Kent skrev: ↑20. maj 2018, 15:11
FCM2000 skrev: ↑20. maj 2018, 14:16
Benham har ændret strategi i Brentford vedr. akademi, og han vil se overskud på den samlede del af forretningen.
Det er ikke et spørgsmål om jeg eller dig tager fejl, det er hvad FCM ledelsen selv har meldt ud
Du er med på hvorfor der blev ændret strategi i Brentford, ik? Det har jo intet med FCM at gøre og har ingen relevans overhovedet for FCM. Hvis du vil forholde dig til, hvad ledelsen har meldt ud, så er det, at akademi-spillere skal have 30-40% af spilletiden, og at vi i konkurrencen med FCK/BIF ikke skal outspende dem, men outsmarte dem. At du på den baggrund tror, at der bliver hentet spillere for over 100 mio er simpelthen himmelråbende naivt. Aint gonna happen.Vi kommer sandsynligvis til at hente 1-3 markante profiler her i vinduet + nogle talentfulde spillere. Hvis vi når op på at bruge 50 mio vil det være vildt.
Jeg har på ingen måde hævdet det du postulere, Brentford har droppet det med deres grund, men Benham vil helt givet holde høje med forretningen i FCMs akademi, for den er ikke gratis !!!
Og bliver den en stopklods for udviklingen i FCM(sportsligt og økonomisk) det vil Benham næppe accepterer.
Strategien med 30-40 pct holder ikke, hvis man vil spille med om CL gruppespil, 3 gange europa gruppespil inden 2020 og hvert år spille med om mesterskabet.
At man kan være nød til at hente spillere for 100 mio kr. er også taget ud fra en worst case senarie, det afhænger jo af mange ting, ryger Sparv, Paul, Erik, Duelund, A. Poulsen, wickheim, og jacob Poulsen går i stykker her i opstarten ?
Så ser det meget skidt ud, om det vil ske er noget andet. Men jeg ser en stor sandsynlighed for at Sparv, Paul, Erik og A. poulsen er fortid efter i morgen.
Så er du nød til at smide penge på bordet, hvis du vil holde niveauet, hvor du samtidig vil vinde DM og skal spille seriøst med om et CL gruppespil (som giver 200 mill kr. i kassen) og du tror du kan kvalificere dig med et halvt U-19 hold mod f.eks. Valencia, så er det vist spørgsmål om hvem der er mest naiv.
Men hvor meget tror du ham fra Kiel af får, hvis han altså kommer, her tænker jeg på et engangsbeløb, Stuttgart har jo også haft følerne ude efter ham. Han bliver dyr.
Jeg tror også at 50-70 mill kr. er mere realistisk men det er set fra hvem der forsvinder, men jf. det skattemæssige aspekt nedenfor her.
En anden ting du ikke har redegjort for, at de økonomiske og skattemæssige aspekter med de indtægter FCM har i øjeblikket. Her har du regnskabsloven sat over for et skatteregnskab efter skattelovgivningen. og det er ikke det samme
Ankersen har jo sagt at pengene skal bruges, og rent forretningsmæssig er det også det mest rigtige også rent skattemæssigt.
Men Kent har du nogensinde ejet en virksomhed ?