Hej Levislevis skrev: ↑4. jun 2018, 22:26Så I vil hæve gennemsnittet til 10000, ved at tiltrække 15000 tilskuere til 2-3 kampe om året? Vil det ikke være mere bæredygtigt, at hæve tilskuertallet til alle rugbrødskampene mod Horsens, FCN og Randers i første omgang?Due skrev: ↑4. jun 2018, 22:19Levis skrev
Jeg forstår simpelthen ikke den her debat. Vi fylder i gennemsnit 66% af stadion. Hvorfor tror I på magisk vis, at der skulle komm 3-4000 ekstra tilskuere, bare fordi stadion er større? Der er i forvejen ikke efterspørgsel, men alligevel vil I hæve udbuddet?
Fordi klubben har udtalt at de vil løfte gennemsnittet til 10000.
Kan man ikke med et stadion kapacitet på 11432. Hvorfra de godt 1000 er udebane afsnittet.
Misforstå mig ikke, jeg syntes også debatten er fin! Og jeg undskylder da også gerne, hvis jeg lød lidt skarp, men jeg savner bare nogle argumenter, der kan bakke om, hvorfor vi skal udvide stadionSynes da det er en fin debat om vores stadion og forhold.
Måske urealistisk med udvidelse, men man kan da godt gå at drømme stortPlejer vi da her i FCM
![]()
Mit ønske er 15000. Ved ikke om det er realistisk. Størrelsen her er mere i forhold til de forhåbentlig fede kampe vi i fremtiden vil få i Europa.
Jeg har prøvet i nogen af de første indlæg at komme med argumenter som du efterspørger. Jeg vil prøve igen.
Klubben ønsker et gennemsnit på 10000. Vi har et stadion til 11400 hvorfra de 1050 er udebane.
Det vil sige at til de rugbrødskampe du nævner
Nu er Lyngby og Helsingør så ikke med mere, men hvis vi har mange af de hold med som kun kommer med 50 tilskuer eller som FCN nogen gange kommer med 15. Ja så skal vi stort set selv kunne fylde stadion op til næste udsolgt på de resterende pladser.
Det tror jeg så bare ikke er muligt.
1. Pga for mange sene aften kampe ( specielt mandags) hvor børnefamilier og fans der kommer langvejs fra ikke kan komme.
2. Når vi nærmer os over 9000 ( på vores egen pladser) ja så skal de “ dårlige pladser” i brug. Med det mener jeg de sidde pladser hvor man ser dårligt og at Cc bliver fyldt op så folk står klemt.
Jeg tror at hvis man skal “ fange” de sidste 2000-3000 tilskuer for at få det ønskede snit, ja så skal forholdene opgraderes. De personer man skal “fanger” er dem som kun kommer til de store kampe og børnefamilierne.
Problemet her er forholdene når der er fyldt på stadion.
Det at stå klemt på CC har jeg en ide om ( har også snakket med folk) at det gør man kun engang i mellem og af nød pga udsolgt på siddepladserne. Skal lige siges at jeg ikke mener dem som altid står der og som elsker disse pladser.
Forholdene for børn er også dårlig når der er godt fyldt. Her tænker jeg på toilet forholdene ( som tidligere beskrevet i et andet indlæg) og det proppede område bag tribunerne. Hvor boder og andet gør at det er svært at komme rundt.
Så jeg mener at for at kunne hæve snittet skal forholdene være bedre.
Nu er der snak om hvor stort det skal være. Hvis vi leger med mine tanker og holde os til minimum, så tror jeg at en udvidelse på 2000-3000 er nok for at hæve det. Skal selvfølgelig også være en forbedring af forholdene bagved og et minimum af mandags kampe. En udvidelse af Faxe med 2000 opad tror jeg vil kunne hæve snittet. Derved vil de “dårlige pladser” skulle mindre i brug.
Jeg vil dog være ked af denne udvidelse, da vi så ødelægger den sammenhæng, der idag er på MCH arena. Derfor hvis der skal udvides ønsker jeg det bliver ens hele vejen rundt, og derved bliver det nok nærmere 15000.
Mvh Due