Acebone skrev: ↑17. aug 2018, 20:04
mousebreaker skrev: ↑17. aug 2018, 14:46
Ja det var noget pis at Malmø ikke klarede Vidi. Mod Vidi ville vi nok have 72-75% chance for at videre. Sådan er det. Vi skal dog kunne klare Malmø over to kampe ellers har vi heller ikke fortjent at komme nogen steder. Specielt med tanke på at vi allerede har haft nederlag mod Astana. Det er nu at spillerne og trænerne skal vise at de er deres løn værd. Ikke mere alibi fodbold og frygt for at tabe med passivitet til følge. Forventer at se et aggressivt presspil fra start.
Hvorfor er Malmø værre end Vidi? Deres indbyrdes opgør viste vel ret godt, at det kunne være hip som hap. To hold på samme niveau.
Desuden synes jeg, der er lidt mere schwung over et skandinavisk mestermøde end at møde Vidi/Videoton igen. Der bliver kul på. Ingen af holdene er super godt kørende.
Helt enig. På forhånd ville jeg allerhelst have mødt Vidi, da jeg vurderede, at vi sportsligt havde en større chance mod dem. Efter at have set begge kampe mellem Vidi og MFF, så må man bare sige, at det er to hold på samme niveau rent sportsligt. Jeg kan ikke længere finde meget belæg for, at Malmö skulle være klart bedre end Vidi. MFF havde ikke meget at skyde med i returkampen, da ungarerne absolut intet ville, og derfor stod det tidligt klart, at det sandsynlige udfald af den kamp ville blive 0-0. Man kan på ingen måde sige, at Vidi var heldige med at slå MFF ud, eller at det var dybt ufortjent (tror Vidi stod til sejr på hjemmebane, hvis der er lavet en statistisk opgørelse ud fra expected goals), at de samlet set gik videre. Det var 2 utrolig lige opgør. Kedelige, chancefattige og hvor det mest kyniske hold vandt, og det var ungarerne. Jeg tror i øvrigt vores egne kampe mod Malmö kommer til at foregå efter samme kampbillede.
Da jeg ikke længere vurdere, at der er den store sportslige forskel, og det reelt kunne være hip som hap om det var Vidi eller MFF udfra sportslige parametre, så glæder jeg mig efterhånden også mere og mere til "slaget om Norden". Som fan er det bare sjovere at tage på stadion, når der er mange mennesker og knald på tribunerne, og det bliver der helt sikkert mod Malmö. Jeg ved ikke helt, om jeg selv tror på 1000 mand til udekampen, som der snakkes om, men det bliver en fed away (så kan kun opfordre til at tage turen til Sverige på torsdag!) uanset hvad, da vi helt sikkert bliver en meget fin stak. Hvorimod de sidste 2 gange vi har spillet i Ungarn (Vidioton og Ferencvaros) har vi vel knapt nok kunne samle 50 mand i udebaneafsnittet, alt inklusiv tyske og hollandske fodboldturister og ferierende danskere...derfor bliver det langt sjovere denne gang, og mediehypen skal nok også gøre sit til at bage op til denne kamp!
Jeg havde mest fokus på de 3 danskere hos Malmö i de 2 kampe mod Vidi, og jeg vurderer at AC var en af de bedste for Malmö i de 2 kampe. En stærk midtbanemotor, der løber box to box. Jeg synes han så god ud, mens Rieks ikke leverede noget som helst fra sin venstre kant(wing back) i de 2 kampe, og Lasse Nielsen gjorde sig mest bemærket med elendigt forsvarsspil i den situation, hvor Vidi scorer i Malmö.