mousebreaker skrev: ↑30. maj 2018, 23:35
Steffen am skrev: ↑30. maj 2018, 20:45
Jeg ved ikke om i,
henker, FCM2000 og ben2han bare er nogle rene "trolls" og det er mig der hopper i med begge ben.
Men i er med på at FCM i sidste vindue har solgt for 200 mill, og alligevel er vi blevet mestrer, og endda med pointrekord i en vanvittig sæson hvor BIF også laver pointrekord.
Det er fuldstændig vanvittigt og burde vel egentlig ikke kunne lade sig gøre.
Kan vi blive enige om det er sådan nogenlunde ok lavet og at FCM's ledelse og trænerstab om ikke andet har fortjent en lille smule kredit og tiltro.
Nu ved jeg ikke om i har hørt om udtrykket "never change a winning team".
Det er for mig uforståeligt at vi har vundet guld, og man har travlt med at sige vi skal bruge så og så mange millioner og halvdelen af holdet er for langsomme og skal skiftes.
Spillerne der har vundet guld må trods alt have beviset de har ok niveau og trænerteamet at de har en ide om hvad de laver.
Uden at gå ind i hvad du ellers skriver så vil jeg sige at du skal passe på med at ligge alt for meget vægt på hvad vi fik i point og vi blev mestre etc etc. Vi havde medvind på stort set alle cykelstier i den forgangne sæson oveni en dejlig portion dygtighed.
Der var trods alt også modvind. I Brøndby kampene nummer 2 og 3 var vi i hvertfald ikke heldige. Med bare lidt held kunne vi have skaffet 6 point i de kampe - i stedet endte vi med 0.
Så er det ikke ligefrem uheldigt, at Horsens udligner til 2-2 i overtiden mod Bif, men overordnet syntes jeg, at denne sæson har været baseret på dygtighed fremfor alt.
Vi (alt kredit til Steinlein, Ankersen og Benham) holdte fast i Thorup, da han var allermest i modvind. Selvsamme Thorup har været nøglen til mesterskabet. De unge spillere vi rykkede op (Munksgaard, Thychosen, Onyeka etc.) greb chancen da det gjaldt. Vores indkøb (Svia, Sørloth, Hansen, Sanneh etc.) slog til.
Selvfølgelig har man altid brug for lidt held, men jeg syntes, at det her mesterskab er bygger på enorm god ledelse. Det drejer sig om tiltroen til akademiet, kvaliteten af indkøb og en cheftræner der nok var blevet fyret, hvis det ikke var for Table of Justice. Samtidig er der gennem flere år blevet opbygget en kultur, som gjorde os i stand til at modstå presset og følge trop med Brøndby.
Alt i alt syntes jeg, at det her mesterskab er så unikt og fortjent, at jo mere jeg tænker over det, jo mere imponeret bliver jeg.
Jeg kan godt se, at højre wingback qua Thychosen og Munksgaard ikke er vores stærkest besatte position, men omvendt er det altså også pålidelige talenfuldte spillere. Det her drejer sig også om tiltro til akademiet. Hvis ledelsen vurderer, at Thychosen og Munksgaard ikke har hvad der skal til, så skal vi selvfølgelig hente en ny. Men hvis de har potentialet, så skal de selvfølgelig spille. Det er også et statement: at vi stoler på vores akademister, selv når risikoen/gevinsten er størst.