CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Indlæg af Steffen am »

Champions League kval. 2. runde og 2. kamp.
Tæt første kamp, som desværre endte til den forkerte side, men dog med et udebanemål.
Og med en lidt speciel historie omkring billetterne, er der i hvert fald mulighed for- og forventes et udsolgt MCH.
Formentig sæsons vigtigste kamp (no pressure)

Som sagt, Champions League Q2, anden kamp.
5. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Onsdag d. 01/08 kl. 19.00
Sted: MCH Arena
Dommer: TBD
Medie: TV3+, Viaplay og radions P3

UEFA's kamp-side.
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ml?iv=true

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Astana: Ingen

Skader:
Midtjylland: Riis, Rilwan og Dovbyk skadet - Kian tvivlsom
Astana: Pas

Bud på start XI'er
Billede

Bænk: Hamid, Korsmár, Thycosen, Okosun, Frank, Kraev, George

Første opgør:
Hvis der er udfordringer med at huske 8 dage tilbage, endte kampen desværre 1-2, men heldigvis med et ganske væsentlig udebanemål.
Debat om kampen kan findes her. viewtopic.php?f=1&t=97388

Samlet vinder møder vinderen af Din. Zagreb (Cro) - H. Beer Sheva (Isr) (første kamp 5-0) i CL Q3
Samlet taber møder vinderen af TNS (Wal) - Lincoln (Gib) (første kamp 2-1) i EL Q3

Med alt på spil,
hvad er jeres forventninger, tanker og
forudsigelser om opstilling og kampen?

God Kamp og Forza FCM!

SimonH

Re: CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Indlæg af SimonH »

Hvis det stod til mig så spiller vi med samme opstilling mod Astana som i dag mod Esbjerg dog med undtagelse af de to wingbacks.

Vi har brug for fart mod Astana, da de er langsomme i forsvaret. Derfor kunne jeg sindssygt godt tænke mig at Mabil spillede i front. Jeg frygter dog at det bliver Frank for at få plads til sparv på midtbanen. Det ville imo bare være super, hvis både Frank og mabil spillede fordi vi bliver meget mere dynamiske og bevægelige.

974

Indlæg af 974 »

SimonH skrev:
28. jul 2018, 20:07
Hvis det stod til mig så spiller vi med samme opstilling mod Astana som i dag mod Esbjerg dog med undtagelse af de to wingbacks.

Vi har brug for fart mod Astana, da de er langsomme i forsvaret. Derfor kunne jeg sindssygt godt tænke mig at Mabil spillede i front. Jeg frygter dog at det bliver Frank for at få plads til sparv på midtbanen. Det ville imo bare være super, hvis både Frank og mabil spillede fordi vi bliver meget mere dynamiske og bevægelige.
Det kan godt være at du synes at de er langsomme, men til gengæld er Astana et hold der også spiller godt til fysisk, og det bliver vi altså også nødt til at kunne matche

Jeg tror at begge spillere kan være i spil
Tror dog mest på at Onyeka kan komme i spil fra starten, og Mabil ind i løbet af kampen

MEN det kunne nu være fedt hvis vi kunne overraske dem lidt med Mabil fra starten :-)

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Jeg elsker virkelig Tim Sparv og alt det, han har gjort for klubben. Men er vores bedste startelleve egentlig uden ham, når man tænker på det spillemæssige?
Han er blevet langt mere stationær og tung i sine bevægelser. Jeg ved godt, at han nok blev sparet med henblik på en starter mod Astana, og Jess næppe dropper sit midtbaneanker, men jeg tænker, at det kunne være en mulighed at prøve en lignende konstellation, som i dagens kamp mod Esbjerg, mod Astana.

Det var super interessant med det, der lignede Jakob som den dybtliggende og med Frank og Mabil foran på midten, og man burde virkelig overveje at køre videre med det, selvom det ville være mere risky.

JH
Kian - Buba - Erik
Munksgaard - Frank - Jakob - Due/Mabil - Dal Hende
Onuachu - Wikheim

Men det sker nok næppe... Men nu skal vi fandeme sætte dem på plads på MCH!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt en spansk dommer, Juan Martínez Munuera,
hvis nogen skulle være interesseret i det.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
29. jul 2018, 00:40
Pis. Han skal nok fløjte tusind frispark mod Paul

974

Indlæg af 974 »

SimonH skrev:
29. jul 2018, 00:53
Steffen am skrev:
29. jul 2018, 00:40
Hvorfor det?

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

974 skrev:
29. jul 2018, 03:10
[quote=SimonH post_id=153589 time=<a href="tel:1532818427">1532818427</a> user_id=14144]
[quote="Steffen am" post_id=153588 time=<a href="tel:1532817657">1532817657</a> user_id=12011]
[/quote]

Hvorfor det?
[/quote]

Dobbelt post
Senest rettet af Dondinho 29. jul 2018, 06:17, rettet i alt 1 gang.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

974 skrev:
29. jul 2018, 03:10
[quote=SimonH post_id=153589 time=<a href="tel:1532818427">1532818427</a> user_id=14144]
[quote="Steffen am" post_id=153588 time=<a href="tel:1532817657">1532817657</a> user_id=12011]
[/quote]

Hvorfor det?
[/quote]

Ja det havde jo nok været mere optimalt med en som er mere vant til en fysisk betonet liga som PL eller Bundesligaen.

Jeg kan også godt frygte for at han forfalder til at dømme cirka 0 frispark til Poul, og massevis af frispark imod + gult/rødt kort i sidste ende. Det kræver stor disiplin fra Pouls side..
Er Dovbyk klar?

THenry

Indlæg af THenry »

AltidFCM skrev:
28. jul 2018, 22:46
Jeg elsker virkelig Tim Sparv og alt det, han har gjort for klubben. Men er vores bedste startelleve egentlig uden ham, når man tænker på det spillemæssige?
Han er blevet langt mere stationær og tung i sine bevægelser. Jeg ved godt, at han nok blev sparet med henblik på en starter mod Astana, og Jess næppe dropper sit midtbaneanker, men jeg tænker, at det kunne være en mulighed at prøve en lignende konstellation, som i dagens kamp mod Esbjerg, mod Astana.

Det var super interessant med det, der lignede Jakob som den dybtliggende og med Frank og Mabil foran på midten, og man burde virkelig overveje at køre videre med det, selvom det ville være mere risky.
Det er efterhånden et godt spørgsmål. Synes både Mabil og Frank spillede godt mod EFB, men jeg har bare svært ved at forstille mig, at vi stiller op med dem foran Polle mod Astana i en så afgørende europæisk kamp. Det bliver simpelthen for offensivt mod et stærkt omstillingshold. Derfor er jeg rimelig sikker på, at midtbaneankeret Sparv er tilbage på onsdag. Som jeg ser kampen, så skal vi helst holde dem fra at score, og må max lukke 1 mål ind.

Det var positivt, at vi i går så, at vi sagtens kan smide Mabil (og Frank) ind på en central midtbane. Det kan sagtens være en fin plan B, hvis vi skal score et mål i anden halvleg på onsdag.

Jeg tror vi vender tilbage til en velkendt opstilling onsdag, hvor der formentlig er størst spørgsmåltegn ved hvem, der skal ligge bag Paul og Wikheim samt HWB (men Munksgaard må være favorit her). Mit bud på start 11 er derfor:

Hansen
Kian-Buba-Erik
Munks-Polle-Sparv-MDH
Due
Paul-Wikheim

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Med Duelund helt ude af truppen er jeg helt overbevist om han ikke starter inde i Astana kampen. En Duelund på 80-90% bør ikke være i nærheden af vores start 11.

Jeg tror Sparv og Polle får midtbanen, og så kunne jeg forstille mig at de forreste kom til at hedde, Wikheim-Paul-Frank.

Så må Mabil komme ind når Astana er trætte.

Edit: Og så er jeg bange for at Kian ikke er klar og bliver erstatter af Korchsmar, som jeg desværre slet ikke er tryk ved. Alternativt kunne man bruge Nicolaisen, og flytte Erik over til højre, men tror Thorup vil foretrække Korchsmars internationale erfaring..

THenry

Indlæg af THenry »

I interviewet med Thorup efter kampen i går lød det rimelig meget til, at både Kian og Due er klar til onsdag.

Jeg forventer, at Kian starter inde, mens det er mere åbent om det er Due, Mabil, Frank eller Okosun, der snupper den sidste plads, hvor der er hård kamp om pladsen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

På Onsdag skal der løbes mange meter fra alle spillerne. Vi skal præstere betydeligt bedre og være meget farligere. Der skal være højt pres på deres spillere og vi skal ligge tæt på dem og de skal ikke have ro og tid til at tænke over afleveringerne. Vi skal have modet til at vinde og jeg forventer at vi skal lirke Astanas forsvar op. Derfor skal vi forsøge med skud fra distancen, når lejligheden byder sig. Kun spillere der vil og gider tage de sure og trælse løb, skal spille. Vi skal videre til næste runde. Vi skal være giftige på vores standarder. Sejr.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jeg kan ikke se nogen som helst retfærdiggørelse for at Duelund skal starte inde på onsdag.... ikke efter EFB-kampen og ikke efter det han har vist på det seneste.... nemlig intet!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt i forhold til startere og indskiftere, er der en potentiel krølle i forhold til udskiftninger.

Reglerne om mulig 4. indskifter i overtiden er også kommet til Champions League og CL kval.
Så hvis vi skulle vinde 2-1 i ordinær tid, er der mulighed for at se lidt FCM historie, i form af at se 4 FCM udskiftninger for første gang i en kamp.

Besvar