O skrev: ↑23. jan 2018, 15:58
Imponerende salg, og selvfølgelig nærmest umuligt at takke nej til. Lad os håbe, at det ikke bringer usikkerhed, til den bagerste kæde, som ellers var begyndt at se stabil ud.
Er der nogle som har fulgt Thychosen i Horsens - altså sådan helt systematisk, og ikke blot et par kampe hist-og-her - som kan udtale sig om hans niveau, styrker og svagheder og det eventuelle behov for at hente en erstatning for NK ind? Selv har jeg ingen idé om, hvad vi får med Thychosen, men en markant skikkelse i form af NK forlader os. Kan han bære det, eller bliver det en for stor mundfuld her og nu, og en akilleshæl som potentielt koster mesterskabet?
Hans styrker ligger klart i den offensive del af spillet (ikke overraskende da han er gammel angriber og kantspiller). Han er løbevillig, fornuftig fart, slår gode indlæg og er generelt god på bolden.
Hans svagheder ligger i den defensive del af spillet. Synes han placerer sig dårligt til tider. Jeg mindes bl.a. denne kamp, hvor han blev fuldstændig kørt over af Amon fra FCN
https://www.youtube.com/watch?v=5ByR2I-_LEc
Jeg tror han passer godt ind i vores nye system, hvor han får masser af frihed til at gå med frem, men det er bekymrende, at han har så lidt erfaring som højre back (tror han fik 16-17 kampe i ACH). Derfor ved jeg ikke, om han allerede er klar til så mange vigtige kampe som i foråret, og så bekymrer det mig, om han kan stå distancen mod de bedste kantspillere i ligaen, som han kommer til at møde gentagende gange i slutspillet. Det virker som et sats, at bruge ham nu, selvom jeg tror han bliver god på sigt som wing back, og passer godt ind i det nye spilsystem.
Jeg ser det som en fordel, at han spillede sammen med Sanneh (der spillede højre midterforsvar) i Horsens, og de kan forhåbentlig bygge videre på deres samarbejde. Derudover får han bedre medspillere omkring sig, og forhåbentlig kan Sanneh/Korcsmar og Kianchenko redde hans røv defensivt, således han får bedre mulighed for at bruge sine offensive egenskaber.