EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
30. aug 2018, 23:38
Det er da det han siger

"- Det er en reference til, at Skåne har været dansk i gammel tid. Det er ikke noget, man skal lægge så meget i."
Jo, jo, det er jeg med på, han siger. Men det er jo en løgn. Banneret er rettet mod immigranter i Malmø anno 2018. Og alle ved det.

Marzower

Indlæg af Marzower »

Håber virkelig, at fanformanden selv tror på den forklaring om, at banneret referer til skåne som dansk. Man skal dog have levet under en sten for ikke at se sammenhængen til indvandringsdebatten i Malmø. Den udtalelse fra formanden er simpelthen noget af det mest klodsede og pinlige jeg kan huske. Trist aften som FCM fan.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Marzower skrev:
31. aug 2018, 00:00
Håber virkelig, at fanformanden selv tror på den forklaring om, at banneret referer til skåne som dansk.
Jeps, det er vitterligt det eneste, som kan redde den udtalelse. Men det er svært at tro på.
Trist aften som FCM fan.
Indeed. En af de værste, velsagtens.

Saul

Indlæg af Saul »

Pinligt på banen - endnu mere pinligt på tribunen. Men fodbolden vandt, og det kan man da glæde sig over.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er tabt for ord over at BW officielt står bag sådan et banner. COME ON! :shock:

Flodisar, kender du ham fjolset her som totalt overfusede en bolddreng?

https://scontent-cdt1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C31FAB3

https://scontent-cdt1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C3B98A0

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg er sgisme træt af at vores midtbane er helt væk. Det tvinger vores forsvarsspillere ( og Sparv når han hanter den) at banke den op på Okusun/Paul. Det er vores eneste taktik og den ER læst. Vi har fine boldspillere, men vores midtbane skal styrkes.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

12 gange har vi været i EL kvalifikationen og vi er lykkedes 1 gang. Det sætter det hele i perspektiv.

Synes det er okay, at vi ryger ud, hvis vi vel og mærke før med støvlerne på. Det synes jeg ikke vi gjorde mod Limassol, Astana og nu Malmø. At Thorup vælger de sikre kort på holdet, er okay, men det er ikke okay, når han ikke tager dem ud, når de ikke leverer.

Når ledelsen og trænerne melder ud, at vi skal være det nye FCK, så må personerne også stå til ansvar for sådan en præstation.
Vilje, gejst og troen på at man kan vinde hver eneste duel, var ikke eksisterende i går, og det falder tilbage på trænerne.
Havde træneren haft nosser, så havde han taget Jakob Poulsen ud i pausen, flyttet Okosun ned på midten (banens bedste) og sat George ind. Jakob har desværre været en mindre katastrofe efter sommerferien, og han vinder ingen dueller længere, kommer for sent og slå nu hverken gode afleveringer eller dødbold. I vores system er wingbacks og og playmakeren de to absolut vigtigste positioner som skal fungere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var i hvert fald totalt uambitiøst at stille op helt uden en decideret angriber, og endda på hjemmebane. Jeg forstår ikke at vi vil sådan noget pindsvine-fodbold, vi har en trup der er bedre end det.

THenry

Indlæg af THenry »

En ting er, at vi spiller en ringe fodboldkamp, men noget andet er, at nogle (forhåbentlig få idioter) skal komme med raciststiske budskaber (og nej det kan ikke tolkes anderledes!), der sværter ikke bare klubben til, men også andre medfans, er fandme dybt pinligt og ekstremt skuffende. Det var en dag, der bare gik fra utrolig ringe til dybt pinligt som aftenen bare skred frem. En af de mest skamfulde og triste dage at være FCM fan. Den ringe dømmekraft, der blev udvist, overgår langt skuffelsen over kamppen i går, tabte pokalfinaler og når Duncan brænder et afgørende straffe...det her er langt større end fodbold, og det der sker på banen!

Den her sag kommer til at hænge over os i meget lang tid, og hvor vi potentielt til evig tid skal bortforklare, at vi ikke er en flok afstumpede racistiske fans fra Midtjylland, da billedet af det fucking forpulerede banner vil ligge på nettet altid. Jeg er allerede træt af her dagen derpå, at skulle tage afstand for nogle få idioters gale værk, og forklare at vi faktisk er nogle ordentlige mennesker, der ikke er racister, og faktisk godt kan lide afrikanere!

Venner I har simpelthen pisset så langt forbi natpotten som overhovedet muligt med det banner, så der er INTET at forsvare. INTET. Når man har gjort så meget i nælderne, må man bare ligge sigt fladt ned og sige undskyld, og vi har kvajet os max! Tag ansvar for handlingen, og tag afstand til racisme. Det er ikke et prædikat, vi skal have hæfte på os som hverken klub eller fangruppe!

Derfor forbedrede det heller ikke ligefrem min dag, da jeg sidst på aftenen kunne se, at BW heller ikke magtede, at tage afstand til banneret og dermed racisme, og kom med en søforklaringen, som resten af landet må have klasket sig på lårerne af grin over. Vi kommer aldrig til at redde den her kæmpe bommert, men forhåbentlig er der nogen (og det vil jo være klædeligt, hvis det var ophavsmændene til banneret), der er voksne nok til at tage afstand fra racisme og sende det signal, at vi tager afstand fra racisme som fans af FCM. Og har disse personer ikke boller til det, så håber jeg fandme den officielle fanklub går ud og tager afstand fra racisme, og sender en uforbeholden undskyldning i retning af Malmö. Om I vil lave et banner til næste kamp eller, hvordan budskabet skal ud over rampen, må I selv rode med, men jeg håber godt nok nogen fra fanmiljøet tager afstand fra det her. Det er fandme det eneste vi kan gøre, og om ikke andet få sendt et signal til omverdenen om, at vi ikke er nogle fladpande racister fra Jylland. Det eneste jeg kan glæde mig over, er at klubben trods alt havde situationsfornemmelse og format til hurtigt at undskylde for gårsdagens tåbelighed.
Mon vi allerede har fået noget for penge med den nye pressemand, og det kunne være I skulle rådføre jer med ham for at finde et passende budskab for, der signalerer en afstandstagen til racisme!

Hold kæft hvor har nogle få idioter sat de mange i dårligt lys og sværtet klubbens renomme godt og grundigt til. Jeg håber satme, at der sidder nogle med røde øre et sted, der har behov for at komme med en undskyldning til omverdenen. Jeg håber i hvert fald, at der sidder mange andre fans af klubben, der har samme følelse som jeg. Det er pinligt og flovt at være fan af FCM her dagen derpå på grund af nogle få idioters tåbelige handling. Der er i den grad behov for selvransagelse visse steder på tribunen efter gårsdagens performance. Det var decideret en skamplet for klubben.

Og næste gang I laver et banner, så tænk jer om forhelvede! Hvad var budskabet og formålet med det banner i går? Det var jo hverken sjovt eller havde til formål at bakke spillerne op. I stedet for får I sendt nogle håbløse og dybt uheldige signaler om, at vi er racister på heden. Hvad mon vores afrikanske spillere tænker om dette, og mon det bliver nemmere at hente nye afrikanere til klubben, når vi nu skal have ry for at være racister på tribunen?

Derudover vil vi alle gerne have flere på stadion. Mon racistiske budskaber lokker Hr. og Fru Jensen på stadion næste gang?

Og hvad med justitsministeren, der gerne vil lave tiltag overfor fodboldfans. Mon det er vand på fans mølle, når vi opfører os som nogle tåbelige fans med latterlige budskaber?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
31. aug 2018, 11:19
Derudover vil vi alle gerne have flere på stadion. Mon racistiske budskaber lokker Hr. og Fru Jensen på stadion næste gang?
For slet ikke at tale om folk med anden etnicitet end Hr. og Fru Jensen... Alle skulle jo gerne føle sig velkomne på MCH Arena. Simpelthen så dumt.
THenry skrev:
Venner I har simpelthen pisset så langt forbi natpotten som overhovedet muligt med det banner, så der er INTET at forsvare. INTET. Når man har gjort så meget i nælderne, må man bare ligge sigt fladt ned og sige undskyld, og vi har kvajet os max! Tag ansvar for handlingen, og tag afstand til racisme. Det er ikke et prædikat, vi skal have hæfte på os som hverken klub eller fangruppe!
Amen. Jeg forventer, at BW kommer med en officiel reaktion på det her, når man lige har sundet sig en gang og tænkt sig ordentligt om. Ikke flere søforklaringer.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 11:45
THenry skrev:
For slet ikke at tale om folk med anden etnicitet end Hr. og Fru Jensen... Alle skulle jo gerne føle sig velkomne på MCH Arena. Simpelthen så dumt.
THenry skrev:
Amen. Jeg forventer, at BW kommer med en officiel reaktion på det her, når man lige har sundet sig en gang og tænkt sig ordentligt om. Ikke flere søforklaringer.
Enig, virkelig en sort aften igår.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Well spoken THenry!

Der må da for pokker være nogen der tjekker teksten inden et banner bliver sat op foran hele flokken??

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
31. aug 2018, 12:11
Der må da for pokker være nogen der tjekker teksten inden et banner bliver sat op foran hele flokken??
Nogen har jo vidst, det kom op. Så det har i så fald været de forkerte, der har tjekket.

Due

Indlæg af Due »

THenry skrev:
En ting er, at vi spiller en ringe fodboldkamp, men noget andet er, at nogle (forhåbentlig få idioter) skal komme med raciststiske budskaber (og nej det kan ikke tolkes anderledes!), der sværter ikke bare klubben til, men også andre medfans, er fandme dybt pinligt og ekstremt skuffende. Det var en dag, der bare gik fra utrolig ringe til dybt pinligt som aftenen bare skred frem. En af de mest skamfulde og triste dage at være FCM fan. Den ringe dømmekraft, der blev udvist, overgår langt skuffelsen over kamppen i går, tabte pokalfinaler og når Duncan brænder et afgørende straffe...det her er langt større end fodbold, og det der sker på banen!

Den her sag kommer til at hænge over os i meget lang tid, og hvor vi potentielt til evig tid skal bortforklare, at vi ikke er en flok afstumpede racistiske fans fra Midtjylland, da billedet af det fucking forpulerede banner vil ligge på nettet altid. Jeg er allerede træt af her dagen derpå, at skulle tage afstand for nogle få idioters gale værk, og forklare at vi faktisk er nogle ordentlige mennesker, der ikke er racister, og faktisk godt kan lide afrikanere!

Derfor forbedrede det heller ikke ligefrem min dag, da jeg sidst på aftenen kunne se, at BW heller ikke magtede, at tage afstand til banneret og dermed racisme, og kom med en søforklaringen, som resten af landet må have klasket sig på lårerne af grin over. Vi kommer aldrig til at redde den her kæmpe bommert, men forhåbentlig er der nogen (og det vil jo være klædeligt, hvis det var ophavsmændene til banneret), der er voksne nok til at tage afstand fra racisme og sende det signal, at vi tager afstand fra racisme som fans af FCM. Og har disse personer ikke boller til det, så håber jeg fandme den officielle fanklub går ud og tager afstand fra racisme, og sender en uforbeholden undskyldning i retning af Malmö. Om I vil lave et banner til næste kamp eller, hvordan budskabet skal ud over rampen, må I selv rode med, men jeg håber godt nok nogen fra fanmiljøet tager afstand fra det her. Det er fandme det eneste vi kan gøre, og om ikke andet få sendt et signal til omverdenen om, at vi ikke er nogle fladpande racister fra Jylland. Det eneste jeg kan glæde mig over, er at klubben trods alt havde situationsfornemmelse og format til hurtigt at undskylde for gårsdagens tåbelighed.
Mon vi allerede har fået noget for penge med den nye pressemand, og det kunne være I skulle rådføre jer med ham for at finde et passende budskab for, der signalerer en afstandstagen til racisme!

Hold kæft hvor har nogle få idioter sat de mange i dårligt lys og sværtet klubbens renomme godt og grundigt til. Jeg håber satme, at der sidder nogle med røde øre et sted, der har behov for at komme med en undskyldning til omverdenen. Jeg håber i hvert fald, at der sidder mange andre fans af klubben, der har samme følelse som jeg. Det er pinligt og flovt at være fan af FCM her dagen derpå på grund af nogle få idioters tåbelige handling. Der er i den grad behov for selvransagelse visse steder på tribunen efter gårsdagens performance. Det var decideret en skamplet for klubben.

Og næste gang I laver et banner, så tænk jer om forhelvede! Hvad var budskabet og formålet med det banner i går? Det var jo hverken sjovt eller havde til formål at bakke spillerne op. I stedet for får I sendt nogle håbløse og dybt uheldige signaler om, at vi er racister på heden. Hvad mon vores afrikanske spillere tænker om dette, og mon det bliver nemmere at hente nye afrikanere til klubben, når vi nu skal have ry for at være racister på tribunen?

Og hvad med justitsministeren, der gerne vil lave tiltag overfor fodboldfans. Mon det er vand på fans mølle, når vi opfører os som nogle tåbelige fans med latterlige budskaber?
Enig.

Jeg forstår heller ikke noget at det der bliver meldt ud. F.eks at det ikke har noget med fanklubben eller tifo gruppen at gøre? Vil det sige at alle i og omkring ASA kan hænge banner op uden at der bliver stillet spørgsmålstegn ved det? Hvis der ikke er noget kontrol og samarbejde omkring dette, tror jeg at jeg vil hænge et banner op næste gang med at JEG HANDLER I NETTO.

Så kan man jo sige at det ikke har noget med fodbold at gøre. MEN DET HAVDE DET BANNER I GÅR SGU HELLER IK

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

THenry skrev:

Helt enig! Det der er SÅ totalt afsporet som noget kan være at hænge et sådant banner op som jeg så som normal-IQ-fcm-tilhænger nu bliver identificeret med!

Jeg håber blot at andre klubber og øvrig befolkning er klar over at det ikke dækker over hvordan FCM fans generelt er. Hvis ikke har man nu kreeret et KÆMPE problem! Det har man anyways, fordi det vil være der forever nu og jeg tror der venter klubben en gigantbøde for det her!!!

Besvar