Transfer sommer 2018
-
mousebreaker
Re: Transfer sommer 2018
Helt sikkert at klubben vil give plads til unge akademi spillere når der bliver solgt nogle etablerede fra - det skal klubben også gøre. Jeg er dog meget imod at man som i dette halvår lader en plads (højre back) være dækket af to akademispillere som stadig ikke har haft deres gennembrud. Den plads har haft en alt for stor kvalitetsnedgang offensivt.
Lad dem gøre sig fortjent til pladsen i stedet for at “forære” dem den og afgive alle de procenter i kvalitet til modstanderne når det ikke er nødvendigt. Er de gode nok så tager de pladsen tidsnok. Giv dem en god spiller med erfaring at lære af og arbejde målrettet efter at slå af
Lad dem gøre sig fortjent til pladsen i stedet for at “forære” dem den og afgive alle de procenter i kvalitet til modstanderne når det ikke er nødvendigt. Er de gode nok så tager de pladsen tidsnok. Giv dem en god spiller med erfaring at lære af og arbejde målrettet efter at slå af
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Kunne man ikke vente med at snakke om eventuel cl-kval til efter kl 22 i morgen.
Eller ønsker man bare at jinx os, som Brøndby fanen med double tattoo???
Personlig holdning
Eller ønsker man bare at jinx os, som Brøndby fanen med double tattoo???
Personlig holdning
helt enig, de skal være gode nok til pladsen, og her har man desværre set et par eksempler på at det ikke har holdt, hvis vi ser kortsigtet Riis, NICOLAISEN, mdt og Munksgaard.mousebreaker skrev: ↑20. maj 2018, 21:02Helt sikkert at klubben vil give plads til unge akademi spillere når der bliver solgt nogle etablerede fra - det skal klubben også gøre. Jeg er dog meget imod at man som i dette halvår lader en plads (højre back) være dækket af to akademispillere som stadig ikke har haft deres gennembrud. Den plads har haft en alt for stor kvalitetsnedgang offensivt.
Man kan ødelægge en ung spiller ved at presse dem frem for tideligt, og her mener jeg Riis blev ødelagt af ikke mindst Steinlein og Thorup.
Husker tydeligt, at Steinlein for åben skærm udråbte Riis og Nico som kommende stor salg. Det er faldet noget til jorden må man sige og jeg synes faktisk at Steinlein burde være for rutineret til den slags.
Duelund har også været presset meget og har helt klart stresset ham i perioder.
Man kan modregne tidligere års underskud imod overskud før der skal betales skat, hvis du er ny FCM fan kan jeg fortælle dig at der er rigeligt med tidligere års underskud til at man ikke er i skattefare sådan lige med det første.
Jeg kan ikke helt følge logikken i at MDT eller Munksgaard ikke skulle være gode nok til FCM? I er godt med på at vi har brugt en af de 2 hele foråret og har et snit på 2,38, bedste hold i foråret og fører ligaen med 2 point ned til nr 2 inden sæsonens sidste runde? De to har i øvrigt taget pladsen efter at et andet talent blev solgt for et stort millionbeløb. Jeg synes det ville være helt hul i hovedet at smide millioner efter en ny spiller, som der altid vil være en risiko ved (ingen klub har 100% succesrate med nye spillere, dyre eller ej), når man har 2 kampklare talenter på 20 som begge har superligaerfaring at trække på.
Der er ingen der siger at vi skal have et helt talent hold ligesom FCN, men en 30-40% spilletid til akademister er en fin målsætning synes jeg, så må man leve med at nogle år er den lavere pga begrænset talent, og andre år højere pga en god årgang ('97 feks).
Jeg synes, at skal JP erstattes udefra skal det være en spiller på 25-28 år, som er flyvefærdig fra dag 1 og kun skal være her i 2-3 sæsoner, så vores egne talenter (Torp, Kaan osv) får tid til at blive klar. Jeg er derimod modstander af at man henter 2 af den slags profiler, til at erstatte både Sparv og JP, Sparvs erfarne erstatning er her allerede i form af Drachmann.
Der er ingen der siger at vi skal have et helt talent hold ligesom FCN, men en 30-40% spilletid til akademister er en fin målsætning synes jeg, så må man leve med at nogle år er den lavere pga begrænset talent, og andre år højere pga en god årgang ('97 feks).
Jeg synes, at skal JP erstattes udefra skal det være en spiller på 25-28 år, som er flyvefærdig fra dag 1 og kun skal være her i 2-3 sæsoner, så vores egne talenter (Torp, Kaan osv) får tid til at blive klar. Jeg er derimod modstander af at man henter 2 af den slags profiler, til at erstatte både Sparv og JP, Sparvs erfarne erstatning er her allerede i form af Drachmann.
Det der med vi skal ud af bruge kassen for at slippe for at betale skat kan jeg slet ikke forstå.... pga. af flere årsager:
1. Benzo har ret i at der er masser af skattemæssige underskud fra tidligere år, som man kan modregne i det forhåbentlig store skattemæssige overskud.
2. Jeg er ikke opdateret omkring de sidste ca. 5 år, men typisk anvender man samme metode skattemæssigt som regnskabsmæssigt omkring investeringer i spillere... Det betyder, at hvis vi går ud og køber spillere for 100 mio. kr. og giver dem en kontrakt på 4 år, så påvirker det kun med de årlige afskrivninger på 25 mio.kr. og da FCM har regnskabsår der afslutter 30/6 påvirker det med 0 kr. !!! med andre ord det påvirker ikke vores skat overhovedet, at vi går ud og køber spiller... medmindre man som sagt har ændret reglerne/metoder skattemæssigt de seneste år og skattemæssigt kan udgiftsføre købene med det samme...
3. Det giver i min bog absolut ingen forretningsmæssig mening, at bruge så mange penge på transfer. Det kan ikke forsvares og skal ikke forsvares med, at man kan spare en smule i skat.
1. Benzo har ret i at der er masser af skattemæssige underskud fra tidligere år, som man kan modregne i det forhåbentlig store skattemæssige overskud.
2. Jeg er ikke opdateret omkring de sidste ca. 5 år, men typisk anvender man samme metode skattemæssigt som regnskabsmæssigt omkring investeringer i spillere... Det betyder, at hvis vi går ud og køber spillere for 100 mio. kr. og giver dem en kontrakt på 4 år, så påvirker det kun med de årlige afskrivninger på 25 mio.kr. og da FCM har regnskabsår der afslutter 30/6 påvirker det med 0 kr. !!! med andre ord det påvirker ikke vores skat overhovedet, at vi går ud og køber spiller... medmindre man som sagt har ændret reglerne/metoder skattemæssigt de seneste år og skattemæssigt kan udgiftsføre købene med det samme...
3. Det giver i min bog absolut ingen forretningsmæssig mening, at bruge så mange penge på transfer. Det kan ikke forsvares og skal ikke forsvares med, at man kan spare en smule i skat.
Jeg tror vi efter transfervinduet vil se måske den stærkeste FCM trup nogensinde. Det tror jeg fordi:
1. Der skal mange penge på bordet igen for at sælge vigtige profiler - da Europæisk succes er rigtig mange penge værd.. ikke kun pga pengene i år men pga. seedning fremadrettet også i årene fremover... Det må virkelig være noget vi satser på (uden at bruge 70-100 mio.. max max 30-50 mio.kr)
2. Vi gør alt for at holde på holdet ihvertfald et halvt år - og tror også det er muligt De mest oplagte er vel:
- Sanneh (han har været her i 6 mdr. så han vil være motiveret også ved et afslag på et stort bud)
- Paul (Han er lige kommet tilbage fra en kompliceret skade, men ikke han lige skal finde storspillet frem de næste 6 mdr. Skaden kan ironisk nok blive vores succes)
- Wikheim (Stadig for svingende omend det er blevet bedre. Han har også før været afsted og ved hvor vigtig det er at komme det rigtige sted hen.. så han skal også have mere personlig succes inden det er farvel)
- Duelund (Tror jeg meget på, men igen han er kun 20 år og er stadig lidt svingende indimellem.. lige en anelse mere hår på brystet så bliver han også en succes når der skiftes)
3. Vi forlænger lejeaftale med Celtic eller køber endda Svia
4. Vi køber et par profiler mere. Midtbanen har fokus
5. Vores unge spillere udvikler sig endnu mere og der kommer et par "uforudsete" stjerneskud fra akademiet...som jeg tror rigtig meget på
1. Der skal mange penge på bordet igen for at sælge vigtige profiler - da Europæisk succes er rigtig mange penge værd.. ikke kun pga pengene i år men pga. seedning fremadrettet også i årene fremover... Det må virkelig være noget vi satser på (uden at bruge 70-100 mio.. max max 30-50 mio.kr)
2. Vi gør alt for at holde på holdet ihvertfald et halvt år - og tror også det er muligt De mest oplagte er vel:
- Sanneh (han har været her i 6 mdr. så han vil være motiveret også ved et afslag på et stort bud)
- Paul (Han er lige kommet tilbage fra en kompliceret skade, men ikke han lige skal finde storspillet frem de næste 6 mdr. Skaden kan ironisk nok blive vores succes)
- Wikheim (Stadig for svingende omend det er blevet bedre. Han har også før været afsted og ved hvor vigtig det er at komme det rigtige sted hen.. så han skal også have mere personlig succes inden det er farvel)
- Duelund (Tror jeg meget på, men igen han er kun 20 år og er stadig lidt svingende indimellem.. lige en anelse mere hår på brystet så bliver han også en succes når der skiftes)
3. Vi forlænger lejeaftale med Celtic eller køber endda Svia
4. Vi køber et par profiler mere. Midtbanen har fokus
5. Vores unge spillere udvikler sig endnu mere og der kommer et par "uforudsete" stjerneskud fra akademiet...som jeg tror rigtig meget på
-
mousebreaker
Jeg har ikke set et eneste indlæg som har taget mesterskabet for givet. Der er intet galt i at tale om mulige scenarier i tilfælde af et mesterskab eller en sølvmedalje.
Personligt tror jeg kampen i morgen bliver meget tæt, men håber inderligt at vi er i stand til at lukke den tidligt så jeg ikke ender dagen med at være gråhåret.
Jeg overvejer storskærmsarrangementet i morgen. Jeg er bare lidt bekymret for om der er forsinkelser med billedtransmissionen så man kan høre evt scoringer inde fra stadion før billederne bliver vist.
Er der nogen der har erfaring med lignende situationer og ved om det er tilfældet?
-
mousebreaker
@Benzo
Det er da bedøvende ligegyldigt om vi har 2,38 point i snit eller om vi har 0,43 når vi snakker om spillere på en enkelt position. Jeg mangler endnu at se specielt MDT slå indlæg med bare nogenlunde kvalitet kontinuerligt. Munksgaard har jeg ikke set nok af endnu til at have dannet en holdning, men har i øjeblikket lidt mere fidus til ham. Vores svageste position på holdet med afstand
Det er da bedøvende ligegyldigt om vi har 2,38 point i snit eller om vi har 0,43 når vi snakker om spillere på en enkelt position. Jeg mangler endnu at se specielt MDT slå indlæg med bare nogenlunde kvalitet kontinuerligt. Munksgaard har jeg ikke set nok af endnu til at have dannet en holdning, men har i øjeblikket lidt mere fidus til ham. Vores svageste position på holdet med afstand
Enig mht. Mads Døhr, og jeg har sagt det før, jeg synes faktisk overhovedet ikke, at han er i nærheden af det niveau, vi forlanger. Defensive dødbolde, timing, indlæg, fysik, m.fl.mousebreaker skrev: ↑21. maj 2018, 00:23@Benzo
Og ja, måske skal han have mere tid, men Munksgaard er i mit hoved noget foran nu. Jeg synes, han er super cool på bolden, langt bedre indlæg, men også bare bedre forståelse, og så kan det godt være, at farten kunne være bedre, men han klart foran nu.
En Gammelby nu til sommer ville virkelig pynte på holdet.
Hvis vi skal være fair, har MDT spillet en kamp for os hvor han har haft en at sigte efter? Selv Jakob Poulsen kan ikke ramme Duelund eller Wikheim med indlæg. Og hvor mange indlæg med kvalitet har du set Dal Hende lave? Er venstre back også en position der skal kigges på?mousebreaker skrev: ↑21. maj 2018, 00:23@Benzo
Det er så rammende det du/I skriver, de 2 wingbacks har helt klare mangler, de kommer aldrig til baglinien og de får aldrig slået et indlæg af kvalitet.Benzo skrev: ↑21. maj 2018, 01:40Hvis vi skal være fair, har MDT spillet en kamp for os hvor han har haft en at sigte efter? Selv Jakob Poulsen kan ikke ramme Duelund eller Wikheim med indlæg. Og hvor mange indlæg med kvalitet har du set Dal Hende lave? Er venstre back også en position der skal kigges på?mousebreaker skrev: ↑21. maj 2018, 00:23@Benzo
Del Hende har haft målnæse, men det er ved at være lang tid siden vi har set den næse, jeg mener han er overvurderet.
Ser man på kampen mellem FCK og FCM, specielt 1. halvleg, så blev midtaksen med MDH, Sparv, Poulsen, Frank og Munksgaard kørt ud af banen, FCMs kanter blev udstillet.
Benzo hvis du nu ser på underskudene i FCM, så er der ikke underskud på driften, men underskud efter afskrivninger,, der er en væsentlig forskel, og du kan altså ikke fratrække underskud fra et år frem fuldt ud, du kan fremfører et underskud på max 7,5 mill kr og beløb herudover kan du kun fratrække 60 pct, det næstfølgende år.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rekordsalg
Så hvem der har styr på skat ?
Når en spiller sælges efter f.eks. 2 år, og man har skattemæssig afskrevet på ham i de 2 år, så bliver salgsbeløbet beskattet som genvundne afskrivninger, det er altså hokus pokus det du skriver, undskyld mig
Måske jeg skulle give dig et kursus i skattelovgivningen ?