Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af mousebreaker »

AltidFCM skrev:
21. apr 2018, 00:01
Det irriterer mig ret meget, hvor mange der alligevel ved det. Vil du bekræfte i PB til mig, om der er tale om Dominick Drexler, eller ej?
Jeg er også ret utålmodig for at få det at vide, men kunne ikke finde på at spørge som du gør her. Her er hvorfor.

Der er tydeligvis lavet en handel i kulisserne som ingen af partnerne ønsker at få ud i medierne. Alligevel er der åbenbart et par stykker herinde på graven der ved at den handel er foretaget. Det vil sige at de har fået tillid fra en kilde tæt på parterne, måske endda fra hestens egen mund (i det her tilfælde SC, SG eller RA). Du beder dem derfor direkte om at bryde den tillid fordi du er utålmodig. I min verden er tillid en stor sag - og derfor er din henvendelse en ret egoistisk ting hvis du spørger mig. Så får admin eller hvem det nu var i første omgang der lavede "gækkebrevet" nok heller ikke lidt insider info næste gang.

Der skal ikke så meget til for at medierne får støvet en historie op hvis de først får et kødben at gnave i, derfor kan man også stille spørgsmålstegn ved at det var i orden i første ombæring at lave "gækkebrevet". Jeg formoder dog at den var clearet på forhånd med "baglandet"
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

AltidFCM skrev:
20. apr 2018, 11:47
Hvor mon der sker med forsvaret til sommer?
Erik er væk, Kian kunne godt få lov til at smutte, Halsti får ikke forlænget, og er Mads Døhr god nok?
Så har vi Korscmar, Sanneh, Nicolaisen og Riis kommer tilbage fra lån.

Jeg kunne godt tænke mig, at vi gik ud og hentede en venstrebenet stopper, som jeg har råbt efter, siden Novak blev solgt. Novak havde en ekstra offensiv dimension i sit spil, men derudover var han en god boldspiller med masser af selvtillid og tro på tingene. Stærk i luften og fin højde. Burde det ikke være muligt at scoute og finde den type spiller, selvom de ikke hænger på træerne?
For jeg begynder at tro, at Nicolaisen ikke kommer til at spille kontinuerligt med hans skadeshistorik.

Selvom jeg faktisk synes, Mads Døhr spillede en rigtig fin kamp igår, og med lidt held også havde scoret, synes jeg, at der har manglet rigtig meget begge veje de seneste kampe, at jeg gerne så en ny udfordrer til den plads. Faktisk så jeg en Frank Onyeka gøre det super godt i Hobro. Han har virkeligt noget flair i sit spil og en eksplosivitet, der gør, at modstanderne ikke kan følge med ham i raids op ad banen.
Munksgaard ikke en wingback-type, som jeg ser det, og derfor kunne man godt kigge efter en solid højre wingback.
Sanneh og Korscmar bliver de faste startere. Kian (kunne jeg læse som et svar på dit indlæg) vil slutte af her i FCM. Riis kommer tilbage fra leje og han er helt sikkert tiltænkt en rolle. Vi har også Rasmus Nicolaisen at tænke på, men måske han ville have bedre af et lejeophold. Sanneh blev købt ind med rettidigt omhu som jeg ser det. Måske man vælger at forlænge med Halsti som en sidste gardering hvis Halsti er interesseret. Ikke mange ville være interesseret i en sikker reservetjans og i Halsti ved man hvad man har. Både spillemæssigt og personligt. Mit bud er et lejeophold til Nicolaisen og at vi beholder Halsti på en etårig kontrakt (hvis hans kontrakt altså udløber, det ved jeg intet om)

Det er 5 spillere til 3 positioner. Måske der er nyt blod fra akademiet som 6. valg?

Jeg ser venstre back som værende fastlåst. Hverken Dal Hende eller AP forestiller jeg mig vil væk eller blive solgt. Dem er jeg tryg ved på den position. På højrebacken har vi så Munksgaard og Mads Døhr. Efter min mening vores klart svageste position. Mads Døhr har ledelsen store tanker om og han bliver spilleren der satses på i den kommende sæson med Munksgård som reserven. Døhr skal virkelig lægge meget på i kvalitet, specielt i sine indlæg, før jeg er tilfreds med ham. Han skal selvfølgelig have chancen så må vi se hvor det bærer hen. Han kæmper for sagen og det kan bære ham langt men i min verden bør det være en selvfølge på det her niveau.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

mousebreaker skrev:
21. apr 2018, 07:53
AltidFCM skrev:
Det irriterer mig ret meget, hvor mange der alligevel ved det. Vil du bekræfte i PB til mig, om der er tale om Dominick Drexler, eller ej?
Jeg er også ret utålmodig for at få det at vide, men kunne ikke finde på at spørge som du gør her. Her er hvorfor.

Der er tydeligvis lavet en handel i kulisserne som ingen af partnerne ønsker at få ud i medierne. Alligevel er der åbenbart et par stykker herinde på graven der ved at den handel er foretaget. Det vil sige at de har fået tillid fra en kilde tæt på parterne, måske endda fra hestens egen mund (i det her tilfælde SC, SG eller RA). Du beder dem derfor direkte om at bryde den tillid fordi du er utålmodig. I min verden er tillid en stor sag - og derfor er din henvendelse en ret egoistisk ting hvis du spørger mig. Så får admin eller hvem det nu var i første omgang der lavede "gækkebrevet" nok heller ikke lidt insider info næste gang.

Der skal ikke så meget til for at medierne får støvet en historie op hvis de først får et kødben at gnave i, derfor kan man også stille spørgsmålstegn ved at det var i orden i første ombæring at lave "gækkebrevet". Jeg formoder dog at den var clearet på forhånd med "baglandet"
Yes, beklager.

Men, taget i betragtning hvor mange, der kender til denne handel, "som offentliggøres snart" (Skrevet for to uger siden), så er der for mig ikke længere tale om "at få insider-info'.
Det er åbenbart en handel, der efterhånden er ret velkendt blandt FCM-fans. Sort snak-gruppen har vel nok fået det bekræftet af Ankersen eller Steinlein.

Men for mig, efter mange timers søgen osv., så kan der simpelthen ikke være tvivl. Hvis 'gækkebrevet' er rigtigt stavet, så henter vi Holstein-Kiels Dominick Drexler til sommer, nok lidt som erstatning for Duelund, som sandsynligvis smutter. Kiel skulle vist ikke have de store økonomiske midler og kunne have været tvunget til salg af én af profilerne.

Der var også én, der skrev herinde, at han havde hørt, det var en angriber fra 2. Bundesliga, en tysker, jamen så kan der ikke være andre end; Dominick Drexler.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Hvad med Frederik brandhof vi købte for et par år siden? Var det kun en red skives økonomi handel eller er der en plan med ham? Han bliver 22 til sommer og burde være omkring førsteholdet på nuværende tidspunkt, hvis han skulle blive god for os.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

AltidFCM skrev:
21. apr 2018, 12:35
mousebreaker skrev:
21. apr 2018, 07:53
AltidFCM skrev:

Yes, beklager.

Men, taget i betragtning hvor mange, der kender til denne handel, "som offentliggøres snart" (Skrevet for to uger siden), så er der for mig ikke længere tale om "at få insider-info'.
Det er åbenbart en handel, der efterhånden er ret velkendt blandt FCM-fans. Sort snak-gruppen har vel nok fået det bekræftet af Ankersen eller Steinlein.

Men for mig, efter mange timers søgen osv., så kan der simpelthen ikke være tvivl. Hvis 'gækkebrevet' er rigtigt stavet, så henter vi Holstein-Kiels Dominick Drexler til sommer, nok lidt som erstatning for Duelund, som sandsynligvis smutter. Kiel skulle vist ikke have de store økonomiske midler og kunne have været tvunget til salg af én af profilerne.

Der var også én, der skrev herinde, at han havde hørt, det var en angriber fra 2. Bundesliga, en tysker, jamen så kan der ikke være andre end; Dominick Drexler.
Jeg fik ikke udleveret et navn da jeg fik den fortalt, netop fordi at klubberne ikke ønsker at navnet kommer ud inden sæsonafslutning. Jeg har dog efterfølgende fundet frem til et navn, som jeg dog ikke har fået bekræftet af den jeg fik tippet af i første omgang.

Men generelt vil jeg aldrig afsløre de ting jeg bliver fortalt, med mindre jeg får fortalt at dette er ok. Det betyder ikke, at jeg ikke vil svare på nogle konkrete ting, hvis det er uden at bryde tilliden :-) Jeg kunne heller aldrig finde på at afsløre, hvor jeg har fået historien fra.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM skal først og fremmest have købt nogle spillere der kan bringe holdet mere i harmoni, det går simpelthen ikke med kun dødbolde, og man har tydelig mangler på midten.

Vijen

Indlæg af Vijen »

FCM2000 skrev:
22. apr 2018, 18:07
FCM skal først og fremmest have købt nogle spillere der kan bringe holdet mere i harmoni, det går simpelthen ikke med kun dødbolde, og man har tydelig mangler på midten.
Du glemmer en meget vigtig detalje. Som mange iøvrigt gør. For at score så mange mål på dødbolde er man nødt til at få dødbolde. Og dem får vi rigtig mange af. Bl.a pga duelund og wikheim. Modstanderne er nødt til at lave frispark på dem ellers er de igennem til kæmpe chancer. Samtidig har vi en fantastisk indlægsfod hos JP. Jeg vil dog medgive dig i, at vi satser for meget på indkastene, i forhold til udbyttet. Der syntes jeg vi skal mikse lidt mere imellem lange og korte indkast. Så kan modstanderne ikke bare stille alle mand ind i det lille felt.

Og nu er vi jo i transfertråden, så kommer her lidt ønsker til sommervinduet: Mere dybde i truppen. Og med det mener jeg ikke en større trup. Jeg mener at vi bliver svækket for meget, når vi skal have spiller 13-14-15 i spil til kampene i øjeblikket. Fx har vi MDT som vel kun lige har kvalitet i øjeblikket til at være starter, men når han ikke kan spille så kommer vi meget langt ned på listen for at finde munksgård. Som høre til i en bundklub i superligaen. Vi skal stadig udvikle spillere, men hvis målet er mesterskabskamp og Europa skal vi have flere spillere som er klar til det niveau.

Som jeg har set foråret indtilvidere, så er vores første 11 stærke nok til at kæmpe om mesterskab. Men når der skal udskiftes undervejs er det ikke samme kvalitet der kan komme ind. Det samme når der skal hviles spillere/karantæne/skader, så er kvaliteten ikke længere til et mesterhold.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
22. apr 2018, 18:07
Imo. er det rigtigt set ovenfor, manglerne er ikke på midten (jeg vil give ret så langt, at Drachman ikke har så gode passninger, som jeg havde håbet). Manglen ligger i, at forsvaret mangler en bedre boldspiller i klasse med Novak.

ihaki

Indlæg af ihaki »

hvis onuachu ikke bliver solgt til sommer, og han kommer til kun at kunne spille hver 10 dag ca pga. han skal have lidt ekstre hvile, kunne man så være heldig at han vælger at spille, resten af hans tid i fcm, eller har man hentede george med den mening at han skal være i klubben de næste 8 år, og hvad hvis hassan ikke bliver solgt senest jan 2019, kunne han så finde på at spille i fcm resten af tiden

974

Indlæg af 974 »

ihaki skrev:
23. apr 2018, 15:57
hvis onuachu ikke bliver solgt til sommer, og han kommer til kun at kunne spille hver 10 dag ca pga. han skal have lidt ekstre hvile, kunne man så være heldig at han vælger at spille, resten af hans tid i fcm, eller har man hentede george med den mening at han skal være i klubben de næste 8 år, og hvad hvis hassan ikke bliver solgt senest jan 2019, kunne han så finde på at spille i fcm resten af tiden
Hvor får du fra at spillerne pludselig bliver her resten af tiden?
Eller George i hele 8 år
Det tænker jeg da i hvert fald ikke er et specielt sandsynligt scenarie
Selv Farlige Frank endte jo med lige at være et andet sted også :-)

THenry

Indlæg af THenry »

Arff skrev:
20. apr 2018, 23:19
bobthebuilder_dk skrev:
16. apr 2018, 10:51
Raat33 skrev:
16. apr 2018, 09:27

Det var ikke en joke! Nu må I jo bare vente og se ;) Mine kilder har også bekræftet ;)
Jævn træls kommentar! :lol:

admin og raat33 har i en fornemmelse at om det først bliver breaket efter sæsonafslutningen og vi dermed skal vente en måned mere i uvished? :roll:
Den gode nyhed er, at admin har ret ;-) Den dårlige er, at det først bliver offentliggjort når han er færdig med sæsonen i sin nuværende klub, så folk må desværre væbne sig med tålmodighed. Det skulle være både hans og hans nuværende klub’s ønske, at det ikke skulle forstyrre resten af sæsonen.
Derudover skal man huske på, at Midtjylland formentlig også kan have en interesse i, at navnet ikke kommer frem nu. Særligt hvis han er købt ind til at erstatte en nuværende spiller, som man gerne vil sælge for store penge til sommer ;)

Det vil næppe stille os i en bedre forhandlingssituation med mulighed for at presse prisen op, hvis modparten i forhandlingen ved, at vi allerede har hentet en erstatning ind (på forventning om, at vi sælger en nuværende stamspiller).

Glæder mig dog også til, at det bliver offentliggjort, hvem der er tale om samt begrundelsen for at hente vedkommende ind.

ihaki

Indlæg af ihaki »

974 skrev:
23. apr 2018, 17:18
ihaki skrev:
23. apr 2018, 15:57
Hvor får du fra at spillerne pludselig bliver her resten af tiden?
Eller George i hele 8 år
Det tænker jeg da i hvert fald ikke er et specielt sandsynligt scenarie
Selv Farlige Frank endte jo med lige at være et andet sted også :-)
undskyld jeg glemte ? tegnene

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
23. apr 2018, 21:30
Arff skrev:
20. apr 2018, 23:19
bobthebuilder_dk skrev:
16. apr 2018, 10:51

Jævn træls kommentar! :lol:

admin og raat33 har i en fornemmelse at om det først bliver breaket efter sæsonafslutningen og vi dermed skal vente en måned mere i uvished? :roll:
Den gode nyhed er, at admin har ret ;-) Den dårlige er, at det først bliver offentliggjort når han er færdig med sæsonen i sin nuværende klub, så folk må desværre væbne sig med tålmodighed. Det skulle være både hans og hans nuværende klub’s ønske, at det ikke skulle forstyrre resten af sæsonen.
Derudover skal man huske på, at Midtjylland formentlig også kan have en interesse i, at navnet ikke kommer frem nu. Særligt hvis han er købt ind til at erstatte en nuværende spiller, som man gerne vil sælge for store penge til sommer ;)

Det vil næppe stille os i en bedre forhandlingssituation med mulighed for at presse prisen op, hvis modparten i forhandlingen ved, at vi allerede har hentet en erstatning ind (på forventning om, at vi sælger en nuværende stamspiller).

Glæder mig dog også til, at det bliver offentliggjort, hvem der er tale om samt begrundelsen for at hente vedkommende ind.
Men næppe heller en værre. En afløser ændrer da udelukkende det subjektive forhandlingsrum for FCM i og med, at det bedste alternativ til et salg ikke nødvendiggør et salg. - Jeg giver dig ret, hvis det antages, at der kun findes en køb, men det er vel næppe tilfældet.

Jeg tror(!), at de vigtigste forhold i forhandlingen angår den konkrete spillers forhold, hvor samtlige så til gengæld spiller en roller, herunder alder, kontraktslængde, skader, form you-name-it.

ben2han

Indlæg af ben2han »

På min indkøbsliste her står der en stærk defensiv midt, og en offensiv midt (ala Andersson).

Det skal være nogle der kan gå direkte ind fra dag 1.

+ 2 kanter der kan presse Hende og Thycosen.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

ben2han skrev:
26. apr 2018, 20:25
På min indkøbsliste her står der en stærk defensiv midt, og en offensiv midt (ala Andersson).

Det skal være nogle der kan gå direkte ind fra dag 1.
Jeg er helt enig i, at der skal noget nyt blod ind på midtbanen. Tim Sparv har ikke længere dynamikken til at være med mod topholdene og Drachmann har ikke teknikken og pasningssikkerheden til at sætte spillet igang fremad banen - Han er kun rigtig god, når han skal spille som en sekser-type. Jakob Poulsen er dog stadig virkelig god og meget vigtig for holdet, men vi ved ikke hvor længe det holder ved.

Til gengæld har vi rigtig mange rigtig spændende unge talenter til den centrale midtbane, og vi skal passe på ikke at skubbe dem for langt væk fra holdet. Frank, Baidoo, Torp, Kairinen og Madsen kan alle blive store spillere for os. Derudover er der vel også Kirk (udlejet til Brentford) samt Brandhoff, som man hentede i Skive. Rutikanga er desuden en ubekendt, som jeg dog har svært ved at se nå op på superligaholdet.

Nogle skal sikkert udlejes, andre måske omskoles til en anden position. Pointen er blot, at vi ikke skal spilde store talenter ved at gøre vejen for lang. Med det sagt mener jeg dog også, at vi skal hente 1 ny spiller, der kan gå direkte ind og gøre en forskel på den centrale midtbane fra dag 1 - jeg håber, ligesom andre tidligere har givet udtryk for, på at man kan hente Albæk hjem.

Måske en løsning på dilemmaet mellem at højne niveauet på den centrale midtbane uden samtidig at sætte udviklingen af talenterne til disse positionerne tilbage kunne være at indkorporere en 4-3-3 som "spilsystem nummer to".

Vi har været klart farligst rent offensivt, når vi har spillet med 3 mand i front så dét element skal helt klart bevares. Tilgengæld har det ofte været på midtbanen, at vi er blevet smadret af Brøndby, så en ekstra mand hér kunne være at foretrække i nogle kampe. Det har så samtidig den heldige effekt, at det kan give plads til et ekstra, ungt talent på banen.
ben2han skrev:
26. apr 2018, 20:25
+ 2 kanter der kan presse Hende og Thycosen.
Her er jeg til gengæld ikke enig. Vi har et ungt stortalent i form af Andreas Poulsen til at agere back-up for Dal Hende. Han skal ikke bag i køen.

Med hensyn til den modsatte wingback er jeg enig i, at vi er for tyndt besatte. Munksgaard er ikke rigtig en wingback-type, og jeg tror egentlig langt mere på ham som højre midterforsvarer i trebackkæden.

Jeg mener dog, at man burde forsøge at forlænge med Rilwan og omskole ham til wingback, frem for at hente en ny spiller. Rilwan scorer for lidt og laver for få assist til at spille kantangriber efter min mening, mens jeg tror hans dynamik ville komme rigtig godt til udtryk på positionen som wingback. Samtidig kan han godt finde ud af at arbejde defensivt også. Slutteligt så jeg gerne, at man kunne holde på ham i truppen, fordi jeg tror han er god og vigtig for de unge afrikanere, der kommer ind på holdet.

Låst