CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
1. aug 2018, 23:16
Argh, jeg havde besluttet mig for ikke at skrive noget, mest af alt fordi jeg syder af raseri og det kommer der ikke meget konstruktivt ud af. Omvendt har jeg også brug for at komme af med noget galde. Jeg vælger at skrige ned i min hovedpude til jeg falder i søvn og så være en lille bitte smule diplomatisk.

Vi har lige fået et mesterskab og det var fedt og vil aldrig bliver glemt. Specielt måden det kom i hus på og med den åreladning vi havde i vinterens transfervindue. For det skylder vi Thorup en stor tak, men lige nu bør vi stille os selv det spørgsmål - “Kan Thorup løfte klubben i Europa?”

Vi havde et godt første europæisk år under Thorup, men jeg vil stadig hævde at det blev klaret på Riddersholms arbejde, i hvert fald for en meget stor del af det. Thorup havde ikke haft tid nok til at sætte sit personlige præg på holdet. Det lykkedes dog og det skal han selvflg have en del af æren for.

Siden har Europa været een lang lidelse på trods af fordelagtige lodtrækninger og masser af held undervejs for at nå playoff runderne. Her har vi igen igen igen præsenteret apatisk fodbold som sjældent set hvert eneste år. Derfor mener jeg også at HVIS vi misser playoff runden (3. Runde er en walkover) til EL igen i år så må klubben revurdere trænersituationen. Uanset hvor uheldige vi måtte være med lodtrækningen.

Misser vi gruppespil i år så har vi een sæson tilbage hvor vores indtjente point fra sidste gruppespil tæller med. Det vil sige at misser vi igen til næste år så er vi tilbage på landekoefficienten og kan se i telefonbogen efter seedninger og en forholdsvis nem vej til et gruppespil. Vi har brændt alle de fine chancer vi har haft. Så er spørgsmålet om ledelsen ikke bør vurdere at vi må have en anden til lede skibet gennem denne sidste gyldne mulighed vi har.

Mesterskabet tæller selvflg for at Thorup bliver, men det kan vise sig at blive en meget meget dyr taknemmeligheds gæld. I hvert fald hvis den taktiske formåen fortsætter på samme lave niveau i Europa
Men mousebreaker, er det ikke som egelund fra EB har udtrygt tidligere, at midtjylland igen pisser europa væk, men dumme mål til sidst.

Spørgsmålet til dig er, som i sidste sæson så vi, at FCM ikke var i særlig god forfatning/form i starten, her missede man også europa.

Når vi ser starten i år, så ser vi et hold der ikke er i form ? boldtab, jf. Kian Hansen i aften, Poulsen som ikke har set god ud her efter pausen.

Peger det ikke på Thorup og trænergruppen ? at man nu i 2 sæsonstarter ser et hold der ikke peaker, netop hvor det er vigtig at være klar ?????

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
1. aug 2018, 23:24
mousebreaker skrev:
1. aug 2018, 23:16
Argh, jeg havde besluttet mig for ikke at skrive noget, mest af alt fordi jeg syder af raseri og det kommer der ikke meget konstruktivt ud af. Omvendt har jeg også brug for at komme af med noget galde. Jeg vælger at skrige ned i min hovedpude til jeg falder i søvn og så være en lille bitte smule diplomatisk.

Vi har lige fået et mesterskab og det var fedt og vil aldrig bliver glemt. Specielt måden det kom i hus på og med den åreladning vi havde i vinterens transfervindue. For det skylder vi Thorup en stor tak, men lige nu bør vi stille os selv det spørgsmål - “Kan Thorup løfte klubben i Europa?”

Vi havde et godt første europæisk år under Thorup, men jeg vil stadig hævde at det blev klaret på Riddersholms arbejde, i hvert fald for en meget stor del af det. Thorup havde ikke haft tid nok til at sætte sit personlige præg på holdet. Det lykkedes dog og det skal han selvflg have en del af æren for.

Siden har Europa været een lang lidelse på trods af fordelagtige lodtrækninger og masser af held undervejs for at nå playoff runderne. Her har vi igen igen igen præsenteret apatisk fodbold som sjældent set hvert eneste år. Derfor mener jeg også at HVIS vi misser playoff runden (3. Runde er en walkover) til EL igen i år så må klubben revurdere trænersituationen. Uanset hvor uheldige vi måtte være med lodtrækningen.

Misser vi gruppespil i år så har vi een sæson tilbage hvor vores indtjente point fra sidste gruppespil tæller med. Det vil sige at misser vi igen til næste år så er vi tilbage på landekoefficienten og kan se i telefonbogen efter seedninger og en forholdsvis nem vej til et gruppespil. Vi har brændt alle de fine chancer vi har haft. Så er spørgsmålet om ledelsen ikke bør vurdere at vi må have en anden til lede skibet gennem denne sidste gyldne mulighed vi har.

Mesterskabet tæller selvflg for at Thorup bliver, men det kan vise sig at blive en meget meget dyr taknemmeligheds gæld. I hvert fald hvis den taktiske formåen fortsætter på samme lave niveau i Europa
Men mousebreaker, er det ikke som egelund fra EB har udtrykt tidligere, at midtjylland igen pisser europa væk, men dumme mål til sidst.

Spørgsmålet til dig er, som i sidste sæson så vi, at FCM ikke var i særlig god forfatning/form i starten, her missede man også europa.

Når vi ser starten i år, så ser vi et hold der ikke er i form ? boldtab, jf. Kian Hansen i aften, Poulsen som ikke har set god ud her efter pausen.

Peger det ikke på Thorup og trænergruppen ? at man nu i 2 sæsonstarter ser et hold der ikke peaker, netop hvor det er vigtig at være klar ?????

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja, det mest positive omkring den kamp,
er at folk på tribunerne gjorde det super fedt :D
(ja lige minus de 5 lige omkring mig som sad og kæderøg)

Men kæmpe skulderklap til alle på tribunerne der var med til at gøre stadionoplevelsen fed. :D

Dommeren og spillet, det er så en anden historie.

6256

Indlæg af 6256 »

Nogle af brugerne herinde plejer sommetider at lægge nogle statistikker op fra kampene med table of justice, expected goals osv.
Er der nogle tal fra i går, for jeg kan simpelthen ikke forstå, at de kan stå at være tilfredse med bl.a. anden halveg i går. For mig at se, synes jeg ikke vi har nogen kæmpe chancer som vi brænder i anden halveg, men derimod mere eller mindre tilfælde chancer, hvor, hvis vi havde marginalerne, kunne have scoret.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi klarede os også dårligt ift expected goals. Men det er ikke overraskende: Vi skabte jo stort set ingen chancer. https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 34624?s=21

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Sådan går det når vi ikke spiler vores chance.... der er efterhånden ved at danne sig et massiv mønster for JT mht at klare sig videre fra vigtige europæiske kampe.... et meget negativt mønster..... startede allerede i United hvor man mødte dem da de var allerringest.....

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

HKP skrev:
2. aug 2018, 14:41
Sådan går det når vi ikke spiler vores chance.... der er efterhånden ved at danne sig et massiv mønster for JT mht at klare sig videre fra vigtige europæiske kampe.... et meget negativt mønster..... startede allerede i United hvor man mødte dem da de var allerringest.....
Tænk sig at selv United kampene, hvor vi spillede lige op med dem i 3 halvlege kan bruges når der skal rettes kritik mod Thorup.

Jeg kan sagtens stemme i overfor, at igår ikke var godt nok. Men United kampene, den havde jeg ikke set komme, at de kunne fremlægges negativt.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:Vi klarede os også dårligt ift expected goals. Men det er ikke overraskende: Vi skabte jo stort set ingen chancer. https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 34624?s=21
Shit.... Det er sgu alarmerende tal, at vores eneste angriber kan være så langt fra.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6256

Indlæg af 6256 »

Jeg forstår nok bare ikke, hvordan de kan stå at være tilfredse (med anden halveg) efter kampen. Tallene er jo skræmmende alarmerende. Hvordan ser det ud for de andre kampe i efteråret? Jeg forestiller mig at det også godt kunne se lidt skidt ud (uden at have belæg for det)

Astana er et godt hold, men så gode synes jeg heller ikke de var, og i går bliver de farlige, fordi vi laver nogle kæmpe individuelle fejl, og vi får dem slet ikke presset nok. Det er virkelig ærgerligt, at gik som det gik med Drexler. Vi mangler sådan en type og lidt ala. Petter Andersson

THenry

Indlæg af THenry »

6256 skrev:
2. aug 2018, 13:48
For mig at se, synes jeg ikke vi har nogen kæmpe chancer som vi brænder i anden halveg, men derimod mere eller mindre tilfælde chancer, hvor, hvis vi havde marginalerne, kunne have scoret.
Ja. Det er det gentagne problem med, at vi ikke er gode nok i åbent spil og skaber alt for lidt der. Det er klart, at Drexler er en kæmpe mangelvare, (og selvom pengene var gode ift. transferindtægt), og i den grad en savnet mand på banen med sin kreativitet, passningevner i mellemrummet og færdigheder 1-1 offensivt.

Vi havde jo ofte de samme problemer i foråret, hvor vi heller ikke spillede champagnebold i åbent spil, men hvor vi til gengæld var skarpe, kyniske og altid scorede på en dødbold, når vi ikke kunne spille os til noget som helst. Skarpheden og kynismen mangler i øjeblikket, og så har vi det svært, særligt når dødboldene i øjeblikket ikke sidder i skabet.

Det blev så på ingen måder bedre (eller til vores fordel) ift. til kampen i går, at den spanske dommer konstant overbeskyttede en klog og rutineret keeper. Astana spillede bare klogt (som Apollon for et år siden) og med europæisk rutine. Den kloge narrede den mindre kloge på det parameter, og særligt deres målmand var røvirriterende at se på, men det var super smart og rutineret lavet.

Derudover er vores presspil en styrke på Superliganiveau, men jeg synes tit vi falder igennem (og ikke er gode nok) på det parameter i de europæiske kampe. Astana havde for let ved at spille sig ud af presset (med undtagelse af de første 5-10 minutter af kampen). Det var helt det samme vi så mod Apollon, hvor de også var teknisk dygtige og bare spillede rundt om os, hvilket sjældent sker i Superligaen.

Så det er vel ret simpelt, når vi ikke skaber noget i åbent spil, skarpheden og kynismen mangler på de halve/tilfældige chancer, ikke kan score på dødbolde og vores pres ikke fungerer, så vinder vi ikke fodboldkampe. Så får vi højest 0-0.

Det var desværre derfor, at jeg efter 1-2 nederlaget i Kazakhstan var rimelig bekymret, da deres overtidsmål vendte forudsætningerne for returkampen på hovedet, således vi skulle skabe kampen, og de kunne køre på omstilling og stå dybt. Dette magter vi bare ikke, når modstanderen står kompakt (særligt på den europæiske scene - Apoel, Arka, Apollon og Astana er fine eksempler på det). Havde vi bare holdt 1-1 på udebane, så tror jeg vi var gået videre sammenlagt, men det kan vi bruge til en skid nu!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noget er jo komplet galt når man gentagne gange for tredje år i træk laver nøjagtig de samme fejl både taktisk og mentalt. Det vidner ikke om at man lærer noget som helst af sine fejl. I går så vi et hold fra Kazakhstan som selv med et resultat i hånden de sidste 10 minutter, ikke stillede sig ned med midtbanen på kanten af eget felt som vi gør år efter år i Europa og straks blev det sværere for os at komme til noget som helst. Bevares de spillede defensivt, men kontrolleret defensivt med øje for at lukke ned for skudchancer fra distancen. Kunne nogen lære af det monstro? Jeg bliver satme syg i hjertet af at tænke på at alle de samme børnefejl bliver lavet igen og igen, samtidig med at vi taber til modstandere som ret beset slet ikke er bedre end os - de ved bare hvordan man skal spille spillet. Det må Thorup for fanden da snart have lært - og spillerne med.

Shit hvor er det forfærdeligt dårligt. Når man så for 127. gang af 127 mulige skal stå og lytte til Thorup efter en katastrofe kamp og høre ham fortælle hvor godt de gjorde det og bla bla bla. Så stiger blodtrykket i en sådan fart at ikke engang de vildeste lykkepiller kan følge med. Hvis vi (læs: Thorup) bare havde mod til at dø med støvlerne på... men nej, lad os spille på 0-0 til det 78. minut og derefter vise vores overlegenhed og score de mål vi nu engang har lyst til og brug for. Det er smart. Vi skal for alt i verden ikke gøre det vi er bedst til på hjemmebane mod et hold der lige har rejst 5000 km og lægge dem under et hårdt pres. Det var nok dommerens skyld det hele!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Utroligt som selv middelmådige hold pludselig skal tales op som klassemandskaber efter vi har mødt dem. Kaster op over at der aldrig er nogen der kalder en spade for en spade og rent ud siger at "vi var elendige på dagen og fortjente ikke at vinde. Det her skal der rettes op på".
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
2. aug 2018, 18:13
Utroligt som selv middelmådige hold pludselig skal tales op som klassemandskaber efter vi har mødt dem. Kaster op over at der aldrig er nogen der kalder en spade for en spade og rent ud siger at "vi var elendige på dagen og fortjente ikke at vinde. Det her skal der rettes op på".
Det er et hold og en træner uden tro på egne evner.

Vores eneste chance er at står dybt og håbe på en enkelt kontra. Det er vores eneste chance imod mægtige Astana. Med den indstilling har man intet og gøre i Europa.

At der så efterfølgende kommer kommentarer om tilfredshed med kampen er for ringe. Astana burde have scoret 2-3 stykker. Men det havde jo været lige gyldigt, for når vi først begynder at gå efter sejren i 78 minut, så skal man kun bruge nogle få kontraangreb. Så havde vi været foran 4-2 og sikkert videre.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:
2. aug 2018, 18:13
Enig.

Der kunne Thorup og co. lære meget af denne mand

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... igt-indkob

Christian

Indlæg af Christian »

Den værste skuffelse er ved at lægge sig hos mig, og som de fleste af jer andre kan jeg liste en hel masse negativt. Men i bedste Thorup stil vil jeg prøve at tage ja-hatten på fokusere på det positive fra i går.
- der var spænding om udfaldet lige indtil slutfløjtet
- super stemning på stadion også fra start til slut.
- Jesper Hansen er en verdensklasse shotstopper som til dels opvejer at han er rystende usikker når han begiver sig ud i feltet.
- Sanneh er en klasse spiller og jeg er overbevist om at vi kommer til at modtage store bud på ham.
- der skete et eller andet positivt da Mabil kom på banen, som jeg håber trænerne vil arbejde videre med. Vi havde langt mere spil langs jorden og færre af de lange høje bolde som alligevel ikke fungerede.

Jeg glæder mig til Vejle og så tror jeg på succes i EL.

Op med hovedet.

Besvar