EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
levis

Re: EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Indlæg af levis »

THenry skrev:
31. aug 2018, 11:19
Den her sag kommer til at hænge over os i meget lang tid, og hvor vi potentielt til evig tid skal bortforklare, at vi ikke er en flok afstumpede racistiske fans fra Midtjylland, da billedet af det fucking forpulerede banner vil ligge på nettet altid. Jeg er allerede træt af her dagen derpå, at skulle tage afstand for nogle få idioters gale værk, og forklare at vi faktisk er nogle ordentlige mennesker, der ikke er racister, og faktisk godt kan lide afrikanere!
Enig! Godt indlæg THenry.

Her dagen efter er jeg næsten mere ked af banneret end nederlaget. Det er det mest skammelige jeg nogensinde har oplevet på FCMs fan scene. Fair nok at folk har en holdning til Malmø og indvandring, men det her går ud over os alle sammen. Øv hvor er det pinligt.

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Jeg er 100% enig i dit indlag THenry. Det samler rigtig godt op på denne rigtig pinlige situation.

For første gang i mange år, har jeg bare sådan en "nå"-følelse ovenpå et nederlag. At ryge ud til Malmö kommer i anden række, set i forhold til banner-gate. Det fylder meget mere i hovedet på mig i dag. Vi er en klub som ofte går efter at have kant og gøre tingene anderledes. Nogle gange bliver der skudt ved siden pladen. Og nogle gange kan det være lidt svært at bakke op om alle klubbens tiltag og Steinleins udtalelser i pressen. Senest med den lidt pinlige billet-gate før Astana kampen. Men jeg har altid bare kunne trække på skulderen af det der bliver sagt og gjort. Men idag skammer jeg mig for første gang nogensinde over at være FCM fan.

Jeg har stor respekt for alle dem der bruger deres fritid på fan-arbejde med tifos, awayture mv. Dejligt at nogen vil bruge tiden på dette. Tak for det!!!! Det må være ekstra træls for jer idag, at bruge mange timer på arbejdet - og så idag blive sat i bås med en flok tumper.

Jeg regner med at det er et lille fåtal der står bag dette banner. Men hvordan kan det blive rullet ud uden nogen kigger på det og siger stop - den her helt skæv den her.? Er der ingen voksne der er ind over den slags banner? Især i forhold til indhold og budskab? Det kunne være rart hvis der var en procedure hvor minimum én voksen, som samtidig har en IQ over 50, lige skulle godkende den her slags. Så kunne det jo også være, at stavefejlen på dette banner var fanget i opløbet. Selv om det er en lille ting i det store billede.

Pinlighederne toppes desværre da BW's formand vælger ikke at tage afstand fra dette banner. Det er jo i realiteten en blåstempling af situationen og hermed en bekræftelse af, at FCM fans er racister. Indtil da kunne det jo potentielt set have været fire stk. 16 årige drenges manglende dømmekraft og indsigt i den verden de lever i, vi var vidne til.

Jeg håber virkelig nogen tager ansvar, BW tager officielt afstand og formanden genovervejer om han er helt i synk med virkeligheden og FCM hjælper med at finde synderne via video og giver karantæne fra station.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Det ser heldigvis ud til at de skyldige i Banner-gate straffes af klubben såfremt de findes https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... ret-banner

Det er prisværdigt.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jakla skrev:
31. aug 2018, 14:24
Det ser heldigvis ud til at de skyldige i Banner-gate straffes af klubben såfremt de findes https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... ret-banner

Det er prisværdigt.
Og de burde kunne findes. Om ikke andet burde / kan de som har hængt banneret op, kunnet risikere at været på tv og man må gå ud fra, at det er dem som har lavet det banner.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

dejligeikast skrev:
31. aug 2018, 12:44
Jeg er 100% enig i dit indlag THenry. Det samler rigtig godt op på denne rigtig pinlige situation.

For første gang i mange år, har jeg bare sådan en "nå"-følelse ovenpå et nederlag. At ryge ud til Malmö kommer i anden række, set i forhold til banner-gate. Det fylder meget mere i hovedet på mig i dag. Vi er en klub som ofte går efter at have kant og gøre tingene anderledes. Nogle gange bliver der skudt ved siden pladen. Og nogle gange kan det være lidt svært at bakke op om alle klubbens tiltag og Steinleins udtalelser i pressen. Senest med den lidt pinlige billet-gate før Astana kampen. Men jeg har altid bare kunne trække på skulderen af det der bliver sagt og gjort. Men idag skammer jeg mig for første gang nogensinde over at være FCM fan.

Jeg har stor respekt for alle dem der bruger deres fritid på fan-arbejde med tifos, awayture mv. Dejligt at nogen vil bruge tiden på dette. Tak for det!!!! Det må være ekstra træls for jer idag, at bruge mange timer på arbejdet - og så idag blive sat i bås med en flok tumper.

Jeg regner med at det er et lille fåtal der står bag dette banner. Men hvordan kan det blive rullet ud uden nogen kigger på det og siger stop - den her helt skæv den her.? Er der ingen voksne der er ind over den slags banner? Især i forhold til indhold og budskab? Det kunne være rart hvis der var en procedure hvor minimum én voksen, som samtidig har en IQ over 50, lige skulle godkende den her slags. Så kunne det jo også være, at stavefejlen på dette banner var fanget i opløbet. Selv om det er en lille ting i det store billede.

Pinlighederne toppes desværre da BW's formand vælger ikke at tage afstand fra dette banner. Det er jo i realiteten en blåstempling af situationen og hermed en bekræftelse af, at FCM fans er racister. Indtil da kunne det jo potentielt set have været fire stk. 16 årige drenges manglende dømmekraft og indsigt i den verden de lever i, vi var vidne til.

Jeg håber virkelig nogen tager ansvar, BW tager officielt afstand og formanden genovervejer om han er helt i synk med virkeligheden og FCM hjælper med at finde synderne via video og giver karantæne fra station.
Enligt dom som stod på Malmöläktaren blev deras flaggor med mera kontrollerade när de gick in för att dom inte skulle ha något med olämpligt budskap. Man kan ju fråga sig om inte liknande kontroll gjordes på hemmaläktaren? Eller om den gjordes, hur bannern kom igenom. Hur som helst är det i alla fall skönt att läsa att majoriteten verkar ta avstånd från den.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Jeg har nu sundet mig over kampen, og selvom skuffelsen stadig er stor, må Malmö betegnes som fortjente vindere over de to kampe.

Min analyse er, at trænerstaben simpelthen ikke får nok ud af materialet. Jeg synes, vi bør gøre som netop Malmö, der også havde mod til at fyre Allan Kuhn efter et mesterskab, fordi spillet ikke udviklede sig nok. Jeg tror ikke på, at vi nogensinde får opbygget et dynasti med Jess som træner, og Rasmus Ankersen har tidligere fortalt om, hvordan de fyrede en træner i Brentford, fordi de underliggende parametre ikke udviklede sig, som de ønskede. Det må alt andet end lige også være tilfældet i FCM, hvor spillet - foruden dødbolde - har været elendigt, siden vi solgte Novak, Nissen og Sørloth.

Min vurdering er, at Jess mangler en spillestil. Han siger, han vil være svær at læse, men hvis man ikke har en tydelig spillestil, bliver man overladt til individuelle enkeltmandspræstationer, og det er ærgerligt. Kig på de største managers i verden - de har alle en klar filosofi. Det samme har Brøndby, FCK og FCN, og det mener jeg også, at vi bliver nødt til at finde en træner, der har.

I medgang og modgang: Forza FCM!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Mrlewanski skrev:
31. aug 2018, 16:17
Jeg har nu sundet mig over kampen, og selvom skuffelsen stadig er stor, må Malmö betegnes som fortjente vindere over de to kampe.

Min analyse er, at trænerstaben simpelthen ikke får nok ud af materialet. Jeg synes, vi bør gøre som netop Malmö, der også havde mod til at fyre Allan Kuhn efter et mesterskab, fordi spillet ikke udviklede sig nok. Jeg tror ikke på, at vi nogensinde får opbygget et dynasti med Jess som træner, og Rasmus Ankersen har tidligere fortalt om, hvordan de fyrede en træner i Brentford, fordi de underliggende parametre ikke udviklede sig, som de ønskede. Det må alt andet end lige også være tilfældet i FCM, hvor spillet - foruden dødbolde - har været elendigt, siden vi solgte Novak, Nissen og Sørloth.

Min vurdering er, at Jess mangler en spillestil. Han siger, han vil være svær at læse, men hvis man ikke har en tydelig spillestil, bliver man overladt til individuelle enkeltmandspræstationer, og det er ærgerligt. Kig på de største managers i verden - de har alle en klar filosofi. Det samme har Brøndby, FCK og FCN, og det mener jeg også, at vi bliver nødt til at finde en træner, der har.

Det er sjovt du skriver det her, for Steinlein står og beskriver at holdet ikke har spillet godt efter sommerferien p.g.a. rotation i forhold til Europa, men det har Brøndby, FCK og Nordsjælland også ?

Og Thorup har udråbt, at vi er svære at læse, fordi modstanderne ikke ved hvordan vi stiller op :-)

Der er noget der ikke stemmer.

Bak skriver at han ikke er tilfreds med spillet ??

Men jeg nægter at tro på at Thorup ryger, for det er så indspist i FCM, at det ligner mere en familie end en virksomhed.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
31. aug 2018, 16:33
Mrlewanski skrev:
31. aug 2018, 16:17

Det er sjovt du skriver det, for Steinlein står og beskriver i tv3, at holdet ikke har spillet godt efter sommerferien p.g.a. rotation i forhold til Europa, men det har Brøndby, FCK og Nordsjælland også ?

Og Thorup har udråbt, at vi er svære at læse, fordi modstanderne ikke ved hvordan vi stiller op :-)

Der er noget der ikke stemmer.

Bak skriver at han ikke er tilfreds med spillet ??

Men jeg nægter at tro på at Thorup ryger, for det er så indspist i FCM, at det ligner mere en familie end en virksomhed.

Husum

Indlæg af Husum »

dejligeikast skrev:
31. aug 2018, 12:44
</s>
Jeg er 100% enig i dit indlag THenry. Det samler rigtig godt op på denne rigtig pinlige situation.<br/>
<br/>
For første gang i mange år, har jeg bare sådan en "nå"-følelse ovenpå et nederlag. At ryge ud til Malmö kommer i anden række, set i forhold til banner-gate. Det fylder meget mere i hovedet på mig i dag. Vi er en klub som ofte går efter at have kant og gøre tingene anderledes. Nogle gange bliver der skudt ved siden pladen. Og nogle gange kan det være lidt svært at bakke op om alle klubbens tiltag og Steinleins udtalelser i pressen. Senest med den lidt pinlige billet-gate før Astana kampen. Men jeg har altid bare kunne trække på skulderen af det der bliver sagt og gjort. Men idag skammer jeg mig for første gang nogensinde over at være FCM fan. <br/>
<br/>
Jeg har stor respekt for alle dem der bruger deres fritid på fan-arbejde med tifos, awayture mv. Dejligt at nogen vil bruge tiden på dette. Tak for det!!!! Det må være ekstra træls for jer idag, at bruge mange timer på arbejdet - og så idag blive sat i bås med en flok tumper. <br/>
<br/>
Jeg regner med at det er et lille fåtal der står bag dette banner. Men hvordan kan det blive rullet ud uden nogen kigger på det og siger stop - den her helt skæv den her.? Er der ingen voksne der er ind over den slags banner? Især i forhold til indhold og budskab? Det kunne være rart hvis der var en procedure hvor minimum én voksen, som samtidig har en IQ over 50, lige skulle godkende den her slags. Så kunne det jo også være, at stavefejlen på dette banner var fanget i opløbet. Selv om det er en lille ting i det store billede. <br/>
<br/>
Pinlighederne toppes desværre da BW's formand vælger ikke at tage afstand fra dette banner. Det er jo i realiteten en blåstempling af situationen og hermed en bekræftelse af, at FCM fans er racister. Indtil da kunne det jo potentielt set have været fire stk. 16 årige drenges manglende dømmekraft og indsigt i den verden de lever i, vi var vidne til. <br/>
<br/>
<e>
Rigtig god opsummering af den grimme smag i munden man sidder tilbage med dagen efter. Det her er desværre en sag som kan give varig skade på FCM’s image både herhjemme og også udenfor landets grænser, hvor den også er blevet bemærket.

Har i dag pludselig oplevet hvordan BIF fans der skal forklare de altså ikke alle er voldspsykopater har det. Ikke voldsomt fedt at skulle forklare hvorfor man støtter en klub med racisistiske fans.

Derfor er det også pinagtigt man på facebook til stadighed kan se adskillelige tumper der forsvarer banneret og mener det bare er “god lir”. Der er forskel på at være “klassens frække dreng” og så ham den evnesvage på bagerste række der stadig synes det er sjovt at sidde og råbe prut.

Synes virkelig BW’s formands ageren i denne sag kandiderer ikke bare til “ugens fyring” men til en egentlig fyring.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

BW har nu i det mindste taget afstand fra det møg:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1383377761

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Willigenburg skrev:
31. aug 2018, 17:06
Vigtigt, og godt det kom på plads i dag.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 17:09
Willigenburg skrev:
Vigtigt, og godt det kom på plads i dag.
Virkelig vigtigt.. Alt andet ville da også være for dumt i min optik

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Willigenburg skrev:
Jeg synes, at det klinger en smule hult.

Jeg stod i går bag ved en person, der er en del af bestyrelsen i Black Wolves.

Vedkommende kunne inden banneret kom op fortælle, hvad meningen var med banneret, personen kunne dog ikke huske ordret, hvad der stod.
Derudover kunne bestyrelsesmedlemmet fortælle, at banneret var lavet mandag aften, og at der blev ændret i ordlyden undervejs, da der til at starte med var tiltænkt en ordlyd, der var hårdere end den brugte.

Dermed tror jeg ikke på, at Black Wolves ikke har kendt til banneret på forhånd. Det er en direkte løgn!
FCM!
FCM!
FCM!

oros

Indlæg af oros »

tubbe93 skrev:
31. aug 2018, 19:14
Willigenburg skrev:
Jeg synes, at det klinger en smule hult.

Jeg stod i går bag ved en person, der er en del af bestyrelsen i Black Wolves.

Vedkommende kunne inden banneret kom op fortælle, hvad meningen var med banneret, personen kunne dog ikke huske ordret, hvad der stod.
Derudover kunne bestyrelsesmedlemmet fortælle, at banneret var lavet mandag aften, og at der blev ændret i ordlyden undervejs, da der til at starte med var tiltænkt en ordlyd, der var hårdere end den brugte.

Dermed tror jeg ikke på, at Black Wolves ikke har kendt til banneret på forhånd. Det er en direkte løgn!
Nej. Der er en logisk grund til, at formanden ikke straks tog afstand men forsvarede det. Desværre.

Sander

Indlæg af Sander »

Kære spillere, cheftræner, assistenttræneren og ledelse!

Tak for jeres indsats mod Malmø og jeres årlige europakampagne.

Jeg er overbevist om, at I præsterede 100 % med de evner I har og de mål som ledelsen sætter op.

Når man gør det hver gang - så kan det lykkes.

Besvar