EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Re: EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Indlæg af Flodisar »

Saemala skrev:
24. aug 2018, 13:38
Halv fyldt Ja, men deres endetribune var jo fyldt op, og det er dem der skaber stemningen det meste af tiden. Malmø har nogen vanvittige lydtoppe, men var faktisk lidt skuffet over de havde en del "døde" perioder, og faldt meget sammen til sidst.

Stærkt på vores tribune det meste af kampen. Kun det sidste kvarter i 1. Halvleg der var skuffende. God energi fra 2. Halvlegs start, og efter reduceringen, var det en sand fornøjelse kampen ud!
[/quote]

Nja, det stämmer inte helt. När vi har mer folk på läktaren och trycket är riktigt bra så är flera av sittplatstribunerna också med och bidrar. Nu var det nästan bara den sittplatssektion i kurvan och början av långsidan närmast ståplats, samt de två på övre etage i kurvorna som var med i sångerna.

Det är riktigt trist att ni inte fick uppleva våra läktare när de är som bäst. Men att det är halvtomt har nog många orsaker. Dels besvikelse över en (så här långt) sämre säsong men framför allt att det blir väldigt dyrt för supportrarna med Europaspelet. Vi får det inte inkluderat i säsongskort, även säsongskortsinnehavare betalar fullpris. Som exempel så kostade min plats i torsdags 305 Sek. Även bortaresorna inom Sverige blir dyra, i och med att avstånden till de flesta matcherna är ganska långa.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Nogen steder man kan gense hele kampen? :geek:
Synes ikke jeg har kunne finde en genudsendelse, og Viaplay havde den heller ikke.
Normalt plejer jeg at optage alle kampe, men blev glemt pga. den tidlige afgang mod Sverige..
Høvdingen af Herning

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Saemala skrev:
25. aug 2018, 00:02
Synes ikke jeg har kunne finde en genudsendelse, og Viaplay havde den heller ikke.
Normalt plejer jeg at optage alle kampe, men blev glemt pga. den tidlige afgang mod Sverige..
Sitter just nu och ser den på Viaplay.se
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Saemala skrev:
25. aug 2018, 00:02
Den er stadig på min viaplay. Så mon ikke den er der.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Synes ellers jeg havde kigget viaplay igennem, men har fundet det nu. Tak! Så er der lidt natunderholdning :)
Høvdingen af Herning

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg spekulerer lidt over hvad planen var lige inden vi scorer det første mål efter 60 minutter. Kommentatorerne fortæller at Awer Mabil får at vide at han skal ind, men så scorer vi og det ændres til Okosun. Senere skiftes Wikheim ud for Mabil.

Jeg håber eddermame ikke det var hensigten at Mabil skulle ind for Wikheim allerede efter 60 minutter. Håber det var Frank der skulle ud, ellers finder jeg det godt nok skræmmende.

Kan også være en fejl fra TVs side, men tænker ikke det er tilfældet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sniper

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
25. aug 2018, 09:51
Jeg spekulerer lidt over hvad planen var lige inden vi scorer det første mål efter 60 minutter. Kommentatorerne fortæller at Awer Mabil får at vide at han skal ind, men så scorer vi og det ændres til Okosun. Senere skiftes Wikheim ud for Mabil.

Jeg håber eddermame ikke det var hensigten at Mabil skulle ind for Wikheim allerede efter 60 minutter. Håber det var Frank der skulle ud, ellers finder jeg det godt nok skræmmende.

Må indrømme jeg også sad og undrede mig en del over udskiftningerne og kommentatorenes bemærkninger op til. Jeg sad også og undrede mig over Okosun byttede med Paul. Men må bare sige at det ændrede fuldstændig kampbilledet. Wikheims scoring på et tidspunkt hvor Malmø begyndte at mærke trætheden og de udskiftninger der blev lavet ændrede kampen, indtil da var vi langt efter Malmø. Men vi fik heldigvis vist i de sidste 30min at vi kan spille lige op med dem og forhåbentlig også slå dem hjemme. Det bliver vildt på torsdag, håber stadion koger og vi får endnu en episk aften på Mch :fcm:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Paul skulle ud efter min mening. Han var elendig. Det giver bare ikke mening at sætte Mabil ind for Paul, så jeg formoder at det var enten Frank eller Wikheim der skulle ud efter 60. Eftersom Wikheim tydeligvis ikke er i form til 90 minutter (og det er Frank), så tænker jeg meningen var at det var Wikheim der skulle ud. Der mener jeg bare at Wikheim skal køres helt flad når man ikke har et ønskeligt resultat. Han er vores med afstand bedste spiller til at skabe noget af ingenting. Derfor finder jeg det skræmmende hvis det var meningen at skifte ham ud på et tidspunkt når der måske var luft til 15 minutter mere og vi er bagud med 2-0 som vi slet ikke kunne bruge til noget som helst.

Okosun ind for Paul gav masser af mening. Okosun rører dog knap bolden i det kvarter han er på banen før han scorer, som jeg husker det.

Iøvrigt så kommer udligningen i stand ved at Kian slår en laaang diagonal der sidder lige i skabet, hvorefter man ender med at få isoleret Wikheim med Vindheim som var helt helt flad og derfor nærmest var chanceløs ved Wikheims temposkift mod baglinjen.

Situationen viste også endnu engang at MDH godt ved hvad der skal gøres for at komme i scoringsposition i feltet

Et rigtigt flot angreb
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
25. aug 2018, 09:51

Scoringen ændrer fuldstændig præmissen for kampen. Derfor ændres udskiftningen også. Der er ingen grund til at tro, at den planlagte udskiftning var de samme, som vi så senere. Ved 0-2 skal vi jo satse og jagte, hvorfor vi nok ville have skiftet offensivt ind (fx Awer for Frank).

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
24. aug 2018, 19:55
Jeg kan virkelig heller ikke hidse mig op over det. Præ- og post-match interviews er da i regelen bare noget, der skal overstås.

Synes til gengæld Komiske Ali-referencen er ved at være slidt. Tror stort set alle ledere i klubben er blevet kaldt det herinde på et eller andet tidspunkt.
Jeg er fuldstændig enig i. Studierne før og efter kampene mangler generelt kvalitet, og er til for, at TV kan få lidt ekstra for de mange penge, som de har smidt efter rettighederne til kampene. Studieprogrammerne er fyldt med et hav af reklamer, ligegyldige og ofte floskelfyldte interviews med trænere og spillere ("den næste kamp er altid den vigtigste", "vi har stor respekt for modstanderen", "Det er en god modstander, som vi skal op imod" og "de er svære at spille imod" etc.), som en række eksperter derefter kan lave en overflødig analyse på baggrund af. Synes utrolig sjældent, at der kommer noget nyt og interessant frem i studieprogrammerne, og det gælder stort set for alle hold i ligaen.

Så jeg kan altså heller ikke hidsig mig op over de der pre- and post match interviews, og er enig med jer i, at det ofte handler om at tage presset væk fra spillertruppen. Nu har jeg af gode grunde ikke set Brøndbys kamp i Belgien, men kan se, at Zorniger eksempelvis har været ud at rose sit mandskab til skyerne, selvom de lukkede 5 mål ind https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7278306

Så derfor tror jeg også godt Thorup kan leve med den efterhånden meget slidte reference til Komiske Ali herinde. Jeg tænker i øvrigt, at det må betyde langt mere for ham, at der står 800 mand (eller hvor mange vi var), og hylder ham efter kampen i Malmö efter et utrolig vigtigt comeback, hvor indskiftningen af Okosun (selvom jeg skal være den første til at erkende, at jeg var kritisk over, at det ikke var George, der kom ind der) var af stor betydning for os.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
25. aug 2018, 11:47
Jeg er fuldstændig enig i. Studierne før og efter kampene mangler generelt kvalitet, og er til for, at TV kan få lidt ekstra for de mange penge, som de har smidt efter rettighederne til kampene. Studieprogrammerne er fyldt med et hav af reklamer, ligegyldige og ofte floskelfyldte interviews med trænere og spillere ("den næste kamp er altid den vigtigste", "vi har stor respekt for modstanderen", "Det er en god modstander, som vi skal op imod" og "de er svære at spille imod" etc.), som en række eksperter derefter kan lave en overflødig analyse på baggrund af. Synes utrolig sjældent, at der kommer noget nyt og interessant frem i studieprogrammerne, og det gælder stort set for alle hold i ligaen.
Det værste er dog når de ligger ord i munden på den adspurgte.

"Er det noget der giver selvtillid"
"Hvad siger det om truppen"
"Betyder det noget"
osv.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi har i dette forum ofte grinet af nordjyder og folk fra Vestegnen når de ikke tør melde guld ambitioner ud selvom det er åbenlyst for enhver at det kun drejer sig om at blive mestre. Faktisk er de udmeldinger noget vi stadig joker med. Så hvis formålet er at tage presset af spillertruppen når vi prøver at male det hele rosenrødt op, så er vi ikke en skid bedre end det vi selv griner af. Alle kan se at der er rigeligt med plads til forbedringer (og stats underbygger hvad vi ser) og vi har meget svært ved at sætte en hel kamp sammen på et fornuftigt niveau. Der er intet galt i at sige at vi efter en så skidt første time som den i Malmø, hvor vi endda slipper afsted med et fremragende resultat, udtaler at det bare ikke var godt nok den første time. Her har man endda muligheden for at runde det af med noget meget positivt. Man kan sagtens kritisere holdets indsats uden at man direkte hænger spillerne ud eller vasker egne hænder. Det er voksne mennesker i et benhårdt konkurrencemiljø som for de flestes vedkommende formodentlig ville sætte pris på ikke at blive pakket ind i vat. Så slipper man også for at træner og assistenten står efter en Astana kamp og direkte modsiger hinanden.

Det er noget helt andet hvis holdet var ved at gå i opløsning pga manglende selvtillid.

Faktisk gav det noget mere mening at beskytte spillertruppen så længe som muligt i Lynges og Bechs situation end i vores nuværende. Jeg tror faktisk mere på at Thorup ser anderledes på tingene og mener det meste af det han udtaler. David Nielsen mener jo også nærmest at AGF spiller fint angrebsfodbold med begrundelsen i at de ikke har tabt og scorede to gange mod Hobro

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Steffen
Sportsjournalistik har nu heller aldrig været berømt for dybsindighed. Ren overflade og ekstremt resultatorienteret

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fejl

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
24. aug 2018, 23:10
Stoffer skrev:
24. aug 2018, 16:22
Stoffer skrev:
24. aug 2018, 08:18

Jeg har ikke set nok MFF til at vurdere deres spillere sammenlignet med FCM, men i går var Malmø i størstedelen af kampen bedre (også individuelt) både centralt på banen og (pånær Wikheim) langt bedre i angrebet.

Edit: Apropos god/dårlig, så bliver det spændende at se TapIns analyse. Min fornemmelse er, at vi reelt skabte chancer til ca. 1 mål og malmø til ca. 3.
https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes og https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 8542624768

TapIns analyse stemmer overens med mit bud. Vi var heldige, og Thorup og spillernes udtalelser efter kampen er forhåbentlig imod bedre viden og et forsøg på at maskere, hvor problematisk indsatsen var.

Husk at brug statistikkerne med omtanke.

De 2x Marcus har en xg på 2,14 ud af deres samlede 2,78

Las os lige opsummere

Marcus1 skal prikke bolden ind ved bagerste stolpe, den chance giver en massiv xg. Vi må ikke give så stor en chance på en dødbold.
Marcus2 skal bare prikke bolden ind, på en chance som man aldrig brænder. Endnu stærkere xg. Vi må ikke give så stor en chance på en dødbold.
Marcus2 har en friløber, efter en gigantisk fejl af Sanneh. Denne giver også godt til statistikken.

Det er altså ikke fordi at Malmø decideret kreerer mange chancer. Vi forærer dem chancer. Det er i det mindste “positivt” da vi så bare kan stoppe med at spille u-bold. De har ikke en spiller der er tæt på wikheim niveau, det er vores chance. Wikheim er altid farlig
Jeg skriver "skabte chancer til" - hvilket netop var med henblik på xG.

I forhold til hvor meget (brutto afslutninger) de skaber, så viser tabellen vel også, at du ikke har ret i, at de ikke kreerer "mange" chancer. Tabellen viser jo tydeligt, at de skaber mere end os. Selv hvis vi fratager deres afslutninger udenfor feltet, så har de alligevel 9 afslutninger i feltet, og af dem er 4 i danger zone, og så tæller jeg ikke dem med på kanten af DZ. Vi har fire i feltet og to i DZ.

Jeg synes, det er for nemt bare af afskrive deres chancer, som noget vi skal lade være med at forære væk. Så var fodbold nemt i al fald. Jeg synes, at du skal huske at lade være at afskrive statistik, fordi det ikke passer ind i dit kram.

Jeg er enig med dig i, at vi har spillere med større individuel kvalitet. Men de kvaliteter bliver sat for lidt i scene pt.

Besvar