Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af ben2han »

Stoffer skrev:
25. nov 2017, 21:07
ben2han skrev:
25. nov 2017, 17:18
Steffen am skrev:
25. nov 2017, 13:32

Synes man skal huske at han jo har chancen hver dag til træning og de reserveholdskampe han har spillet.
Det jeg har set synes jeg egentlig han har gjort det ok til træninger, men har skuffet lidt i reserveholdskampene.

Og bare for at gentage en gammel pointe. VdV er god i offensiven og med bolden. Han er håbløs defensiv og uden bold.
Og som jeg ser FCM's største udfordringer i tiden, må det siges at være i defensiven.
VDV har aldrig været en defensiv spiller, dette vidste man forhåbentlig da man købte ham.

De klubber vdv har spillet for, her har han jo aldrig fungeret som en 6'er eller 8'er, det vidste man da man købte ham.

VDV har spillet på hold hvor defesiven var i orden, og ja vdv har spillet i to klubber, som ikke mange danskere kommer i nærheden af.

Korrekt FCMs defensiv er ikke god nok, Koscmar har ikke været en forstærkning, nu henter man en i Horsens, man henter en aldeles god
målmand efter det jeg har hørt i USA, og ryger Novak, så er man nød til at hente en klassemidtforsvar mere.

Så er der 2 wingbacks, tja ? hvis de udvikler sig defensivt, så kunne man godt spille med vdv som 10'er med succes.
Uanset position har alle en rolle i prespillet og dermed defensiven, sådan er Thorups system, derfor har spillere som Duelund - som også unægteligt har offensive evner - haft problemer med at tiltage sig en startplads. Hvis VdV ikke magter den del af spillet, så har han naturligvis ikke en plads på holdet.
Nu er det vel ikke meningen, at man skal lave presspil hele kampen, går ud fra, at man en gang og i mellem selv har bolden og kan holde fast i den, det er vdv om nogen god til.

Fordi man er en god presspiller som sparv og Drachman, så er det ikke sikkert at man er god med bolden, jf. netop de to nævnte.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ben2han skrev:
27. nov 2017, 15:54
Nu er det vel ikke meningen, at man skal lave presspil hele kampen, går ud fra, at man en gang og i mellem selv har bolden og kan holde fast i den, det er vdv om nogen god til.

Fordi man er en god presspiller som sparv og Drachman, så er det ikke sikkert at man er god med bolden, jf. netop de to nævnte.
Faktisk er samtlige spillere på banen essentielle i presspillet, når vi spiller det power-fodbold, som vi gør. Og det er af samme grund, at et stortalent som Duelund har siddet på bænken indtil han lærte at arbejde defensivt og i presspillet.
Derfor er det så svært for VdV at spille sig på. Jeg blamer egentlig ikke VdV, da han aldrig har været den type. Aben ligger i højere grad hos vores sportslige ledelse, som købte en spiller der ikke passer ind, og aldrig vil komme til det.
Det var åbenlyst det ville blive er mismatch, hvilket jeg også var blandt dem der allerede konstaterede, da vi signede ham. Det er en af de få gange det ikke er fedt at få ret.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Rafa havde en god testkamp, må man formode. Måske kan man håbe at han får chancen i foråret?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/van ... mod-hobro/

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlvenFraNord skrev:
19. jan 2018, 16:33
Rafa havde en god testkamp, må man formode. Måske kan man håbe at han får chancen i foråret?

Ja, manden kan finde ud af at sparke frispark, men de meldinger jeg har set, er at det mere eller mindre var hans eneste gode aktioner i kampen.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
19. jan 2018, 16:56
Ja, manden kan finde ud af at sparke frispark, men de meldinger jeg har set, er at det mere eller mindre var hans eneste gode aktioner i kampen.
Nu er det jo lidt svært at shine i en testkamp, men når man er direkte indblandet i 2 scoringer er der dog noget positivt at tage med. Synes egentlig han spillede udmærket uden at skille sig ud, men han vandt en hovedstødsduel hvilket jeg syntes var lidt fedt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Benzo skrev:
19. jan 2018, 17:07
Kent skrev:
Nu er det jo lidt svært at shine i en testkamp, men når man er direkte indblandet i 2 scoringer er der dog noget positivt at tage med. Synes egentlig han spillede udmærket uden at skille sig ud, men han vandt en hovedstødsduel hvilket jeg syntes var lidt fedt.
Vandt han en hovedstødsduel eller blev han ramt i hovedet? 😀
Korrekt at det naturligvis er positivt, at han er indblandet i scoringer. Men vi ved godt, at han kan finde ud af at sparke frispark - og det var ikke lige det område, hvor han skulle lægge på, for at nærme sig truppen. Jeg er mere interesseret i hans løbearbejde og fysiske formåen. Det er der, hvor hans mangler har været.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
19. jan 2018, 17:11
Vandt han en hovedstødsduel eller blev han ramt i hovedet? 😀
Korrekt at det naturligvis er positivt, at han er indblandet i scoringer. Men vi ved godt, at han kan finde ud af at sparke frispark - og det var ikke lige det område, hvor han skulle lægge på, for at nærme sig truppen. Jeg er mere interesseret i hans løbearbejde og fysiske formåen. Det er der, hvor hans mangler har været.
Han vandt den næsten ærligt og redeligt, kun et lille og ubetydeligt skub i ryggen af Hobro-spilleren ;)
Hans løbearbejde var som det oftest har været, begrænset og langsomt. Dog synes jeg stadig han gik i de dueller han kom i nærheden af, og tilbød sig nærmest konstant. Skal han spille ville det kræve mere af forsvaret, og den midtbanespiller han ville spille sammen med, det virker oplagt.. Men fodboldinvalid er han ikke.

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Han har alle dage været et fejlkøb. En mand som ikke kan løbe fortjener ikke at spille og i en klub som vores vil der aldrig findes fribilletter. Vi har ikke, og får aldrig, den suveræne overlegenhed i den danske liga som kunne forsvare sådan en envejsspiller.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
UlvenFraNord skrev:

Kent der mangler substans i dine indlæg, du skriver "de meldinger jeg har set", hvordan kan du bygge en seriøs debat på sådan et grundlag, da der er mennesker der bare har sat sig sur på vdv. Der er mange angribere man heller ikke ser i en kamp, men de står der i det 89 min og hamre den ind.

Det er ikke et spørgsmål om at løbe alt det man kan (kvantitet) men derimod at bruge de rigtige løb, du går ind for kick and rush fodbold fair nok.

Men man kan undre sig over, at de første der sidder med vdv og skal tiltrække opmærksom på twitter med billedere og jeg ved ikke hvad, i det mindste ikke opdatere deres side.

Personligt vil jeg heller se vdv lækkerier end at se på f.eks. Drachmans manglende lækkerier men ligner en spillere fra den engelske 4 division.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
19. jan 2018, 19:10
Kent skrev:
UlvenFraNord skrev:

Kent der mangler substans i dine indlæg, du skriver "de meldinger jeg har set", hvordan kan du bygge en seriøs debat på sådan et grundlag, da der er mennesker der bare har sat sig sur på vdv. Der er mange angribere man heller ikke ser i en kamp, men de står der i det 89 min og hamre den ind.

Det er ikke et spørgsmål om at løbe alt det man kan (kvantitet) men derimod at bruge de rigtige løb, du går ind for kick and rush fodbold fair nok.

Men man kan undre sig over, at de første der sidder med vdv og skal tiltrække opmærksom på twitter med billedere og jeg ved ikke hvad, i det mindste ikke opdatere deres side.

Personligt vil jeg heller se vdv lækkerier end at se på f.eks. Drachmans manglende lækkerier men ligner en spillere fra den engelske 4 division.
Lige mine 2 cents.

Synes du skal komme ud og se en træning og evt. en træningskamp og se VdV's tryllerier i så fald.
Og synes nu Kent kommer med en god mængde substans, og er en af de debatrører der altid har gode underbyggede indlæg.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
19. jan 2018, 20:08
FCM2000 skrev:
19. jan 2018, 19:10
Kent skrev:

Lige mine 2 cents.

Synes du skal komme ud og se en træning og evt. en træningskamp og se VdV's tryllerier i så fald.
Og synes nu Kent kommer med en god mængde substans, og er en af de debatrører der altid har gode underbyggede indlæg.
Hvad angår vdv, her gider jeg ikke Kent, Steffen AM og et par enkelt andre, for mig er I utroværdige.

Simon Kroon kan dog kun lovprise Rafael van der Vaart.

- Han spiller heller ikke. Jeg kom til klubben i januar, og han har ikke spillet siden. Jeg synes, han er en fantastisk fodboldspiller og en fin fyr. Han er meget ydmyg og jordnær. Jeg kan kun sige, han er Superligaens bedste spiller - det ser man bare kun til træning. Han har nogle utrolige kvaliteter- Han er den bedste, jeg har spillet sammen med, siger Simon Kroon og tilføjer:

- Fremfor alt passer han ikke ind i det system, træneren vil have, vi skal spille. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, han ikke spiller.

Jesper BW1100

Simon Kroon og VdV har også én ting til fælles; de har begge præsteret pivelendigt og har været spild af penge!

Jeg ved ikke hvad du mener er utroværdigt ved at proklamere at VdV har været en gedigen fiasko? Det er da såre simpelt faktum. Manden har aldrig været i form og er ret beset udelukkende kommet herop for at hygge sig med Polman. Det kan man så sige falder lige så meget tilbage på Steinlein og co. som på Rafa.
Alle i den her case venter bare på det bliver sommer og danmarkshistoriens største penistransfer er en sagablot.
Og så længe vi præsterer som vi gør tænker jeg de fleste lever fint med den nuværende midtbanekonstellation...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Rafa skal slå Polle af, hvis han vil spille i det her system, og det kan han ikke.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
19. jan 2018, 22:09
Simon Kroon og VdV har også én ting til fælles; de har begge præsteret pivelendigt og har været spild af penge!

Jeg ved ikke hvad du mener er utroværdigt ved at proklamere at VdV har været en gedigen fiasko? Det er da såre simpelt faktum. Manden har aldrig været i form og er ret beset udelukkende kommet herop for at hygge sig med Polman. Det kan man så sige falder lige så meget tilbage på Steinlein og co. som på Rafa.
Alle i den her case venter bare på det bliver sommer og danmarkshistoriens største penistransfer er en sagablot.
Og så længe vi præsterer som vi gør tænker jeg de fleste lever fint med den nuværende midtbanekonstellation...
Du er også en af dem, der har det hele i munden, selvfølgelig vil vdv spille, Frank Arnesen der kender ham fra HSV beskriver ham som særdeles seriøs.

Jesper BW1100

FCM2000 skrev:
19. jan 2018, 22:53
Jesper BW1100 skrev:
19. jan 2018, 22:09

Du er også en af dem, der har det hele i munden, selvfølgelig vil vdv spille, Frank Arnesen der kender ham fra HSV beskriver ham som særdeles seriøs.
Jeg vælger at tolke dine personlige angreb, som et tegn på manglende debatargumenter, hvilket også er et godt i tråd med din generelle ageren her på Graven.
Jeg er egentlig ligeglad med hvad Frank Arnesen har af anekdoter om gamle dage med Rafa. Det er ikke en fit Rafa midt i 20’erne vi har købt. Det er en kvabset færdig mand midt i 30’erne, som ikke har formået at præstere godt nok til at komme på hold.
Det er, modsat dine rosenrøde anekdoter, den skinbarlige sandhed. Men jeg skal ikke fratage dig retten i at leve i en drømmeverden mht VdV. Men det vil klæde dig ikke at svine andre til blot fordi du ikke kan se Kejseren er nøgen.
God weekend

Låst