Acebone skrev: ↑22. aug 2018, 16:36
THenry skrev: ↑22. aug 2018, 15:47
Jeg er nok selv lidt lunken på Halimi til FCM. Er han reelt set på en højere hylde end Duelund (og evt. Mabil), som han vel primært skal slå af?
Halimi er vel 8'er og ville derfor nærmere være konkurrence til Polle, Sparv, Okosun, Frank etc.? Kunne godt se lidt idé i at kunne rotere med Halimi for ikke at trække alt for stor veksel på Polle.
Edit: Her er oversigten over Halimis kampe sidste sæson:
https://www.superstats.dk/spillere/spil ... =2017/2018
Det overrasker mig alligevel lidt, hvor meget han blev skiftet ind og ud, men han medvirkede i 29 kampe for BIF.
Vi er efterhånden blevet et 3-5-2 hold (med Wikheim og Paul på toppen) og med enten Polle på 6'eren (når vi skal skabe kampene og forventer at have bolden meget) og to foran ham (kald det 8'er eller 10'er) - typisk Duelund, Mabil, Okosun, Frank eller Kraev i denne sæson og den anden model har været med Sparv som 6'er (den mere destruktive formation) og med Polle samt en af de andre nævnte foran Sparv.
Som jeg ser det, så vil Halimi ikke kunne spille 6'eren i vores system, men ryge ind i kampen på en af de to positioner foran enten Sparv eller Polle. Jeg vil meget gerne have en kreativ kraft ind til denne position, men jeg er bare i tvivl om, hvor meget Halimi kan løfte niveauet fra Duelund (vedmindre han bliver solgt i slutningen af vinduet jf. rygtet fra S. Sorgenfri), Mabil, Okosun, Kraev og Frank.
Jeg har stadigvæk forhåbning om en bedre spiller (særligt hvis vi også sælger Due til Brügge), der virkelig kan gøre en forskel, og kan vi ikke hente dette, så kan vi lige så godt satse på dem vi har til denne position (flere af dem er forholdsvis unge og har imo et uindfriet potentiale), og håbe på en af dem slår til. Vi har ikke behov for mere bredde, så køber vi en til positionen, så bør han komme med et CV, hvor man ikke kan være i tvivl om, at det er en mand til start 11, og synes ikke Halimi passer på denne beskrivelse.
Halimi vil uden tvivl være en kvalitetsbreddespiller, at have sidende på bænken, men synes bare ikke, at det er det, som vi mangler pt.
Misser vi EL, så har vi i øvrigt alt for mange breddespillere til denne position, og har derfor ikke behov for flere, så de 2 kampe mod MFF og evt. salg i næste uge får stor betydning for, om der skal mere bredde ind eller ud af holdet til midtbanen.