Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

Evt. tilføjelse

Der er lavet ny tv-aftale, (som godt kan bære en tråd i sig selv).
Men om FCM har kommentar til at vi nu går på 12 hold igen, og så forlænger den nuværende aftale med MTMG og Discovery, kun med den ændring at de klubber med flest seere, får flere penge?
Udefra ligner BIF og FCK som de store vindere på det, med faste spilletidspunkter og derfor størst mulighed for høje seertal, kombineret med deres opland. Hvordan ser det ud fra FCM's ledelsessynspunkt?

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Beklager jeg lige fortsætter derailen vedr. kommunikation og udviklingen af klubben - måske det skulle have sit eget emne?

I forhold til tiltag, så har jeg hvertfald bemærket at Midtjylland er begyndt at dukke op med sponsorerede opslag i min facebook feed. Jeg ved ikke om jeg bare ikke har været opmærksom på dette tidligere og/eller jeg af andre grunde er faldet ind for deres målgruppe nu, men jeg synes faktisk det virker ganske fornuftigt, særligt op til en superliga sæsonstart, der ligger godt skjult bag ferie og VM. Der skal nok sidde mange familier derude, som ikke lige er klar over at sæsonen begynder nu.

Om det er et fornuftigt sted at poste penge fremadrettet ved jeg ikke helt hvad jeg tror på, men at give det et forsøg og trække erfaringer på det, måske man ved at eksperimentere lidt over sæsonen kan lure om det har en effekt i forhold til hvad det koster(hvilket jeg heller ikke ved ret meget om).

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
9. jul 2018, 12:52
hviid skrev:
9. jul 2018, 12:41
FCM2000, du stiller det alt for firkantet op. Hvis klubben skulle lytte til alle de kritiske røster, der er kommet gennem årene, ville vi jo aldrig være kommet nogen steder. Så ville Thorup have været fyret efter seks måneder, akademiet været lukket, Smartodds-computeren være skrottet og van der Vaart været stamspiller de seneste to år. ;-)

Klubben har til gengæld været rigtigt gode til at se lidt anderledes på tingene og været fremsynet - og det har vi fået succes med, fordi man ikke ryster på hånden og lytter til den kritik, der kommer fra fans og omgivelserne. Husk på, at der er en del dygtige folk i klubben, som sidder og arbejder med det her hver dag og har stor indsigt i det.

De problemer, som du nævner, er jo snarere et prioritetsspørgsmål. Skader er et problem, men det er en risiko i forhold til den spillestil vi praktiserer. Man kunne godt opgradere kommunikationsafdelingen, men man har valgt at prioritere noget andet højere, da man tror det vil give et større afkast. Sådan er det jo i en virksomhed, ikke alle kan være tilfredse.
Du kender jo ikke hvad der foregår på ledelsesgangen.

og jeg henholder mig til JTs udtalelse.

Men du har lov til at mene hvad du vil

Dog er jeg glad for at nogle af dem der debattere herinde ikke står for ledelsen, for så går det hele i stå :?
Var inde omkring klubbens kommunikationsafdeling en overgang så vil da hævde, at jeg har en pæn fornemmelse af, hvad der foregår på ledelsesgangen. Og vil i øvrigt vove at påstå, at der er kommet meget mere ro på siden dengang, specielt fordi Benham er kommet ind, og pengetanken ikke er tom længere.

Tror i øvrigt at vi er ret enige i forhold til det med ledelsen. Du ønsker, at ledelsen ser kritisk på tingene, men jeg tror faktisk at det du i virkeligheden mener er, at ledelsen (nok nærmere bestyrelsen i dette tilfælde) skal sætte overliggeren højt - og det er vel også det, som Thorup reelt siger. Det har klubben altid været gode til, og det er vel også noget af det, som gør FCM fascinerende at følge - det bliver sgu aldrig kedeligt ;-)

Jeg ønsker også, at klubben sætter overliggeren højt, men jeg er måske lidt mere den tålmodige type, som ikke kræver resultater med det samme. Og det er jeg overbevist om, at ledelsen også er, husk på at det jo er erfarne erhvervsmænd, som sidder med det ansvar. Et bump eller to på vejen behøver jo ikke betyde, at man skal ændre på strategien - udvikling tager jo tid. I øvrigt tror jeg, at langt de fleste FCM-fans har det ligesom mig og er forholdsvis tålmodige i modsætning til dig.

ihaki

Indlæg af ihaki »

FCM2000 skrev:
9. jul 2018, 12:52
hviid skrev:
9. jul 2018, 12:41
FCM2000, du stiller det alt for firkantet op. Hvis klubben skulle lytte til alle de kritiske røster, der er kommet gennem årene, ville vi jo aldrig være kommet nogen steder. Så ville Thorup have været fyret efter seks måneder, akademiet været lukket, Smartodds-computeren være skrottet og van der Vaart været stamspiller de seneste to år. ;-)

Klubben har til gengæld været rigtigt gode til at se lidt anderledes på tingene og været fremsynet - og det har vi fået succes med, fordi man ikke ryster på hånden og lytter til den kritik, der kommer fra fans og omgivelserne. Husk på, at der er en del dygtige folk i klubben, som sidder og arbejder med det her hver dag og har stor indsigt i det.

De problemer, som du nævner, er jo snarere et prioritetsspørgsmål. Skader er et problem, men det er en risiko i forhold til den spillestil vi praktiserer. Man kunne godt opgradere kommunikationsafdelingen, men man har valgt at prioritere noget andet højere, da man tror det vil give et større afkast. Sådan er det jo i en virksomhed, ikke alle kan være tilfredse.
Du kender jo ikke hvad der foregår på ledelsesgangen.

og jeg henholder mig til JTs udtalelse.

Men du har lov til at mene hvad du vil

Dog er jeg glad for at nogle af dem der debattere herinde ikke står for ledelsen, for så går det hele i stå :?
ja du skulle ikke bruge mange min, på at køre en virksomhed konkurs, jeg har aldrig hørt om nogle med din sans for forretning, eller måde at opfatte udtalelser fra folk, så jeg er meget lykkelig for du ikke indgår i ledelsen, så jeg giver dig helt ret, det er ubeskrivelig vigtigt, at du ikke kommer i nærheden af en gælden post, endda i nogen som helst virksomhed, hvor personalet ikke ønsker at blive fyret, pga nedskæringer og endelig konkurs, eller at de går ned mentalt, fordi deres arbejdsgiver næsten altid er så flabet, overfor hans medmennesker, og han ved det nok ikke engang selv (håber jeg)

ihaki

Indlæg af ihaki »

undskyld, hvis det var for meget ærlighed, gennem min observation i min korte periode herinde, i så fald sorry og tager naturligvis pænt i mod et ban, for endelig at der endelig er en, der giver noget sandhed, på forhånd tak

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Hej i 3( plus det løse).... der gider at bruge jeres garanteret sparsomme fritid, på dette nye, og i min verden super underholdende, podcast halløj.... jeg synes sørme det er "synd" for jer, at i har ramt en så usandsynlig vanvittig sæson, hvor ALT nærmest er gået vores (FCMs) vej. Det er sgu ikke nemt 😂😂😂. Og da slet ikke at være/finde kritiske punkter så man rigtig kan diskutere... Heldigvis er det ikke 3 fantaster, jubelidioter ell. Lign. Der sidder bag mikrofonen, men normaltvis 3 fornuftige mdtjyder... og tak for det....
Det er så fedt at høre den passion i har for klubben, og indsigt, fra førsteholdet og ned i ungdomsrækkerne....
Den brænder igennem, den kan mærkes...
Det er også fedt i har fået skabt kontakt til "klubben" tænker på ledelse, spillere og trænerstab... det må også være et udtryk for at de tager jer seriøst og omvendt...

At der er en gensidig respekt, og der ikke kommer mærkelige spørgsmål/ krav eller fantast ideer....

TAK FOR EN RIGTIG GOD PODCAST....
Glæder mig til den næste...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I forhold til sådan almindelig god "tråd-hygiejne".

Når nu den samme argument-resistente-bruger/troll afsporer flere tråde.
Kan folk ikke ignorere vedkommende eller adminstrator banne vedkommende?

Alternativet er vi starter en tråd med hvad det ville gøre ved en virksomhed hvis FCM2000 kom med i en virksomhedsledese. Tænker det er relativ formålsløst og bliver ret hurtig trættende og monotont.
Vil være ærgerligt hvis der kommer flere regler og begrænsninger, fordi at det skal lykkedes en enkelt bruger at forurene dette fantastiske forum.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Jeg er helt på linje med dig Steffen.

Jeg er desværre en af de brugere der ikke bidrager med meget herinde. Men jeg har i mange år læst graven hver dag. Jeg glæder mig over at læse de mange bidrag fra indsigtsfulde og engagerede fans som dig, Kent, mouse , arff, Stoffer Osv osv .

Som inkarneret og passioneret fan siden 79 er det bare dejligt at kunne læne sig tilbage og læse højt kvalificerede indlæg fra fans der har noget at sige og som virkelig ved noget om klubben.

At vi nu udover graven også har sort snak gør bare mulighederne for indsigt endnu større. Som eksil jyde i Farum giver det mig endnu en vinkel på klubben og masser af professionelt input på min hjerte klub.

Som alt muligt andet (især på nettet) er selv de stærkeste set ups ikke stærkere end det svageste led. På fora som graven er den største trussel altid trolle der intet bidrager med, og som kun vil provokationen og konfrontationen.

Vi så det for nogle år siden med fcmreal. Han ville have alle omkring klubben inkl Glenn og Claus fyret.

Så tog sander og henker over i en syndflod af ensidig kritik og krav om køb af nye spillere. Jeg tror aldrig sander nåede at poste et positivt indlæg herinde. Henker nåede at foreslå +1000 spillere fra fm som han havde scoutet derinde.

( henker du er noget federe i din version 2.0 tak for det )

Nu har vi så fcm2000 der konstant troller og som, i min verden, ødelægger mange tråde ved sine mange indlæg, sin ensidighed, sin talen ned til folk, og en evne til aldrig at lytte, aldrig at prøve dialogen og konstant gentage tidligere pointer.

Resultatet er mange gange det samme. De gode debattører stopper med at skrive, og resultatet er i de perioder at graven degenererer til nationen eller noget på Facebook.

Jeg tror vi er rigtig mange der holder virkelig meget af graven og som bruger den som en fast og vigtig del af vores info flow om fcm.

Derfor er det vigtigt at vi passer på kvaliteten. Steffen am er tæt på en ideel løsning når han ovenfor foreslår at vi bare ignorerer trolle som fcm2000. Erfaring siger mig at det kan man desværre ikke. Der er altid nogen der bider på de konstante provokationer. Derfor vil jeg bakke op om Steffens andet forslag om en mere konsekvent indgriben fra admin når trolle uden reelt bidrag overtager trådene.

Jeg tænker også på om nogen savner Sanders indlæg, eller fcmreals. Fcmreal er dog måske genopstået i en lige så grim forklædning som fcm2000? Er jeg den eneste der har tænkt på Det?

God sommer og tak for et klasse forum og klasse podcasts til dem der bidrager dertil.

Jeg er helt med på at jeg bare er passiv nyder og derfor ikke har ret til at være kritisk overfor andre herinde.

Det hermed undskyldt

O

Indlæg af O »

FCM2000 skrev:
9. jul 2018, 09:28
Kent skrev:
9. jul 2018, 08:06
Steffen am skrev:
9. jul 2018, 00:21
Nu det ikke fordi jeg forventer at i skal til at være undersøgende rapportere, jeg er klar over i også gør det frivilligt.
Men i er også repræsenter for os, fansene.

Kan i ikke lidt diplomatisk svine FCM's kommunikationsafdeling,
eller finde repræsentanter fra klubben, og spørge til om fansene og inkludering af fansene, om det er ligemeget?
Spørge hvordan man ønsker at få flere mennesker på stadion uden at kommunikere?

Eller om det at FCM's kommunikations afdeling igen og igen bliver slået af klubber som Hobro, stemmer overens med FCM's selvopfattelse og ambitioner?
Jeg tror ikke vejen frem er at svine kommunikationsafdelingen - heller ikke selvom det er på en diplomatisk måde ;) Kommunikationsafdelingen er vores kontakter ind i klubben, så vi har jo hele tiden kontakt med dem, og i den forbindelse har vi givet udtryk for vores holdninger. Jeg ved, at der igen-igen er et nyt setup her i efteråret, hvor der fx er koblet eksterne på videoerne og et nyt samarbejde med en, der skal levere tekst. De siger selv, at der er tale om en opgradering, men lad os se. Jeg synes dog godt man kan se, at kvaliteten er blevet højere på de seneste videoer, der er kommet fx præsentationsvideoerne af Okosun og George.

Vi har overvejet at diskutere det med flere mennesker på stadion med den ansvarlige i podcasten. Det tænker jeg fortsat er en mulighed, vi skal bare lige finde den rette måde at gøre det på (der er jo ikke nok kød på det til en særudgave, men skal måske med som en kortere snak).
Den information FCM byder på, er ikke en topklub værdig, senest må folk ty til Hobro IKs informationsafd. for at hente informationer om hvad der er foregået i Ikast.

Det er et nyt lavmål.

Poscastene mangler også kvalitet :roll:

Der sidder de samme 3 mennesker, som er tydelig afstemt, synes det er en god ide, men der mangler flere kritiske indslag, og hvor det ikke skal lyde som om at det er 3 mennesker fra FCMs kommunikations afd, der afholder podcasten

Som må du tænke lidt over det Kent ;)
FCM2000, med tanke på det evige ævl om hylder, selskabsskatteloven, hylder - og ja - hylder, må det mildest talt kategoriseres som grinagtigt, at du agerer smagsdommer.

Jeg nyder hver gang podcastene og har flere gange tænkt, at der er sket en stor positiv udvikling fra første podcast til der I er i dag. Som fan føler jeg mig priviligeret over, at have medfans som er villige til at bruge deres fritid, for at skabe et godt produkt og oplysningsgrundlag for alle som er interesserede i klubben. Stor cadeau herfra.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Beklager, at jeg lige sender denne tråd tilbage på sporet, men vi er nu klar med vores sæsonoptakt, der tager temperaturen på transfervinduet og den kommende sæson: https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-100718

Jesper BW1100

Re: OT

Indlæg af Jesper BW1100 »

Igboun skrev:
10. jul 2018, 15:20
Jeg er helt på linje med dig Steffen.

Jeg er desværre en af de brugere der ikke bidrager med meget herinde. Men jeg har i mange år læst graven hver dag. Jeg glæder mig over at læse de mange bidrag fra indsigtsfulde og engagerede fans som dig, Kent, mouse , arff, Stoffer Osv osv .

Som inkarneret og passioneret fan siden 79 er det bare dejligt at kunne læne sig tilbage og læse højt kvalificerede indlæg fra fans der har noget at sige og som virkelig ved noget om klubben.

At vi nu udover graven også har sort snak gør bare mulighederne for indsigt endnu større. Som eksil jyde i Farum giver det mig endnu en vinkel på klubben og masser af professionelt input på min hjerte klub.

Som alt muligt andet (især på nettet) er selv de stærkeste set ups ikke stærkere end det svageste led. På fora som graven er den største trussel altid trolle der intet bidrager med, og som kun vil provokationen og konfrontationen.

Vi så det for nogle år siden med fcmreal. Han ville have alle omkring klubben inkl Glenn og Claus fyret.

Så tog sander og henker over i en syndflod af ensidig kritik og krav om køb af nye spillere. Jeg tror aldrig sander nåede at poste et positivt indlæg herinde. Henker nåede at foreslå +1000 spillere fra fm som han havde scoutet derinde.

( henker du er noget federe i din version 2.0 tak for det )

Nu har vi så fcm2000 der konstant troller og som, i min verden, ødelægger mange tråde ved sine mange indlæg, sin ensidighed, sin talen ned til folk, og en evne til aldrig at lytte, aldrig at prøve dialogen og konstant gentage tidligere pointer.

Resultatet er mange gange det samme. De gode debattører stopper med at skrive, og resultatet er i de perioder at graven degenererer til nationen eller noget på Facebook.

Jeg tror vi er rigtig mange der holder virkelig meget af graven og som bruger den som en fast og vigtig del af vores info flow om fcm.

Derfor er det vigtigt at vi passer på kvaliteten. Steffen am er tæt på en ideel løsning når han ovenfor foreslår at vi bare ignorerer trolle som fcm2000. Erfaring siger mig at det kan man desværre ikke. Der er altid nogen der bider på de konstante provokationer. Derfor vil jeg bakke op om Steffens andet forslag om en mere konsekvent indgriben fra admin når trolle uden reelt bidrag overtager trådene.

Jeg tænker også på om nogen savner Sanders indlæg, eller fcmreals. Fcmreal er dog måske genopstået i en lige så grim forklædning som fcm2000? Er jeg den eneste der har tænkt på Det?

God sommer og tak for et klasse forum og klasse podcasts til dem der bidrager dertil.

Jeg er helt med på at jeg bare er passiv nyder og derfor ikke har ret til at være kritisk overfor andre herinde.

Det hermed undskyldt
Jeg kan følge dig i alle dine pointer. Og det gør også ondt på en ivrig debattør som mig, når Graven bliver spammet til med intetsigende indlæg fra folk, som i bund og grund ikke ønsker debatten.
Og derfor har jeg også selv tidligere hørt til dem der "bed på krogen" i ren irritation/frustration over enkelte personers mangel på realitetssans og evne til at debattere.
Men på den anden side er jeg så også kommet frem til, at man heller ikke kommer nogen vegne med forbud, og der skal være plads til folks forskellighed. Dog tager jeg mig den frihed selv at bestemme hvad jeg gider brug min tid på, hvorfor jeg gør brug af ignore-funktionen (virker så dog desværre ikke når der citeres). Det har hjulpet mig lidt.
Men det jeg er mest træt af er at mængden af kvalitetsindlæg på Graven er dalet, dade faste debattører, logisk nok, mister interessen i at skrive når alle debatter bliver afsporet. Det kan jeg da mærke på mig selv.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Så fik jeg lyttet til podcasten, endnu et godt afsnit og jeg er glad for at i ikke laver en '1-and-done' men fortsætter ind i den nye sæson :)
Ift indholdet synes jeg i er lidt hårde ved den kære Okusun, synes næsten det lyder som om i tænker han er bold-mongol, det er ikke helt den fornemmelse jeg har af ham af det jeg har set til ham, han er et fysisk monster (det ved alle) men har en overraskende god teknik og er ikke helt ueffen i at fordele bolde, jeg tror Sparv får lidt af en opgave med at holde ham bag sig, når han bliver fit igen. Hvis i lytter til den podcast der var en her på graven der linkede til for et par dage siden, med Mikkel Duelund, siger Due også at han er positivt overrasket over hvor meget Okosun kan med en bold trods hans størrelse. Jeg tror Okosun kan vise sig som en god signing, selvom jeg da også havde mine forbehold da han blev præsenteret.

Glæder mig allerede til næste episode, thumbs up ! :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Benzo skrev:
10. jul 2018, 23:53
Ift indholdet synes jeg i er lidt hårde ved den kære Okusun, synes næsten det lyder som om i tænker han er bold-mongol, det er ikke helt den fornemmelse jeg har af ham af det jeg har set til ham, han er et fysisk monster (det ved alle) men har en overraskende god teknik og er ikke helt ueffen i at fordele bolde, jeg tror Sparv får lidt af en opgave med at holde ham bag sig, når han bliver fit igen. Hvis i lytter til den podcast der var en her på graven der linkede til for et par dage siden, med Mikkel Duelund, siger Due også at han er positivt overrasket over hvor meget Okosun kan med en bold trods hans størrelse. Jeg tror Okosun kan vise sig som en god signing, selvom jeg da også havde mine forbehold da han blev præsenteret.
Jeg har bestemt mine forbehold overfor Okosun, som er baseret på mit sparsomme indtryk af ham fra Horsens samt de statistikker, jeg har kunne finde. Ud fra det virker han lidt for meget som en endimensionel spiller, der var god i Horsens, men ikke ligesfrem er i spil til de startende 11 hos de danske mestre. Desværre har han jo været skadet her i optakten, og derfor har det ikke været muligt at se ham i aktion, og vurdere om han indeholder mere, end hvad jeg lige forventer. Det håber jeg, men indtil videre er jeg skeptisk. Til hans forsvar skal det så siges, at den spiller jeg forventede mindst af sidste sommer, var Sørloth ;-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Tak for podcast i denne omgang.

Jeg deler Benzos holdning, at Okusun bliver behandlet hårdt, men det må retfærdigvis også siges, at ingen af os rigtig ved, hvad han kan nu, hvor det ikke længere er Horsens konceptet - med alle de dyder, det nu kræver. Jeg slog TapIns analyse i Mediano op, og der får hans roser, men det er igen for spillet med hovedet, hvor han var god som oplægger til en afslutning.

En lille ting jeg undrede mig over - og jeg har nok misforstået - var at Cajuste blev sammenholdt med Torp. Eller der var i al fald en forundring over Cajuste i lyset af Torps udlejning. Min forståelse af de to spillere er, at de ikke er sammenlignelige, og at de næppe vil blive bedt om at spille samme plads. Personligt håber jeg, at Cajuste er castet som en afløser til Sparv, der så samtidig rummer bedre teknik. Cajustes eget fokus i interviewet på hjemmeside var i al fald i høj grad også på hans egne defensive dyder.

Til sidst vil jeg rose jer for jeres diskussion af forventninger til næste sæson vis a vis mesterskabet. Jeg deler opfattelsen, at ambitionen må være et titleforsvar, men det er meget få grunde til at forvente, at det kan lykkes. - Andres (og egen) manglende succes med titelforsvar, forstærkerninger i BIF og FCK, osv.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:
11. jul 2018, 09:01
En lille ting jeg undrede mig over - og jeg har nok misforstået - var at Cajuste blev sammenholdt med Torp. Eller der var i al fald en forundring over Cajuste i lyset af Torps udlejning. Min forståelse af de to spillere er, at de ikke er sammenlignelige, og at de næppe vil blive bedt om at spille samme plads. Personligt håber jeg, at Cajuste er castet som en afløser til Sparv, der så samtidig rummer bedre teknik. Cajustes eget fokus i interviewet på hjemmeside var i al fald i høj grad også på hans egne defensive dyder.
Det er rigtig, at Torp/Cajuste-pointen kunne have været mere elegant. Min pointe var, at vi har talt om, at vi har rigtig mange centrale midtbanetalenter på spring. I den forbindelse er det for mig overraskende, at vi henter yderligere et talent ind - når vi i forvejen har så mange, at vi sender dem på leje. Her blev Torp så brugt som eksempel, da han er den, der er røget afsted indtil nu (sammen med Skytte), men andre (der måske i højere grad var defensivt orienterede) kunne også være brugt. Men grunden er nok, som du også lidt berører, at han har nogle kompetencer, som vores andre midtbanetalenter ikke har i så udpræget grad.

Besvar