Europa 2018/2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Europa 2018/2019

Indlæg af Steffen am »

Stabell skrev:
15. aug 2018, 15:17
Enig - vi får ikke en bedre chance før at vi bliver mestre igen.

Når vi har kvalificeret os, så har vi faktisk en ret god chance for at vi lander i Pot 3, da der blot er 4 (hvoraf Malmö er den ene) af de hold som har højere koefficient end os, der skal tabe samlet i denne oversigt https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... l2018.html, hvilket burde været muligt da eksempelvis Feyenoord, NK Maribor, Legia Warsawa ikke har nogle lette kampe foran sig - og det vil selvfølgelig også hjælpe, såfremt at Brøndby kvalificerer sig på bekostning af Genk.....
Legia ude,
KÆMPE skuffelse for dem.

Maribor scorer næppe 2 mål på 8 min.

Så skal, udover vi skal vinde over Malmø,
Enten FCSB, Feyernoord, Rapid Wien, Burnley, Rijeka, Sheriff eller Braga fejle, for at vi kan komme i pot 3.

Feyernoord ude ligner et ret sikkert bet.
Så skal vi bare vinde over Malmø for at komme i pot 3 😉

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Og træls for FCK der var tæt på at gå i pot 1, efter både Ludogorets, Besiktas og Zenit var i problemer, men som så fik kæmpet sig tilbage.

Men ok, for alle danske klubber det at gå videre, markant vigtigere, end hvilken pot det så skulle ske at være.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Måske for tidligt at tale om opstilling mod Malmø, men jeg håber at George kommer med, da han giver noget en sørloth-dimision i spillet. Derfor håber jeg at vi stiller således, da jeg synes at George var meget spændene.

Mit største ønske er at hverken nicolaisen eller korcmar er med. De sidste 4 er det næsten ligemeget hvem spiller.
Vedhæftede filer
F54779F4-E0E1-416F-B14D-16E3C8FDDF83.jpeg

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

mousebreaker skrev:
16. aug 2018, 21:55
Ikke hver dag man spiller en returkamp med et 0-4 nederlag i baggagen og vinder 8-1
Matchfixing ?

Det burde være fuldstændig umuligt under de præmisser med 0-4 og 1 mand i undertal.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Puti er vel blevet glad for fodbold nu?

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Hold nu op en play-off, der venter os nu! Det er nu vi skal vise, at vi vil i gruppespil, og jeg vil mene, at vores chancer er super gode mod et 'ringe' Malmø-hold.

Jeg glæder mig sindssygt meget til at se Scholz, og jeg håber, han kan gå direkte ind på holdet og tage ansvar og vise, at han tør spille bolden frem. Forhåbentligt får han lov til at vise sig frem i Odense. Og så håber jeg dælme, at Erik når at blive klar. Alt hvad der rimer på Orczmar, skal helst ikke spille en play-off for os.

En anden ting, fortjener Paul egentligt at starte sådan en kamp? Han er tit en hæmsko i vores spil, og jeg vil med glæde hellere have ham på bænken som en 'super-sub' i Malmø. Vi SKAL score derover og true dem med fart evt. i form af Mayron og Gustav i front.

Jesper Hansen
Kian - Buba - Erik/Scholz
Thychosen - Poulsen - Sparv - Dal Hende/Joel
Frank
George - Wikheim

Men mon ikke Paul Onuachu starter. Jeg har dog langt fra været imponeret over hans indsats denne sæson

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Onuachu er bare så utrolig vigtig en opspilstation for os at han nærmet bør være sidste mand Thorup bør overveje at bænke. Lad mig vende den om. Hvis jeg var Malmø træner og kunne vælge een spiller fra vores hold der skulle starte ude, så ville jeg vælge Onuachu

Jeg er dog 100% enig i at han ikke ligefrem har toppet, men jeg vil godt minde om at han med afstand var bedste mand for os i de første kampe hvor vi ikke fik point. Måske nok på en billig baggrund.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Stabell

Indlæg af Stabell »

Steffen am skrev:
16. aug 2018, 21:57
Stabell skrev:
15. aug 2018, 15:17
Enig - vi får ikke en bedre chance før at vi bliver mestre igen.

Når vi har kvalificeret os, så har vi faktisk en ret god chance for at vi lander i Pot 3, da der blot er 4 (hvoraf Malmö er den ene) af de hold som har højere koefficient end os, der skal tabe samlet i denne oversigt https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... l2018.html, hvilket burde været muligt da eksempelvis Feyenoord, NK Maribor, Legia Warsawa ikke har nogle lette kampe foran sig - og det vil selvfølgelig også hjælpe, såfremt at Brøndby kvalificerer sig på bekostning af Genk.....
Legia ude,
KÆMPE skuffelse for dem.

Maribor scorer næppe 2 mål på 8 min.

Så skal, udover vi skal vinde over Malmø,
Enten FCSB, Feyernoord, Rapid Wien, Burnley, Rijeka, Sheriff eller Braga fejle, for at vi kan komme i pot 3.

Feyernoord ude ligner et ret sikkert bet.
Så skal vi bare vinde over Malmø for at komme i pot 3 😉
Efter resultaterne fra i går kan det næsten ikke gå galt - udover at vi ikke kan samlet kan slå Malmö.

Den eneste teoretiske mulighed for at vi ikke kommer i pot 3 er at Red Star Belgrade samlet vinder over RB Salzburg i Champions League Play-off samtidigt med at Ludogorets Razgrad, Celtic, Gent, Genk og Maccabi Tel-Aviv alle vinder deres samlede opgør. Det vædemål tør jeg godt tage.....

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi er favoritter iflg. bookmakerne samlet set

FCM: 1,75
MFF: 1,95

Det er ikke med en stor margin og vil derfor være nogle tætte kampe.

53-47.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SimonH skrev:
17. aug 2018, 14:15
Vi er favoritter iflg. bookmakerne samlet set

FCM: 1,75
MFF: 1,95

Det er ikke med en stor margin og vil derfor være nogle tætte kampe.

53-47.
Ja det var noget pis at Malmø ikke klarede Vidi. Mod Vidi ville vi nok have 72-75% chance for at videre. Sådan er det. Vi skal dog kunne klare Malmø over to kampe ellers har vi heller ikke fortjent at komme nogen steder. Specielt med tanke på at vi allerede har haft nederlag mod Astana. Det er nu at spillerne og trænerne skal vise at de er deres løn værd. Ikke mere alibi fodbold og frygt for at tabe med passivitet til følge. Forventer at se et aggressivt presspil fra start.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ihaki

Indlæg af ihaki »

nå det er det ikke

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
17. aug 2018, 14:46
Ja det var noget pis at Malmø ikke klarede Vidi. Mod Vidi ville vi nok have 72-75% chance for at videre. Sådan er det. Vi skal dog kunne klare Malmø over to kampe ellers har vi heller ikke fortjent at komme nogen steder. Specielt med tanke på at vi allerede har haft nederlag mod Astana. Det er nu at spillerne og trænerne skal vise at de er deres løn værd. Ikke mere alibi fodbold og frygt for at tabe med passivitet til følge. Forventer at se et aggressivt presspil fra start.
Hvorfor er Malmø værre end Vidi? Deres indbyrdes opgør viste vel ret godt, at det kunne være hip som hap. To hold på samme niveau.

Desuden synes jeg, der er lidt mere schwung over et skandinavisk mestermøde end at møde Vidi/Videoton igen. Der bliver kul på. Ingen af holdene er super godt kørende.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
17. aug 2018, 20:04
mousebreaker skrev:
17. aug 2018, 14:46
Hvorfor er Malmø værre end Vidi? Deres indbyrdes opgør viste vel ret godt, at det kunne være hip som hap. To hold på samme niveau.

Desuden synes jeg, der er lidt mere schwung over et skandinavisk mestermøde end at møde Vidi/Videoton igen. Der bliver kul på. Ingen af holdene er super godt kørende.
Helt enig. På forhånd ville jeg allerhelst have mødt Vidi, da jeg vurderede, at vi sportsligt havde en større chance mod dem. Efter at have set begge kampe mellem Vidi og MFF, så må man bare sige, at det er to hold på samme niveau rent sportsligt. Jeg kan ikke længere finde meget belæg for, at Malmö skulle være klart bedre end Vidi. MFF havde ikke meget at skyde med i returkampen, da ungarerne absolut intet ville, og derfor stod det tidligt klart, at det sandsynlige udfald af den kamp ville blive 0-0. Man kan på ingen måde sige, at Vidi var heldige med at slå MFF ud, eller at det var dybt ufortjent (tror Vidi stod til sejr på hjemmebane, hvis der er lavet en statistisk opgørelse ud fra expected goals), at de samlet set gik videre. Det var 2 utrolig lige opgør. Kedelige, chancefattige og hvor det mest kyniske hold vandt, og det var ungarerne. Jeg tror i øvrigt vores egne kampe mod Malmö kommer til at foregå efter samme kampbillede.

Da jeg ikke længere vurdere, at der er den store sportslige forskel, og det reelt kunne være hip som hap om det var Vidi eller MFF udfra sportslige parametre, så glæder jeg mig efterhånden også mere og mere til "slaget om Norden". Som fan er det bare sjovere at tage på stadion, når der er mange mennesker og knald på tribunerne, og det bliver der helt sikkert mod Malmö. Jeg ved ikke helt, om jeg selv tror på 1000 mand til udekampen, som der snakkes om, men det bliver en fed away (så kan kun opfordre til at tage turen til Sverige på torsdag!) uanset hvad, da vi helt sikkert bliver en meget fin stak. Hvorimod de sidste 2 gange vi har spillet i Ungarn (Vidioton og Ferencvaros) har vi vel knapt nok kunne samle 50 mand i udebaneafsnittet, alt inklusiv tyske og hollandske fodboldturister og ferierende danskere...derfor bliver det langt sjovere denne gang, og mediehypen skal nok også gøre sit til at bage op til denne kamp!

Jeg havde mest fokus på de 3 danskere hos Malmö i de 2 kampe mod Vidi, og jeg vurderer at AC var en af de bedste for Malmö i de 2 kampe. En stærk midtbanemotor, der løber box to box. Jeg synes han så god ud, mens Rieks ikke leverede noget som helst fra sin venstre kant(wing back) i de 2 kampe, og Lasse Nielsen gjorde sig mest bemærket med elendigt forsvarsspil i den situation, hvor Vidi scorer i Malmö.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg er helt vild med at det er Malmø i stedet for Vidioton.

Der er bare meget mere på spil end "bare" el-gruppespil.

Jeg synes vi har en stigende formkurve og har efterhånden fået sejr ind under huden og så i denne sæson.

Jeg ser gode muligheder for avancement.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg ved ikke om det er det rette sted, men det sætter vores nederlag til Osmanlispor lidt i perspektiv, når vi i 2018 står som danske mestre og den tyrkiske klub ligger til nedrykning i den næst bedste tyrkiske række?

Besvar