Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Dejlig podcast som sædvanlig👍
Må indrømme jeg også undrede mig en smule over snakken om Okosun, kan godt være i har ret i jeres analyse, men i mine øjne var han et monster i Horsens og 50% af grunden til de var så farlige på dødbolde, de andre 50% var Buba. Dernæst ser jeg ham som en god spilbryder og er helt sikker på han er købt som backup for Sparv, men det lød til I var i tvivl om hvor han skulle spille, er han ikke def.midt eller har jeg misforstået noget ??
Jeg var også en smule overrasket over vi hentede Cajuste og tænkte hvad skal vi dog med ham, men det var rart at høre Arff beretning om ham, han lyder spændende. Håber Arff fortsætter med at give meldinger fra træningen det er super.
Tak for endnu en god podcast 💪👍

Sniper

Indlæg af Sniper »

Sorry dp!

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Sniper skrev:
11. jul 2018, 10:53
Må indrømme jeg også undrede mig en smule over snakken om Okosun, kan godt være i har ret i jeres analyse, men i mine øjne var han et monster i Horsens og 50% af grunden til de var så farlige på dødbolde, de andre 50% var Buba. Dernæst ser jeg ham som en god spilbryder og er helt sikker på han er købt som backup for Sparv, men det lød til I var i tvivl om hvor han skulle spille, er han ikke def.midt eller har jeg misforstået noget ??
Jeg var også en smule overrasket over vi hentede Cajuste og tænkte hvad skal vi dog med ham, men det var rart at høre Arff beretning om ham, han lyder spændende. Håber Arff fortsætter med at give meldinger fra træningen det er super.
Okosun blev brugt en del som en felt-til-felt midtbane i grundspillet sidste sæson og blev flere gange brugt som angriber i slutspillet. Han har ofte spillet ved siden af Tshiembe, Thorsen eller Bjarke Jakobsen, som har været de mere defensive midtbanespillere. Det har givet Okosun mulighed for at støde mere op og han har derfor haft en mere offensiv position, når han har spillet på midtbanen. Jeg ser ham helt klar som en mere offensiv spiller end en def. midt.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Willigenburg skrev:
11. jul 2018, 11:39
Sniper skrev:
Okosun blev brugt en del som en felt-til-felt midtbane i grundspillet sidste sæson og blev flere gange brugt som angriber i slutspillet. Han har ofte spillet ved siden af Tshiembe, Thorsen eller Bjarke Jakobsen, som har været de mere defensive midtbanespillere. Det har givet Okosun mulighed for at støde mere op og han har derfor haft en mere offensiv position, når han har spillet på midtbanen. Jeg ser ham helt klar som en mere offensiv spiller end en def. midt.
Jeg er godt klar over at han har spillet mange forskellige positioner i Horsens men jeg har bare set ham som Def.midt pga af hans duelstyrke og han bryder spillet godt, men kan godt være jeg har misforstået den transfer🤷‍♂️

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
11. jul 2018, 09:29
Stoffer skrev:
11. jul 2018, 09:01
En lille ting jeg undrede mig over - og jeg har nok misforstået - var at Cajuste blev sammenholdt med Torp. Eller der var i al fald en forundring over Cajuste i lyset af Torps udlejning. Min forståelse af de to spillere er, at de ikke er sammenlignelige, og at de næppe vil blive bedt om at spille samme plads. Personligt håber jeg, at Cajuste er castet som en afløser til Sparv, der så samtidig rummer bedre teknik. Cajustes eget fokus i interviewet på hjemmeside var i al fald i høj grad også på hans egne defensive dyder.
Det er rigtig, at Torp/Cajuste-pointen kunne have været mere elegant. Min pointe var, at vi har talt om, at vi har rigtig mange centrale midtbanetalenter på spring. I den forbindelse er det for mig overraskende, at vi henter yderligere et talent ind - når vi i forvejen har så mange, at vi sender dem på leje. Her blev Torp så brugt som eksempel, da han er den, der er røget afsted indtil nu (sammen med Skytte), men andre (der måske i højere grad var defensivt orienterede) kunne også være brugt. Men grunden er nok, som du også lidt berører, at han har nogle kompetencer, som vores andre midtbanetalenter ikke har i så udpræget grad.
Så er jeg med. - Det var ikke for at være efter dig/jer.

Jeg deler forundringen over den trængsel, som man har skabt på den centrale midtbane. Personligt går jeg med den tanke, at man måske er blevet meget glad for den 3-5-2 formation, hvor en central midtbanespiller (i foråret Polle) spillede en offensiv rolle, jeg så det nærmest som en falsk 9'er/10'er, der havde et udgangspunkt langt tilbage på banen. Jeg tænker, at det kan forklare mængden af spillere til positionerne centralt på midtbanen, da der så er plads til to bagved, som har et mere defensivt udgangspunkt, men som alligevel skal have visse evner på bolden, dvs. to 8'ere, eller alternativt en 8'er og en decideret 6' bagved. Jeg tænker, at det setup særligt mod dygtige modstandere skaber en god balance, hvor man kan have masser af arbejdesiver blandet med fysisk. - Hvilket mangler lidt i min optik når der spilles decideret 3-4-3.

I disse roller findes der mange spændende kombinationer med de nyerhvervede spillere.

(Jeg ved, at de der tal til positioner er lidt 2 dimensionelle i deres beskrivelse, men forhåbentlig bidrager det til at mine tanker kommer på papiret)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lige et par småting der blev sagt forkert, som jeg synes skal præsiceres. Håber ikke jeg er træls og alt for detalje orienteret.

Arff sagde at Jens Cajuste kunne spille Youth League.
Det passer desværre ikke. Det er fra årgang 00 og yngrer.
Så må man rigtig nok have op til 3 99'ere, men for at være spilberettiget skal de have været i klubben i 2 sammenhængende sæsoner, som Jens Cajuste bekendt ikke har. Det samme kan være relevant for Baidoo. De 2 eneste 99'ere i truppen der ikke er lejet ud.

I u19 ligaen er der nogen regler der ligner. Mener så det hedder at målmanden og 2 markspillere må være 99'ere, men om den regel med de 2 sammenhængende sæsoner, ved jeg ikke om gælder her. Så måske er de berettiget til u19 ligaen, men de er ikke i Youth League.

Kent sagde at der er en uge fra sidste kvalifikationskamp til transfervinduet lukker.

Men hvis det hedder CL play-off er det d. 28./29. og hvis det er EL Play-off er det d. 30.
Vinduet lukker som bekendt d. 31. august. Altså er det ret tæt imellem der.
Er dog enig med jer/dem der forventer at den/de dag(e) bliver aktive på transfermarkedet.
Tror dog det bliver roligt indtil.

At Duelund bliver solgt, er jeg heller ikke så sikker på, tror det afhænger af vores europæiske skæbne, men det finder vi selvfølgelig ud af tidsnok :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

En evt. sjov tilføjelse til det med at genvinde mesterskabet.
Sidst et hold fra provinsen fra provinsen har genvundet mesterskabet, var Vejle i 71/72, og dermed er det aldrig lykkedes i den tid der har været professionel fodbold i DK eller at det har heddet superliga. Kunne da være fedt og lave historie og også overhale Brøndby i flest mesterskaber siden 99, om det er realistisk, pas.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
11. jul 2018, 13:22
Kent sagde at der er en uge fra sidste kvalifikationskamp til transfervinduet lukker.

Men hvis det hedder CL play-off er det d. 28./29. og hvis det er EL Play-off er det d. 30.
Vinduet lukker som bekendt d. 31. august. Altså er det ret tæt imellem der.
Er dog enig med jer/dem der forventer at den/de dag(e) bliver aktive på transfermarkedet.
Tror dog det bliver roligt indtil.

At Duelund bliver solgt, er jeg heller ikke så sikker på, tror det afhænger af vores europæiske skæbne, men det finder vi selvfølgelig ud af tidsnok :)
Havde faktisk ikke tjekket de nøjagtige datoer, da der altid plejer at være lige i underkanten af en uge mellem playoff og transferdeadline. Hvis vi ryger i EL, så bliver det godt nok tight, hvor der kun er 24 timer fra vi kender vores skæbne til vinduet lukker. Det må give grå hår i hovedet på den sportslige ledelse, der skal have en masse scenarier i spil og jo i sidste ende bliver nødt til at have en række betingede spillerhandler liggende klar, der udløses alt efter vores skæbne.

THenry

Indlæg af THenry »

Willigenburg skrev:
11. jul 2018, 11:39
Sniper skrev:
Jeg tror egentlig Okosun passer bedre ind i vores system end Sparv, der har sin styrke i det defensive arbejde, men ikke tilbyder meget fremad banen. Okosun er 8’er i min optik (mens Sparv og Drachmann er 6’ere) og kan løbe box to box (som vi ikke ser Sparv og Drachmann gøre). Jeg er stadigvæk spændt på at se, hvor god Okosun reelt er på bolden (i Horsens bed jeg ikke mærke i nogle særlige kompetencer på det punkt, men der blev heller ikke spillet meget bold i ACH), som bl.a Duelund har talt om i optakten. Hvis han er bedre med bolden og i passningsspillet end jeg lige har vurderet ham til at være kan han blive spændende at følge, da hans duelstyrke er velkendt. Vores svaghed er, at vi har haft for få spillere, der kunne hjælpe Polle med at sætte spillet fra den centrale midtbane, og forhåbentlig viser Okosun, at han er bedre i den del af spillet end Sparv og Janus.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vedr Okosun og hans evner med bolden. Da vi signede ham tænkte jeg det var en mærkelig signing for at sige det pænt. Han har en vild spidskompetence i det fysiske, men jeg mente ikke han kunne noget som helst med fødderne.
En af mine kollegaer bor i Horsens og er på stadion næsten hver gang. Han siger at Okosun meget ofte var deres bedste mand også i spillet langs jorden.
Duelund har sidenhen underbygget dette, da han uden at blive spurgt om det selv bragte Okosun op og sagde at han var vildt imponeret over hvad den mand kunne med fødderne, specielt hans fysiske størrelse taget i betragtning.
Jeg tror han overrasker os alle i den kommende sæson
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

mousebreaker skrev:
12. jul 2018, 23:07
Vedr Okosun og hans evner med bolden. Da vi signede ham tænkte jeg det var en mærkelig signing for at sige det pænt. Han har en vild spidskompetence i det fysiske, men jeg mente ikke han kunne noget som helst med fødderne.
En af mine kollegaer bor i Horsens og er på stadion næsten hver gang. Han siger at Okosun meget ofte var deres bedste mand også i spillet langs jorden.
Duelund har sidenhen underbygget dette, da han uden at blive spurgt om det selv bragte Okosun op og sagde at han var vildt imponeret over hvad den mand kunne med fødderne, specielt hans fysiske størrelse taget i betragtning.
Jeg tror han overrasker os alle i den kommende sæson
Jeg så også langt størstedelen af Horsens kampe i sidste sæson (dog ikke på stadion) og er meget enig med din kollega - han kommer til at overraske stort :fcmwolf:

Tilbage on topic:
Fremragende podcast endnu engang! Glæder mig som et lille barn, hver gang der kommer ny! Keep up the good work Kent (og andre).

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg forstår heller ikke den udprægede skepsis vedrørende Okusun, jeg er overbevist om, at han bliver en stor gevinst. Han er langt bedre langs jorden end folk forventer, det synes jeg egentlig han beviste i sidste sæson.

Vedr. podcasten, må jeg indrømme, at den for mig bliver for intetsigende uden fagpersoner. Bevares, der er ganske små input fra træningsbanen, men ellers er det vel reelt en fansnak, som sikkert kunne overhøres i andre sammenhænge. Eller har I en baggrund som gør, at jeg som lytter bør tilskrive jer mere troværdighed og jeres ord mere vægt end Jytte nede på hjørnet?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev:
13. jul 2018, 11:44
Vedr. podcasten, må jeg indrømme, at den for mig bliver for intetsigende uden fagpersoner. Bevares, der er ganske små input fra træningsbanen, men ellers er det vel reelt en fansnak, som sikkert kunne overhøres i andre sammenhænge. Eller har I en baggrund som gør, at jeg som lytter bør tilskrive jer mere troværdighed og jeres ord mere vægt end Jytte nede på hjørnet?
Er det ikke lige netop det der beskriver en fan podcast? Måske det er dine forventninger der ikke er afstemt med virkeligheden? Selvfølgelig er det fedt når man har en Ankersen, Thorup eller Steinlein med, men det må siges at være glasur.
Jeg er bestemt langt fra 100% enig med panelet stort set hver gang, men det gør da ikke podcasten mindre værd
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lund7400 skrev:
Det er lige præcis det en fan podcast skal i min optik; være en fansnak med dedikerede fans ved roret. At man så samtidig af og til får besøg af FCM’ere og andet godtfolk er bare ekstra fedt !
Keep up the good work :-)

THenry

Indlæg af THenry »

Lund7400 skrev:
Det er vel korrekt, at ingen af deltagerne i panellet har en sportfaglig/sportsjournalistisk uddannelse (hvilket holdet bag Sort Snak vel også selv ofte har gjort opmærksom på, og sikkert også derfor det bliver omtalt som en FANpodcast), men ikke desto mindre tror jeg nu de følger FCM meget tættere end Jytte fra hjørnet, der næppe ser mange træningspas, eller kan forventes at følge med i ALT omkring klubben ;)

Jeg er en af dem, der ikke har mulighed for at overvære træningerne (eller se træningskampene), så det er fedt at høre, hvad der sker på den front (særligt i disse opstartsperioder) fra folk, der ofte ser træningen og trænings/reservekampe. Selvom det naturligvis altid er en subjektiv vurdering, når Arff mener, at "Cajuste kan få en rolle på førsteholdet allerede i den kommende sæson". Ligesom det i øvrigt er en subjektiv vurdering, når Jørn Just i Folkebladet mener, at "Dovbyk har haft en god opstart".

Selvom jeg heller ikke altid er enig med panelets deltagere, så synes jeg ikke man kan beklikke deres viden om klubben (og engagement i øvrigt), der også ofte bliver bakket op med relevante statistikker m.v. Det er den store viden om klubben hos panelet, der giver et suverænt produkt, som jeg altid ser frem til at lytte til.

Jeg synes også, at det fungerer rigtig godt med et mix mellem special podcasts med deltagere fra klubben, og de rene FANpodcasts, hvilket vel også er det produkt, som Sort Snak oprindeligt blev lanceret som. Jeg synes derfor man får det produkt, som man kan forvente og er blevet lovet, og jeg tror egentlig ikke, at Jytte kunne levere et bedre produkt (eller Mediano for den sags skyld, der i deres seneste podcast om SL, selv gør opmærksom på, at der er fans, der ved mere om deres klub end Medianos ekspertpanel) :D

Så herfra skal lyde en stor tak for et fedt produkt, der bygger på frivillig arbejdskraft, så fortsæt i endelig bare med det!

Besvar