Hvis de først får kontinuerligt spilletid som 22-årige, så bliver det svært at udvikle dem til det niveau, der ellers kan være muligt. Det er kampe, der virkelig betyder noget for udviklingen af de unge spillere. Selvom man skulle leje én af dem ud, så tror jeg ikke, at det vil betyde meget for deres udvikling hos os.Analitico skrev: ↑23. jan 2018, 23:34Arh, det synes jeg nu ikke man kan sige. Jeg kunne da godt se fornuften i af hente en Gammelby, Wahlqvist eller lignende (ung spiller med stort potentiale, der allerede er langt i sin udvikling) og så udleje én af de to og lade den anden agere back-up her i forårssæsonen.
Hvis man henter en ny spiller ind, behøver han jo ikke nødvendigvis at være her i mere end eksempelvis 1½ år og i mellemtiden kunne de to jo så få nogle indhop ind i mellem og / eller en udlejning således at de er helt klar til at tage over.
Men hvis man vurderer at de er klar til et gennembrud i toppen af Superligaen allerede nu, så er det selvfølgelig super og så skal de da have chancen. Jeg synes bare ike man kan sige, at der er nu eller aldrig for dem.
Jeg tror, at hvis vi ikke vælger en at satse på nu, så bliver ingen af dem et stort salg fra os. Det viser tidligere erfaringer også, at det er dem vi giver spilletid i ung alder, der bliver store profiler og forlader klubben i et stort salg.
Derfor tror jeg heller, at de begge kan blive store profiler og skifte til udlandet direkte fra os. De har desværre begge samme alder. Det ville passe bedre, hvis en af dem var et par yngre og kunne tage over, når den ene bliver solgt.