FC MIDTJYLLAND - DANSKE MESTRE 2017/18!!!!!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
levis

Re: FC MIDTJYLLAND - DANSKE MESTRE 2017/18!!!!!!

Indlæg af levis »

Acebone skrev:
24. maj 2018, 07:26
Ravnen skrev:
24. maj 2018, 00:19
Sølle 10 (nu 11) svar i sådan en tråd her. HALLO hvor er I, vi har vundet mesterskabet :mrgreen: ;) :fcm:

Kan stadig knap begribe det :geek: :mrgreen:
Det skulle ikke undre mig, om nogen stadig hænger ude på MCH med en flad fadøl. ;)

Vågner selv op med et stort smil hver morgen denne uge. :D
Det er det sidste jeg tænker på, når jeg går i seng, og det første når jeg står op! :)

Mesterskabet i 2015 var selvfølgelig også en kæmpe fornøjelse, men på grund af overraskelsen og spændingen i dette mesterskab, så syntes jeg at det rangerer lige nøkket over. Under alle omstændigheder er vi blevet mestre to gange på fire sæsoner, hvilket ikke er sket for noget andet hold (fraregnet FCK), siden Brøndby i 2005. Det er altså imponerende!

Christian

Indlæg af Christian »

Stadig glæde over mesterskabet herfra og de muligheder det nu giver for klubben.

Jeg tror mange uden for FCM mener det er ufortjent at vi tog mesterskabet og nu bare venter på en chance for at slippe al deres bitterhed ud.
Jeg tror også det betyder et skridt op i forhold til mediebevågenhed og derved endnu større lyst hos vore modstandere til at ville vinde over os.

Nu skal vi bare holde fødderne på jorden og ikke satse hele butikken på at komme i et gruppespil og genvinde dm-trofæet.
Et par nyindkøb af høj klasse, samt tillid til akademiet synes jeg er den rigtige måde, så vi viser nuværende spillere og omverdenen at FCM´s akademi er alle tiders mulighed for en stor karriere.

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Vi har jo nok alle sammen en 2-3 kampe, der står som de fedeste oplevelser som FCM fan. For mig står Southamptom kampen på MCH i 2015 og 2-0 sejren over FCK i foråret 2015, som nogle af de bedste oplevelser på stadion. Samlet set er denne sæson og dette guld unikt. Historien er jo lige til en film. Men som enkelt præstation, var der lige et par kampe i 2015, som denne sæson ikke kan overgå for mig.

Af de bedste FCM oplevelser, set på TV, har sejren over Man City pludselig fået en konkurrent. Og FCM var sjovt nok ikke med i den kamp. De sidste 10 min af Horsens – Brøndby kampen i fredags, er bare unikke for mig. De 10 min vil jeg aldrig glemme, til trods for at jeg sad helt alene og så kampen på TV. Det er the golden moment, for denne sæson, set med mine briller.

Som flere andre tænker jeg også på mesterskabet, både når jeg står op og går i seng. Og mange gange i løbet af dagen. Det her bliver sgu en dejlig sommer. Og på kontoret hvor jeg arbejder, her i AaB land, har jeg lige som i 2015, hængt FCM flag og halstørklæde op. Til dejlig irritation for mine kolleger.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg ved, at mange synes at strukturen er kompliceret, og svær at forstå. Fair nok. Men ville det ikke være mest fair af os, at fortælle Zorniger, at vi ikke længere spiller 33, men 36 kampe i Superligaen? Det er ved at være synd for ham ;)
Vedhæftede filer
SL udvikling.jpg

Sniper

Indlæg af Sniper »

Er stadig først ved at komme mig nu.
Hvilken magisk aften i mandags🏆 det står for mig som den største af dem alle på Mch arena, måske fordi jeg missede pokaloverrækkelses festen i 2015, men denne aften var bare fantastisk af så mange forskellige årsager at det tager tid at sluge det hele.
Spændingen op til kampen, den fede intro, den laaaange kamp og så udløsningen 🤗 helikopteren med Sørloth, pokaloverrækkelsen og fejringen og igen ved Mch, det var for mig en magisk aften 🏆
Seriøst er der nogen her der tror at vi nogensinde vinder mesterskabet på samme måde igen? Jeg har aldrig oplevet noget lignende og tror ikke vi får noget lignende at se i mange år. Sidste runde efter at have været begravet af alle.
Jeg var selv en af dem der mente vi solgte guldet i vinters, men jeg forstod det godt, de beløb vi solgte for kunne man ikke sige nej til. At truppen og trænerteamet så formår at holde skruen i vandet og bare fortsætte pointhøsten på trods af til tider lidt hakkende motor må bare afføde den dybeste respekt, jeg bøjer mig langt under støvet for folkene omkring truppen. Det er virkelig et fantastisk arbejde der bliver udført, både på ledelses gangen og på trænings banerne. Synes Ove P. Og Gravesen har gjort det fantastisk so far. Søren Bjerg og Mads But.... er virkelig et par kapaciteter man skal værne om. Og så får vi Priske tilbage...👍
Vi er i sandhed blevet i storklub i danske forhold og jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at se hvad sommeren og næste sæson bringer, det er aldrig kedeligt at være fcm’er :fcm: 🏆 :fcm: 🏆 :fcm:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hvis man prøver at ligge de farvede briller fra sig bare et øjeblik, zoomer ud og kigger på hele sæsonen som det foregik på banen så er jeg enig med alle de som mener at Brøndby var bedst set over sæsonen. Jeg er dog ikke enig i at man kan sige at de var det hold som BURDE være blevet mestre hvis alt var retfærdigt. Der var to hold i årets superliga som begge havde fortjent at blive mestre og aldrig har en anden plads fået så mange point som tilfældet endte med her – endda med et gevaldigt sammenbrud i de sidste 4 kampe af Brøndby

Kun 4 gange i superligaens historie ville et snit på 2,25 som Brøndby fik, ikke være nok til at vinde guld. Kun FCK i 10/11 sæsonen har præsteret et bedre snit end det vi fik i år. De havde 2,45 hvor vi opnåede 2,36. Det er altså to ret imponerende præstationer vi snakker om som ikke er set rende sammen på samme måde i superligaen før. Spændingen har ikke været større i ligaen siden 08/09 sæsonen hvor 3 hold havde mere end 2 point i snit. Der var stillingen med 3 kampe igen Brøndby 68, FCK 67 og OB 64, hvorefter Brøndby taber de næste to kampe – så gummiben er altså set før på Vestegnen :lol:

Nu har man i eks. Sort Snak (før vi vandt ude over Brøndby) fokuseret en del på at Brøndby har forpagtet heldet i de indbyrdes opgør samt i opgørene mod FCK. Det er også rigtigt nok, men jeg synes bare at man glemmer at vi selv har forpagtet marginalerne i uhørt grad gennem 17 kampe i foråret – lige med undtagelse i to af tre kampe mod Brøndby. Vi har formået at vinde 13 gange og kun tabt to gange med en +målscore på kun 16, hvor BIF havde +21 med kun 11 sejre (1 nederlag). De vandt altså deres kampe mere sikkert end vi gjorde gennem foråret. Når man oveni kiggede på spillet så var det en sej kamp hele foråret. Det var vel kun i én eneste kamp hvor man ikke sad i spænding til det sidste – kampen mod et meget reservepræget Aab hold hjemme hvor vi vinder 3-0. Der skal falde en hel del marginaler ud til ens fordel når man kan vinde 13 kampe af 17, kun tabte 2 og egentlig aldrig nogensinde spille godt! Kigger man på Tap-In’s analyse så var vi da også som forventet kun nummer 2, lidt over 3 point efter Brøndby.

Jeg startede med at sige hvis man kun kiggede på banen så havde Brøndby fortjent bedre, men hvis man retter blikket mod hvad der er sket udenfor kridtstregerne så mener jeg tingene vender 180 grader, mere om det senere.

I medierne har fokus konstant været på at Brøndby spillede åååh så flot fodbold mens vi var den grimme ælling, der var svære at holde af. Jeg finder det yderst beklageligt at medierne i den grad har mistet overblikket i den sammenhæng. De glemmer nemlig at forudsætningerne var helt forskellige for de to hold og de glemte hurtigt at vi i de sidste 11 kampe i efteråret måske spillede det bedste og mest dominerende fodbold vi længe har set i superligaen. 10 sejre og 1 uafgjort med en målscore på 33-8! I den periode var det Brøndby som havde et par tætte kampe hvor de havde marginalerne med sig. Det var glemt af samtlige medier allerede efter første opgør i foråret hvor vi fik en 2-0 sejr ude over Horsens, hvor Horsens reelt var det bedste hold på dagen.

Guld eller ej – havde Brøndby vundet de sidste to kampe og vundet på en bedre målscore – så havde jeg gjort op med mig selv at så måtte det være den bedste præstation i klubbens historie, selvom det i så fald ikke ville blive til guld. Det lyder måske åndsvagt når vi har en guldsæson frisk i hukommelsen med et snit på 2,31, da vi de facto blev mestre mod FCK, men her kigger jeg på forudsætningerne for at præstere sat i forhold til det pointsnit man har opnået.

I 2014/2015 sæsonen mener jeg at vi havde den bedste trup og kontinuitet og det var det der kom til udtryk i sidste ende, mens vi i den her sæson har været mere udsat for flere udfordringer og i foråret synes jeg slet ikke man kan sige at vi har haft den bedste trup. Målt spiller for spiller i start 11’eren mener jeg at både Brøndby og FCK var bedre. Vi har bare haft det bedste HOLD og den bedste trænerstab hvor jeg mener at det vil være en skandale af rang hvis andre end Thorup kan blive kåret som superligaens bedste træner. I spillet om Årets træner kan Hareide naturligvis overhale indenom ved VM men det er næppe realistisk. Det vil dog ikke være så stor en skandale som da GR blev overset sidst vi blev mestre, da Zorniger også har lavet et arbejde der er fremragende. Zornigers forudsætninger har dog været meget forskellig fra vores.

Hvis vi starter med at kigge på os selv:
Vi starter sygt dårligt ud og knivene blev slebet her på graven og i medierne hvor Thorup var favorit til at blive første trænerfyring. Vi spiller derefter drømmebold de sidste 11 kampe i efteråret. Vi får det vendt primært grundet klubbens bedste transfer nogensinde i min bog. Alexander Sørloth. I den periode på 11 kampe er vi ret uheldige med ikke at møde et FCK hold i krise eller Brøndby. Jeg tror ikke nogen kunne stoppe os i den periode. Niveauet var tårnhøjt.

I første halvdel af foråret spillet vi uden 5 af spillerne fra start 11’eren i de fleste af efterårets kampe. Derfor kan ingen forvente at vi skal spille poleret fodbold, og det er dybt imponerende at vi i den ene tætte kamp efter den anden kunne finde en vej til at vinde. Her viser Thorup hvorfor han skal være årets træner. Vi er igen tvunget til at ændre spillemåde fordi vi ikke længere har en klassisk angriber vi kan bruge, men vi fortsætter med at vinde og når vi så får en lussing og taber mod Brøndby så er vi i stand til at rejse os igen. Thorup viser også en masse mod med brugen af de unge akademispillere og unge udlændinge. Ingen falder igennem og yder deres. Det er tegn på et fantastisk trænerarbejde på de indre linjer. Thorup har været fuldstændig tro mod hvad FCM gerne vil kendetegnes ved samtidig med at han har jagtet – og opnået - succes.

Kigger vi på Brøndby så mener jeg at Brøndby i jagten på succes har givet afkald på alt hvad de hidtil har stået for i dansk fodbold. Der har vel kun været 2-3 spillere med dansk pas i start 11’eren og jeg mener ikke at der har været en eneste af deres spillere af egen avl som er startet på banen (har jeg ret?). Det er helt modsat af hvad vi normalt kender til i Brøndby. De har solgt ud af deres sjæl efter min mening – måske nødtvunget efter tidligt salg af en række af deres talenter?? Jeg ved det ikke, men Masterclass har i hvert fald ikke vist sit værd. Masterclass har vel nærmere spillet fallit og Brøndby ligner ikke et sted for unge talenter at være så længe Zorniger er træner. I hvert fald ikke hvis han er så modvillig til at anvende bredden i truppen.

Brøndby har ikke skader på vigtige spillere gennem sæsonen. Kliment’s skade er den værste og den mener jeg ikke kan tilskrives nogen betydning. Brøndby møder FCK to gange mens de er i krise (hvor vi kun har dem én gang) og de møder ikke os i den periode på 11 kampe hvor vi er helt overdådigt spillende. I transfervinduet beholder de alle deres spillere for at bevare kontinuiteten.

Forudsætningerne for at præstere er altså meget bedre for BIF end de er for os i hele foråret. Meget bedre. Zornigers manglende mod og tro på andre spillere end hans få udvalgte ender med at koste dem mesterskabet. Derfor kan det ikke være nogen svær beslutning når årets træner skal findes. Det tror jeg også kommer til at ske, da min fornemmelse er at Thorup ikke deler vandene i miljøet på samme måde som GR gjorde det. Det var helt klart følelserne for GR der tog over for hjernen da stemmerne blev afgivet dengang Michelsen rendte med titlen.

Jeg har gennem Thorups tid som træner ønsket ham fyret et utal af gange – det gør jeg naturligvis ikke længere – men det var satme også to hårde år at komme igennem hvor materialet var til meget mere og jeg fortryder på ingen måde at jeg har været ude med riven. Til gengæld må man jo give ledelsen kredit for at stole på deres fornemmelser og ikke reagere på de resultater og det spil der blev leveret på banen. De og trænerstaben med Thorup i spidsen står tilbage som de helt store triumfatorer.

Til slut vil jeg lige kommentere på noget de snakkede om i Guldsnak – tak for nogle gode programmer i øvrigt :) :fcm:
Snakken gik på den bedste signing – Sanneh eller Sørloth. Efter min mening KAN man ikke seriøst mene at Bubacarr Sanneh’s signing kan måle sig med Sørloths – og det mener jeg selvom jeg er VILD med Sanneh og uden ham var vi også endt et godt stykke efter Brøndby.
Men Alexander Sørloth tænker jeg var den egentlige grund til at man skiftede system som er den altafgørende faktor for at vi kom ind på det rette spor, fordi vi ellers skulle spille med en Onuachu eller en brandvarm Sørloth på bænken. Et halvt år efter bliver Sørloth så solgt for 100+ mio som giver klubben økonomiske muskler som vi forhåbentlig kommer til at høste frugterne af i de kommende år. Jeg håber da vi kommer til at se den Sørloth handel overgået, men jeg tvivler på det kommer til at ske.

Jeg kan ikke lade være med at tænke at vi uden den Sørloth signing kunne sidde og kigge tilbage på en sæson hvor Brøndby blev mestre og Thorup ikke fik sin kontrakt forlænget fordi holdet alle kom til at spille samme melodi.
Fed fed sæson – kan ikke vente til den næste sæson, både i ligaen og i Europa. Transfervinduet bliver også god lir at følge :ugeek:
I øvrigt – hvis du er kommet så langt som til at læse den sidste linje i dette indlæg – GET A LIFE! :lol:

PS:
Vildt at en mesterskabstråd kan være så kort på guldvindernes egen fan forum – det er jo et spejlbillede af mediernes mangel på interesse. Kun Mediano har jeg noteret mig opsøge den gode historie efter skabet kom i hus. Det er ligesom glemt hos de store medier selvom der burde være en masse gode historier at opsøge. Rafa’s stop i :fcm: har nærmest fået mere spalte plads siden. Jeg er dog ikke en af dem der er misundelige på dækningen af Brøndby. Jeg synes den er passende og noget de gennem mange år har gjort sig fortjent til. Jeg mener det er den manglende dækning af klubberne i provinsen, store som små, der er problemet. Der må kunne skrives mange flere historier end der bliver gjort om superligaen i øjeblikket hvis der ellers var nogen sportsjournalister der ønskede at skrive en god historie. For 19 af 20 sportsjournalister tyder det dog på at det hele er overflade og knap så megen substans.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

CasperA

Indlæg af CasperA »

mousebreaker skrev:
3. jun 2018, 19:29
PS:
Vildt at en mesterskabstråd kan være så kort på guldvindernes egen fan forum – det er jo et spejlbillede af mediernes mangel på interesse. Kun Mediano har jeg noteret mig opsøge den gode historie efter skabet kom i hus. Det er ligesom glemt hos de store medier selvom der burde være en masse gode historier at opsøge. Rafa’s stop i :fcm: har nærmest fået mere spalte plads siden. Jeg er dog ikke en af dem der er misundelige på dækningen af Brøndby. Jeg synes den er passende og noget de gennem mange år har gjort sig fortjent til. Jeg mener det er den manglende dækning af klubberne i provinsen, store som små, der er problemet. Der må kunne skrives mange flere historier end der bliver gjort om superligaen i øjeblikket hvis der ellers var nogen sportsjournalister der ønskede at skrive en god historie. For 19 af 20 sportsjournalister tyder det dog på at det hele er overflade og knap så megen substans.
Nu er brugen af fora jo heller ikke så udbredt længere pga. alle sociale medier. Hvis du checker "FC Midtjylland Forum" gruppen på Facebook er der jo sindssyg gang i den stadigvæk. Derudover bliver der jo aldrig reklameret for Ulvegraven e.l. nogen steder, så der er nok få FCM fans, der rent faktisk kender til det. Det er også meget de samme, der skriver herinde, da folk i dag generelt ikke gider bruge fora i samme grad som tidligere.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Stærkt indlæg mouse. ;-)

Jeg sad i går aftes og så kampen mod AC Horsens igen og jeg tror det først her reelt gik op for mig at vi blev mestre. Og det er på trods af jeg var på stadion og til efterfølgende guldfest.
Seriøst!! Vi er mestre og skal spille CL!!

Jeg kommer til hver eneste dag frem til sæsonstart, at sige “vi er mestrene, mestrene, mestrene” nogen gange, fordi det står stadig for mig en anelse eventyrsagtigt.

Vi har oprustet gevaldigt allerede og jeg tror vi vil se et Brøndby hold falde lidt fra hinanden. Dette var deres mulighed, da Rønnow, Larsson, Pukki, Jung og måske Mukthar er på vej ud.

Vi er mestre 2018!!!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

CasperA skrev:
3. jun 2018, 21:26
mousebreaker skrev:
PS:
Nu er brugen af fora jo heller ikke så udbredt længere pga. alle sociale medier. Hvis du checker "FC Midtjylland Forum" gruppen på Facebook er der jo sindssyg gang i den stadigvæk. Derudover bliver der jo aldrig reklameret for Ulvegraven e.l. nogen steder, så der er nok få FCM fans, der rent faktisk kender til det. Det er også meget de samme, der skriver herinde, da folk i dag generelt ikke gider bruge fora i samme grad som tidligere.
Jeg fatter ikke folks kærlighed for at bruge facebook. Har ikke en fb konto og får det heller ikke så jeg ville da også blive træt af det hvis graven gik i hundene og røg på facebook som man har set andre steder
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fremragende indlæg mousebreaker, virkelig læseværdigt, jeg nåede helt dertil hvor jeg burde få mig et liv :lol:

Du har så inderligt ret i din analyse, som burde postes nogle steder også på Facebook (nu den nævnes)

Det bliver også lir hele næste sæson, når spillerne skal løbe på banen at høre "Her kommer de danske mestre, FC Midtjylland :fcmwolf: " :mrgreen:

Er så meget oppe at køre endnu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :fcm:

Noe

Indlæg af Noe »

mousebreaker skrev:

Jeg har gennem Thorups tid som træner ønsket ham fyret et utal af gange – det gør jeg naturligvis ikke længere – men det var satme også to hårde år at komme igennem hvor materialet var til meget mere og jeg fortryder på ingen måde at jeg har været ude med riven. Til gengæld må man jo give ledelsen kredit for at stole på deres fornemmelser og ikke reagere på de resultater og det spil der blev leveret på banen. De og trænerstaben med Thorup i spidsen står tilbage som de helt store triumfatorer.
Det er let at stå nu at sige det, men jeg synes stadigvæk, at kritikken mod Thorup var urimelig, og urimelig hård. Han arvede en trup, som vi havde holdt kunstigt sammen på, i et sidste forsøg på mesterskabet 14/15. Ved vinterpausen 2015/16 var der ikke mange tilbage, og vigtigst af alt: Mange af lederne var væk. Vi har lige set, hvor meget det betyder for et hold som FCK, når bare få centrale folk forsvinder. Det problem blev ikke adresseret tidligt nok i FCM, kan man argumentere. Vi var tilmed uheldige at mangle Sparv hele forrige sæson. Først med Dal Hende og Drachmann bragte man folk ind til omklædningsrummet. Som Kenneth Emil Pedersen var inde på i Sort Snak, var det nøglesigninger. Vi fik to, som var mere FCM end FCM selv på daværende tidspunkt.

Det her mesterskab er vundet med hovedet. Thorups sublime trænermæssige håndværk, Poulsens kyndige hånd på rattet og Eriks og hele klubbens vindervilje. Og lad os samtidig sende en venlig tanke til Glen Riddersholm, siddende ved stolpen i Haderslev. Den dag forandrede FCM som klub. Vi tabte en sølvmedalje, men vandt to guld. And counting...

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Noe skrev:
4. jun 2018, 09:01
mousebreaker skrev:

Det er let at stå nu at sige det, men jeg synes stadigvæk, at kritikken mod Thorup var urimelig, og urimelig hård. Han arvede en trup, som vi havde holdt kunstigt sammen på, i et sidste forsøg på mesterskabet 14/15. Ved vinterpausen 2015/16 var der ikke mange tilbage, og vigtigst af alt: Mange af lederne var væk. Vi har lige set, hvor meget det betyder for et hold som FCK, når bare få centrale folk forsvinder. Det problem blev ikke adresseret tidligt nok i FCM, kan man argumentere. Vi var tilmed uheldige at mangle Sparv hele forrige sæson. Først med Dal Hende og Drachmann bragte man folk ind til omklædningsrummet. Som Kenneth Emil Pedersen var inde på i Sort Snak, var det nøglesigninger. Vi fik to, som var mere FCM end FCM selv på daværende tidspunkt.

Det her mesterskab er vundet med hovedet. Thorups sublime trænermæssige håndværk, Poulsens kyndige hånd på rattet og Eriks og hele klubbens vindervilje. Og lad os samtidig sende en venlig tanke til Glen Riddersholm, siddende ved stolpen i Haderslev. Den dag forandrede FCM som klub. Vi tabte en sølvmedalje, men vandt to guld. And counting...
Jeg var en af kritikerne af Thorup, og jeg ville give ham til denne sommer til at bevise sit værd. Det har han gjort i denne sæson, men det fantastiske i denne sæson ændrer ikke på spillet tidligere. Inden 3-4-3/3-5-2 så det også fortsat ret skidt ud i 4-1-4-1 systemet i efteråret '17.

Der var og er ikke en undskyldning i manglen på ledere. Selvom Sparv var ude, så var han fortsat i og omkring truppen - han har heller ikke spillet alle kampe fra start i denne sæson. JP har hele tiden været en del af holdet. Værdien af Dal Hende og Drachmann har utvivlsomt været stor, men hvorfor det taler til Thorup fordel forstår jeg ikke.

Thorup har lavet et fantastisk stykke træner arbejde i denne sæson, men det er revisionisme at afvise alle tidligere anker som ubegrundet/urimelige. Hvorvidt kritikken var for hård, kan vi naturligvis diskutere, men det er i min optik mest en smagssag som formes af, hvor man stod.

Tap-In og en almindelig observation af kampene kunne antyde, at vi står overfor noget regression. Respekt for at ledelsen holdt fast i Thorup i en svær tid. Hvis det bliver lidt svært næste sæson, så har Thorup både goodwill fra ledelsen og samtlige fans.

Samlet set, jeg æder min hat. Men Thorup er ikke nu hævet over al kritik. - Ligesom hvis man ikke havde vundet, så burde han ikke få mindre ros eller fremtidig tillid efter denne sæson.

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Stoffer skrev:
4. jun 2018, 10:45
Noe skrev:
4. jun 2018, 09:01
mousebreaker skrev:

Jeg var en af kritikerne af Thorup, og jeg ville give ham til denne sommer til at bevise sit værd. Det har han gjort i denne sæson, men det fantastiske i denne sæson ændrer ikke på spillet tidligere. Inden 3-4-3/3-5-2 så det også fortsat ret skidt ud i 4-1-4-1 systemet i efteråret '17.

Der var og er ikke en undskyldning i manglen på ledere. Selvom Sparv var ude, så var han fortsat i og omkring truppen - han har heller ikke spillet alle kampe fra start i denne sæson. JP har hele tiden været en del af holdet. Værdien af Dal Hende og Drachmann har utvivlsomt været stor, men hvorfor det taler til Thorup fordel forstår jeg ikke.

Thorup har lavet et fantastisk stykke træner arbejde i denne sæson, men det er revisionisme at afvise alle tidligere anker som ubegrundet/urimelige. Hvorvidt kritikken var for hård, kan vi naturligvis diskutere, men det er i min optik mest en smagssag som formes af, hvor man stod.

Tap-In og en almindelig observation af kampene kunne antyde, at vi står overfor noget regression. Respekt for at ledelsen holdt fast i Thorup i en svær tid. Hvis det bliver lidt svært næste sæson, så har Thorup både goodwill fra ledelsen og samtlige fans.

Samlet set, jeg æder min hat. Men Thorup er ikke nu hævet over al kritik. - Ligesom hvis man ikke havde vundet, så burde han ikke få mindre ros eller fremtidig tillid efter denne sæson.
15/16:
Vi mistede spillere som:
Sly, Sviatchenko, Izunna, samt Duncan

Alle 4 er kæmpe personligheder på og udenfor banen. Alligevel formår Thorup at få os til en europæisk gruppespil og spille os videre fra den. For første gang i klubbens historie!

I den sæson får vi Novak, Kadlec, Kian og Royer ind.

Kian og Novak kom efter lidt tilvænningstid til at være store skikkelser på holdet, mens de to sidste floppede (selvom, vi faktisk tjente penge på dem senere da de blev solgt).

16/17:
Vi mistede:
Sisto, Andersson, Olsson, Banggaard, Kadlec, Royer, Ureña og Pusic

Sistos tab var kæmpestort. Tab af Andersson og Olsson gjorde, vi var virkelig tyndt besat på midtbanen, som kom til at bide os hårdt i røven, da Sparv endte med kun at spille 5 kampe i den sæson pga. skader.

Den sæson var virkelig vendepunktet for Thorup, for endelig fik han lov til at rydde op i holdet, hvor spillere som Pusic, Ureña, Royer, Kadlec, Olsso, Banggaard osv, der enten ikke passede ind til trupsammenhængen eller ikke havde niveau nok, blev sendt af sted til andre hold. Det betød så også et magre år, da vi var rigtig tyndt besat på nogle positioner.

Alt i alt, så har Thorup gjort det hæderligt med henblik på hvilke midler han havde i hænderne. Jeg er med på, at det er hårdt at ende bagved SønderjyskE (15/16) og Lyngby (16/17), men vi endte ikke udenfor top 4 og jeg mener overhovedet ikke at vi havde truppen til at gå efter guldet.

Lad os se, hvad den kommende sæson byder på, for jeg synes ikke vi nogensinde har haft en bedre trup.

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Dobbeltpost.

Noe

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
4. jun 2018, 10:45

Kritikken af Thorup har for mig at se fulgt det samme mønster som tidligere trænere, især Glen Riddersholm. Utålmodigheden er stor, og både Erik Rasmussen, Glen Riddersholm og Thorup er gentagende gange blevet krævet fyret, inden brikkerne faldt på plads for dem. Det undrer mig, for hvilken klub præsterer år efter år i en udviklingsliga som den danske? Folk er trætte af at høre om cyklusser og proces, men det er jo netop det, der skal til for at lykkes med et hold. Ikke bare de gode spillere man har på papiret, men fundamentet, skelettet i et hold, som blandt andet består af det rigtige hieraki. Så kan man argumentere for undtagelser ind imellem, men de fleste hold vil følge en cyklus, hvor de ting kommer på plads først, derefter peak og til sidst frasalg af profiler fra toppen af hierakiet. Tilbage til start. Enter Thorup.

I min verden havde Thorup gode spillere, men manglede en god trup. Det kom blandt andet med MDH/Drachmann. Vi er der måske ikke engang endnu, for vi savner stadig spillere i alderen 26-30 år.

Thorup er bestemt ikke hævet over kritik, ligesom jeg fornemmer stor anerkendelse fra kritikerne, også dig. Jeg kan bare godt forstå, hvis han inderst inde soler sig lidt ekstra i guldmedaljen.

Jeg lavede i slutningen af sæsonen en graf, der viser udviklingen i pointsnit for topholdene (mangler de sidste par kampe for 17/18). Den viser, at ingen holder sig på toppen - heller ikke FCK. Forskellen ligger i cyklussernes længde. Kuriøst nok er BIF den specielle case. De er gået konstant frem siden 11/12, Zorniger eller ej.
Vedhæftede filer
SL.jpg

Besvar