CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
2. aug 2018, 17:53
Noget er jo komplet galt når man gentagne gange for tredje år i træk laver nøjagtig de samme fejl både taktisk og mentalt. Det vidner ikke om at man lærer noget som helst af sine fejl. I går så vi et hold fra Kazakhstan som selv med et resultat i hånden de sidste 10 minutter, ikke stillede sig ned med midtbanen på kanten af eget felt som vi gør år efter år i Europa og straks blev det sværere for os at komme til noget som helst. Bevares de spillede defensivt, men kontrolleret defensivt med øje for at lukke ned for skudchancer fra distancen. Kunne nogen lære af det monstro? Jeg bliver satme syg i hjertet af at tænke på at alle de samme børnefejl bliver lavet igen og igen, samtidig med at vi taber til modstandere som ret beset slet ikke er bedre end os - de ved bare hvordan man skal spille spillet. Det må Thorup for fanden da snart have lært - og spillerne med.

Shit hvor er det forfærdeligt dårligt. Når man så for 127. gang af 127 mulige skal stå og lytte til Thorup efter en katastrofe kamp og høre ham fortælle hvor godt de gjorde det og bla bla bla. Så stiger blodtrykket i en sådan fart at ikke engang de vildeste lykkepiller kan følge med. Hvis vi (læs: Thorup) bare havde mod til at dø med støvlerne på... men nej, lad os spille på 0-0 til det 78. minut og derefter vise vores overlegenhed og score de mål vi nu engang har lyst til og brug for. Det er smart. Vi skal for alt i verden ikke gøre det vi er bedst til på hjemmebane mod et hold der lige har rejst 5000 km og lægge dem under et hårdt pres. Det var nok dommerens skyld det hele!
Fuldstændig enig Mouse..
Jeg er virkelig ved at være træt af at vi laver de samme taktiske og spillemæssige fadæser hver eneste gang vi spiller europæisk. Og hver eneste gang vi ryger ud pga vores egen ineffektivitet står Thorup og snakker modstanderen op på siden af Barcelona uden at have den mindste selvindsigt. Astana ER et godt hold men alle kan se at vi havde mulighederne for at gå videre hvis ikke vi havde været så passive, ineffektive og komplet blottet for mod.
Man bruger næsten en hel kamp på at prøve at ramme en mand på over 2m, men det kan man ikke og det var læst, det står ligesom på forsiden i vores 1 siders taktikbog(planche) og man ændrer intet. Vi mangler en ordentlig angriber og en på midtbanen der kan finde ud af at ramme ham, vores wingbacks var fornærmende ringe offensivt igår. Det eneste positive MDH bidrager med er på standarter han er intet værd i spillet med bolden. Munksgaard skal træne indlæg de næste 16-17år.

Puha det var rart at komme af med, skuffelsen fra igår er stadig massiv men ikke alt er negativt, jeg synes JH viser hvilken klassekeeper han er igen, redder vores røv flere gange. Buba og Erik synes jeg også leverede fint og på et højt niveau. Mabil kom ind for sent til at kunne nå at gøre en forskel. Okay stemning.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

CasperBW skrev:
2. aug 2018, 14:55
HKP skrev:
2. aug 2018, 14:41
Sådan går det når vi ikke spiler vores chance.... der er efterhånden ved at danne sig et massiv mønster for JT mht at klare sig videre fra vigtige europæiske kampe.... et meget negativt mønster..... startede allerede i United hvor man mødte dem da de var allerringest.....
Tænk sig at selv United kampene, hvor vi spillede lige op med dem i 3 halvlege kan bruges når der skal rettes kritik mod Thorup.

Jeg kan sagtens stemme i overfor, at igår ikke var godt nok. Men United kampene, den havde jeg ikke set komme, at de kunne fremlægges negativt.
Fair nok... men der blev vi da totalt nedspillet i 2 halvlege på OT. Vi var ej heller klar til den kamp mentalt og vi stillede forkert op og man gik i baglås med udskiftningerne.... men det var egentlig bare for at påpege og spørge HVOR MANGE ÅR skal steinlein stå og sige LÆRINGSPROCES????? Det holder sku ikke længere det sorte snak! Det var en skændsel for dansk fodbold som vi kom ud på banen i går, taktikken tog al saft og kraft ud af spillerne og bevirkede at 2-meters afleveringer efter 4 sekunders betænkningstid også mislykkedes konstant.... det er ikke spillerne der er så ringe, men det er udgangspunktet der tages. Aldrig har jeg da hørt sådan noget lor.t: vi skal trille rundt og så “bare” score i det 78’ minut... det er destruktiv forfejlet og meget ængstelig tankegang.... hvor er NOSS.ERNE?... de er der ikke! Det var total impotens det vi så igår og vi blev totalt til grin på det i hele DK. Men hvor mange år går det at blive med at sige “det var en ommer” vi kommer jo aldrig videre i noget som helst hvis problemerne ikke bliver adresseret......

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

HKP skrev:
2. aug 2018, 20:00
CasperBW skrev:
HKP skrev:
Sådan går det når vi ikke spiler vores chance.... der er efterhånden ved at danne sig et massiv mønster for JT mht at klare sig videre fra vigtige europæiske kampe.... et meget negativt mønster..... startede allerede i United hvor man mødte dem da de var allerringest.....
Tænk sig at selv United kampene, hvor vi spillede lige op med dem i 3 halvlege kan bruges når der skal rettes kritik mod Thorup.

Jeg kan sagtens stemme i overfor, at igår ikke var godt nok. Men United kampene, den havde jeg ikke set komme, at de kunne fremlægges negativt.
Fair nok... men der blev vi da totalt nedspillet i 2 halvlege på OT. Vi var ej heller klar til den kamp mentalt og vi stillede forkert op og man gik i baglås med udskiftningerne.... men det var egentlig bare for at påpege og spørge HVOR MANGE ÅR skal steinlein stå og sige LÆRINGSPROCES????? Det holder sku ikke længere det sorte snak! Det var en skændsel for dansk fodbold som vi kom ud på banen i går, taktikken tog al saft og kraft ud af spillerne og bevirkede at 2-meters afleveringer efter 4 sekunders betænkningstid også mislykkedes konstant.... det er ikke spillerne der er så ringe, men det er udgangspunktet der tages. Aldrig har jeg da hørt sådan noget lor.t: vi skal trille rundt og så “bare” score i det 78’ minut... det er destruktiv forfejlet og meget ængstelig tankegang.... hvor er NOSS.ERNE?... de er der ikke! Det var total impotens det vi så igår og vi blev totalt til grin på det i hele DK. Men hvor mange år går det at blive med at sige “det var en ommer” vi kommer jo aldrig videre i noget som helst hvis problemerne ikke bliver adresseret......
Men ja, selvfølgelig er vi da heller ikke hvor vi skal være hvad spillermateriale angår..... hverken på midten eller på spidsen. LANGT FRA. Jeg vil næsten blive chokeret hvis vi når EL gruppespil.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

CasperBW skrev:
HKP skrev:

Jo, at tabe en halvleg med 4-0 er ikke godt nok i min optik...

Lille tip til spillere og ISÆR træner... Se Viasat nu... der kan man se og lære hvordan man præsenterer sig i Europa.... Der er to danske hold der ikke går på banen som 11 skræmte høns....

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

HKP skrev:
2. aug 2018, 20:23
CasperBW skrev:
HKP skrev:

Lille tip til spillere og ISÆR træner... Se Viasat nu... der kan man se og lære hvordan man præsenterer sig i Europa.... Der er to danske hold der ikke går på banen som 11 skræmte høns....
ej... lad nu være med den sammenligning: Et islandsk hold som aldrig har præsteret noget europæisk versus et hold som er fast inventar i CL el EL gruppespil er ikke en fair sammenligning... lad nu være med at trække niveauet længere ned end nødvendigt...

Derudover United kampene bør ikke bruges som en reference for om vi har spillet dårligt... Det er jo for sindsygt; MU spillede godt hjemme mens vi var heldige og DYGTIGE på MCH arena. Vi var ok derovre omend lidt benovet men det ville vi alle nok have været...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi er alle skuffede. Men nu må vi tilbage til at bakke holdet op, der kommer vigtige kampe ;-)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

MrWolf skrev:
3. aug 2018, 21:34
HKP skrev:
2. aug 2018, 20:23
CasperBW skrev:

ej... lad nu være med den sammenligning: Et islandsk hold som aldrig har præsteret noget europæisk versus et hold som er fast inventar i CL el EL gruppespil er ikke en fair sammenligning... lad nu være med at trække niveauet længere ned end nødvendigt...

Derudover United kampene bør ikke bruges som en reference for om vi har spillet dårligt... Det er jo for sindsygt; MU spillede godt hjemme mens vi var heldige og DYGTIGE på MCH arena. Vi var ok derovre omend lidt benovet men det ville vi alle nok have været...
Nu spillede FCN jo også igår, og hvordan var det lige det gik. De spiller nemlig fodbold. De har et koncept og imponerende at en flok mælketænder kan slå AIK. Gad vide om vi kunne det.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Tja, FCN vandt en kamp de var presset hårdt i.

Jeg så den ikke, så kigger kun stats:

Statistik
AIK FC Nordsjælland
Boldbesiddelse 61% 39%
Skud på mål 6 3
Skud forbi mål 8 5
Blokerede skud 5 2
Kontraangreb 3 9
Hjørnespark 7 8
Indlæg 33 19
Indkast 14 20
Frispark 9 17
Offside 0 2
Gule kort 2 4
Røde kort 0 0

FCN var effektive og tog chancen da den bød sig, det kan vi godt være enige om. Men nu var der også pæn forskel på modstanderne.

AIK rated som nr. 172
Fcn rated som nr. 190
Astana rated som nr. 55
Fcm rated som nr. 86

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Administrator skrev:
4. aug 2018, 00:00
Tja, FCN vandt en kamp de var presset hårdt i.

Jeg så den ikke, så kigger kun stats:

Statistik
AIK FC Nordsjælland
Boldbesiddelse 61% 39%
Skud på mål 6 3
Skud forbi mål 8 5
Blokerede skud 5 2
Kontraangreb 3 9
Hjørnespark 7 8
Indlæg 33 19
Indkast 14 20
Frispark 9 17
Offside 0 2
Gule kort 2 4
Røde kort 0 0

FCN var effektive og tog chancen da den bød sig, det kan vi godt være enige om. Men nu var der også pæn forskel på modstanderne.

AIK rated som nr. 172
Fcn rated som nr. 190
Astana rated som nr. 55
Fcm rated som nr. 86
Jeg vil vove at påstå. at det er farligt at bygge en hypotese ud fra en kamp man slet ikke har set. FCN spillede faktisk fodbold, de kom med energi, entusiasme, kendte deres besøgelsestid og spillede for at vinde. Jo, de var i perioder heldige ikke at indkassere mål, men de spillede også imod Sverige nuværende bedste hold, der allerede har spillet en halv sæson. Vi var jo også heldige ikke at tabe hjemmekampen med 3 eller 4 - 0.

AIK spillede nogenlunde samme tempo som Astana, og i perioder endnu hurtigere. At sammenligne deres placering siger vel heller intet omkring kampene? Astana kom ikke med særligt meget, men vi kom jo næsten med intet.

Jeg er så super træt over at vi prøver at tale Astana op til at være en klasse mandskab. Jovist de har spillet europæiske gruppespil de sidste 3 sæsoner, men det mandskab vi mødte i de to kampe var der ikke særlig meget klasse over. Vi spillede bare ikke god fodbold. Dette kan enten skyldes at vi bare ikke er bedre, og selv om vores trup er meget bred så har vi overordnet set en ringe trup. Ellers kan det skyldes træneren.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCN var fantastiske. Vi var elendige. Det er en mulig konklusion.
Hvis man ser på xG over de to kampe, så producerede AIK 1.23 mere xG end FCN (inkl et brændt straffe), mens Astana producerede 1.22xG mere end os (tallene er taget fra Tapin). Så måske havde FCN bare de marginaler/den skarphed som vi savnede? FCN afgav fx markant flere chancer end os på hjemmebane (herunder et straffe), men vandt alligevel kampen 1-0.
Så fair nok, at være kritiske overfor vores præstation - vi leverede ikke nok til at vinde. Men jeg mener ikke, at det er retvisende, at fremhæve FCN som et eksempel på det modsatte - de leverede i princippet heller ikke nok til at vinde. Men havde marginalerne med sig. Havde vi haft det, var vi også gået videre.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Kent skrev:
4. aug 2018, 11:43
Hvis man ser på xG over de to kampe, så producerede AIK 1.23 mere xG end FCN (inkl et brændt straffe), mens Astana producerede 1.22xG mere end os (tallene er taget fra Tapin). Så måske havde FCN bare de marginaler/den skarphed som vi savnede? FCN afgav fx markant flere chancer end os på hjemmebane (herunder et straffe), men vandt alligevel kampen 1-0.
Så fair nok, at være kritiske overfor vores præstation - vi leverede ikke nok til at vinde. Men jeg mener ikke, at det er retvisende, at fremhæve FCN som et eksempel på det modsatte - de leverede i princippet heller ikke nok til at vinde. Men havde marginalerne med sig. Havde vi haft det, var vi også gået videre.
Men nu havde Nordsjælland jo flere nuancer og facetter i deres spil end vi havde. Jovist var der også en portion held involveret, men de spillede jo deres chancer, hvilket vi jo nærmest ikke gjorde.

Jeg indrømmer gerne, at jeg stadig er bitter over vores ChL exit. Dette skyldes mest måden hvorpå det skete, og den efterfølgende damage control, der jo i sig selv er en smule tragikomisk. Jeg håber stadig at vi når Europa så dynasti drømmen kan leve videre, men jeg synes efterhånden det ser ud til at være en uoverskuelig opgave.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

bifr05t skrev:
4. aug 2018, 12:33
Jeg håber stadig at vi når Europa så dynasti drømmen kan leve videre, men jeg synes efterhånden det ser ud til at være en uoverskuelig opgave.
Vores videre skæbne ift EL-gruppespil bliver afgjort af vores lodtrækningsheld. TNS skal vi slå ud uden problemer. Men i playoff kan vi potentielt ende med klassemodstandere som Celtic og Salzburg men også hold, der er ganske overkommelige. Så kryds fingerene på mandag kl. 13. ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg lægger normalt ikke specielt meget mærke til, hvad Plæneklipperen ytrer sig om, men lige her er jeg på linje med ham:

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... et/7253919

/Cortez

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

:roll: ;)
Kent skrev:
4. aug 2018, 14:27
bifr05t skrev:
4. aug 2018, 12:33
Jeg håber stadig at vi når Europa så dynasti drømmen kan leve videre, men jeg synes efterhånden det ser ud til at være en uoverskuelig opgave.
Vores videre skæbne ift EL-gruppespil bliver afgjort af vores lodtrækningsheld. TNS skal vi slå ud uden problemer. Men i playoff kan vi potentielt ende med klassemodstandere som Celtic og Salzburg men også hold, der er ganske overkommelige. Så kryds fingerene på mandag kl. 13. ;)
Skulle det værste ske (Celtic eller Salzburg), så må vi bare håbe at vi får hjemmekamp til sidst og kan hente en 2-1er på udebanen først.... så stiller vi med en betondefensiv og laver den afgørende scoring i det 78’ minut.

Det har da givet resultat nu i tre år.... exit så man kan koncentrere sig om blot én turnering...... :roll:
Senest rettet af HKP 4. aug 2018, 14:53, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
4. aug 2018, 11:43
Det var attituden der var den kæmpestore forskel, Kent.... det er ikke sikkert det kan måles, men det er da faktum! Og hvis de gav flere chancer væk end vi gjorde, så er det jo lige præcis indikationen på at de netop spillede deres chance, hvilket vi på intet tidspunkt gjorde.... til trods for det lykkedes det os endda at give chancer væk til noget der burde ha heddet 0-2 eller 0-3

Besvar