I forlængelse af mit postulat omkring “det der er galt i moderne fodbold”, som Drexler sagen afstedkom, er her en velskreven og supplerende holdning om et andet afspekt af moderne fodbold, som jeg også afskyr. Ganske morsom læsning synes jegCortez skrev: ↑19. jul 2018, 14:05Jeg synes, din overbærenhed overfor Drexler symboliserer meget af det, der er galt i morderne fodbold i dag. Når en voksen mand underskriver en kontrakt og binder sig til en given klub, så skal den kontrakt overholdes og så opfører man sig professionelt og giver den klub sin arbejdskraft efter bedste evne. Der er ingen der har tvunget ham til at skrive under.Stoffer skrev: ↑19. jul 2018, 13:45Jeg synes I er for hårde ved ham. Diskussioner herinde har antydet, at han blev signet tidligt. En chance opstår for 1) at spille for Köln, som er en stor klub 2. bl eller ej, 2) at rykke op til bl. hurtigt og 3) at gøre 1) og 2) for hans gamle træner. Det er mandens første chance for at spille på 1. holdet i en stor tysk klub hjemme i Tyskland.Steffen am skrev: ↑19. jul 2018, 12:25Kan ikke være en fiasko med 15 tjente millioner på en måned,
Men bekræfter den udfordring danske klubber har, også FCK og BIF,
At være attraktiv og kunne tiltrække spillere.
Når, så fik Thorup da sit ønske opfyldt om en mindre trup,
Selvom ham næppe havde håbet på lige det her.
Og enig, virker uprofessionelt og dumt af en voksen mand, at ændrer mening i løbet af så kort tid,
Efter at have skrevet en lang kontrakt.
Men godt købmandsskab af FCM og slå mønt af situationen.
Jeg synes ikke, at han har ageret dumt. Hans beslutning tilgodeser ikke fcm, men jeg synes ikke, at vi kan efterspørge nogen særlig loyalitet. Vi må glæde os over, at det trods alt ligner en fortjeneste, det nytter ikke for os som fans eller fcm at bære nag. Den bedste medicin for holdet er, at vise man kan kvalificere sig til et europæisk gruppespil - uanset om der kommer en ny til eller ej.
Jeg er så også med på, at der kan være formildende omstændigheder, hvor FCM også har øjnet en god chance for at score nogle millioner, så jeg siger ikke at denne situation nødvendigvis og udelukkende er Drexlers skyld.
Jeg kan bare ikke døje den forkælede attitude at spillere bliver tøsefornærmede, hvis de opdager at græsset måske - måske ikke - er grønnere på den anden side. Om det har været tilfældet her, ved jeg ikke.
/Cortez
Edit: Nå, Jesper kom først med et indhold meget lig mit eget.
https://www.bt.dk/debat/vm-i-fodbold-va ... tore-taber
/Cortez
Edit: kan godt se den ikke hører hjemme i transfertråden, beklager!