Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Sniper »

Stoffer skrev:
19. jul 2018, 11:31
THenry skrev:
19. jul 2018, 11:18
Nå. Så skulle det være en done deal. Vi scorer 4,5 mio euro på Drexler, så en fin fortjeneste på kort tid og denne pinlige affære kan slutte. Desværre efterlader han et stort hul i offensiven, der skal udfyldes hurtigst muligt.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... millionsum
Enig i det hele. Jeg håber virkelig ikke, at man handler forhastet CL/EL kval eller ej - en ny spiller vil alligevel få svært ved at træde hurtigt ind og bidrage.

Man kan sige meget om ambitionerne i fcm, men den her sag viser begrænsningerne - man henter ikke bare lige en klasse spiller til og hæver overliggeren på kvaliteten i truppen. Jeg synes sagen understreger, hvor bydende nødvendigt det er, at man får endnu et europæisk gruppespil, som man kan lokke med sportsligt. Ellers kan jeg ikke se, hvorfor spillere skulle vælge fcm - og her indregner jeg, at man pt. har godt med penge at bruge.
mousebreaker skrev:
19. jul 2018, 11:30
jeg vil nu ikke kalde affæren for pinlig. Hvem skulle være pinlig berørt af det?
Vi kommer ud af det med en stor sum i fortjeneste. Så må vi håbe at klubben kan finde en fuldgod erstatning - om det så skal koste en del af den gevinst de trods alt hentede på Drexler.
Det "pinlige" består for mig i, at man henter en spiller, der skal løfte overliggeren, og så viser det sig, at han ikke er mere solgt på projektet end tilfældet er. Det udstiller klubbens (manglende) omdømme/tiltrækning. Forstå mig ret, jeg kritiserer ikke ham eller klubben - sådan er spillets regler for en klub på fcms størrelse. Men dette viser netop, at man godt kan pakke de alt for store tanker om fcm væk - og det er lidt "pinligt".

For at skabe lidt debat: Var det her sket i Brøndby eller fck? Er det her et tegn på, at fcm er svagere, eller havde en eller begge af dem gjort det samme?
Fuldstændig enig, vores største udfordring ligger p.t i at være attraktive nok, for pengene har vi. Det er virkelig essentielt med et gruppespil hvis klubben skal rykke sig yderligere. Der må simpelthen komme en modreaktion fra ledelsen hvis denne handel bliver officiel.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
19. jul 2018, 12:13
HKP skrev:
19. jul 2018, 12:00
Eller Schöne... Eller Macondes...
schöne ville være fint men ikke videre realistisk. Marcondes dækker ikke det vi har brug for. Vi leder efter en i 26-30 års alderen. Marcondes er heller ikke realistisk.
Hvorfor er Marcondes ikke realistisk....? Hvis nu Ankersen og Benham tænker rigtig godt efter.... Et urealistisk forsøg på at nå i PL og score kassen - holdt op imod et realistisk forsøg på at komme i ihvertfald Europa League..... Synes nu godt det ville kunne svare sig at leje ham ud til FCM.....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Marcondes skulle ikke være den type vi leder efter.

Ankersen siger FCM ikke er færdige (på twitter)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
19. jul 2018, 13:09
Marcondes skulle ikke være den type vi leder efter.

Ankersen siger FCM ikke er færdige (på twitter)
Det er faktisk ikke det han skriver, nej han skriver "Har jeg nogensinde sagt vi var færdige" 8-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Schöne passer ikke ind i FCMs spil, han er for stillestående i sit spil

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
19. jul 2018, 12:25
Kan ikke være en fiasko med 15 tjente millioner på en måned,
Men bekræfter den udfordring danske klubber har, også FCK og BIF,
At være attraktiv og kunne tiltrække spillere.

Når, så fik Thorup da sit ønske opfyldt om en mindre trup,
Selvom ham næppe havde håbet på lige det her.

Og enig, virker uprofessionelt og dumt af en voksen mand, at ændrer mening i løbet af så kort tid,
Efter at have skrevet en lang kontrakt.

Men godt købmandsskab af FCM og slå mønt af situationen.
Jeg synes I er for hårde ved ham. Diskussioner herinde har antydet, at han blev signet tidligt. En chance opstår for 1) at spille for Köln, som er en stor klub 2. bl eller ej, 2) at rykke op til bl. hurtigt og 3) at gøre 1) og 2) for hans gamle træner. Det er mandens første chance for at spille på 1. holdet i en stor tysk klub hjemme i Tyskland.

Jeg synes ikke, at han har ageret dumt. Hans beslutning tilgodeser ikke fcm, men jeg synes ikke, at vi kan efterspørge nogen særlig loyalitet. Vi må glæde os over, at det trods alt ligner en fortjeneste, det nytter ikke for os som fans eller fcm at bære nag. Den bedste medicin for holdet er, at vise man kan kvalificere sig til et europæisk gruppespil - uanset om der kommer en ny til eller ej.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Stoffer skrev:
19. jul 2018, 13:45
Steffen am skrev:

Og enig, virker uprofessionelt og dumt af en voksen mand, at ændrer mening i løbet af så kort tid,

Jeg synes I er for hårde ved ham. Diskussioner herinde har antydet, at han blev signet tidligt. En chance opstår for 1) at spille for Köln, som er en stor klub 2. bl eller ej, 2) at rykke op til bl. hurtigt og 3) at gøre 1) og 2) for hans gamle træner. Det er mandens første chance for at spille på 1. holdet i en stor tysk klub hjemme i Tyskland.

Jeg synes ikke, at han har ageret dumt. Hans beslutning tilgodeser ikke fcm, men jeg synes ikke, at vi kan efterspørge nogen særlig loyalitet. Vi må glæde os over, at det trods alt ligner en fortjeneste, det nytter ikke for os som fans eller fcm at bære nag. Den bedste medicin for holdet er, at vise man kan kvalificere sig til et europæisk gruppespil - uanset om der kommer en ny til eller ej.
delvis enig,

MEN

Det er vel FCMs beslutning ?

du mangler dog det vigtigste, drexlers træner fra Holstein Kiel er træner i 1 FC Køln ? det kan også trække ham til Køln ?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
Steffen am skrev:

Jeg forstår i bund og grund godt mandens ønske. Men derfor er det stadig hamrende uprofessionelt at skrive under på en 4-årig kontrakt og skifte fra 2. Bundesligaen til Superligaen, for så efterfølgende at ønske et skifte tilbage til 2. Bundesligaen. Så skulle han måske lige have set tiden an inden han signede med os.
Det er hamrende irriterende, at vi har planlagt med ham. Men okay. Vi tager os pænt betalt, og ingen gider alligevel have en spiller rendende som ikke gider klubben. Så lad os bare få dette afsluttet hurtigst muligt.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
Steffen am skrev:

Jeg synes, din overbærenhed overfor Drexler symboliserer meget af det, der er galt i morderne fodbold i dag. Når en voksen mand underskriver en kontrakt og binder sig til en given klub, så skal den kontrakt overholdes og så opfører man sig professionelt og giver den klub sin arbejdskraft efter bedste evne. Der er ingen der har tvunget ham til at skrive under.

Jeg er så også med på, at der kan være formildende omstændigheder, hvor FCM også har øjnet en god chance for at score nogle millioner, så jeg siger ikke at denne situation nødvendigvis og udelukkende er Drexlers skyld.

Jeg kan bare ikke døje den forkælede attitude at spillere bliver tøsefornærmede, hvis de opdager at græsset måske - måske ikke - er grønnere på den anden side. Om det har været tilfældet her, ved jeg ikke.

/Cortez

Edit: Nå, Jesper kom først med et indhold meget lig mit eget.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

ben2han skrev:
19. jul 2018, 13:53
Stoffer skrev:
Steffen am skrev:

du mangler dog det vigtigste, drexlers træner fra Holstein Kiel er træner i 1 FC Køln ? det kan også trække ham til Køln ?
Det er netop det han skriver. At det er hans gamle træner trækker jo nok også.

Vi kunne selvfølgelig også ha ansat hans gamle træner i stedet for !!!!!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Synes man er lidt hårde ved Drexler, medmindre man VED hvad der er foregået i kulissen. Hvis manden har været pigesur og stået med korslagte arme og nægte at lytte så har i ret med kritikken, men jeg synes ikke der er noget galt i at sige til klubben at han ville være interesseret i at skifte til en større klub end FCM nu muligheden bød sig. Til gengæld må han også kunne acceptere hvis klubben havde sagt nej.

Vi får det opklaret når vores formand per tradition er åben for spørgsmål efter transfervinduerne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes at man er for hurtigt ude med fordommene når man postulerer at "det viser man ikke kan tiltrække spillere fra den hylde til FCM". Selvfølgelig er det sværere at gøre - specielt med spillere fra lande med en bedre national liga - men vi vil være et skridt op for mange. Klart at jo flere hylder vi kommer op desto tyndere bliver feltet af muligt interessede i at spille i Danmark, specielt uden for KBH. Cest la vie

Drexlers case beviser ingenting. Nu er det op til ledelsen at finde en der giver genlyd i superligaen. Ville være fedt. De har mindst 30 mio at gøre med som direkte følge af DD handlen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hårde ved ham?

Vi taler her om en spiller, som i følge klubbens udmelding var udset til en nøglerolle i klubbens bestræbelser på at nå europæisk gruppespil. Han var spilleren, der skulle give os det sidste lille nøk for at komme over ‘toppen’ og ind i det forjættede land.

Og så tyder det på, at han har fortrudt sin kontrakt, og så er VI for hårde? Nej, nu må du altså have mig undskyldt!

Jeg siger ikke, at han havde kunnet gøre den forskel der skulle til alligevel. Udfra bulletinerne har han jo været skadet. Men jeg fastholder at han er en klovn - med det forbehold, at jeg reelt ikke ved, hvad der er foregået mellem klubben og Drexler ;) .

/Cortez

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
19. jul 2018, 14:32
Jeg synes at man er for hurtigt ude med fordommene når man postulerer at "det viser man ikke kan tiltrække spillere fra den hylde til FCM". Selvfølgelig er det sværere at gøre - specielt med spillere fra lande med en bedre national liga - men vi vil være et skridt op for mange. Klart at jo flere hylder vi kommer op desto tyndere bliver feltet af muligt interessede i at spille i Danmark, specielt uden for KBH. Cest la vie

Drexlers case beviser ingenting. Nu er det op til ledelsen at finde en der giver genlyd i superligaen. Ville være fedt. De har mindst 30 mio at gøre med som direkte følge af DD handlen
34 for A. Poulsen og (34) for Drexler og 3-4 mill kr. for drachman

små 70 ind

og 25-30 ud for dem man har købt hidtil, så der er plads til 2-3 fra den hylde man havde så travlt med at tale om lige efter mesterskabet.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
19. jul 2018, 14:05
Stoffer skrev:
Steffen am skrev:

Jeg synes, din overbærenhed overfor Drexler symboliserer meget af det, der er galt i morderne fodbold i dag. Når en voksen mand underskriver en kontrakt og binder sig til en given klub, så skal den kontrakt overholdes og så opfører man sig professionelt og giver den klub sin arbejdskraft efter bedste evne. Der er ingen der har tvunget ham til at skrive under.

Jeg er så også med på, at der kan være formildende omstændigheder, hvor FCM også har øjnet en god chance for at score nogle millioner, så jeg siger ikke at denne situation nødvendigvis og udelukkende er Drexlers skyld.

Jeg kan bare ikke døje den forkælede attitude at spillere bliver tøsefornærmede, hvis de opdager at græsset måske - måske ikke - er grønnere på den anden side. Om det har været tilfældet her, ved jeg ikke.

/Cortez

Edit: Nå, Jesper kom først med et indhold meget lig mit eget.
Du rammer nok hovedet på sømmet ifht. vores forskellige syn på sagen med dit stykke her.

Jeg deler et sted jeres holdning, at der er værdi i at "et ord er et ord, og det står alle parter ved". Jeg vil så uafhængigt af denne sag sige, at jeg ser og forstår udviklingen igennem det prisme, som er, at udviklingen er gået i retningen af et spiller drevet marked, som jo er en løbende udvikling, der langt henad vejen started for fodbolden i europa med Bosman dommen. Det ville ikke undre mig, om vi indenfor få år ser kontrakter med optioner, der tilgodeser spillerne fx. ifbm. yderligere løbetid på kontrakten. Det korte af det lange er, jeg forsøger at undgå at dømme Drexler baseret på - hvad jeg opfatter som - en romantiseret forventning til spiller og klubber.

Det må også nævnes, at loyaliteten fra klubberne mod spillerne ofte kan ligge på et lille sted, når en spiller vejes og findes for let, eller på anden vis ikke dømmes god nok/ude af stand til bidrage. Det er ikke for at sige fcm er slemme. Det er mere en generel kommentar igen.

Så, ja, det er måske forkælet af ham, men den forkælede position har han selv med egen krop formået at skabe. For hver af ham findes der et utal som tygges igennem og spyttes ud i start tyverne med minimal forrentning på den tid de har investeret i en klub.

Det er ikke for at skyde jer ovenstående holdninger i skoene, bare mit syn på sagen.

Låst