Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

Jeg synes at jeg må tage hatten af for Ankersen og steinlein's modige handlinger sidste januar måned. Og indtjening på ca 150- 200 mio.. Kr dog vundet mesterskab.. Det havde jeg helt ærligt talt ikke set komme. Og ja det er rigtigt imponerende.!!!

Men jeg synes at det er ikke nødvendigvis bruge dem al på transfeer, hvilket jeg synes er dårlig ide.

Måske 50 procent på faciliteter, 25 procent på Transfermarkt og resten til for sikkerhed 🔐

Men det må vi jo med tid se om hvilken position Ankersen og steinlein vil styrke.. Og vi kan siger så meget hvad vi vil. Og vi ved jo forresten at Ankersen og steinlein lytter vis ikke på os. Det må vi jo erkender..

Men efter synopse i vor øjne kan vi se hvilke svageste position bør styrkes.

Efter min mening bør centrale midtbane og begge back / wingback styrkes.

Argumentet er at centrale midtbane synes jeg at det er tunge aldrende Poulsen og sparv kan absolut ikke klar fuld program i sæsonen 18/19 (du bør give mig ret den jeg skriver)

Back/ wingback kan jeg argumenter mig for at dal hende er ikke gode til at løbe hurtige hjem, det er meget bekymrende for mig for så er vi svage til mod kontra, hvilket erdet ofte jeg ser gennem denne sæson. Tak være de tre stærke centrale forsvar kan tåle arbejde ekstra indtil de wingback kommer endelig hjem til forsvar..

Thyosen og munksgaard har ikke internationale erfaringer nok til at klare højere niveau i CL.

Disse type talenter bør vi bruge mere til superligaen og bygge dem videre på.

Og de tunge spillere kan vi bruge del tid til superligaen og del tid til Europæiske turnering.

ihaki

Indlæg af ihaki »

i henhold til i ville have andre på HWB, kan fredrik fra skive der kommer ind, er han ikke højre midt bane, kan han være HWB, eller er han dårligere end dem vi har, jeg er mest bekymret for VWB, hvis andreas sælges, så skal der vel købes, eller har vi nogen venstre fods spillere

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

henker skrev:
30. maj 2018, 22:07
Jeg synes at jeg må tage hatten af for Ankersen og steinlein's modige handlinger sidste januar måned. Og indtjening på ca 150- 200 mio.. Kr dog vundet mesterskab.. Det havde jeg helt ærligt talt ikke set komme. Og ja det er rigtigt imponerende.!!!

Men jeg synes at det er ikke nødvendigvis bruge dem al på transfeer, hvilket jeg synes er dårlig ide.

Måske 50 procent på faciliteter, 25 procent på Transfermarkt og resten til for sikkerhed 🔐

Men det må vi jo med tid se om hvilken position Ankersen og steinlein vil styrke.. Og vi kan siger så meget hvad vi vil. Og vi ved jo forresten at Ankersen og steinlein lytter vis ikke på os. Det må vi jo erkender..

Argumentet er at centrale midtbane synes jeg at det er tunge aldrende Poulsen og sparv kan absolut ikke klar fuld program i sæsonen 18/19 (du bør give mig ret den jeg skriver)

Back/ wingback kan jeg argumenter mig for at dal hende er ikke gode til at løbe hurtige hjem, det er meget bekymrende for mig for så er vi svage til mod kontra, hvilket erdet ofte jeg ser gennem denne sæson. Tak være de tre stærke centrale forsvar kan tåle arbejde ekstra indtil de wingback kommer endelig hjem til forsvar..

Thyosen og munksgaard har ikke internationale erfaringer nok til at klare højere niveau i CL.

Og de tunge spillere kan vi bruge del tid til superligaen og del tid til Europæiske turnering.
50 pct på faciliteter ???

Hvad vil du bruge 75-100 mill kr. på ?

THenry

Indlæg af THenry »

ihaki skrev:
30. maj 2018, 22:32
i henhold til i ville have andre på HWB, kan fredrik fra skive der kommer ind, er han ikke højre midt bane, kan han være HWB, eller er han dårligere end dem vi har, jeg er mest bekymret for VWB, hvis andreas sælges, så skal der vel købes, eller har vi nogen venstre fods spillere
Jeg har ikke de store forventninger til F. Brandhof. Selvom han er ældre end både MDT og Munks, så har han altid spillet på lavere niveau end dem. Det er ikke ligefrem et godt tegn, hvis du spørger mig. Jeg tror vi kører videre med de unge på HWB, og har valgt at bruge pengene på andre positioner (Svia og Drexler, der helt sikkert begge kommer til at tynde voldsomt i lønbudgettet i de kommmende år).

THenry

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
30. maj 2018, 17:30
UlvenFraNord skrev:
30. maj 2018, 17:19
Mayron George. Hvad er han egentlig for en slags spiller, og er han god nok til FCM?
George er et fysisk monster. Han er stor, stærk, hopper højt og løber hurtigt. Da han var i Randers “sprængte” han skalaerne i de fleste fysiske tests. Med andre ord har han nogle unikke kompetencer fysisk, som helt sikkert er det man har “forelsket” sig i.
Han kan både spille med ryggen mod mål, løbe dybt og være i boksen. Derudover har han en fin målnæse
Det lyder jo helt super. Men udfordringen med George er hans indstilling og professionalisme; eller mangel på samme om man vil.
Hans arbejdsindsats og attitude på banen er ofte ikke alt for god. Derudover præsterer han øjensynligt heller ikke altid lige godt til træning. Derudover har hans tilgang heller ikke altid været lige professionel. F.eks. mødte han ekstremt overvægtig op i Randers efter en vinterpause.
Så i mine øjne kan det blive både fugl og fisk med George. Tager han kampen op, skærper professionalismen og sin indsats i kamp og træning kan han blive en rigtig fin gevinst.
Men holder han ved de “gamle” dyder tror jeg han får det meget svært.
Lad os håbe på det første. Han skal i hvert fald have en fair chance herfra :-)
Det er vist meget præcist skrevet af Jesper. Det kan også siges på en anden måde. Et rungende ja til at han er for god til FCM og i øvrigt den danske liga som helhed, når/hvis han gider! Problemet er bare, når han ikke er der, så ville jeg kunne yde en bedre indsats, selvom mit topniveau vel liggger omkring serie 2-3 :lol: Det siger trods alt noget om hvor svingende George kan være, men får man styr på hans hovedet, så er det en fremragende signing!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
30. maj 2018, 20:45
Jeg ved ikke om i,
henker, FCM2000 og ben2han bare er nogle rene "trolls" og det er mig der hopper i med begge ben.

Men i er med på at FCM i sidste vindue har solgt for 200 mill, og alligevel er vi blevet mestrer, og endda med pointrekord i en vanvittig sæson hvor BIF også laver pointrekord.
Det er fuldstændig vanvittigt og burde vel egentlig ikke kunne lade sig gøre.

Kan vi blive enige om det er sådan nogenlunde ok lavet og at FCM's ledelse og trænerstab om ikke andet har fortjent en lille smule kredit og tiltro.
Nu ved jeg ikke om i har hørt om udtrykket "never change a winning team".

Det er for mig uforståeligt at vi har vundet guld, og man har travlt med at sige vi skal bruge så og så mange millioner og halvdelen af holdet er for langsomme og skal skiftes.
Spillerne der har vundet guld må trods alt have beviset de har ok niveau og trænerteamet at de har en ide om hvad de laver.
Uden at gå ind i hvad du ellers skriver så vil jeg sige at du skal passe på med at ligge alt for meget vægt på hvad vi fik i point og vi blev mestre etc etc. Vi havde medvind på stort set alle cykelstier i den forgangne sæson oveni en dejlig portion dygtighed.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
30. maj 2018, 23:06
henker skrev:

Det sagde steinlein, efter at have solgt sørlth og indtjening på ca 150 mio.. Og endelig af penge skal bruge på faciliteter.. Det fik jeg læst et sted..

SimonH

Indlæg af SimonH »

henker skrev:
30. maj 2018, 23:41
FCM2000 skrev:
30. maj 2018, 23:06
henker skrev:

Det sagde steinlein, efter at have solgt sørlth og indtjening på ca 150 mio.. Og endelig af penge skal bruge på faciliteter.. Det fik jeg læst et sted..

Det er godt nok underligt, fordi jeg er sikker på at Steinlein har sagt, at man ikke skal bruge bare for at bruge. Ydermere har han sagt, at faciliteterne ikke skal blive for gode/behagelige, da det ikke indbyder til fight og vilje.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
30. maj 2018, 23:35
Steffen am skrev:
Jeg ved ikke om i,
henker, FCM2000 og ben2han bare er nogle rene "trolls" og det er mig der hopper i med begge ben.

Men i er med på at FCM i sidste vindue har solgt for 200 mill, og alligevel er vi blevet mestrer, og endda med pointrekord i en vanvittig sæson hvor BIF også laver pointrekord.

Kan vi blive enige om det er sådan nogenlunde ok lavet og at FCM's ledelse og trænerstab om ikke andet har fortjent en lille smule kredit og tiltro.

Det er for mig uforståeligt at vi har vundet guld, og man har travlt med at sige vi skal bruge så og så mange millioner og halvdelen af holdet er for langsomme og skal skiftes.
Spillerne der har vundet guld må trods alt have beviset de har ok niveau og trænerteamet at de har en ide om hvad de laver.
Uden at gå ind i hvad du ellers skriver så vil jeg sige at du skal passe på med at ligge alt for meget vægt på hvad vi fik i point og vi blev mestre etc etc. Vi havde medvind på stort set alle cykelstier i den forgangne sæson oveni en dejlig portion dygtighed.
Det er jeg med på, og køber jeg gerne ind på.
Men står nu stadig ved min pointe, at jeg synes virkelig at sæsonen er blev styret godt sportsligt.

Vilde salg, mesterskab og modigheden til at bruge så mange af de unge osv.
Som selvfølgelig også er en ros for at udvikle sådan nogle spillere, og det vil være hul i hovedet at skifte strategi.

Flemse

Indlæg af Flemse »

henker skrev:
Måske 50 procent på faciliteter, 25 procent på Transfermarkt og resten til for sikkerhed
Medmindre den løbende drift på magisk vis pludselig hviler i sig selv, skal der vel også lige lægges lidt til side til at dække noget af det bragende underskud, vi plejer at have...

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

mousebreaker skrev:
30. maj 2018, 23:35
Steffen am skrev:
Jeg ved ikke om i,

Der var trods alt også modvind. I Brøndby kampene nummer 2 og 3 var vi i hvertfald ikke heldige. Med bare lidt held kunne vi have skaffet 6 point i de kampe - i stedet endte vi med 0.

Så er det ikke ligefrem uheldigt, at Horsens udligner til 2-2 i overtiden mod Bif, men overordnet syntes jeg, at denne sæson har været baseret på dygtighed fremfor alt.
Vi (alt kredit til Steinlein, Ankersen og Benham) holdte fast i Thorup, da han var allermest i modvind. Selvsamme Thorup har været nøglen til mesterskabet. De unge spillere vi rykkede op (Munksgaard, Thychosen, Onyeka etc.) greb chancen da det gjaldt. Vores indkøb (Svia, Sørloth, Hansen, Sanneh etc.) slog til.
Selvfølgelig har man altid brug for lidt held, men jeg syntes, at det her mesterskab er bygger på enorm god ledelse. Det drejer sig om tiltroen til akademiet, kvaliteten af indkøb og en cheftræner der nok var blevet fyret, hvis det ikke var for Table of Justice. Samtidig er der gennem flere år blevet opbygget en kultur, som gjorde os i stand til at modstå presset og følge trop med Brøndby.

Alt i alt syntes jeg, at det her mesterskab er så unikt og fortjent, at jo mere jeg tænker over det, jo mere imponeret bliver jeg.

Jeg kan godt se, at højre wingback qua Thychosen og Munksgaard ikke er vores stærkest besatte position, men omvendt er det altså også pålidelige talenfuldte spillere. Det her drejer sig også om tiltro til akademiet. Hvis ledelsen vurderer, at Thychosen og Munksgaard ikke har hvad der skal til, så skal vi selvfølgelig hente en ny. Men hvis de har potentialet, så skal de selvfølgelig spille. Det er også et statement: at vi stoler på vores akademister, selv når risikoen/gevinsten er størst.

Noe

Indlæg af Noe »

levis skrev:
31. maj 2018, 11:22
en cheftræner der nok var blevet fyret, hvis det ikke var for Table of Justice.
Det her er helt centralt. Brøndbyfans whiner nok engang over Table of Justice, fordi de formodentligt er placeret bedst i "skyggetabellen" i denne sæson. Det, de ikke har forstået, er at det er et styringsredskab, der hjælper med at holde fokus. Og i den forstand har det virkelig vist sin værdi.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noe skrev:
31. maj 2018, 11:28
levis skrev:
Det her er helt centralt. Brøndbyfans whiner nok engang over Table of Justice, fordi de formodentligt er placeret bedst i "skyggetabellen" i denne sæson. Det, de ikke har forstået, er at det er et styringsredskab, der hjælper med at holde fokus. Og i den forstand har det virkelig vist sin værdi.
Det havde jeg faktisk næsten glemt.
At det er et mesterskab vundet, med en træner der har strålet op til flere gange, og netop en træner de fleste ville have fyret.

I forhold til om vi har haft medvind. Jo, mon ikke table of justice vil sige at både FCM og BIF har fået lidt flere point end vi har fortjent, hvem der så ifølge table of justice har fortjent det mest, ved jeg ikke, men mon ikke det ligger ret tæt. Og ja, netop styrringsredskab. Brøndby fansene skal så forstå at den kan fortælle de ikke har nogen grund til at fyre Zorninger, i hvert fald ikke pga. af hans sportslige resultater, og så må de ellers klappe i.

Hvis vi havde tabt guldet ville jeg have hevet Lyngby kampene frem, som en rigtig dårlig taber, og sige at der var direkte en dommer der snød os for 4 point. Nu vandt vi, så det er sådan set lige meget. Men hvis vi skal snakke medvind, skal vi huske at vi fik 4 points dommer modvind i de kampe, og kunne sagtens have været afgørende.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Noe skrev:
levis skrev:
I forhold til hvor meget opmærksomhed der var, da Ankersen lancerede begrebet[Table of Justice], så har der været bemærkelsesværdigt stille om det, nu hvor vi vinder mesterskabet. Jeg syntes, det er en smule pinligt at de eksperter, som haglede os ned, ikke har været ude og anerkende, at det måske alligevel havde en funktion .

Jeg husker især Troels Henriksen, Sportsredaktør på Berlingske, og vel nok danmarks ringeste sportsjournalist, der haglede Table of Justice ned. Det kunne klæde ham (og resten af standen) at reflektere på ny.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

levis skrev:
31. maj 2018, 14:49
Noe skrev:
levis skrev:
I forhold til hvor meget opmærksomhed der var, da Ankersen lancerede begrebet[Table of Justice], så har der været bemærkelsesværdigt stille om det, nu hvor vi vinder mesterskabet. Jeg syntes, det er en smule pinligt at de eksperter, som haglede os ned, ikke har været ude og anerkende, at det måske alligevel havde en funktion .

Jeg husker især Troels Henriksen, Sportsdirektør på Berlingske, og vel nok danmarks ringeste sportsjournalist, der haglede Table of Justice ned. Det kunne klæde ham (og resten af standen) at reflektere på ny.
Skal retfærdigvis siges at der er en enkel journalist der har været ude og spørge om hvordan det ser ud for denne sæson.
(Det kunne i øvrigt både læses oprigtigt og let drillende, med reference til tap in's hvor BIF ligger i spidsen)

Men synes der er mange perspektiver omkring det, der kunne spørges om og skrives om, det er rigtig nok.

Låst