Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Spicker

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Spicker »

FCM2000 skrev:
20. maj 2018, 13:50
Spicker skrev:
20. maj 2018, 13:41
FCM2000 skrev:
20. maj 2018, 13:26

Frank ligger ikke en hylde højere, han mangler også Sparvs højde, når vi taler om luftspillet på midten, Frank skal ligge fremme, som han gjorde mod FCK, evt. wingback.

Vigtigst af alt, Frank har slet ikke en Sparvs erfaring, ved godt, der er mange der lever i en drøm herinde, og tror at et U-19 hold har det hele.
Jeg tror vist det er dig der lever i en drøm med alle de penge du vil ud og bruge til sommer ;)

Det er FCM / Graversen der har sagt at man vil købe fra en hylde højere. og Ankersen har sagt at pengene skal bruges til indkøb og investeringer.

Så det er ikke mig :lol:

Husk lige Skat står i baggrunden og vil have selskabsskat af de penge/overskud du ikke vil bruge :lol: og det ved Benham godt

Benham er forretningsmand, at han er kommet dertil skyldes hans DNA :P og i hans verden er økonomisk vækst nøgleordet.
Benham kom også til klubben pga akademiet så det hjælper da ikke at sætte en så lovende ung mand bagud?

Vi har diskuteret det her før og jeg mener simpelthen bare du tager fejl ifht. mængden af penge vi kommer til at bruge.
Men vi må se hvem af os der får ret til sommer :)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Spicker skrev:
20. maj 2018, 13:57
FCM2000 skrev:
Spicker skrev:
20. maj 2018, 13:41

Jeg tror vist det er dig der lever i en drøm med alle de penge du vil ud og bruge til sommer ;)

Det er FCM / Graversen der har sagt at man vil købe fra en hylde højere. og Ankersen har sagt at pengene skal bruges til indkøb og investeringer.

Husk lige Skat står i baggrunden og vil have selskabsskat af de penge/overskud du ikke vil bruge :lol: og det ved Benham godt

Benham er forretningsmand, at han er kommet dertil skyldes hans DNA :P og i hans verden er økonomisk vækst nøgleordet.
Benham kom også til klubben pga akademiet så det hjælper da ikke at sætte en så lovende ung mand bagud?

Vi har diskuteret det her før og jeg mener simpelthen bare du tager fejl ifht. mængden af penge vi kommer til at bruge.
Benham har ændret strategi i Brentford vedr. akademi, og han vil se overskud på den samlede del af forretningen.

Det er ikke et spørgsmål om jeg eller dig tager fejl, det er hvad FCM ledelsen selv har meldt ud :cry:

Penge skal arbejde, og så få af dem som muligt skal stå passive som et overskud, for så kommer selskabsskatten, et forhold du slet ikke har med.

Spicker

Indlæg af Spicker »

FCM2000 skrev:
20. maj 2018, 14:16
Spicker skrev:
FCM2000 skrev:

Benham har ændret strategi i Brentford vedr. akademi, og han vil se overskud på den samlede del af forretningen.

Det er ikke et spørgsmål om jeg eller dig tager fejl, det er hvad FCM ledelsen selv har meldt ud :cry:

Penge skal arbejde, og så få af dem som muligt skal stå passive som et overskud, for så kommer selskabsskatten, et forhold du slet ikke har med.
Så find gerne citatet til mig hvor ledelsen skriver at de vil bruge 100-150 mill som du mener vi skal bruge :)

Edit: undskyld du skrev 100-140 mill.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

FCM2000 skrev:
Spicker skrev:
FCM2000 skrev:

Der var jo ligesom en grund til at Brentford ændrede strategi med deres akademi.
Alle deres talenter blev hentet af større klubber før de kunne give dem en professionel kontrakt.

Her er der bare 2 eksempler:
https://www.transfermarkt.com/ian-poved ... ler/392763
https://www.transfermarkt.com/joshua-bo ... ler/420812

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:

Du er med på hvorfor der blev ændret strategi i Brentford, ik? Det har jo intet med FCM at gøre og har ingen relevans overhovedet for FCM. Hvis du vil forholde dig til, hvad ledelsen har meldt ud, så er det, at akademi-spillere skal have 30-40% af spilletiden, og at vi i konkurrencen med FCK/BIF ikke skal outspende dem, men outsmarte dem. At du på den baggrund tror, at der bliver hentet spillere for over 100 mio er simpelthen himmelråbende naivt. Aint gonna happen.Vi kommer sandsynligvis til at hente 1-3 markante profiler her i vinduet + nogle talentfulde spillere. Hvis vi når op på at bruge 50 mio vil det være vildt.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
Spicker skrev:
FCM2000 skrev:

Grunden til de nedlagde akademiet i Brentford var fordi de ikke kunne konkurrere med de store klubber i London om de unge spillere.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
20. maj 2018, 15:11
FCM2000 skrev:

Du er med på hvorfor der blev ændret strategi i Brentford, ik? Det har jo intet med FCM at gøre og har ingen relevans overhovedet for FCM. Hvis du vil forholde dig til, hvad ledelsen har meldt ud, så er det, at akademi-spillere skal have 30-40% af spilletiden, og at vi i konkurrencen med FCK/BIF ikke skal outspende dem, men outsmarte dem. At du på den baggrund tror, at der bliver hentet spillere for over 100 mio er simpelthen himmelråbende naivt. Aint gonna happen.Vi kommer sandsynligvis til at hente 1-3 markante profiler her i vinduet + nogle talentfulde spillere. Hvis vi når op på at bruge 50 mio vil det være vildt.
Jeg har på ingen måde hævdet det du postulere, Brentford har droppet det med deres grund, men Benham vil helt givet holde høje med forretningen i FCMs akademi, for den er ikke gratis !!!

Og bliver den en stopklods for udviklingen i FCM(sportsligt og økonomisk) det vil Benham næppe accepterer.

Strategien med 30-40 pct holder ikke, hvis man vil spille med om CL gruppespil, 3 gange europa gruppespil inden 2020 og hvert år spille med om mesterskabet.

At man kan være nød til at hente spillere for 100 mio kr. er også taget ud fra en worst case senarie, det afhænger jo af mange ting, ryger Sparv, Paul, Erik, Duelund, A. Poulsen, wickheim, og jacob Poulsen går i stykker her i opstarten ?

Så ser det meget skidt ud, om det vil ske er noget andet. Men jeg ser en stor sandsynlighed for at Sparv, Paul, Erik og A. poulsen er fortid efter i morgen.

Så er du nød til at smide penge på bordet, hvis du vil holde niveauet, hvor du samtidig vil vinde DM og skal spille seriøst med om et CL gruppespil (som giver 200 mill kr. i kassen) og du tror du kan kvalificere dig med et halvt U-19 hold mod f.eks. Valencia, så er det vist spørgsmål om hvem der er mest naiv.

Men hvor meget tror du ham fra Kiel af får, hvis han altså kommer, her tænker jeg på et engangsbeløb, Stuttgart har jo også haft følerne ude efter ham. Han bliver dyr.

Jeg tror også at 50-70 mill kr. er mere realistisk men det er set fra hvem der forsvinder, men jf. det skattemæssige aspekt nedenfor her.

En anden ting du ikke har redegjort for, at de økonomiske og skattemæssige aspekter med de indtægter FCM har i øjeblikket. Her har du regnskabsloven sat over for et skatteregnskab efter skattelovgivningen. og det er ikke det samme ;)

Ankersen har jo sagt at pengene skal bruges, og rent forretningsmæssig er det også det mest rigtige også rent skattemæssigt.

Men Kent har du nogensinde ejet en virksomhed ? ;)

Benzo

Indlæg af Benzo »

FCM2000 skrev:
20. maj 2018, 15:42
Har du? Din indsigt i skattelovgivningen virker noget mangelfuld.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Vi har haft den her diskussion flere gange allerede.

Lad os hellere få gang i rygtemøllen om til/afgange, det er meget sjovere.

Hvad tror folk den gode nyhed er til fcm Awards?

ihaki

Indlæg af ihaki »

vi for 1 japaner til start 11, 1 til u17, og 1 til u19

ihaki

Indlæg af ihaki »

halsti forlænger 1 år
erik forlænger ½ år,
ingen ny angriber, paul bliver
andreas poulsen bliver solgt
wickheim købes af celta, hvis de sælger sisto
hvis wickheim ikke bliver solgt, bliver duelund solgt
kroon bliver solgt, og mabil kommer hjem
sparv ryger til fordel for frank

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

ihaki skrev:
20. maj 2018, 16:26
vi for 1 japaner til start 11, 1 til u17, og 1 til u19
Altså, du mener, vi henter japanere til klubben? Noget, du tror eller ved noget omkring?

ihaki

Indlæg af ihaki »

btw, ham uros matic i fck, var han ikke blevet sat fri, skulle han ikke være meget god, hvis det er fordi fck ikke kan finde ud af at få fuld udbytte af ham, kan vi så? jeg har ikke meget styr på fodbold, men der er nogle ting jeg altid er nysgerrig om, og jeg synes jeg har hørt nogen nævne at, spillere kan være bedre eller dårligere, afhængig af miljøet

THenry

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
20. maj 2018, 16:05
Vi har haft den her diskussion flere gange allerede.

Lad os hellere få gang i rygtemøllen om til/afgange, det er meget sjovere.

Hvad tror folk den gode nyhed er til fcm Awards?
Jeg tror det er offentliggørelse af et køb af en tysk profil. Alternativt er vi ude i noget kontraktforlængelse, men vi har bare de fleste spillere på lange kontrakter. Med undtagelse af Andreas Poulsen. Jeg bliver glad, hvis han har signet en lang kontrakt, og det bliver meldt ud i morgen 8-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Benzo skrev:
20. maj 2018, 15:52
FCM2000 skrev:
20. maj 2018, 15:42
Har du? Din indsigt i skattelovgivningen virker noget mangelfuld.
ja det har jeg.

og hvad består den mangelfuldhed i ?

Låst