Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
17. aug 2018, 18:44
Steffen am skrev:
17. aug 2018, 17:18
TrueWolfMidt skrev:
17. aug 2018, 17:02
Når alt kommer til stykket, så har klubben handlet yderst flot og professionelt. Købt billigt og solgt dyrt. Det kan der ikke sættes en finger på.
Jo, men hvem er det sin skyld?

Det kan vi jo ikke vide, når vi ikke har været med i maskinrummet.
Men indtil der er noget der får mig på andre tanker, tillægger jeg det noget større værdi til Ankersen/Steinlein og trænerteamet, end lige det er Graversens arbejde.
Uanset hvad vi tror må vi give Graversen en aktie i de handler der er foretaget siden han tiltrådte. Man skal dog være temmelig naiv hvis man tror at Steinlein ikke har været inde over det meste, så det bliver en glidende overgang. Steinlein havde også lang tids oplæring hos Jens Ørgaard, så mon ikke det gentager sig her. Graversen varetager de fleste opgaver som sportschef 100% og når det så kommer til transfers så kommer Steinlein på et tidspunkt ind i forløbet når det meste forarbejde er gjort og til slut RA i den sidste beslutningsproces når det er større handler.

Jeg tror det er helt normalt at direktør og bestyrelsesformand i alle danske fodboldklubber er med, når det kommer til større transfers, mens de mindre handler måske udelukkende er på sportschefens bord
Der er nu også en forskel i og med at Ørgaard var sportsdirektør, ligesom Steinlein var.
Graversen er ansat som sportschef. Så der en naturlig forksel i beføjelser også.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Er der kommet nogle rygter om hvem den offensive kan være?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
17. aug 2018, 17:18
Jo, men hvem er det sin skyld?
Nejjj, det skrev du ikke lige, det der!

Jeg synes, det er lidt hårdt at beskrive Graversen som en marionetdukke, når du selv siger, at vi ikke ved, hvad der foregår i maskinrummet.

I øvrigt føler jeg lidt, tråden er ved at bevæge sig over i noget diskussion af staben/virksomhedsstrukturen. Jeg kan ikke være den eneste, som sidder og hungrer efter rygter, hver gang der er nye indlæg i tråden?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vijen skrev:
17. aug 2018, 19:47
Vi er vel efterhånden derhenne, hvor det er ved at være for sent ift MFF-kampene. Det er en offensiv kreatør vi savner, og en sådan er afhængig af relationer. Dem kan han nok ikke nå at skabe inden torsdagens kamp. Det er noget lort, for min fornemmelse er i hvert fald klart, at en enkelt klassespiller kunne rykke sandsynligheden for gruppespil gevaldigt.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
17. aug 2018, 19:56
Vijen skrev:
Vi er vel efterhånden derhenne, hvor det er ved at være for sent ift MFF-kampene. Det er en offensiv kreatør vi savner, og en sådan er afhængig af relationer. Dem kan han nok ikke nå at skabe inden torsdagens kamp. Det er noget lort, for min fornemmelse er i hvert fald klart, at en enkelt klassespiller kunne rykke sandsynligheden for gruppespil gevaldigt.
Derfor har det været et vindue med ridser i lakken.

Man har fået købt ind til Fredericia og Horsens, hentet forstærkning til midtforsvaret og venstrekant.

Men der hvor der er markant brug for fornyelse, nemlig på midten og offentsiv midt her har man fejlet, andet kan man ikke sige.

Samtidig har Ove P. brugt krafter på at finde en angriber til Fredericia, her på det sidste

det stiller en masse ??????????????

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
17. aug 2018, 14:15
O skrev:
17. aug 2018, 14:03
Cortez skrev:
17. aug 2018, 13:13

Lad mig starte med at understrege, at Lasse Heinze sikkert er et udemærket valg og En kompetent målmandstræner. MEN jeg ser altså nogle faresignaler i måden vi udvikler vores stab på. Der kan være gode grunde til at lade talenter “blomstre” frem igennem organisk vækst i vores eget system, men det er lige så vigtigt en gang i mellem at få nye øjne og kræfter tilført udefra. Jeg er nervøs for, at det tipper, at vi bliver for meget en “familieklub”, hvor vi først og fremmest sørger for vore egne.

Hvad tænker I om den problemstilling?

/Cortez
Jeg håber meget, og tror også på, at det primære kriterie der søges ud fra er kompetencer. Altså at kompetencer er fungerende som "decision qualifier", som i det hele taget fører til, at man kan komme i betragtning og dernæst sekundære kvaliteter som personlighed, som "decision winner", som kan gøre udfaldet af, at A vælges over B, trods identisk fagligt kompetenceniveau.
Omvendt synes jeg bestemt det er glædeligt at man tror på sine egne og man også selv kan udvikle stabsfunktioner, og man ikke bare ansætter udefra bare for at gøre det.
Tidspunkt er også interessant, hvorfor nu?
Det er selvfølgelig at man har forsøgt andre, og de man har forsøgt har ikke været til rådighed af den ene eller anden grund,
og så hellere Heinze end en udefra der alligevel ikke kan noget mere,
samtidig med at man kan holde lidt ro og ikke have større udskiftning på træningsbanen end man har haft allerede.
Det er ingen tvivl om, at Heinze IKKE var førsteprioritet. Om han så var nr. 2, 5, 8 eller 17 på listen ved vi ikke, men det er rimelig sikkert, at man i første omgang gik efter én udefra. Det var ham, der skulle være præsenteret for lang, lang tid siden (dengang man var ude i medierne og sige at der snart var en løsning) kort efter Pold stoppede. Man man blev dog af ukendt årsager ikke enig med denne kandidat, og dermed røg den "transfer" på gulvet.

Der er gået en rum tid siden dengang, så det kan måske antyde, at man har jagtet en eller flere andre kandidater, inden man valgte den interne løsning med Heinze. Vi må antage, at de alle andre kandidater end Heinze må være udefrakommende folk, da der ikke kan have været andre interne løsninger end Heinze.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Og det er måske netop problemet? At klubben af en eller anden grund ikke er attraktiv for udefrakommende, fordi vores kultur er så “speciel” og selvtilstrækkelig? Det er måske også det der kostede Drexler? Jeg spekulerer, jeg ved det, men det er jo ikke første gang, vi ikke får den vi elsker, men må nøjes med at elske den vi kan få...

/Cortez

Noe

Indlæg af Noe »

Cortez skrev:Og det er måske netop problemet? At klubben af en eller anden grund ikke er attraktiv for udefrakommende, fordi vores kultur er så “speciel” og selvtilstrækkelig? Det er måske også det der kostede Drexler? Jeg spekulerer, jeg ved det, men det er jo ikke første gang, vi ikke får den vi elsker, men må nøjes med at elske den vi kan få...

/Cortez
Det er imo en tand for spekulativt. Spillerne er mere kyniske end det. Hvis vi kan tilbyde regelmæssige gruppespil, mesterskabskampe og salg til de store ligaer, så kan vi også tiltrække spillerne. Udfordringen lige nu er at løfte klubben på netop de parametre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
17. aug 2018, 19:56
Vijen skrev:
Helt enig. Det må også fortælle en historie om hvor svært det er at finde spillere fra den hylde som gerne vil til det midtjyske. Jeg er slet ikke i tvivl om at klubben har arbejdet seriøst på at finde en ny spiller til at afløse Drexler lige siden han ønskede at komme væk. De er også godt klar over hvor stor chancen er for et gruppespil når man går via mestervejen og at det kan være sidste GODE mulighed for et gruppespil i mange mange år hvis vi kikser. Der står meget på spil for klubbens fremtid lige nu.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Noe skrev:
17. aug 2018, 21:37
Cortez skrev:Og det er måske netop problemet? At klubben af en eller anden grund ikke er attraktiv for udefrakommende, fordi vores kultur er så “speciel” og selvtilstrækkelig? Det er måske også det der kostede Drexler? Jeg spekulerer, jeg ved det, men det er jo ikke første gang, vi ikke får den vi elsker, men må nøjes med at elske den vi kan få...

/Cortez
Det er imo en tand for spekulativt. Spillerne er mere kyniske end det. Hvis vi kan tilbyde regelmæssige gruppespil, mesterskabskampe og salg til de store ligaer, så kan vi også tiltrække spillerne. Udfordringen lige nu er at løfte klubben på netop de parametre.
Total enig med dig, for mig ser det ud til at man har sat sig mellem 2 stole, man køber ind til andre klubber og er så lidt fedtet med egne indkøb, man snakker om højere hyldere, den eneste der kan anses for det er AS, det andet man har købt, er chancespillere hvor det kan gå den ene eller den anden vej.

Man er nød til at finde den store tegnebog frem hvis man vil løfte klubben.

Når man ser kampen i går, så ser man tydeligt, at Poulsen er færdig som spiller, når vi taler om spillet på midten. Man starter med en Frank på midten der ikke kan sætte en aflevering op over 10 meter.

THenry

Indlæg af THenry »

AltidFCM skrev:
17. aug 2018, 00:56
RandomHero skrev:
17. aug 2018, 00:50
Nu da vi fik Mikkel tilbage, er målmands positionen også som den skal være. Det efterlader os med 1 position som skal forstærkes - COM!
Har hørt fra kilder tæt på klubben, at vi er i de sidste forhandlinger med en meget spændende spiller. Muligvis en spiller vi har været linket sammen med før, men personen ville naturligvis ikke ud med et navn. Nogen der har et bud på hvem det kan være?
Derudover nægter jeg at tro på vi har set sidste transfer, selvom vi skulle lande en ny offensiv profil. Mon ikke Rasmus, Claus og Svend nok skal finde noget de ikke kan holde fingrene og pungen fra? 😄
Hvis Bubacar bliver solgt, så jeg stadig gerne en CB mere, og at korscmar bliver solgt igen, han er bare ikke god nok imo. Måske Riis bliver send på udleje igen også når han er klar igen
Det glæder mig at høre, at vi er forholdsvis tæt på én - måske inden play-off også. Men lad os nu se ;)
Nu kan vi begynde at søge på gamle transferrygter :p
Vi har jo været linket en del sammen med Hjulsager på det seneste. Jeg troede den døde, da han det i sidste uge, så ud til at han ville blive i Celta, men kan nu se, at han ikke er udtaget til deres trup til morgendagens kamp. Måske han alligevel skal væk fra Spanien, og vi kan være interesseret?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... en-udeladt

ben2han

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
18. aug 2018, 16:38
AltidFCM skrev:
RandomHero skrev:
17. aug 2018, 00:50
Nu da vi fik Mikkel tilbage, er målmands positionen også som den skal være. Det efterlader os med 1 position som skal forstærkes - COM!
Har hørt fra kilder tæt på klubben, at vi er i de sidste forhandlinger med en meget spændende spiller. Muligvis en spiller vi har været linket sammen med før, men personen ville naturligvis ikke ud med et navn. Nogen der har et bud på hvem det kan være?
Derudover nægter jeg at tro på vi har set sidste transfer, selvom vi skulle lande en ny offensiv profil. Mon ikke Rasmus, Claus og Svend nok skal finde noget de ikke kan holde fingrene og pungen fra? 😄
Hvis Bubacar bliver solgt, så jeg stadig gerne en CB mere, og at korscmar bliver solgt igen, han er bare ikke god nok imo. Måske Riis bliver send på udleje igen også når han er klar igen
Det glæder mig at høre, at vi er forholdsvis tæt på én - måske inden play-off også. Men lad os nu se ;)
Vi har jo været linket en del sammen med Hjulsager på det seneste. Jeg troede den døde, da han det i sidste uge, så ud til at han ville blive i Celta, men kan nu se, at han ikke er udtaget til deres trup til morgendagens kamp. Måske han alligevel skal væk fra Spanien, og vi kan være interesseret?

Emre Mor kunne være manden der kunne sætte lidt mere kreativt spil, pris ? han koster nok 20-30 mill kr., men kunne vi få ham rettet op, så er han alle pengene værd

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg er mere til Marcus Ingvartsen, hvis vi skal lave en Sørloth og have det meste ud af vores tre mands angreb igen.

Ingvartsen og Paul og så introducere Wikheim og Duelund som vores 10’ere.

Ellers så kunne det være frisk at hente Pierre Højbjerg, eller en tidligere spiller som havde noget af det vi nu søger, Kristoffer Olsson?

Ellers er jeg stadig på Martin Ødegaard.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ben2han skrev:
18. aug 2018, 18:13
THenry skrev:
AltidFCM skrev:

Emre Mor kunne være manden der kunne sætte lidt mere kreativt spil, pris ? han koster nok 20-30 mill kr., men kunne vi få ham rettet op, så er han alle pengene værd
Celta gav små 100 mio sidste sommer i Dortmund. At tro de slipper ham for 20-30 mio nu er lallende naivt.
At han så næppe heller finder FCM interessant er en helt anden historie.

Peter

Indlæg af Peter »

Jesper BW1100 skrev:
18. aug 2018, 18:45
ben2han skrev:
18. aug 2018, 18:13
THenry skrev:

Celta gav små 100 mio sidste sommer i Dortmund. At tro de slipper ham for 20-30 mio nu er lallende naivt.
At han så næppe heller finder FCM interessant er en helt anden historie.

Er vel relativt naivt at tro at hverken Mor eller Ødegaard vil hertil - Olsson mangler output så bestemt heller ikke typen ifølge mig - Tror at det ender med at blive en af Toutouh, Bech og Hjulsager - Hjulsager klart den bedste af de 3 - Men, håber at det ender med at blive en ukendt stjerne fra udlandet :)

Låst