EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: EL Q4/1: Malmø FF - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
24. aug 2018, 12:25
FCM Fan nr. 1 skrev:
24. aug 2018, 00:47
Kampens vinder: de medrejsende fans. IMponerende at de kunne synge hjemmepublikummet ud..... :fcm: :fcmwolf:
Jeg er fuldstændig enig. Godt gået.

Fedt at drengene fik vendt skuden. Midtvejs i første halvleg ville jeg have solgt den for et 2-1 nederlag. Resultatet 2-2 er en gave
Det var bestemt et flot fremmøde fra vores side, men det er vist reelt set kun de sidste 30 minutter, hvor vi kunne vinde på tribunen, så vil ikke ligefrem påstå, at hjemmepublikummet blev sunget ud ;)

MFF har et suverænt hjemmepublikum, og selvom der var under halv fyldt var der en rigtig fin stemning (det kræver ofte to aktive fangrupperinger) på det intime stadion. Det var en fed away med god stemning inden kampen og også på stadion, så tak til alle der bidrog til festen :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
24. aug 2018, 12:36
mousebreaker skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:
Kampens vinder: de medrejsende fans. IMponerende at de kunne synge hjemmepublikummet ud..... :fcm: :fcmwolf:

Fedt at drengene fik vendt skuden. Midtvejs i første halvleg ville jeg have solgt den for et 2-1 nederlag. Resultatet 2-2 er en gave
Det var bestemt et flot fremmøde fra vores side, men det er vist reelt set kun de sidste 30 minutter, hvor vi kunne vinde på tribunen, så vil ikke ligefrem påstå, at hjemmepublikummet blev sunget ud ;)

MFF har et suverænt hjemmepublikum, og selvom der var under halv fyldt var der en rigtig fin stemning (det kræver ofte to aktive fangrupperinger) på det intime stadion. Det var en fed away med god stemning inden kampen og også på stadion, så tak til alle der bidrog til festen :D
Men man kan jo sige at det både for spillerne og fansene gælder at kampen er 90. minutter.
FCM's fans hang ved. Det gjorde Malmøs ikke ;)

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

THenry skrev:
24. aug 2018, 12:36
mousebreaker skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:

Halv fyldt Ja, men deres endetribune var jo fyldt op, og det er dem der skaber stemningen det meste af tiden. Malmø har nogen vanvittige lydtoppe, men var faktisk lidt skuffet over de havde en del "døde" perioder, og faldt meget sammen til sidst.

Stærkt på vores tribune det meste af kampen. Kun det sidste kvarter i 1. Halvleg der var skuffende. God energi fra 2. Halvlegs start, og efter reduceringen, var det en sand fornøjelse kampen ud!
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
24. aug 2018, 08:18
SimonH skrev:
23. aug 2018, 23:13
Det er ikke holdet der vender denne kamp, det er individuel klasse. Vi har simpelthen bare bedre spillere på næsten alle positioner end Malmø, derfor. Vi spiller squ ikke godt. Dog godt at se, at vi knuser dem fysisk.
Jeg har ikke set nok MFF til at vurdere deres spillere sammenlignet med FCM, men i går var Malmø i størstedelen af kampen bedre (også individuelt) både centralt på banen og (pånær Wikheim) langt bedre i angrebet.

Edit: Apropos god/dårlig, så bliver det spændende at se TapIns analyse. Min fornemmelse er, at vi reelt skabte chancer til ca. 1 mål og malmø til ca. 3.
https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes og https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 8542624768

TapIns analyse stemmer overens med mit bud. Vi var heldige, og Thorup og spillernes udtalelser efter kampen er forhåbentlig imod bedre viden og et forsøg på at maskere, hvor problematisk indsatsen var.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
24. aug 2018, 16:22
https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes og https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 8542624768

TapIns analyse stemmer overens med mit bud. Vi var heldige, og Thorup og spillernes udtalelser efter kampen er forhåbentlig imod bedre viden og et forsøg på at maskere, hvor problematisk indsatsen var.
Ekstra Bladet skriver således:
MALMÖ (Ekstra Bladet): FCM-træner Jess Thorup truede spillerne med at køre hjem i pausen efter en sløj indsats før pausen.
Jeg tror simpelthen vi er ude i den klassiske med, at træneren udadtil forsøger at tage nogle af de tæsk, holdet ellers ville få. Det lykkes han ret godt med. Det var en disciplin, Riddersholm mestrede, og noget, jeg tidligere har høvlet Thorup for ikke at være god nok til.

Treco

Indlæg af Treco »

Jo og det er da også vigtig at beskytte sine spillere men når man står og siger det hver gang og man siger det er flot at nå til playoff hvor man jo kun har slået TNS så ender det bare med at man ligne Komiske Ali.
Skal man sige noget positivt må det være at vi lykkedes med at holde Malmø nede i 2. halvleg. Men TapIn viser vel også at Wikheims mål ikke er noget man skal regne med går in ret tit.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Man kan ikke stå uge efter uge og tale mod bedrevidende. Så taber man da først sin integritet. Det er jo det Komiske Jess er endt ud med. Jeg har bidt i bordkanten flere gange i hans tid som cheftræner over hvordan han prøver at tegne det hele rosenrødt op som om at vi alle er idioter. I går tog dog prisen med hele to kommentarer uden for kategori. Dermed er han kommet i selskab med et irakisk “ikon” eller sågar en vis amerikansk præsident
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mon ikke det er ren psykologi, han forsøger at beskytte holdet mod kritik samtidig med at tale de ting op som rent faktisk lykkedes. Vi har set mange andre trænere, som også hældte vand ud af ørene for at skærme deres spillere.

Hvad er alternativet, jeg tror ikke det ville hjælpe hverken klubben eller spillerne at Jess kaldte en spade for en spade og hudflettede deres indsats. Det fungerer bedre at Steinlein i ny og næ siger det ikke har været optimalt

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg kan virkelig heller ikke hidse mig op over det. Præ- og post-match interviews er da i regelen bare noget, der skal overstås.

Synes til gengæld Komiske Ali-referencen er ved at være slidt. Tror stort set alle ledere i klubben er blevet kaldt det herinde på et eller andet tidspunkt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nu har jeg lige genset 1. halvleg af kampen. Og der er faktisk sekvenser, hvor vi spiller fint, og vi får en 4-5 gange sat fine angreb op, hvor vi får splittet MFF ad (ofte endte de ovre i højre side ved Joel på kanten af MFFs felt). VI er så ikke skarpe i den sidste eller næstsidste aflevering, og derfor ender det kun med halve chancer (Dal Hendes hovedstød lige på Dahlin var nok den største). Så umiddelbart var der faktisk flere positive elemeter i første halvleg, end jeg lige huskede fra stadion.

Defensivt laver vi så nogle kæmpe blundere ved et par dødbolde, samt indkastet hvor de får en friløber. Og det farver naturligvis det generelle indtryk voldsomt. Men der var altså også fine spillemæssige sekvenser, hvor vi får flyttet MFF rundt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
24. aug 2018, 20:40
Nu har jeg lige genset 1. halvleg af kampen. Og der er faktisk sekvenser, hvor vi spiller fint, og vi får en 4-5 gange sat fine angreb op, hvor vi får splittet MFF ad (ofte endte de ovre i højre side ved Joel på kanten af MFFs felt). VI er så ikke skarpe i den sidste eller næstsidste aflevering, og derfor ender det kun med halve chancer (Dal Hendes hovedstød lige på Dahlin var nok den største). Så umiddelbart var der faktisk flere positive elemeter i første halvleg, end jeg lige huskede fra stadion.

Defensivt laver vi så nogle kæmpe blundere ved et par dødbolde, samt indkastet hvor de får en friløber. Og det farver naturligvis det generelle indtryk voldsomt. Men der var altså også fine spillemæssige sekvenser, hvor vi får flyttet MFF rundt.
Situationen med Dal Hendes hovedstød er umiddelbart efter deres scoring til 2-0 og var nok vores mest vellykkede angreb i hvert fald første halvleg. Det er dog rigtigt at kombinationsspillet på den midterste tredjedel egentlig var ganske fint og der var også en bruger her på graven der under kampen mente at det var det bedste vi havde spillet denne sæson, hvor sørgeligt det end lyder. Det er på den sidste tredjedel hvor vi mangler kvalitet, der hvor chancerne skal skabes i små rum mod forsvar der er på plads. Der kikser vi typisk den sidste eller næstsidste aflevering som du også skriver, eller mangler det løb som kan give plads. Desuden synes jeg at vores angribere ofte foretager sig nogle underlige løb/positioner i feltet når vi kommer til baglinjen. Søger ikke de rigtige rum eller endda med to angribere søger de samme stolpe, hvilket dog kan undskyldes med at George endnu ikke er faldet til. Bliver for stillestående.

Desuden føler jeg at vores egne offensive dødbolde har været en smule tandløse ifht hvad vi er vant til. I de første kampe af sæsonen var det kaptajnens server der ikke sad i skabet, men lige nu tænker jeg at det er Onuachus tilsyneladende mentale fravær der giver problemer. Han foretager sig ikke meget rigtigt pt. Håber snart han får sig noget selvtillid danhan er så vanvittig vigtig ifht til vores måde at spille på og al den uro han kan skabe omkring sig giver sædvanligvis plads til at skabe chancer for de andre. Heldigvis er vi vant til at være uhyggelige på offensive dødbolde så selvom vi måske ikke top performer så er vi stadig farlige og scorer da også mål på den konto

Vedr situationen ved indkast/friløber der tager Malmø indkastet superhurtigt men ca 10 meter fra det sted bolden hoppede ud. Nu kender jeg ikke reglerne 100 procent i det tilfælde, men selvom indkastet blev taget tættere mod deres eget mål burde der så ikke være dømt omkast?
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
24. aug 2018, 20:40

er faktisk enig med dig i det der, det var mere alvorlige fejl end at være nedspillet.

Omvendt viser kampen igen, at FCM offentsivt kun har et ES og det er wickheim.

Han er virkelig ved at blive en storspiller for FCM, synes han fortjener mere ros end medierne fremkommer med, de har meget fokus på Sanneh som salgsemne, men ham der Wickheim ham vil jeg investere i hvis jeg var indkøbsansvarlig i en spansk, Italiensk bund/midterklub.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
24. aug 2018, 22:17
Vedr situationen ved indkast/friløber der tager Malmø indkastet superhurtigt men ca 10 meter fra det sted bolden hoppede ud. Nu kender jeg ikke reglerne 100 procent i det tilfælde, men selvom indkastet blev taget tættere mod deres eget mål burde der så ikke være dømt omkast?
I princippet jo, men det er et dommerskøn. Man ser jo meget ofte, at der stjæles 10-15 meter ved indkast, og det er meget sjældent, at der dømmes omkast.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
24. aug 2018, 22:44
mousebreaker skrev:
24. aug 2018, 22:17
I princippet jo, men det er et dommerskøn. Man ser jo meget ofte, at der stjæles 10-15 meter ved indkast, og det er meget sjældent, at der dømmes omkast.
Jeg tænker at hvis de havde taget indkastet 10 meter længere fremme på banen så ville der være dømt omkast i den situation. Har var det tættere på eget mål. Ved ikke om det gjorde en forskel. Men rigtigt nok at det som så meget andet ikke bliver dømt hver gang

SimonH

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
24. aug 2018, 16:22
Stoffer skrev:
24. aug 2018, 08:18
SimonH skrev:
23. aug 2018, 23:13
Det er ikke holdet der vender denne kamp, det er individuel klasse. Vi har simpelthen bare bedre spillere på næsten alle positioner end Malmø, derfor. Vi spiller squ ikke godt. Dog godt at se, at vi knuser dem fysisk.
Jeg har ikke set nok MFF til at vurdere deres spillere sammenlignet med FCM, men i går var Malmø i størstedelen af kampen bedre (også individuelt) både centralt på banen og (pånær Wikheim) langt bedre i angrebet.

Edit: Apropos god/dårlig, så bliver det spændende at se TapIns analyse. Min fornemmelse er, at vi reelt skabte chancer til ca. 1 mål og malmø til ca. 3.

Husk at brug statistikkerne med omtanke.

De 2x Marcus har en xg på 2,14 ud af deres samlede 2,78

Las os lige opsummere

Marcus1 skal prikke bolden ind ved bagerste stolpe, den chance giver en massiv xg. Vi må ikke give så stor en chance på en dødbold.
Marcus2 skal bare prikke bolden ind, på en chance som man aldrig brænder. Endnu stærkere xg. Vi må ikke give så stor en chance på en dødbold.
Marcus2 har en friløber, efter en gigantisk fejl af Sanneh. Denne giver også godt til statistikken.

Det er altså ikke fordi at Malmø decideret kreerer mange chancer. Vi forærer dem chancer. Det er i det mindste “positivt” da vi så bare kan stoppe med at spille u-bold. De har ikke en spiller der er tæt på wikheim niveau, det er vores chance. Wikheim er altid farlig

Besvar