Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Jesper BW1100 »

EsbenVest skrev:
22. aug 2018, 16:15
Lidt rygter fra Søren Sorgenfri på Nordic Bet. https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... oergsmaal/

FC MIDTJYLLAND
FCM skal naturligvis satse hele butikken for at komme i EL gruppespil. Det er 50/50 mod Malmø, men dog en modstander der kan overkommes. Derfor er et eventuelt salg af Sanneh utænkeligt før de kampe er afgjort, men derefter står Anderlecht klar med et nyt bud. FCM ventes at forlange seks millioner euro, og det kan ende med en transfergyser, hvis belgierne stædigt vil forsøge at handle prisen ned. Atalanta havde også Sanneh i kikkerten. Club Brugge følger desuden Duelund tæt.

Desuden har FCM brug for en central midtbane, og det siges, at der arbejdes på en til startelleveren.
Interessant med vores jagt på en CM og Brugges interesse i Duelund. Hvad kan vi hive for ham? En 30-35 stykker ?
Forstår ikke helt beløbet på de 6 mio euro (45 mio) for Sanneh. Mig bekendt er det det niveau vi har afvist. Rygterne går på vi forlanger ca. 8 mio euro (60 mio).
EB har også en artikel på fra Tipsbladet i dag, der melder vi kræver mere end 45 mio.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... am/7276013

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
22. aug 2018, 16:36
THenry skrev:
22. aug 2018, 15:47
Jeg er nok selv lidt lunken på Halimi til FCM. Er han reelt set på en højere hylde end Duelund (og evt. Mabil), som han vel primært skal slå af?
Halimi er vel 8'er og ville derfor nærmere være konkurrence til Polle, Sparv, Okosun, Frank etc.? Kunne godt se lidt idé i at kunne rotere med Halimi for ikke at trække alt for stor veksel på Polle.

Edit: Her er oversigten over Halimis kampe sidste sæson:

https://www.superstats.dk/spillere/spil ... =2017/2018

Det overrasker mig alligevel lidt, hvor meget han blev skiftet ind og ud, men han medvirkede i 29 kampe for BIF.
Vi er efterhånden blevet et 3-5-2 hold (med Wikheim og Paul på toppen) og med enten Polle på 6'eren (når vi skal skabe kampene og forventer at have bolden meget) og to foran ham (kald det 8'er eller 10'er) - typisk Duelund, Mabil, Okosun, Frank eller Kraev i denne sæson og den anden model har været med Sparv som 6'er (den mere destruktive formation) og med Polle samt en af de andre nævnte foran Sparv.

Som jeg ser det, så vil Halimi ikke kunne spille 6'eren i vores system, men ryge ind i kampen på en af de to positioner foran enten Sparv eller Polle. Jeg vil meget gerne have en kreativ kraft ind til denne position, men jeg er bare i tvivl om, hvor meget Halimi kan løfte niveauet fra Duelund (vedmindre han bliver solgt i slutningen af vinduet jf. rygtet fra S. Sorgenfri), Mabil, Okosun, Kraev og Frank.

Jeg har stadigvæk forhåbning om en bedre spiller (særligt hvis vi også sælger Due til Brügge), der virkelig kan gøre en forskel, og kan vi ikke hente dette, så kan vi lige så godt satse på dem vi har til denne position (flere af dem er forholdsvis unge og har imo et uindfriet potentiale), og håbe på en af dem slår til. Vi har ikke behov for mere bredde, så køber vi en til positionen, så bør han komme med et CV, hvor man ikke kan være i tvivl om, at det er en mand til start 11, og synes ikke Halimi passer på denne beskrivelse.

Halimi vil uden tvivl være en kvalitetsbreddespiller, at have sidende på bænken, men synes bare ikke, at det er det, som vi mangler pt.

Misser vi EL, så har vi i øvrigt alt for mange breddespillere til denne position, og har derfor ikke behov for flere, så de 2 kampe mod MFF og evt. salg i næste uge får stor betydning for, om der skal mere bredde ind eller ud af holdet til midtbanen.

THenry

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
22. aug 2018, 18:38
EsbenVest skrev:
22. aug 2018, 16:15
Lidt rygter fra Søren Sorgenfri på Nordic Bet. https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... oergsmaal/

FC MIDTJYLLAND
FCM skal naturligvis satse hele butikken for at komme i EL gruppespil. Det er 50/50 mod Malmø, men dog en modstander der kan overkommes. Derfor er et eventuelt salg af Sanneh utænkeligt før de kampe er afgjort, men derefter står Anderlecht klar med et nyt bud. FCM ventes at forlange seks millioner euro, og det kan ende med en transfergyser, hvis belgierne stædigt vil forsøge at handle prisen ned. Atalanta havde også Sanneh i kikkerten. Club Brugge følger desuden Duelund tæt.

Desuden har FCM brug for en central midtbane, og det siges, at der arbejdes på en til startelleveren.
Interessant med vores jagt på en CM og Brugges interesse i Duelund. Hvad kan vi hive for ham? En 30-35 stykker ?
Forstår ikke helt beløbet på de 6 mio euro (45 mio) for Sanneh. Mig bekendt er det det niveau vi har afvist. Rygterne går på vi forlanger ca. 8 mio euro (60 mio).
EB har også en artikel på fra Tipsbladet i dag, der melder vi kræver mere end 45 mio.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... am/7276013
Man skal passe på med udelukkende at stirre sig blind på om prisen er 45 mio eller 60 mio, da de medfølgende klausuler efterhånden spiller en stor rolle. Sørloth-handlen er et godt eksempel på dette (og det lyder som om at FCNs Baden til Juve-handel også bygger på heftige klausuler, hvis han mod forventning slår til i den italienske storklub), og måske vil Anderlecht max. ligge 45 mio. kr. upfront. FCM synes dette beløb er alt for lidt, hvorfor Anderlecht kan blive nød til at give nogle store bonusbetinget klausuler (f.eks. en kæmpe videresalgsklausul, hvis de sælger ham til PL om et par år) til os før vi ønsker at acceptere deres tilbud.

Ellers er jeg enig i, at de 45 mio. kr. lyder lavt ift. de beløb, der tidligere har været fremme, og som vi skulle have afvist.

Et salg af Duelund virker oplagt særligt, hvis vi kan lykkedes med at finde en midtbanespiller til start 11. Det bliver spændende at følge afslutningen af transfervinduet, hvor jeg som tidligere nævnt forventer, at vores skæbne i Europa får stor betydning for vores ageren til sidst i vinduet.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Så har Club Brügge penge til Duelund.

Nantes køber rekorddyrt Club Brugge-es
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/nan ... brugge-es/

Benzo

Indlæg af Benzo »

Det undrer mig lidt at Duelund slet ikke kom i spil idag, det kunne måske være et tegn på at han er på vej videre?

SimonH

Indlæg af SimonH »

Benzo skrev:
23. aug 2018, 22:52
Det undrer mig lidt at Duelund slet ikke kom i spil idag, det kunne måske være et tegn på at han er på vej videre?
Jeg er ret sikker på at det var taktisk. Jeg tror at han spiller både søndag og torsdag

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
23. aug 2018, 22:53
Benzo skrev:
23. aug 2018, 22:52
Jeg er ret sikker på at det var taktisk. Jeg tror at han spiller både søndag og torsdag
Heller ikke længe siden han blev slået bevidstløs.
Så det vil jeg i hvert fald ikke konkludere noget ud fra.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:
23. aug 2018, 18:46
Så har Club Brügge penge til Duelund.

Nantes køber rekorddyrt Club Brugge-es
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/nan ... brugge-es/
Og nu har Brugge så hentet en midtbanespiller i Feyenoord:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/clu ... feyenoord/

Ved ikke, om det konflikter med Duelund-interessen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hjulsager er en 50 pcts. mulighed for FCM, kommer FCM i EL med + 50 mill kr. på kontoen, og Brøndby ikke kommer i EL, så står FCM måske bedst ?

både økonomisk og spilleudfordringer

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Tør nok godt sige nu, at Brøndby ikke kommer i EL. Har du det noget sted fra, at der skulle være 50% chance for, at vi henter ham?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

1) han vil hjem til Danmark,
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark
2) Brøndby har mere brug for EL penge end FCM,
3) FCM kalkulere ikke efter EL penge i deres budget,
4) Brøndby er relativ godt dækket ind på deres midtbane, som står bedre end FCMs, Hjulsager står og skal kæmpe med Muktar, tibling, vigen, Kaiser, fisker om den offensive midt, og her ser FCM mere skrøbelig ud, Drexler var jo ment som ham der kunne løfte holdet.
5) EL må tiltrække spillere, som sikkert ønsker sig tilbage til udlandet inden for en tid, og her vil han stå bedre i FCM med større chance for spilletid end i Brøndby og med internationale kampe i FCM, "hvis de ryger i EL" vil være noget der trækker FCM i plus.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Han har ikke nødvendigvis større chance for spilletid hos os. Hvem skal han kunne slå af? Duelund. Nej.
Okay så er det en potentiel plads tilbage, cm. Kan han spille der, det tvivler jeg på. Det ville være meget smartere af ham at tage til Brøndby og så vente 1 år på at Muhktar bliver solgt, og så kan blive 10’er eller evt 8’er.

Som jeg tidligere har pointeret, så har vi ikke behov for mere bredde. Det ville være bedre slet ikke at købe nogen end at købe ham. Prioriteten er selvfølgelig, at vi skal have en spiller som kan løfte nievauet markant. Vi skal købe en spiller, som vil være den bedste i klubben. Ikke mere bredde tak. Hjulsager er hverken i form, og selv hvis han kom i den form, han var i da han forlod BIF, så var den altså langtfra så godt som duelund, når han er bedst. For 2 år siden var han tæt på Hobro venner. Han er ikke god nok, og han bliver det heller aldrig.

Klasse eller ingenting.

THenry

Indlæg af THenry »

Lidt transfer-gossip fra Søren Sorgenfris mund. Primært omhandlende Buba, vores jagt på en kreativ midtbanespiller og en forgæves jagt på Anders Dreyer https://www.nordicbet.dk/da/blog/genpre ... -transfer/

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SimonH skrev:
24. aug 2018, 14:00
Han har ikke nødvendigvis større chance for spilletid hos os. Hvem skal han kunne slå af? Duelund. Nej.
Okay så er det en potentiel plads tilbage, cm. Kan han spille der, det tvivler jeg på. Det ville være meget smartere af ham at tage til Brøndby og så vente 1 år på at Muhktar bliver solgt, og så kan blive 10’er eller evt 8’er.

Som jeg tidligere har pointeret, så har vi ikke behov for mere bredde. Det ville være bedre slet ikke at købe nogen end at købe ham. Prioriteten er selvfølgelig, at vi skal have en spiller som kan løfte nievauet markant. Vi skal købe en spiller, som vil være den bedste i klubben. Ikke mere bredde tak. Hjulsager er hverken i form, og selv hvis han kom i den form, han var i da han forlod BIF, så var den altså langtfra så godt som duelund, når han er bedst. For 2 år siden var han tæt på Hobro venner. Han er ikke god nok, og han bliver det heller aldrig.

Klasse eller ingenting.
Man skal være mere end blind, hvis man ikke kan se, at FCMs midtbane ikke fungere, du nævner Duelund, jamen han har været helt væk det sidste halveår, og købet af Drexler var jo en klart signal fra FCM.

En Hjulsager i topform har mere at byde på end en Duelund.

Dertil kommer at Duelund kan være fortid om en uge ?? hvad med Wickheim ?

Jeg synes, at han er den mest undervurderede spiller i FCM, når vi taler om transfer, ham og Sanneh må være de mest salgsbar.

Wickheim må også stå foran en landsholdsdebut for Norge.

En prisramme på 30-50 mill kr. er vel realistisk
Senest rettet af FCM2000 24. aug 2018, 15:13, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

SimonH skrev:
24. aug 2018, 14:00

Klasse eller ingenting.
Fuldstændig enig. Klasse eller ingenting.

Låst