Preseason '18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fenris

Re: Preseason '18

Indlæg af Fenris »

admin 3 skrev:
26. jan 2018, 12:53
Fenris skrev:
26. jan 2018, 12:46
Mike80 skrev:
26. jan 2018, 12:24
Hvorfor er Sørloth ikke med i truppen?
Just what I should til to ask!
Han har lidt småskade, så han bliver sparet for en sikkerheds skyld.

Zolts har en hjernerystelse fra hobro kanpen
Ahh ok. Tak for svaret.

Det er spændende med især de startende 3 i vores bagkæde i dag:
Billede

Fenris

Indlæg af Fenris »

admin 3 skrev:
Fenris skrev:
Mike80 skrev:
26. jan 2018, 12:24
Hvorfor er Sørloth ikke med i truppen?

Hvad med Dal Hende og Drachmann?

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Nogle, der har set kampen, der kunne have lyst til at oplyse os andre om, hvordan de spillede i dag? :) :fcm:

Cortez

Indlæg af Cortez »

Bekymrende at vi taber til Vendsyssel i dag. Ved godt man ikke skal lægge så meget i træningskampe, men jeg synes trænerne “roder” meget i maskineriet med alle de spillere der afprøves. Skal vi ikke snart have fundet stammen, så de kan nå at spille nogle hele kampe sammen inden det går løs?

/Cortez

Cortez

Indlæg af Cortez »

aoa-fcm skrev:
26. jan 2018, 15:16
Nogle, der har set kampen, der kunne have lyst til at oplyse os andre om, hvordan de spillede i dag? :) :fcm:
I følge Arff via Twitter var det røv og nøgler (min egen fortolkning af Arffs udlægning).

/Cortez

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Fenris skrev:
26. jan 2018, 13:17
admin 3 skrev:
Fenris skrev:

Hvad med Dal Hende og Drachmann?
Dal Hende hørte jeg var skadet, men ikke hvad. Intet om Drachmann

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Nogen, der har set dagens kamp, der kan sætte nogle ord på dagens spillerpræstationer?

Hvem skildte sig ud, både godt og skidt?

Tænker ikke at vi skal lægge alt for meget i resultatet, da det i forhold til kampreferatet så ud som en noget blandet omgang i forhold til startopstillingen og de mange udskiftninger, men tænker det kunne være spændende at høre lidt om hvordan de enkelte spillere klarede sig?

Beretninger fra folk der har overværet nogle træninger er også meget velkomne - Er ved at savne noget superligabold efterhånden!

havbasse

Indlæg af havbasse »

Så første halvleg og halvdelen af anden halvleg:
JH: Et par mislykkede udkast der gav et par farlige situationer til Vendsyssel, og som var også medskyldig i Vendsyssel 2. mål idet han tæt på mål parerede med armen efter en hård tilbagelægning fra Kian som gav Vendsyssel et frispark tæt på det lille felt.
KH: Gode defensive indgreb men i det fremadrettede igen viste, at det bestemt ikke der han har styrken. 4 ud af 5 gange gav de lange afleveringer (typisk diagonal) mistede bolde. Svag indsats.
ES: Godt blik for spillet med flere gode indgreb. Mangler dog noget tempo i det fremadrettede spil
BS: Duelstærk, fysisk stærk, hurtig - bliver spændende at følge.
MDT: I mine øjne dagens største skuffelse. Havde mulighed for mange indlæg, men alle mere eller mindre dårlig udført. Come om Mads, det kan du altså gøre noget bedre!
TS: En god spilstation på midtbanen
JP: Stærk, godt overblik med mange gode boldskift. Viste igen, at han er en nøglespiller for holdet.
AP: Bestået, men ikke mere end det. Teknisk stærk
RH: Løbestærk som sædvanlig. Fik dog ikke meget ud af det
PO: Startede stærk med mange bolderobringer og gode afleveringer, men blev svagere som halvlegen skred frem....
GW: Hurtig, gode driblinger, som til tider blev overdrevet, men har det det speed der kan rive et forsvar op.

Vendsyssel havde Kristian Riis med i forsvaret og han gjorde det ganske fint. Var positivt overrasket over Vendsyssels fysiske stand - et hold der bliver spændende at følge i næstbedste række.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvor er Bill Hamid ?

Jeg undre mig lidt, det er sgu ikke den bedste start, at møde op og så tage til USA på en meget lang træningssamling og med ligalandskamp mod bosnien mandag morgen dansk tid, i californien.

Bill Hamid er eneste spiller fra europa, og UsA har da trods alt Christain Pulicic fra Dortmund som deres stjerne, men han er ikke med.

Bill får svært ved at gøre krav på en startplads i FCM målet, når man møder op i en ny klub og er væk næsten halvdelen af tiden i opstarten.

Det er USAs ligalandshold der har haft samling og med kamp mandag morgen dansk tid, men Bill spiller ikke i den amerikanske liga.

Det er set bedre. :twisted:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@FCM2000
Helt enig. Hvis klubben har den mindste mulighed for at sige nej til at han skal med på den liga landsholdstur, så skulle man tage den. Hamid skifter til et nyt kontinent, ny kultur. Så er det super vigtigt at have ham med i hele opstartsfasen og det tror jeg både den amerikanske landsholdsledelse og Hamid ville have forståelse for. Svært at tro på at JH er truet på posten som 1. Målmand set i det lys, på den korte bane.

Jeg håber virkelig ikke klubben vil spille med den besætning på højre back. Alt for risikabelt. Vi har ikke råd til at mangle kvalitet i den højreside hverken offensivt eller defensivt. Det kan godt være at vi efter sæsonen kigger tilbage og synes de to unge har gjort det fantastisk, det ville dog ikke ændre på at man her har taget en alt for stor risiko. Som man gjorde med midterforsvaret da alt for meget blev lagt på Kristian Riis’ skuldre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
28. jan 2018, 08:53
@FCM2000
Helt enig. Hvis klubben har den mindste mulighed for at sige nej til at han skal med på den liga landsholdstur, så skulle man tage den. Hamid skifter til et nyt kontinent, ny kultur. Så er det super vigtigt at have ham med i hele opstartsfasen og det tror jeg både den amerikanske landsholdsledelse og Hamid ville have forståelse for. Svært at tro på at JH er truet på posten som 1. Målmand set i det lys, på den korte bane.

Jeg håber virkelig ikke klubben vil spille med den besætning på højre back. Alt for risikabelt. Vi har ikke råd til at mangle kvalitet i den højreside hverken offensivt eller defensivt. Det kan godt være at vi efter sæsonen kigger tilbage og synes de to unge har gjort det fantastisk, det ville dog ikke ændre på at man her har taget en alt for stor risiko. Som man gjorde med midterforsvaret da alt for meget blev lagt på Kristian Riis’ skuldre.
Manden tog afsted før FCM tog til Kaiserslautern, Manden har dermed ikke spillet et eneste minut for FCM endnu.

Jeg forstår ganske enkelt ikke Bill Hamids beslutning, for han spiller højt spil, ryger han på bænken i FCM over længere tid, så ryger landspladsen formentlig også.

Det vidner om en mand der ikke helt har forstået at han ikke spiller i den amerikanske liga mere. Men er kommet til en klúb der spiller om mesterskabet. Om FCM har en del af skylden ved vi selvfølgelig ikke, men i så fald virker det amatøragtig.

Jeg synes ikke FCMs opstart har været helt vellykket, man sælger Rømer og senere NK (samme Plads), Novak stod til salg, Sanneh ankom med en bruskskade og man har tydeligt set en forsigtig opstart med ham, Erik er kommet uden kampe i lang tid. Hamid har trænet mere i USA end i Dk hidtil :lol: Del hende mere skadet end ventet, har ikke spillet endnu.

OG træningskampene har ikke været vellykket

admin 3

Indlæg af admin 3 »

FCM2000 skrev:
28. jan 2018, 16:19
mousebreaker skrev:
28. jan 2018, 08:53
@FCM2000

OG træningskampene har ikke været vellykket
På hvilken parametre mener du at træningskampene ikke har været vellykket???

At vi ikke har vundet??

De har spillet skidt??

For at sige at træningskampe ikke er vellykket, så skal man jo have indblik i hvad træner teamet ser på.

Jeg tror noget der har været vigtigt er hvordan bagkæden har fungeret. Deres samarbejde. Kommunikationen.
Man kan jo nemt sige at i Vendsyssel kampen, så gik der 2 mål ind på os, ergo der er noget der skal forbedres. Fik man et præsic overblik hvad problemet var, og kan man efterfølgende arbejde med det, så det bliver rettet.
Så har det jo været en succes.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

admin 3 skrev:
28. jan 2018, 17:09

FCM-træner Jess Thorup var ikke tilfreds med sit holds præstation mod Vendsyssel

https://www.aoh.dk/artikel/fcm-trner-vi ... ndividuelt

At vinde kampe giver selvtillid admin :roll:

admin 3

Indlæg af admin 3 »

FCM2000 skrev:
28. jan 2018, 17:22
admin 3 skrev:

FCM-træner Jess Thorup var ikke tilfreds med sit holds præstation mod Vendsyssel

Jeg havde ikke læst artiklen.

Men tror du selv at det giver dig respekt at provokere??
Det er sådan opførsel der gør at folk er efter dig

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

admin 3 skrev:
28. jan 2018, 18:08
FCM2000 skrev:
28. jan 2018, 17:22
admin 3 skrev:

Jeg havde ikke læst artiklen.

Men tror du selv at det giver dig respekt at provokere??
Det er sådan opførsel der gør at folk er efter dig
Provokere ? det er dig der ikke har læst artiklen og ikke har fulgt med :-)

Jeg provokere ikke, jeg ser bare ikke på tingene som nogle andre gør herinde :-) og det er jo et debatforum.

Jeg er ikke typen der gå med vinden, for at undgå at komme til at stå alene.

Besvar