CL Q2/1: FC Astana - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: CL Q2/1: FC Astana - FC Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Paul havde ikke sin bedste kamp. jeg forstår ikke hvorfor han ikke blev taget ud med den sidste udskiftning istedet for Wikheim. Også en mere defensiv spiller ind til at hjælpe sparv og Poulsen på midten.

Men selvfølgelig, nu er det let at være bagklog. Men hvor ville 1-1 dog have været meget bedre.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noget pis at vi endnu engang smider en yderst favorabel position i sidste sekund i en europæisk udekamp. Den vane må vi godt lægge fra os hurtigst muligt.

Resultatet er jo ok, og forhåbentlig kan vi vende det på hjemmebanen. Offensivt så det bedre ud, og vi skabte de chancer man kunne forvente.

THenry

Indlæg af THenry »

Christian skrev:
24. jul 2018, 19:20
- pisse ærgerligt resultat
- vi spiller en god 2. Halvleg og vi er ikke ude af cl endnu
- Kleinheisler har jo alle marginaler med sig i dag. Kunne han gøre sådan i hver kamp, spillede han jo ikke for Astana.
- man kan ikke lære at gardere sig mod et mål af den kaliber. De sker når de sker og sådan er fodbold.
- lad nu være med at synes at alle dem der gjorde det rigtig godt i sidste sæson, pludselig skal sælges pga en lidt usikker start på sæsonen.
- Vi ses på stadion til returkampen

Kom så FCM
Pisse bittert resultat. Særligt fordi det er samme mønster som i Europa fra sidste sæson med mål i mod i overtiden. Enig. Synes ellers vi spiller en helt perfekt 2. Halvleg på en svær europæisk udebane - lige indtil overtiden! Vi holder dem fra store chancer, og de skaber reelt ikke meget i en chancefattig kamp, hvor de har marginalerne i de 2 afgørende situationer: (fejlagtig) underkendt mål til os og deres stolpe ind spark til allersidst. 1-1 havde været et drømmeresultat, mens 2-1 ligger et stort pres på os for at skabe mere på hjemmebane. Det mål ændre desværre en del :roll:

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
24. jul 2018, 18:25
Jeg vil vædde på at Thorup stiller sig frem og udtrykker stor tilfredshed mod indsatsen og påpeger at det var sort uheld det hele og at vi burde have vundet.
Det kan han osse gøre efter hver eneste kamp.... selv hvis vi skulle ryge ud efter hjemmekampen.... ham vil ALDRIG høre en kritisk røst fra ledelsen.... men ok.... nu solgte vi jo altså også lige et par gode folk og har ikke erstattet med noget som helst.... så går det vel sådan her...

Vort hold er simpelthen ikke spillemæssig stærk nok, til at undgå de her situationer sidst i kampene.... hvis man intet formår fremad og især på midtbanen!!, så ryger forsvaret uundgåeligt ud i et voldsomt pres, som så i 95% af tilfældene ender ligesom det gjorde i dag... VI HAR INTET AT GØRE I CHL.... SKULLE VI VÆRE HELDIGE OG ALLIGEVEL RYGE I NÆSTE RUNDE, SÅ BLIVER DET ENDESTATIONEN.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

1-1 havde været et fantastisk udgangspunkt inden retur kampen, men med 2-1 må vi desværre nøjedes med et ok resultat.

1. Halvleg var en dårlig indsats. Jeg synes Astana fik alt for let spil op igennem banen og flere rutinerede kræfter svigtede med dårlige beslutninger og boldtab. 2. Halvleg var vi bedst og kunne/burde vel have scoret minimum 1. Mål mere. Min vurdering før opgørene var 60-40 i vores favør. Med nederlaget er min vurdering 50-50 i Herning. 1-0 hjemme er nok så absolut ingen umulig opgave mod et hold som i tidligere europæiske kampe har vist sig langt bedre hjemme end ude.

Oddsene er trodsalt bedre end de var for FCM guld efter 3-3 kampen i Aalborg så intet er afgjort og jeg stadig optimist.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det er oftere end ikke, at den største frustration hos lig efter en kamp er Paul. Han ser ugidelig ud. Han smider så mange bolde væk. Han er egoistisk, når han er i en selv umulig skudposition.

Hvis et bud landede på ham, ville jeg græde salte tåre.

Og lad os nu for fanden bruge penge på den centrale midt. Sparv og Poulsen er ikke gode nok længere, enten skal formationen ændres så de får en tredje mand, ellers må en af dem vige pladsen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
- Kleinheisler har jo alle marginaler med sig i dag. Kunne han gøre sådan i hver kamp, spillede han jo ikke for Astana.
- man kan ikke lære at gardere sig mod et mål af den kaliber. De sker når de sker og sådan er fodbold.
- lad nu være med at synes at alle dem der gjorde det rigtig godt i sidste sæson, pludselig skal sælges pga en lidt usikker start på sæsonen.

Kom så FCM
Kleinheisler havde gennem kampen flere gode forsøg udefra. Nogle var tæt på. Han ramte dem ofte med stor stor kraft. Han havde endda scoret et mål. Det kan ikke være en overraskelse for nogen at han kunne affyre sådan et missil, som enten kunne gå i mål eller give en ripost
Alligevel er vi milevidt væk fra ham der han får muligheden for at sparke. Ingen går på ham. Vi stiller os helt frivillig tilbage med to kæder i eller på kanten af eget felt. Som vi har set de sidste par år. Ingen forsøger at skubbe kæderne fremad.

At sige at man ikke kan gardere sig mod mål af den kaliber er kun til dels rigtigt. Han skal slet ikke have muligheden for helt upresset bare kunne trykke af. Mærkeligt nok er billedet nøjagtig det samme som de sidste par år hvor det samme skete. Men vi lærer tilsyneladende ikke af egne fejl - og derfor er det på sin vis også fint nok at det bliver straffet.

Vi spiller en fin anden helvleg til der mangler ca ti minutter. Det kan vi tage med os. Jeg tænker blot at hvis vi har resultatet med et kvarter igen på hjemmebane så laver vi garanteret samme fejl igen og glemmer at spille fodbold.

Heldigvis ser Astana ud til at være forholdsvis nemme at tale med i deres forsvar så der er håb for at vi kan score nok mål til at holdet ikke bliver så forkrampet nok engang mod slut. Vi kan vel heller ikke blive ved med at spille uden kvalitet fremad i banen, på et eller andet tidspunkt må spillerne jo vågne op
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt sjovt at alle de store netaviser inkl Jyllansposten kun har den samme Ritzau “artikel” om kampen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
24. jul 2018, 22:58
Iøvrigt sjovt at alle de store netaviser inkl Jyllansposten kun har den samme Ritzau “artikel” om kampen.
Der er formentlig ingen af de store aviser, der har sendt egne journalister til kampen, og derfor har de alle kopieret den samme artikel fra Ritzau. Tror kun det er HF, der havde en mand i Kazakhstan.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
24. jul 2018, 21:55
Christian skrev:

Kom så FCM
Kleinheisler havde gennem kampen flere gode forsøg udefra. Nogle var tæt på. Han ramte dem ofte med stor stor kraft. Han havde endda scoret et mål. Det kan ikke være en overraskelse for nogen at han kunne affyre sådan et missil, som enten kunne gå i mål eller give en ripost
Alligevel er vi milevidt væk fra ham der han får muligheden for at sparke. Ingen går på ham. Vi stiller os helt frivillig tilbage med to kæder i eller på kanten af eget felt. Som vi har set de sidste par år. Ingen forsøger at skubbe kæderne fremad.

At sige at man ikke kan gardere sig mod mål af den kaliber er kun til dels rigtigt. Han skal slet ikke have muligheden for helt upresset bare kunne trykke af. Mærkeligt nok er billedet nøjagtig det samme som de sidste par år hvor det samme skete. Men vi lærer tilsyneladende ikke af egne fejl - og derfor er det på sin vis også fint nok at det bliver straffet.

Vi spiller en fin anden helvleg til der mangler ca ti minutter. Det kan vi tage med os. Jeg tænker blot at hvis vi har resultatet med et kvarter igen på hjemmebane så laver vi garanteret samme fejl igen og glemmer at spille fodbold.

Heldigvis ser Astana ud til at være forholdsvis nemme at tale med i deres forsvar så der er håb for at vi kan score nok mål til at holdet ikke bliver så forkrampet nok engang mod slut. Vi kan vel heller ikke blive ved med at spille uden kvalitet fremad i banen, på et eller andet tidspunkt må spillerne jo vågne op
Tjaaa. Som jeg ser situationen, så skyder han fra 30-35 meter, og selvom han allerede havde scoret en gang (fra tættere på målet og mere centralt i banen) på en større skudmulighed, så tror jeg nu ikke at han kunne have gentaget kunststykket mange gange, hvis han skulle have skudt fra samme position 10 gange. Jeg ser det som udtryk for, at de havde marginalerne og stolpe ind i denne afgørende situation desværre. I øvrigt tankevækkende, at det er forskellige måder, at vi har smidt uafgjort på udebane i Europa. Mod Arka indkasserer vi mål efter dødbold (forårsaget af et dumt frispark i vores venstre side) i overtiden. Mod Apollon bliver vi fanget i en omstilling (som jeg husker det), hvilket i sig selv er dumt, når man har et godt resultat i overtiden. Og i dag kan man argumenterer for at vi trækker os for langt tilbage (synes dog egentlig vi har rimelig styr på de indlæg, som de smider ind over), og de derfor får en skudmulighed fra distancen, som de scorer på...det er og bliver sgu godt nok en bitter måde at tabe på :o

lars

Indlæg af lars »

mousebreaker skrev:
24. jul 2018, 18:08
Nu har jeg lige den situation 7-8 gange i rap, hvor vi får annuleret en scoring. Vi kan ikke bruge det til en skid, men det var en katastrofal fejldom helt uden tvivl. Paul kommer først på bolden og målmanden prøver desperat på at komme i position til at bokse. Skal dog siges at de kommer på næsten samme tid, så måske dommeren var undskyldt. Jeg tænker at det var en af den slags situationer hvor målmanden ofte beskyttes. Specielt på hjemmebane.

Hvem sagde VAR?
Den er ikke god, Paul har vel svært ved at lave frispark mod målmanden med sin ryg.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Jeg synes, der er gode muligheder for at gå videre. De spiller hurtigt i 1. halvleg, og det giver især Sviatchenko, Sparv, Okosun og vores wingbacks problemer. Men alt i alt kommer de ikke til et hav af chancer, og Dal Hende skulle have scoret.

I anden halvleg falder vi (og Okosun) ned, og det giver dem mindre rum at spille i. Det er klart, at Sparv eller Okosun skulle have siddet konstant i haserne på Kleinheisler, for det var ham, der styrede alt. Han ville være en lækker erstatning for Polle, hvis vi havde flere penge. Paul falder helt vildt i niveau i 2. halvleg, og det er for mig at se DEN store fejl, at man ikke skifter ham ud.

Frank var kampens positive overraskelse, og jeg håber, han kommer ind og skal sætte presspillet i hjemmekampen. Gerne i stedet for Okosun, der ikke så Europa-klar ud.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg kan ikke helt slippe tanken om at jeg synes det så ud til vi var så overmatchet på midtbanen.

Havde vi for meget respekt for Astana og var bange for at blive spillet i bagrummet, bag wingbacksene, at de var så langt tilbage at det reelt var en 5-2-3 opstilling, indtil Okosun også blev trukket ned og det var en 5-3-2?

Om det så var at Sparv og Poulsen skulle dække et for stort et areal eller har mistet løbe kapacitet, så de ikke kan dække det område de har kunnet?

En væsentlig detalje er selvfølgelig den hurtige bane, den gode modstander og det trods alt blev bedre i 2. halveg, så der er måske noget med relationerne og de indbyrdes aftaler?

Men håber godt nok vi viser et andet energiniveau og er mere over dem, specielt på midtbanen, til returkampen.

Man kan sige det positive.
Det blev markant bedre i 2. halveg (minus de sidste 4 minutter)
Både BS og Trænerteamet ved hvad de skal arbejde med, hvis de ikke vidste det i forvejen. Ingen bekymring for at de skal kede sig lige med det første.
Forsvaret stod godt og Wikheim er bare guld. Det mål kan vise sig at være absurd vigtig.

EDIT:
Lidt fucked at alle 3 mål blev scoret på meget lav xG shot locations, uden for feltet.
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 4974660609

Nu jeg ikke ekspert udi en bolds bevægelsesmønster.
Men finder det interessant efter snakken om en hurtig bane, at de 2 første mål begge "swuper" på banen. (selvfølgelig ikke den eneste faktor, men måske en faktor?)
Det tredje mål er jo så bare absurd og går kun ind 1 ud af 1000 gange. Super øv at den ene så var i går :(
https://www.youtube.com/watch?v=EVqsMW2xg10

Besvar