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 16:57
Hvad med en tifo-mæssig modreaktion på banneret? Simpelthen lave et kontra-banner i den rette ånd. Noget a la:

SAMLET FOR MIDTJYLLAND
NEJ TIL RACISME

Næste hjemmekamp er d. 16. september mod FCK. Jeg skulle personligt gerne give et økonomisk bidrag via mobilepay, hvis nogen kan lave et godt banner.
Jeg støtter også gerne med et bidrag.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg giver også gerne et bidrag til et sådan banner, som det foreslås.

Håber vi kan fortsætte den positive udvikling på fanscenen, som vi har set på det seneste, selvom jeg godt nok stadigvæk er godt og grundig træt af den møgsag, som det lorte banner har kastet os ud i!

974

Indlæg af 974 »

At give et BIDRAG økonomisk er jo relativt ligegyldigt, når man samtidigt på den måde vel nærmest fratager sig ansvaret for at lave det??

Jeg synes vi skal fokusere på at der over den seneste tid er skabt bedre og bedre kultur stemningsmæssigt, og antalsmæssigt..
Synes at det er fedt at flere og flere stemmer i, og man får jo helt kuldegysninger, når det virker til at hele CC og Faxe bare giver den fuld gas i perioder :-)
Nu skal der arbejdes på at disse perioder også bliver lidt længere og mere vedvarende!

Synes også at vi har fået en rigtig god capo, og han får god støtte af et par hjælpere, og frem for alt et par super trommeslagere

Så alt i alt går det fremad, og et banner lavet af nogle ubetænksomme fjolser skal ikke være med til at ødelægge den fremgang!

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

974 skrev:
1. sep 2018, 12:49
At give et BIDRAG økonomisk er jo relativt ligegyldigt, når man samtidigt på den måde vel nærmest fratager sig ansvaret for at lave det??
Men det er jo netop min pointe. Jeg kan ikke stå for at lave det selv, til gengæld vil jeg gerne støtte nogen, som har tid og lyst.

974

Indlæg af 974 »

Acebone skrev:
1. sep 2018, 13:06
974 skrev:
1. sep 2018, 12:49
Men det er jo netop min pointe. Jeg kan ikke stå for at lave det selv, til gengæld vil jeg gerne støtte nogen, som har tid og lyst.
Nu er det jo altså DIG der foreslår det ;-)

DIN idé - DIN mission

Eller du tænker bare at det er sådan et slags bestillingsarbejde?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

974 skrev:
1. sep 2018, 14:22

DIN idé - DIN mission

Ja, idé, ikke et krav. :)

Det kunne jo være, der var nogen derude, som havde erfaringen med det, samt tiden til det, og blot manglede idéen eller incitamentet.

Jeg aner ikke, hvem tifo-folket er, men det kunne jo være én af dem så idéen og tænkte "YES, fed idé, det er da det, vi skal gøre".

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
1. sep 2018, 15:31
974 skrev:
1. sep 2018, 14:22

DIN idé - DIN mission

Ja, idé, ikke et krav. :)

Det kunne jo være, der var nogen derude, som havde erfaringen med det, samt tiden til det, og blot manglede idéen eller incitamentet.

Jeg aner ikke, hvem tifo-folket er, men det kunne jo være én af dem så idéen og tænkte "YES, fed idé, det er da det, vi skal gøre".
Hvis der følger et krav om udførsel med alle idéer, løber vi hurtigt tør for ideer. Jeg vil stadig gerne bidrage - med ussel mammon - da geografien gør det umuligt for mig at svede for sagen selv.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Der er blevet uddelt karantæne til to fans som er blevet identificeret som bagmænd til det berømte banner:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... karantaene

Håber den sag er lagt i seng nu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
4. sep 2018, 16:35
Der er blevet uddelt karantæne til to fans som er blevet identificeret som bagmænd til det berømte banner:

Men et års karantæne?
Er det en hård straf?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hvad synes du? Stening havde nok været en overreaktion, og en løftet pegefinger en underreaktion.

oros

Indlæg af oros »

Steffen am skrev:
4. sep 2018, 16:39
Benzo skrev:
4. sep 2018, 16:35

Men et års karantæne?
Er det en hård straf?
Næ, det er ganske passende. Jeg håber, vi også kan få stoppet de tåbelige bøssesange.
Vis dog lidt format.

Besvar