Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Så blev det endeligt officielt med salget af Nissen!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... ert-stort/

Ekstraordinært stort salg! ;-)

Det højeste beløb jeg har set fra hollandske medier er nu 5,5 mill euro = 41,25 mill
Så at tvmidtvest lige skruer den op på 50 giver jeg nu ikke så meget for - dog synes jeg selvf. at jo mere jo bedre ;-)

Held og lykke i Amsterdam Nissen!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Cortez skrev:
23. jan 2018, 12:04
FCM2000 skrev:
23. jan 2018, 02:10
Nu snakker de om 50 mill.

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/fcm-s ... oejre-back
Ville det ikke have gjort NK til klubbens største salg? Sisto røg for 45 millioner...

/Cortez
Mener Sisto røg på en overgangssum på 45 mill,
og med lidt andre bonusser, der som jeg kan mindes potentielt strækker sig 75 mill.
Ved så ikke om det kræver Celta Vigo vinder La Liga, men du kan i hvert fald rolig sige 50 mill. som FCM har tjent.

OG at FCM har 20 % videre salgsklausul (for beløb over de 45 mil.)

Det skal dog ikke tage noget som helst fra NK,
som virkelig har imponeret, og virkelig et flot salg. Dyreste back i liagens historie? ;)

40 mil. var i hvert fald over hvad jeg havde forventet vi kunne få.

Tillykke til både NK og dem der har forhandlet herfra :)
Og også en bette tillykke til Ajax's scout, John Steen Olsen, som Ajax i hvert fald godt kan være tilfredse med
og NK's agent, der nok sover ganske ok i nat.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
23. jan 2018, 14:21
Det skal dog ikke tage noget som helst fra NK,
som virkelig har imponeret, og virkelig et flot salg. Dyreste back i liagens historie? ;)
Ifølge transfermarkt er han den dyreste back i ligaens historie, 1 million € dyrere end Augustinsson og Oviedo, ganske imponerende :fcm:

O

Indlæg af O »

Imponerende salg, og selvfølgelig nærmest umuligt at takke nej til. Lad os håbe, at det ikke bringer usikkerhed, til den bagerste kæde, som ellers var begyndt at se stabil ud.

Er der nogle som har fulgt Thychosen i Horsens - altså sådan helt systematisk, og ikke blot et par kampe hist-og-her - som kan udtale sig om hans niveau, styrker og svagheder og det eventuelle behov for at hente en erstatning for NK ind? Selv har jeg ingen idé om, hvad vi får med Thychosen, men en markant skikkelse i form af NK forlader os. Kan han bære det, eller bliver det en for stor mundfuld her og nu, og en akilleshæl som potentielt koster mesterskabet?

ben2han

Indlæg af ben2han »

O skrev:
23. jan 2018, 15:58
Imponerende salg, og selvfølgelig nærmest umuligt at takke nej til. Lad os håbe, at det ikke bringer usikkerhed, til den bagerste kæde, som ellers var begyndt at se stabil ud.

Er der nogle som har fulgt Thychosen i Horsens - altså sådan helt systematisk, og ikke blot et par kampe hist-og-her - som kan udtale sig om hans niveau, styrker og svagheder og det eventuelle behov for at hente en erstatning for NK ind? Selv har jeg ingen idé om, hvad vi får med Thychosen, men en markant skikkelse i form af NK forlader os. Kan han bære det, eller bliver det en for stor mundfuld her og nu, og en akilleshæl som potentielt koster mesterskabet?
Lad os nu se, FCM skal jo sige det de gør, for ikke at taget modet fra de 2, men Hassan kan jo også dække den plads.

Jeg finder det besynderligt, hvis FCM tør satse med de 2 der du nævner, de har penge til et køb, og det vil være at spille højt spil ikke at gøre det.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg har set stort set alle hans kampe, på mange måder minder han om NK

Ligheder:
Aggressiv
Stort løbepensum
Offensivt tænkende

Forskelle:
Fysisk – Døhr er mindre og noget hurtigere
Dødboldstyrke offensivt/defensivt - Døhr er ikke nogen lufttrussel
Placeringsevne defensivt – Døhr får naturligt nok placeret sig uhensigtmæssigt af og til, men han redder det tit med sin speed

Generelt er jeg fortrøstningsfuld i forhold til at satse på ham og glæder mig til at se ham som wingback (hvor han har kortere til målet) og med bedre holdkammerater, så tror jeg vi får hans offensive kvaliteter endnu mere i spil :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Novaks nye arbejdsgiver har offentliggjort transfersummen da de er børsnoterede. 1,9 mio euro eller lidt over 14 mio kroner. Dvs 5 mio mindre end hvad der var fremme i pressen i første omgang.
Novak med en årsløn på 850k euro.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
23. jan 2018, 17:10
Novaks nye arbejdsgiver har offentliggjort transfersummen da de er børsnoterede. 1,9 mio euro eller lidt over 14 mio kroner. Dvs 5 mio mindre end hvad der var fremme i pressen i første omgang.
Novak med en årsløn på 850k euro.
Ja men I skal passe på, der kan være lavet alle mulige former for bonus, i forhold til kampe mv, endvidere betales beløb oftes i rater, hvis det er store handler, der kan være videresalgsklusuler.

de 1,9 kan være grundbeløb.

FCM har endnu ikke fået det fulde udbytte af Winston Ried, da han er blevet i West Ham, der var vidst en videresalgsklusul på 10 pct eller noget i den dur + udviklingspenge
Senest rettet af ben2han 23. jan 2018, 17:19, rettet i alt 1 gang.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Har lige se tv midt vest, de siger 50 mill kr. for Nissen og på fuldt højde med Sisto salg.

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/kjaer ... e-fcm-salg

THenry

Indlæg af THenry »

O skrev:
23. jan 2018, 15:58

Hans styrker ligger klart i den offensive del af spillet (ikke overraskende da han er gammel angriber og kantspiller). Han er løbevillig, fornuftig fart, slår gode indlæg og er generelt god på bolden.

Hans svagheder ligger i den defensive del af spillet. Synes han placerer sig dårligt til tider. Jeg mindes bl.a. denne kamp, hvor han blev fuldstændig kørt over af Amon fra FCN https://www.youtube.com/watch?v=5ByR2I-_LEc

Jeg tror han passer godt ind i vores nye system, hvor han får masser af frihed til at gå med frem, men det er bekymrende, at han har så lidt erfaring som højre back (tror han fik 16-17 kampe i ACH). Derfor ved jeg ikke, om han allerede er klar til så mange vigtige kampe som i foråret, og så bekymrer det mig, om han kan stå distancen mod de bedste kantspillere i ligaen, som han kommer til at møde gentagende gange i slutspillet. Det virker som et sats, at bruge ham nu, selvom jeg tror han bliver god på sigt som wing back, og passer godt ind i det nye spilsystem.

Jeg ser det som en fordel, at han spillede sammen med Sanneh (der spillede højre midterforsvar) i Horsens, og de kan forhåbentlig bygge videre på deres samarbejde. Derudover får han bedre medspillere omkring sig, og forhåbentlig kan Sanneh/Korcsmar og Kianchenko redde hans røv defensivt, således han får bedre mulighed for at bruge sine offensive egenskaber.

ben2han

Indlæg af ben2han »

ja jeg vil nok sige, at Thychosen bestemt ikke ligner manden man skal satse på, set ud fra den her video

Han er impliceret i 4 af målene, hvis jeg ikke er helt forkert på den.

https://www.youtube.com/watch?v=5ByR2I-_LEc

Lad os håbe, at FCM får et tilbud på en spiller de ikke kan sige nej til

Eller at man bruger Hassan på den plads

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

ben2han skrev:
23. jan 2018, 18:20
ja jeg vil nok sige, at Thychosen bestemt ikke ligner manden man skal satse på, set ud fra den her video

Han er impliceret i 4 af målene, hvis jeg ikke er helt forkert på den.

https://www.youtube.com/watch?v=5ByR2I-_LEc

Lad os håbe, at FCM får et tilbud på en spiller de ikke kan sige nej til

Eller at man bruger Hassan på den plads
At bruge Hassan som wingback giver ingen mening, når du ikke vil bruge Thycosen.
Hassan har aldrig spillet pladsen eller været særlig defensivt tænkende. Der har Thycosen trods alt noget erfaring fra de seneste seks måneder i Horsens.
At han ser dårlig ud i en enkelt kamp mod et fremragende FCN-hold ændrer ikke på det.

Selvfølgelig lider vores mesterskabschancer, når vi mister en spiller af NK's kvaliteter, men hvis vi skal være tro mod vores strategi og akademi, bliver vi nødt til at satse på Munksgaard og Thycosen. Hvis de ikke får chancen her, så får de den aldrigt. Hvis vi skal lave et køb, skal det være en stor forstækning, der kan hæve niveauet betragteligt. Dermed bliver Thycosen og Munksgaard sat tilbage og kan formentlig først få kontinuerlig spilletid, når vedkommende er solgt om mindst halvandet år. Det kan de ikke vente på i den alder.
Et leje ser jeg ikke som en mulighed, da vi så får meget stor udskiftning i defensiven både nu og til sommer, da vi så skal erstatte Erik og vedkommende til sommer, ligesom vi skal erstatte Novak og Nissen nu.
FCM!
FCM!
FCM!

Vijen

Indlæg af Vijen »

Mon meldingen om, at vi har NKs afløser i truppen også er en del af forhandlingstaktik. Der er jo ingen grund til, at melde ud at vi er desperate efter en ny højre wingback. Det vil jo kun presse købssummen og lønnen til en evt. ny spiller.

Alle muligheder er åbne resten af januar.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Vijen skrev:
23. jan 2018, 18:49
Mon meldingen om, at vi har NKs afløser i truppen også er en del af forhandlingstaktik. Der er jo ingen grund til, at melde ud at vi er desperate efter en ny højre wingback. Det vil jo kun presse købssummen og lønnen til en evt. ny spiller.

Alle muligheder er åbne resten af januar.
Enig, man kan ikke stole på ret mange udmeldinger imens vinduet er åbent. Der blev for mindre end en måned siden meldt ud at truppen er som den skal være og alligevel er der sket en masse ting med spillere ud og ind. Det er aldrig kedeligt at være ulv 😊
Jeg er lidt splittet i forhold til en afløser for NK. Jeg kan godt li tanken om at det nu er den næste akademist i rækken der skal overtage pladsen men på den anden side står vi også overfor et uhyre vigtigt forår og her ville en rutineret back være en mere sikker løsning.
Jeg er dog ret sikker på der kommer mere nyt inden vinduet lukker, vi er jo FCM. 😄

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

tubbe93 skrev:
23. jan 2018, 18:39

hvis vi skal være tro mod vores strategi og akademi, bliver vi nødt til at satse på Munksgaard og Thycosen. Hvis de ikke får chancen her, så får de den aldrigt.
Arh, det synes jeg nu ikke man kan sige. Jeg kunne da godt se fornuften i af hente en Gammelby, Wahlqvist eller lignende (ung spiller med stort potentiale, der allerede er langt i sin udvikling) og så udleje én af de to og lade den anden agere back-up her i forårssæsonen.

Hvis man henter en ny spiller ind, behøver han jo ikke nødvendigvis at være her i mere end eksempelvis 1½ år og i mellemtiden kunne de to jo så få nogle indhop ind i mellem og / eller en udlejning således at de er helt klar til at tage over.

Men hvis man vurderer at de er klar til et gennembrud i toppen af Superligaen allerede nu, så er det selvfølgelig super og så skal de da have chancen. Jeg synes bare ike man kan sige, at der er nu eller aldrig for dem.

Låst