O skrev: ↑17. aug 2018, 14:03
Cortez skrev: ↑17. aug 2018, 13:13
SimonH skrev: ↑17. aug 2018, 12:44
Det er alligevel specielt, at vores nye målmandstræner, Lasse Heinze, er yngre end vores målmand. Speciel situation, men jeg ønsker Lasse held og lykke.
Lad mig starte med at understrege, at Lasse Heinze sikkert er et udemærket valg og En kompetent målmandstræner. MEN jeg ser altså nogle faresignaler i måden vi udvikler vores stab på. Der kan være gode grunde til at lade talenter “blomstre” frem igennem organisk vækst i vores eget system, men det er lige så vigtigt en gang i mellem at få nye øjne og kræfter tilført udefra. Jeg er nervøs for, at det tipper, at vi bliver for meget en “familieklub”, hvor vi først og fremmest sørger for vore egne.
Hvad tænker I om den problemstilling?
/Cortez
Jeg håber meget, og tror også på, at det primære kriterie der søges ud fra er kompetencer. Altså at kompetencer er fungerende som "decision qualifier", som i det hele taget fører til, at man kan komme i betragtning og dernæst sekundære kvaliteter som personlighed, som "decision winner", som kan gøre udfaldet af, at A vælges over B, trods identisk fagligt kompetenceniveau.
Er også lidt delt.
Ingen tvivl om at Graversen blev ansat som sportschef, som en ledelsen kunne "styre".
Pold havde sine egne holdninger, mens Heinze nok i højere grad er "firmaets mand".
Omvendt synes jeg bestemt det er glædeligt at man tror på sine egne og man også selv kan udvikle stabsfunktioner, og man ikke bare ansætter udefra bare for at gøre det.
Tidspunkt er også interessant, hvorfor nu?
Det er selvfølgelig at man har forsøgt andre, og de man har forsøgt har ikke været til rådighed af den ene eller anden grund,
og så hellere Heinze end en udefra der alligevel ikke kan noget mere,
samtidig med at man kan holde lidt ro og ikke have større udskiftning på træningsbanen end man har haft allerede.
Men godt spørgsmål, og er som sagt lidt delt.