Nu er der væsentlig forskel på, at blive signet som relativt no name for ca. 3 mio. kroner om sommeren; brænde ligaen af i en halvsæson og blive solgt for mere end 100 mio. og så på at blive solgt uden at have spillet en kamp...ben2han skrev: ↑19. jul 2018, 10:28hmmm så er der mange der har fortrudt igennem tiden, Sørloth forsvandt efter 6 mdr.Sniper skrev: ↑19. jul 2018, 10:15Håber snart den her farce er ovre det er til at brække sig over. Havde glædet mig til at se hvad Drexler kunne tilføre men nu vil jeg hellere bare have ham sendt afsted og forhåbentlig fundet en habil afløser for ham hurtigst muligt, men er sq ved at være træt af folk der skriver kontrakt med os for så at fortryde..
Det her er vel bare et udtryk for, at pengene er alfa og omega i topfodbold.
Transfer sommer 2018
-
Jesper BW1100
Re: Transfer sommer 2018
-
Uldkraemmeren
Jeg synes det kunne være sjovt hvis de sælger ham for 35 mio kr. og bruger de 30 mio af dem til at erstatte ham med én fra 1 eller ½ hylde højere.
Som jeg ser det er det eneste vi mangler i dette transfervindue en spiller som flytter topniveauet opad. Dem som er hentet er enten udviklingsspillere eller på niveau med de andre. Der er ikke nogen i truppen som er på Pione Sisto/Sørloths niveau, (måske Dovbyk er på vej) og det må være der vi skal kigge. Vi bør stræbe efter at have Superligaens bedste spiller i truppen (man kan dog diskutere om Sanneh er det), hvis ambitionener om et dynasti skal have noget vægt. I så fald kan det være nødvendigt at sprænge enten transferbeløbet eller lønbudgettet for en sådan spiller.
Som en god service til fansene, brude Ankersen smide en liste over de navne som Smartodds har peget ud, for jeg er ret sikker på at der er travlt på kontoret i Ikast. Med salget af CR7 er karrusellen i gang, og det betyder at der vil være åbninger i markedet i den sidste måned.
Som jeg ser det er det eneste vi mangler i dette transfervindue en spiller som flytter topniveauet opad. Dem som er hentet er enten udviklingsspillere eller på niveau med de andre. Der er ikke nogen i truppen som er på Pione Sisto/Sørloths niveau, (måske Dovbyk er på vej) og det må være der vi skal kigge. Vi bør stræbe efter at have Superligaens bedste spiller i truppen (man kan dog diskutere om Sanneh er det), hvis ambitionener om et dynasti skal have noget vægt. I så fald kan det være nødvendigt at sprænge enten transferbeløbet eller lønbudgettet for en sådan spiller.
Som en god service til fansene, brude Ankersen smide en liste over de navne som Smartodds har peget ud, for jeg er ret sikker på at der er travlt på kontoret i Ikast. Med salget af CR7 er karrusellen i gang, og det betyder at der vil være åbninger i markedet i den sidste måned.
Senest rettet af Uldkraemmeren 19. jul 2018, 10:58, rettet i alt 1 gang.
Ja, hvis Drexler smutter, så mangler vi en penis-transfer i Fischer/Bjelland/Mukhtar-kategorien. Mon ikke vi er i gang med at afsøge markedet for en sådan, dog jo nu med det problem, at vedkommende ikke kan være med i vores opstart, og derfor er den mulige impact i en Chl-kval måske begrænset.
Det kræver så nok lige, at fansene lover ikke at fortælle navnene videre til konkurrerende klubber...Uldkraemmeren skrev: ↑19. jul 2018, 10:50Som en god service til fansene, brude Ankersen smide en liste over de navne som Smartodds har peget ud, for jeg er ret sikker på at der er travlt på kontoret i Ikast.
Nå. Så skulle det være en done deal. Vi scorer 4,5 mio euro på Drexler, så en fin fortjeneste på kort tid og denne pinlige affære kan slutte. Desværre efterlader han et stort hul i offensiven, der skal udfyldes hurtigst muligt.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... millionsum
-
mousebreaker
jeg vil nu ikke kalde affæren for pinlig. Hvem skulle være pinlig berørt af det?
Vi kommer ud af det med en stor sum i fortjeneste. Så må vi håbe at klubben kan finde en fuldgod erstatning - om det så skal koste en del af den gevinst de trods alt hentede på Drexler.
Vi kommer ud af det med en stor sum i fortjeneste. Så må vi håbe at klubben kan finde en fuldgod erstatning - om det så skal koste en del af den gevinst de trods alt hentede på Drexler.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Enig i det hele. Jeg håber virkelig ikke, at man handler forhastet CL/EL kval eller ej - en ny spiller vil alligevel få svært ved at træde hurtigt ind og bidrage.THenry skrev: ↑19. jul 2018, 11:18Nå. Så skulle det være en done deal. Vi scorer 4,5 mio euro på Drexler, så en fin fortjeneste på kort tid og denne pinlige affære kan slutte. Desværre efterlader han et stort hul i offensiven, der skal udfyldes hurtigst muligt.
Man kan sige meget om ambitionerne i fcm, men den her sag viser begrænsningerne - man henter ikke bare lige en klasse spiller til og hæver overliggeren på kvaliteten i truppen. Jeg synes sagen understreger, hvor bydende nødvendigt det er, at man får endnu et europæisk gruppespil, som man kan lokke med sportsligt. Ellers kan jeg ikke se, hvorfor spillere skulle vælge fcm - og her indregner jeg, at man pt. har godt med penge at bruge.
Det "pinlige" består for mig i, at man henter en spiller, der skal løfte overliggeren, og så viser det sig, at han ikke er mere solgt på projektet end tilfældet er. Det udstiller klubbens (manglende) omdømme/tiltrækning. Forstå mig ret, jeg kritiserer ikke ham eller klubben - sådan er spillets regler for en klub på fcms størrelse. Men dette viser netop, at man godt kan pakke de alt for store tanker om fcm væk - og det er lidt "pinligt".mousebreaker skrev: ↑19. jul 2018, 11:30jeg vil nu ikke kalde affæren for pinlig. Hvem skulle være pinlig berørt af det?
For at skabe lidt debat: Var det her sket i Brøndby eller fck? Er det her et tegn på, at fcm er svagere, eller havde en eller begge af dem gjort det samme?
Fodbold handler om penge, manden kom skadet og kom aldrig igang, så p.t. er der ikke noget tabt sportsligt.
Der hvor der kan risikere at komme et tab er på det prestige mæssige, Steinlein & co meldte ud, at man nu købte fra en hylde højere, men ham man købte ser ud til at være væk nu, dem man har købt er fra den sædvanlige hylde.
Netop det her kan ramme klubbens prestige, hvis man melder noget ud og virkeligheden ser ud som den plejer.
Spændende bliver det nu, om man henter nogle fra en hylde højere, nu når man har solgt drachman og hvis det er sandt at Drexler ryger, så har man 2 x 18 millioner kr. at bruge af, drexlers og drachmans løn er væk, og selvfølgelig har man råd til 2 fra den høje hylde.
Man bør investere i en drexler type, en klasse højre back og manden der skal afløse Poulsen.
Der hvor der kan risikere at komme et tab er på det prestige mæssige, Steinlein & co meldte ud, at man nu købte fra en hylde højere, men ham man købte ser ud til at være væk nu, dem man har købt er fra den sædvanlige hylde.
Netop det her kan ramme klubbens prestige, hvis man melder noget ud og virkeligheden ser ud som den plejer.
Spændende bliver det nu, om man henter nogle fra en hylde højere, nu når man har solgt drachman og hvis det er sandt at Drexler ryger, så har man 2 x 18 millioner kr. at bruge af, drexlers og drachmans løn er væk, og selvfølgelig har man råd til 2 fra den høje hylde.
Man bør investere i en drexler type, en klasse højre back og manden der skal afløse Poulsen.
Drexler er da en kæmpe idiot, der har holdt alt og alle for nar (vi har ganske enkelte ikke vidst om vi havde vores nye store stjerne eller ej, og mangler nu en stor offensiv profil en uge inden vi skal spille mod Astana i en vigtig CL-kamp og derudover har medierne ikke kunne få interviews med ham, fordi han ikke ville snakke med dem) i det meste af optakten. Vi kunne have hentet en anden spiller, som vi kunne spille ind, hvis vi havde vidst, at Drexler ikke ville os alligevel. Det har jo været en farceagtig situation at være vidne til, fordi han ikke kunne bestemme sig for, hvad han egentlig ville, og synes sgu det udstiller ham i allerhøjeste grad, særligt når han i slutningen af juli udtalte, at ""Ein Wechsel innerhalb der Zweiten Liga kam für mich nicht in Frage.“ (et skifte til 2. BL er ikke interessant for mig). https://www.express.de/sport/fussball/1 ... e-30977622mousebreaker skrev: ↑19. jul 2018, 11:30jeg vil nu ikke kalde affæren for pinlig. Hvem skulle være pinlig berørt af det?
Holdt kæft jeg er træt af ham, også selvom vi fik en fin fortjeneste, men hvorfor fanden skrev manden under med os i sin tid, hvis han alligevel ikke ønsker at være her
Det er virkelig nederen!! Men dog i nærheden af en dobbelt op, hvilket var det jeg mente burde være absolut minimum.... Og til Astana havde han alligevel været skadet....
Ud og få fat i Bendtner nu!!
Ud og få fat i Bendtner nu!!
Eller Schöne... Eller Macondes...
Der skal være 2 til en tango
Folk kritiserer drexler, men burde de ikke kritiserer ledelsen lige så meget ???, for hvis ledelsen vil Drexler så kunne de have lukket døren i, det ser man jo andre klubber gøre i europa.
Hvis Drexler ryger, så håber jeg vi ser et reaktionsindkøb, for de har jo haft tid til at kikke sig om efter en anden de sidste uger.
Hvem ved måske køber mere ?
Folk kritiserer drexler, men burde de ikke kritiserer ledelsen lige så meget ???, for hvis ledelsen vil Drexler så kunne de have lukket døren i, det ser man jo andre klubber gøre i europa.
Hvis Drexler ryger, så håber jeg vi ser et reaktionsindkøb, for de har jo haft tid til at kikke sig om efter en anden de sidste uger.
Hvem ved måske køber mere ?
-
mousebreaker
schöne ville være fint men ikke videre realistisk. Marcondes dækker ikke det vi har brug for. Vi leder efter en i 26-30 års alderen. Marcondes er heller ikke realistisk.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Ja man må sige at Drexler har udstillet sig selv som utroværdig. Han har vel nærmest været usynlig siden vi signede ham. Ærgerligt at han ikke bare ville ta et år hos os, og så vise at han var superligaens bedste. For så tror jeg han ville kunne have scoret en meget stor kontrakt som Sørloth i PL eller måske i Bundesligaen..
Håber at vi nu køber 2 af samme type som Drexler (spillestil) for vi mangler i allerhøjeste grad nogle folk på den sidste 3 del af banen der kan sætte en mand og drive spillet fremad. Måske den ene kunne være Marcondes og så en klassespiller som den anden.
Håber at vi nu køber 2 af samme type som Drexler (spillestil) for vi mangler i allerhøjeste grad nogle folk på den sidste 3 del af banen der kan sætte en mand og drive spillet fremad. Måske den ene kunne være Marcondes og så en klassespiller som den anden.
-
Steffen am
Kan ikke være en fiasko med 15 tjente millioner på en måned,
Men bekræfter den udfordring danske klubber har, også FCK og BIF,
At være attraktiv og kunne tiltrække spillere.
Når, så fik Thorup da sit ønske opfyldt om en mindre trup,
Selvom ham næppe havde håbet på lige det her.
Og enig, virker uprofessionelt og dumt af en voksen mand, at ændrer mening i løbet af så kort tid,
Efter at have skrevet en lang kontrakt.
Men godt købmandsskab af FCM og slå mønt af situationen.
Men bekræfter den udfordring danske klubber har, også FCK og BIF,
At være attraktiv og kunne tiltrække spillere.
Når, så fik Thorup da sit ønske opfyldt om en mindre trup,
Selvom ham næppe havde håbet på lige det her.
Og enig, virker uprofessionelt og dumt af en voksen mand, at ændrer mening i løbet af så kort tid,
Efter at have skrevet en lang kontrakt.
Men godt købmandsskab af FCM og slå mønt af situationen.