MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

levis skrev:
4. jun 2018, 22:26
Due skrev:
4. jun 2018, 22:19
Levis skrev

Jeg forstår simpelthen ikke den her debat. Vi fylder i gennemsnit 66% af stadion. Hvorfor tror I på magisk vis, at der skulle komm 3-4000 ekstra tilskuere, bare fordi stadion er større? Der er i forvejen ikke efterspørgsel, men alligevel vil I hæve udbuddet?

Fordi klubben har udtalt at de vil løfte gennemsnittet til 10000.
Kan man ikke med et stadion kapacitet på 11432. Hvorfra de godt 1000 er udebane afsnittet.
Så I vil hæve gennemsnittet til 10000, ved at tiltrække 15000 tilskuere til 2-3 kampe om året? Vil det ikke være mere bæredygtigt, at hæve tilskuertallet til alle rugbrødskampene mod Horsens, FCN og Randers i første omgang?
Synes da det er en fin debat om vores stadion og forhold.
Måske urealistisk med udvidelse, men man kan da godt gå at drømme stort😊 Plejer vi da her i FCM 😉
Misforstå mig ikke, jeg syntes også debatten er fin! Og jeg undskylder da også gerne, hvis jeg lød lidt skarp, men jeg savner bare nogle argumenter, der kan bakke om, hvorfor vi skal udvide stadion 😊
Hej Levis

Mit ønske er 15000. Ved ikke om det er realistisk. Størrelsen her er mere i forhold til de forhåbentlig fede kampe vi i fremtiden vil få i Europa. :)
Jeg har prøvet i nogen af de første indlæg at komme med argumenter som du efterspørger. Jeg vil prøve igen.

Klubben ønsker et gennemsnit på 10000. Vi har et stadion til 11400 hvorfra de 1050 er udebane.

Det vil sige at til de rugbrødskampe du nævner :) Skal vi selv kunne fylde stadion med mindst 9000 for at vi kan holde et højt tilskuer snit.
Nu er Lyngby og Helsingør så ikke med mere, men hvis vi har mange af de hold med som kun kommer med 50 tilskuer eller som FCN nogen gange kommer med 15. Ja så skal vi stort set selv kunne fylde stadion op til næste udsolgt på de resterende pladser.

Det tror jeg så bare ikke er muligt.
1. Pga for mange sene aften kampe ( specielt mandags) hvor børnefamilier og fans der kommer langvejs fra ikke kan komme.
2. Når vi nærmer os over 9000 ( på vores egen pladser) ja så skal de “ dårlige pladser” i brug. Med det mener jeg de sidde pladser hvor man ser dårligt og at Cc bliver fyldt op så folk står klemt.

Jeg tror at hvis man skal “ fange” de sidste 2000-3000 tilskuer for at få det ønskede snit, ja så skal forholdene opgraderes. De personer man skal “fanger” er dem som kun kommer til de store kampe og børnefamilierne.

Problemet her er forholdene når der er fyldt på stadion.

Det at stå klemt på CC har jeg en ide om ( har også snakket med folk) at det gør man kun engang i mellem og af nød pga udsolgt på siddepladserne. Skal lige siges at jeg ikke mener dem som altid står der og som elsker disse pladser.

Forholdene for børn er også dårlig når der er godt fyldt. Her tænker jeg på toilet forholdene ( som tidligere beskrevet i et andet indlæg) og det proppede område bag tribunerne. Hvor boder og andet gør at det er svært at komme rundt.

Så jeg mener at for at kunne hæve snittet skal forholdene være bedre.

Nu er der snak om hvor stort det skal være. Hvis vi leger med mine tanker og holde os til minimum, så tror jeg at en udvidelse på 2000-3000 er nok for at hæve det. Skal selvfølgelig også være en forbedring af forholdene bagved og et minimum af mandags kampe. En udvidelse af Faxe med 2000 opad tror jeg vil kunne hæve snittet. Derved vil de “dårlige pladser” skulle mindre i brug.

Jeg vil dog være ked af denne udvidelse, da vi så ødelægger den sammenhæng, der idag er på MCH arena. Derfor hvis der skal udvides ønsker jeg det bliver ens hele vejen rundt, og derved bliver det nok nærmere 15000.

Mvh Due

Due

Indlæg af Due »

Administrator skrev:
5. jun 2018, 00:25
Due skrev:
4. jun 2018, 13:27
Man kunne vel godt nøjes med en eller to hjørneåbninger? Men kan ikke lige se for mig om hældningen osv passer, så man bare kan fylde dem op? Vel også begrænset hvormange pladser det giver?
Esbjerg stadion er ikke lige min kop te. Synes selvfølgelig det er fedt med lukket hele vejen rundt. Men de få rækker der er først og så åben igennem om til boderne, synes jeg ødelægger det ellers fine stadion. Blæser også ind i nakken på dem som sidder på de første rækker.
Giver ikke samhængende stemning op blandt rækkerne. Og folk stå bare i åbningen istedet for at sidde på deres plads. Det samme kan siges om Silkeborgs nye stadion. Synes den opbygning ødelægger begge stadion.
Hjørneåbningerne har faktisk ikke så meget med maskiner at gøre. Det er for at få luft ind til græsset, og dermed bedre vækst i græsset.
Ok tak.

Giver mening ;)

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

ihaki skrev:
5. jun 2018, 00:21
kan man ikke lave et login system, sæsonkortholdere skal på nettet, tilmelde/framelde 3 dage før, tilmelder de sig og dukker ikke op, for de en bøde på en sæsonkorts pris, jeg tror det ville være bedre at vente, til man har haft mindst 2 sæsoner, med mindst 1000 mere i snit end nu, til der skal udvides, og så brug penge her i sommeren til at forbedre nuværende forhold, og tilbygge det der skal, for at mch er klar til at modtage 15k gæster, hvis forholdene i og omkring mch er lækre, og optimeret til 15k, vil der vel komme flere over de næste 3-5 år
Det vil i mine øjne være at pisse på de loyale sæsonkortholdere, for at tilgodese dem der kommer mår det er sjovt. Hvis ens barn bliver sygt, der er dødsfald i familien eller bilen bryder sammen, så får man en bøde. Husker man ikke at tilmelde sig mister man sin billet, så en fan der kommer engang imellem kan komme ind. Jeg ville ikke gentegne under de præmisser.

Skulle man gøre det nemt og praktisk, burde man istedet lade FCM stå for salget af ubrugte sæsonkort. Så kunne man som sæsonkortholder trykke man ikke ville bruge sin billet og FCM ville så stå for salget og pengene skulle gå til Sæsonkorthaveren, evt. I form af øl/pølse gavekort i boderne. Dette selvfølgelig kun ved potentielt udsolgte kampe.

Flemse

Indlæg af Flemse »

CasperBW skrev:
5. jun 2018, 10:51
Skulle man gøre det nemt og praktisk, burde man istedet lade FCM stå for salget af ubrugte sæsonkort. Så kunne man som sæsonkortholder trykke man ikke ville bruge sin billet og FCM ville så stå for salget og pengene skulle gå til Sæsonkorthaveren, evt. I form af øl/pølse gavekort i boderne. Dette selvfølgelig kun ved potentielt udsolgte kampe.
Det var faktisk en god idé!!

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
5. jun 2018, 00:06
tubbe93 skrev:
4. jun 2018, 23:55

I efterårets ti superligakampe var der over 8000 tilskuere en enkelt kamp. Til kampen mod AGF i slutningen af november, hvor der var 8024 tilskuere.

I halvdelen af de kampe var der under 6000 tilskuere. Bundskraberen var kampen mod Lyngby, hvor der blot var 4512 tilskuere.

Hvis vi kunne få 1000-1500 flere tilskuere ind til de kampe, så ville vi nå det samme antal totale tilskuere på en sæson, som en udbygning ville give til de tre kampe du omtaler. Alt andet lige, så tror jeg, at det ville være billigere at øge tilskuereantallet til de mindre kampe, end at udvide MCH Arena for mange millioner.

Og når du samtidig mener, at de 10-15.000 ekstra solgte billetter kunne hæve snittet til 10.000 er det også forkert. Vores samlede tilskuertal i 18 hjemmekampe i superligaen lyder på 140.518, dermed skal der næsten 40.000 ekstra tilskuere til, førend vi når de 10.000 i snit. Det når vi ikke ved at udvide til 13-15.000, da de 2-4000 ekstra pladser ikke ville være nok i de to kampe, hvor vi har været tæt ved en udsolgt situation.

Derudover har vi kun haft mere end 10.000 tilskuere til fire kampe denne superliga-sæson. To gange mod Brøndby, en gang mod FCK og i mesterskabskampen mod AC Horsens. Den sidste kamp mod FCK var der 9755 tilskuere.
Derudover er det kun til mesterskabskampen og den sidste kamp mod Brøndby, hvor der var mere end 11.000. Det tyder ikke på, at vi kunne have solgt mange flere billetter, hvis der var mere plads. For så var vi jo nået højere op på tilskuere tallet. Når FCK og BIF kommer på besøg, er det ikke fordi, der er tomt i udebaneafsnittet, så det argument holder ikke til de to kampe.

Derudover så har vi til de to kampe inden AC Horsens-kampen under 8000 tilskuere mod både AaB og FCN. I en sæson hvor vi når et rekordhøjt antal point, og stadig spiller med om mesterskabet, så er tilskuertal på henholdsvis 7695 og 7939 ikke noget, der vidner om, at vi ville kunne sælge mange flere billetter, hvis der var mere plads på stadion.

Alle tilskuertallene fra denne SL-sæson kan ses her: https://www.superstats.dk/stadion?id=5&aar=2017/2018

Men når du også nævner chancebilletterne, så kan jeg godt se, at det kan være et stort problem for fans, der kommer langt vejs fra. Nu har jeg selv været frivillig, hvor jeg har været med til at sælge billetterne, og det jeg oplevede dengang (stoppede for halvandet år siden, da jeg blev nødt til at flytte pga. arbejde) er, at folk var glade for, at muligheden for at komme ind var tilstede. Det kunne sagtens gøres lettere, men det ville højst sandsynligt indebære, at sæsonkortholde skulle melde deres ankomst dagen inden kamp. Så kunne alle sæsonkortholdere via nettet dagen før bekræfte, at de kommer, og hvis ikke de gør det, så kunne billetterne sættes til salg. Hvis ikke sæsonkortholderne mødte op, kunne man sende en bøde. Men jeg tror, at det ville skræmme flere væk, end det ville gavne af ekstra salg på kampdagene.
Hvis folk ser, at de skal bekræfte deres plads, ville der højst sandsynligt altid være folk, der glemmer det (ligesom en del stadig glemmer at printe billetter ud hjemmefra, og derfor må betale et gebyr for at få det gjort på stadion), og de ville så ikke kunne komme ind. Det er ikke noget, der giver folk lyst til at forny sæsonkortet.

Derfor er chancebilletterne den mindst ringe mulige løsning. Men hvis nogen har et godt forslag til, hvordan man ellers kan få solgt pladserne, hvor sæsonkortholderne ikke møder op, så tror jeg glædeligt at administrationen i FCM vil tage mod forslag. Der plejer at være stor lyst til at lytte til gode idéer.
Stemningen fra 17000 tilskuere mod Brøndby er vel større end fra 11500 ?

Hvem gider at gå i en fyldt biograf frem for en biograf 70 pct belagt og hvor der er luft, og hvor som første prioritet kommer for at se en film.

Jeg respektere din holdning, jeg deler den blot ikke, man skal udvikle sig som menneske såvel som organisation, med den holdning du har, så ender FCM som en museums genstand.

Jeg respektere folks holdning, DOG undre det mig, for ideen med Ikast FS og Herning F sammen var udvikling til noget større.
Selvfølgelig ville stemningen fra 17.000 tilskuere være bedre, end den 11.500 kan lave. Men hvis man udbygger til 17.000, så ville det virke meget dødt, når der kun kommer 6.000. Som vi forholdsvis ofte har. Jeg tror ikke på, at bare fordi man udvider, at så kommer der flere til de små kampe. Og det er der problemet ligger. Vi får ikke øget tilksuersnittet betragteligt ved at kunne få 5000 flere på stadion til 2-3 kampe om året.

Der skal vi i stedet øge snittet til de små kampe. Hvis vi kan samle 8000 hver gang og have 5-6 udsolgte kampe på en sæson, så kan jeg følge argumentet om at udvide. For så er der et behov. Men det er der altså ikke i dag.

Jeg siger ikke, at vi ikke skal udvikle os. Men det kan ske på så mange andre måder end ved at udvide stadion. Der er ingen grund til at smide så stort et millionbeløb i en udvidelse, når der ikke er behov for det. Der kan de penge bruges på andre tiltag, som vil øge tilskueroplevelsen og dermed forhåbentlig øge snittet til de mindre kampe.
Due skrev:
5. jun 2018, 09:07
Hej Levis

Mit ønske er 15000. Ved ikke om det er realistisk. Størrelsen her er mere i forhold til de forhåbentlig fede kampe vi i fremtiden vil få i Europa. :)
Jeg har prøvet i nogen af de første indlæg at komme med argumenter som du efterspørger. Jeg vil prøve igen.

Klubben ønsker et gennemsnit på 10000. Vi har et stadion til 11400 hvorfra de 1050 er udebane.

Det vil sige at til de rugbrødskampe du nævner :) Skal vi selv kunne fylde stadion med mindst 9000 for at vi kan holde et højt tilskuer snit.
Nu er Lyngby og Helsingør så ikke med mere, men hvis vi har mange af de hold med som kun kommer med 50 tilskuer eller som FCN nogen gange kommer med 15. Ja så skal vi stort set selv kunne fylde stadion op til næste udsolgt på de resterende pladser.

Det tror jeg så bare ikke er muligt.
1. Pga for mange sene aften kampe ( specielt mandags) hvor børnefamilier og fans der kommer langvejs fra ikke kan komme.
2. Når vi nærmer os over 9000 ( på vores egen pladser) ja så skal de “ dårlige pladser” i brug. Med det mener jeg de sidde pladser hvor man ser dårligt og at Cc bliver fyldt op så folk står klemt.

Jeg tror at hvis man skal “ fange” de sidste 2000-3000 tilskuer for at få det ønskede snit, ja så skal forholdene opgraderes. De personer man skal “fanger” er dem som kun kommer til de store kampe og børnefamilierne.

Problemet her er forholdene når der er fyldt på stadion.

Det at stå klemt på CC har jeg en ide om ( har også snakket med folk) at det gør man kun engang i mellem og af nød pga udsolgt på siddepladserne. Skal lige siges at jeg ikke mener dem som altid står der og som elsker disse pladser.

Forholdene for børn er også dårlig når der er godt fyldt. Her tænker jeg på toilet forholdene ( som tidligere beskrevet i et andet indlæg) og det proppede område bag tribunerne. Hvor boder og andet gør at det er svært at komme rundt.

Så jeg mener at for at kunne hæve snittet skal forholdene være bedre.

Mvh Due
Du skriver, at vi bør udvide for at hæve snittet til 10.000. I sidste sæson havde vi udsolgt til to SL-kampe. Den sidste mod Brøndby og mesterskabskampen mod AC Horsens. Hvis vi kunne sælge 5000 flere billetter til disse to kampe, så ville vi stadig ikke nå et snit på 10.000. Det kræver 40.000 ekstra på stadion i løbet af en sæson. Det vil sige, at vi skal kunne sælge 5000 billetter mere i otte kampe, og det er niveauet slet ikke til lige nu.

Jeg er dog enig i, at der er problemer med forholdene. Derfor bør man overveje, hvordan man kan gøre eksempelvis toiletforhold og området omkring boderne bedre. På Faxe-tribunen kunne en løsning måske være at rykke hegnet længere ud. På den måde bliver der mere plads under tribunen og det vil ikke føles lige så proppet, når der er mange mennesker.
Toiletforholdene ved jeg ikke nok til, hvordan man kan gøre bedre, men hvis det er et problem for mange, så bør der bestemt kigges på det.

Til mange af de mindre kampe er der fortsat masser af plads på CC og på siddetribunerne. Derfor ville man godt kunne hæve snittet med eksempelvis 2000 til de kampe uden, at folk skal stå klemt på CC. Det, synes jeg, vil være en smartere måde at gøre det på. Så ender vi ikke i situationer hvor der kun er en tredjedel fyldt, hvilket ødelægger mere end det gavner.

Flere nævner Blue Water Arena som et eksempel på et godt stadion, men det bliver simpelthen for dødt, når der er for få personer. Til oprykningskampen mod Silkeborg var der 7043 på et stadion med plads til 16.942 mennesker. Der var hele den ene endetribune lukket af, og der var mange toppe pladser rundt omkring på stadion. Det ser dødkedeligt ud, og det ligner, at der er færre tilskuere end der egentlig er.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Administrator skrev:
5. jun 2018, 00:25
Due skrev:
4. jun 2018, 13:27
Man kunne vel godt nøjes med en eller to hjørneåbninger? Men kan ikke lige se for mig om hældningen osv passer, så man bare kan fylde dem op? Vel også begrænset hvormange pladser det giver?
Esbjerg stadion er ikke lige min kop te. Synes selvfølgelig det er fedt med lukket hele vejen rundt. Men de få rækker der er først og så åben igennem om til boderne, synes jeg ødelægger det ellers fine stadion. Blæser også ind i nakken på dem som sidder på de første rækker.
Giver ikke samhængende stemning op blandt rækkerne. Og folk stå bare i åbningen istedet for at sidde på deres plads. Det samme kan siges om Silkeborgs nye stadion. Synes den opbygning ødelægger begge stadion.
Hjørneåbningerne har faktisk ikke så meget med maskiner at gøre. Det er for at få luft ind til græsset, og dermed bedre vækst i græsset.
ahhh så er det derfor banen altid er så dårlig i parken ( pga. koncerter og hjørnekontortårne! ) :lol:
Vi har igen i år suverænt den bedste græsbane i DK! ....så greenkeeper og hjørneåbningerne må der på ingen måde pilles ved. ;)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Foerst og fremmest er jeg enig i tubbe93s indlaeg ovenfor.

Naar vi snakker om at ramme et snit paa 10.000, saa tvivler jeg staerkt paa at ledelsen vil ramme dette ved at haeve topniveauet fremfor bundniveauet. For selvfoelgelig kan vi traekke 25.000 tilskuere naar vi moeder United eller Barcelona, og vi kan nok ogsaa traekke 16-18.000 i de helt store guldkampe mod Bif og Fck. Men de helt store kampe (topkampe mod Bif og FCK), dem har vi bare meget faa af paa en saeson. De helt helt store kampe (United og City), har vi endda kun med aar i mellem.

Det kan godt vaere at "Ankersen og ledelsen siger det", men man skal passe paa med at stirre sig blind paa 10.000 tilskuere i gennemsnit. Isaer hvis man tror, at det snit skal opnaaes igennem de store guldkampe, fremfor igennem alle rugbroedskampene. Sidstnaevnte udgoer langt stoerstedelen af vores kampe, og er det baeredygtige fundament.

Flemse

Indlæg af Flemse »

Jeg er helt enig i, at et snit på 10.000 kræver, at stadion bliver udvidet først. Men jeg mener bare ikke, at en udvidelse er første skridt på vejen til det ønskede snit. Det er derimod at få fyldt bedre op på de pladser, som allerede er der. Og når vi så nærmer os et snit på f.eks. 9.000 tilskuere, så kan man begynde at snakke udvidelse.

Men det kan I være 110% sikker på, at der allerede er folk ved både MCH og FCM, der tænker rigtig meget over! ;-)

ben2han

Indlæg af ben2han »

Flemse skrev:
5. jun 2018, 11:34
Jeg er helt enig i, at et snit på 10.000 kræver, at stadion bliver udvidet først. Men jeg mener bare ikke, at en udvidelse er første skridt på vejen til det ønskede snit. Det er derimod at få fyldt bedre op på de pladser, som allerede er der. Og når vi så nærmer os et snit på f.eks. 9.000 tilskuere, så kan man begynde at snakke udvidelse.

Men det kan I være 110% sikker på, at der allerede er folk ved både MCH og FCM, der tænker rigtig meget over! ;-)
At fylde eksisterende pladser op, jamen det kræver vel, som nogle skriver, at der skal stå en del udenfor stadion og vente på de der såkaldte chancebilletter ?

Er det holdbart i længden ?

Er det god service, at folk skal stå uden for stadion i slud en kold mandag aften i december, når kampen er startet.

Jeg vil vende den om og sige, at sæsonkort som det er nu kræver et større stadion, for at få snittet op ad

Noerum

Indlæg af Noerum »

Nej, folk der betalt vildt mange penge på det sorte marked, for at se United spille.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

ben2han skrev:
5. jun 2018, 11:41

Er det god service, at folk skal stå uden for stadion i slud en kold mandag aften i december, når kampen er startet.

Jeg vil vende den om og sige, at sæsonkort som det er nu kræver et større stadion, for at få snittet op ad
Er det nogensinde sket at folk har stået udenfor og ventet på chancebilleter på en dag hvor det var under 10 grader?

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

ben2han skrev:
Flemse skrev:

At fylde eksisterende pladser op, jamen det kræver vel, som nogle skriver, at der skal stå en del udenfor stadion og vente på de der såkaldte chancebilletter ?

Det er utrolig sjældent, at folk bliver nødt til at stå uden for stadion og vente på chancebilletter.
Det er så vidt jeg husker, kun sket til kampe tæt på mesterskabet.

I stedet bliver chancebilletterne normalt solgt cirka et kvarter til tyve minutter før kampstart. Allerede der kan man se, at mange sæsonkortholdere ikke kommer, og så starter salget af chancebilletterne.
FCM!
FCM!
FCM!

Flemse

Indlæg af Flemse »

ben2han skrev:
Flemse skrev:

Bemærk lige at jeg skrev "fyldt BEDRE op", ikke "fyldt fuldstændig op til hver evigt eneste kamp"... ;-)

At nogle folk, der ikke har taget sig sammen til at købe billet i ordentlig tid, en meget sjælden gang imellem er nødt til at "tage chancen", hvis de vil have en billet, kan jeg godt leve med. Det samme ville jo indimellem ske, selvom vi udvidede til f.eks. 15.000 pladser.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Altså dem der havde sæsonkort, og som derfor fik forkøbsret?
Nej, folk der betalt vildt mange penge på det sorte marked, for at se United spille.

Ankersen nævner selv et snit på 10.000. Uddybe han hvordan det skulle ske? Noget konkret? Eller var det mest fordi det lyder godt og fremadtænkende?

ben2han

Indlæg af ben2han »

tubbe93 skrev:
5. jun 2018, 12:02
ben2han skrev:
Flemse skrev:

Det er utrolig sjældent, at folk bliver nødt til at stå uden for stadion og vente på chancebilletter.
Det er så vidt jeg husker, kun sket til kampe tæt på mesterskabet.

I stedet bliver chancebilletterne normalt solgt cirka et kvarter til tyve minutter før kampstart. Allerede der kan man se, at mange sæsonkortholdere ikke kommer, og så starter salget af chancebilletterne.
jo det er sådan det er nu, men skal gennemsnittet op på 10000, som jeg kan forstå er temaet, så bliver kosten jo en anden, da 10000 stort set kræver at FCMs sæder er fyldt til bristepunktet.

Det vil da kræve at alle møder op hver gang, specielt dem med sæsonkort, for ellers ja så skal folk stå udenfor og vente på ledige pladser

Det kan vel ikke være andersledes Tubbe93 ??????????

Besvar