Må indrømme at jeg ikke rigtigt ser nogen sammenhæng
Hvilket perspektiv ønsker du at sætte?
At det var for dårligt at vi tabte?
Må indrømme at jeg ikke rigtigt ser nogen sammenhæng
Giver heller ikke mening bare at isolere de 2 dato punkter, uden at kigge på årsag, kontekst og de andre faktorer.
Hvis du endelig vil sætte et nederlag i 2016 i perspektiv, så synes jeg da det er langt mere relevant, at kigge på de to holds styrkeforhold i 2016 fremfor i 2018, hvor de to spillertrupper er ganske anderledes. Jeg er ikke i tvivl om, at vores hold er bedre i dag end dengang. Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvad der er sket i den tyrkiske klub i de sidste 2 år, men tyrkisk fodbold er jo tit præget af ustabilitet.
Enig. Den sæson var de bare møgstærke; det er jo det eneste, der betyder noget.THenry skrev: ↑19. aug 2018, 10:51Hvis du endelig vil sætte et nederlag i 2016 i perspektiv, så synes jeg da det er langt mere relevant, at kigge på de to holds styrkeforhold i 2016 fremfor i 2018, hvor de to spillertrupper er ganske anderledes. Jeg er ikke i tvivl om, at vores hold er bedre i dag end dengang. Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvad der er sket i den tyrkiske klub i de sidste 2 år, men tyrkisk fodbold er jo tit præget af ustabilitet.
Jeg synes derfor, det er meget mere oplagt, at kigge på 2016-sæsonen for at sammenligne styrkeforholdet mellem de to klubber, hvor Osmanlispor bl.a. vandt deres gruppe efter en udesejr i Villareal, inden de ryger ud til Olympiakos i knock-out fasen i EL. Det var med andre ord et meget stærkt tyrkisk mandskab, som vi mødte i 2016, selvom mange ikke kendte til klubben, og tilsyneladende bare ikke ønsker at erkende, at vi reelt var chanceløse mod dem (og var heldige med ikke at få en større snitter).
På stående fod så mener jeg at Novak havde århundredes chance foran mål i første kamp. Derudover så var deres mål meget heldigt. Derudover var et af deres mål i Tyrkiet på frispark meget langt ude fra (drop), som jeg husker det.THenry skrev: ↑19. aug 2018, 16:21Jeg har sådan set ikke nogen intention om at tale dem op, men som jeg husker de 2 kampe, så var vi på røven allerede fra Banggaard laver selvmål efter 20 minutter i kamp 1...jeg husker, at vi ikke kunne skabe noget nævneværdigt mod deres stærke defensiv, mens de var giftige på omstillinger. Vi var aldrig i nærheden af videreavancement!
Vi var trods alt langt tættere på at slå Apollon eller Astana ud, men Osmanlispor var bare på daværende tidspunkt et niveau over os. Vi havde så også et dårligere hold dengang, og bl.a. solgt vores bedste mand (Sisto) lige inden disse kampe, og de må til gengæld have haft et langt bedre hold dengang sammenlignet med i dag.
Det gjorde langt mere ondt at tabe til Apollon sidste år. Der skulle vi have været i gruppespillet, men havde på ingen måde samme følelse efter Osmanlispor for der havde vi bare ikke samme kvalitet, som den modstander, vi mødte, mens vi ikke var kloge nok til at banke Apollon ud, selvom vi mindst var på niveau med dem. Det ærgrer jeg mig lidt mere over!
Udgangspunktet for det, er jo selvfølgelig lidt hypotetisk, med nogle hvis'er og verden havde måske set anderledes ud hvis vi havde vundet.
Øv - Red Star Belgrade gik i Champions League og RB Salzburg kommer i seedings pot 1, og dermed rykker os ned i seedings pot 4, jo mindre at en af følgende fejler i aften:Stabell skrev: ↑17. aug 2018, 09:32Efter resultaterne fra i går kan det næsten ikke gå galt - udover at vi ikke kan samlet kan slå Malmö.Steffen am skrev: ↑16. aug 2018, 21:57Legia ude,Stabell skrev: ↑15. aug 2018, 15:17Enig - vi får ikke en bedre chance før at vi bliver mestre igen.
Når vi har kvalificeret os, så har vi faktisk en ret god chance for at vi lander i Pot 3, da der blot er 4 (hvoraf Malmö er den ene) af de hold som har højere koefficient end os, der skal tabe samlet i denne oversigt https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... l2018.html, hvilket burde været muligt da eksempelvis Feyenoord, NK Maribor, Legia Warsawa ikke har nogle lette kampe foran sig - og det vil selvfølgelig også hjælpe, såfremt at Brøndby kvalificerer sig på bekostning af Genk.....
KÆMPE skuffelse for dem.
Maribor scorer næppe 2 mål på 8 min.
Så skal, udover vi skal vinde over Malmø,
Enten FCSB, Feyernoord, Rapid Wien, Burnley, Rijeka, Sheriff eller Braga fejle, for at vi kan komme i pot 3.
Feyernoord ude ligner et ret sikkert bet.
Så skal vi bare vinde over Malmø for at komme i pot 3![]()
Den eneste teoretiske mulighed for at vi ikke kommer i pot 3 er at Red Star Belgrade samlet vinder over RB Salzburg i Champions League Play-off samtidigt med at Ludogorets Razgrad, Celtic, Gent, Genk og Maccabi Tel-Aviv alle vinder deres samlede opgør. Det vædemål tør jeg godt tage.....