Rafael van der Vaart
- UlvenFraNord
Re: Rafael van der Vaart
Det er altså til grin at vi ikke engang tager ham med på bænken, og giver ham chancen når muligheden tilbyder sig. Hvorfor er det til grin? Fordi det har været så stort slået op at vi skrev med ham, fordi han er en tidligere verdensstjerne, fordi vi ikke skulle have hentet ham hvis vi ikke ville bruge ham. Det er da den største fiasko nogensinde i FCM, når man tænker på alle de store ord, sponsorer som betaler løn og så nu er han helt gemt væk...
-
Steffen am
Hvis jeg skal følge dig lidt, så synes jeg man kan dele det lidt op i den ledelsesmæssigebeslutning,UlvenFraNord skrev: ↑10. nov 2017, 17:57Det er altså til grin at vi ikke engang tager ham med på bænken, og giver ham chancen når muligheden tilbyder sig. Hvorfor er det til grin? Fordi det har været så stort slået op at vi skrev med ham, fordi han er en tidligere verdensstjerne, fordi vi ikke skulle have hentet ham hvis vi ikke ville bruge ham. Det er da den største fiasko nogensinde i FCM, når man tænker på alle de store ord, sponsorer som betaler løn og så nu er han helt gemt væk...
kommercielt, sportsligt og kommunikationsmæssigt.
- Sportsligt, i hvert fald on pitch performance, synes jeg det ligner Thorup kommer ud på toppen og det giver mening at VdV ikke er med.
Måske også i forhold til trupledelse, hvis du ikke yder 110 % er du ikke i betragtning.
- Ledelsesmæssigt/kommercielt,
er det svært at sige endegyldigt om hvordan det ser ud,
Trøjesalg, ny-interessede sponsorer, giver VdV noget til træning/akademiet osv.
men er nu helt enig i at det ligner en fiasko og en fejl-signing.
- Kommunikationsmæssigt, er der vist ikke så meget at snakke om det.
Det er en tabersag, og det bliver det ved med at være indtil han enten spiller eller forsvinder til sommer.
Den største fiasko nogensinde?
Tja.. Der er vel også flere måder at vælge det på.
Jeg tror i bagklobskabens klare lys og i forhold til FCM's daværende økonomi er Ken Fagerberg nok den største skuffelse.
Men med den viden man må antage at ledelsen havde på beslutningstidspunkt, vil jeg godt gå med til at sige den her er større.
Forstår stadigvæk ikke at vdf ikke får chancen.
Hører fra flere kilder at han er i form.
Tænker også på Krons udmelding.
Er han bare for stor en mundfuld for vores cheftræner?
Hører fra flere kilder at han er i form.
Tænker også på Krons udmelding.
Er han bare for stor en mundfuld for vores cheftræner?
-
Jesper BW1100
Eller også er han simpelhen ikke god nok til den måde vi gerne vil spille på?
Vores midtbaner skal løbe solen sort i vores system. Det kan VdV ikke uagtet om han er i form eller ej.
Lad være med at se spøgelser og lad os bare erkende han er en penis-signing, som aldrig har passet ind til vores måde at spille fodbold på
- UlvenFraNord
Han er da nødt til at få chancen, for at vi kan vide om han er god nok. Indtil da er det bare gisninger. Jeg forstår ikke at han ikke i det mindste får muligheden fra bænken i ny og næ, det virker som om han er blevet frosset ude.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Men omvendt skal han heller ikke bare pr. automatik spille, hvis andre er bedre. Kun de bedste spillere skal have lov til at spille.UlvenFraNord skrev: ↑23. nov 2017, 22:47Han er da nødt til at få chancen, for at vi kan vide om han er god nok. Indtil da er det bare gisninger. Jeg forstår ikke at han ikke i det mindste får muligheden fra bænken i ny og næ, det virker som om han er blevet frosset ude.
- UlvenFraNord
Det er bare rigtig svært at tro på, at en spiller med hans meritter og talent, skulle være så elendig at han end ikke kan få den yderste plads på bænken i ny og næ.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ja det vil jeg trods alt give dig ret i.UlvenFraNord skrev: ↑25. nov 2017, 00:45Det er bare rigtig svært at tro på, at en spiller med hans meritter og talent, skulle være så elendig at han end ikke kan få den yderste plads på bænken i ny og næ.
Problemet med at give ham den yderste plads på bænken er, at det skaber en masse uro. Der giver et kæmpe mediefokus, hver gang han er med, samt afføder en lang række spørgsmål. Rimelig godt illustreret ifm sidste gang han var med på bænken: https://twitter.com/rossmidtjylland/sta ... 6845548545TrueWolfMidt skrev: ↑25. nov 2017, 07:24Ja det vil jeg trods alt give dig ret i.UlvenFraNord skrev: ↑25. nov 2017, 00:45Det er bare rigtig svært at tro på, at en spiller med hans meritter og talent, skulle være så elendig at han end ikke kan få den yderste plads på bænken i ny og næ.
Den uro har vi måske ikke lige brug for. Derfor kan jeg godt forstå, at man vælger en anden spiller til det yderste mandat, som alligevel med meget stor sandsynlighed ikke kommer til at spille. Hvis Rafa skal med i truppen, skal det være fordi der er en stor mulighed for at han kommer i aktion, for ellers er det ikke besværet værd.
Om 6 måneder er lidelserne forbi. Hvis han mangler penge, kan han tage et år i Qatar. USA og Kina er han ikke god nok til.
Derudover ved alle, at han er væk til sommer, og derfor kan man lige så godt give bænkpladser til spillere (Wikheim, Kraev, Due osv.), som er fremtiden for os, og som også forventeligt er her i næste sæson, og som vi forhåbentligt kan lave et stort salg på om nogle år. Jeg følger ikke med i, hvad der sker på træningsbanen, men jeg er egentlig ikke sikker på, at VDV på hans nuværende stadie i karrieren er bedre/giver mere til holdet end spillere som Wikheim, Kraev og Drachmann, som er dem, der typisk sidder på bænken, og som han skal slå af.Kent skrev: ↑25. nov 2017, 08:37Problemet med at give ham den yderste plads på bænken er, at det skaber en masse uro. Der giver et kæmpe mediefokus, hver gang han er med, samt afføder en lang række spørgsmål. Rimelig godt illustreret ifm sidste gang han var med på bænken: https://twitter.com/rossmidtjylland/sta ... 6845548545TrueWolfMidt skrev: ↑25. nov 2017, 07:24Ja det vil jeg trods alt give dig ret i.UlvenFraNord skrev: ↑25. nov 2017, 00:45Det er bare rigtig svært at tro på, at en spiller med hans meritter og talent, skulle være så elendig at han end ikke kan få den yderste plads på bænken i ny og næ.
Den uro har vi måske ikke lige brug for. Derfor kan jeg godt forstå, at man vælger en anden spiller til det yderste mandat, som alligevel med meget stor sandsynlighed ikke kommer til at spille. Hvis Rafa skal med i truppen, skal det være fordi der er en stor mulighed for at han kommer i aktion, for ellers er det ikke besværet værd.
Ydermere er det jo utroligt sjældent at man ændre på et hold, der spiller godt og høster point i en lind strøm. Jeg tror i øvrigt ikke, at der er tvivl om, at spillere som Kraev, Wikheim, Rømer, Kroon og Drachmann osv. alle gerne vil spillere mere, men de befinder sig i en bred trup (sammensat med håb om EL kampe i efteråret), hvor der er kamp om pladserne (vi har heldigvis været forskånet for de store skader), og 6 færre kampe i efteråret, end vi havde håbet på.
Jeg glæder mig efterhånden bare til, at vi kan komme ud af kontrakten med ham. Det har vist sig som en elendig transfer af Steinlein, der har endt med at skabe en helvedes masse uro i medierne. Han går vel over i historien som den største flophandel i klubbens historie i skarp konkurrence med Ørgaards køb af "den svenske Rooney" og 20 mio. købet af Borring i OB.
-
Steffen am
Synes man skal huske at han jo har chancen hver dag til træning og de reserveholdskampe han har spillet.UlvenFraNord skrev: ↑23. nov 2017, 22:47Han er da nødt til at få chancen, for at vi kan vide om han er god nok. Indtil da er det bare gisninger. Jeg forstår ikke at han ikke i det mindste får muligheden fra bænken i ny og næ, det virker som om han er blevet frosset ude.
Det jeg har set synes jeg egentlig han har gjort det ok til træninger, men har skuffet lidt i reserveholdskampene.
Og bare for at gentage en gammel pointe. VdV er god i offensiven og med bolden. Han er håbløs defensiv og uden bold.
Og som jeg ser FCM's største udfordringer i tiden, må det siges at være i defensiven.
Jeg fik lige set det fine post-game interview med Due og Dal Hende efter kampen i Aalborg, hvor Duelund b.la. bliver spurgt til VDV-situationen, og hans svar er noget i retningen af, "hvis vi nu fik VDV op i omdrejninger, så...".
Han svarer ikke, "når vi får" eller lignende. Jeg tror man internt i truppen forlængst har afskrevet muligheden for, at VDV kommer til at udrette noget som helst på banen for 1. holdet.
Han svarer ikke, "når vi får" eller lignende. Jeg tror man internt i truppen forlængst har afskrevet muligheden for, at VDV kommer til at udrette noget som helst på banen for 1. holdet.
VDV har aldrig været en defensiv spiller, dette vidste man forhåbentlig da man købte ham.Steffen am skrev: ↑25. nov 2017, 13:32Synes man skal huske at han jo har chancen hver dag til træning og de reserveholdskampe han har spillet.UlvenFraNord skrev: ↑23. nov 2017, 22:47Han er da nødt til at få chancen, for at vi kan vide om han er god nok. Indtil da er det bare gisninger. Jeg forstår ikke at han ikke i det mindste får muligheden fra bænken i ny og næ, det virker som om han er blevet frosset ude.
Det jeg har set synes jeg egentlig han har gjort det ok til træninger, men har skuffet lidt i reserveholdskampene.
Og bare for at gentage en gammel pointe. VdV er god i offensiven og med bolden. Han er håbløs defensiv og uden bold.
Og som jeg ser FCM's største udfordringer i tiden, må det siges at være i defensiven.
De klubber vdv har spillet for, her har han jo aldrig fungeret som en 6'er eller 8'er, det vidste man da man købte ham.
VDV har spillet på hold hvor defesiven var i orden, og ja vdv har spillet i to klubber, som ikke mange danskere kommer i nærheden af.
Korrekt FCMs defensiv er ikke god nok, Koscmar har ikke været en forstærkning, nu henter man en i Horsens, man henter en aldeles god
målmand efter det jeg har hørt i USA, og ryger Novak, så er man nød til at hente en klassemidtforsvar mere.
Så er der 2 wingbacks, tja ? hvis de udvikler sig defensivt, så kunne man godt spille med vdv som 10'er med succes.
Uanset position har alle en rolle i prespillet og dermed defensiven, sådan er Thorups system, derfor har spillere som Duelund - som også unægteligt har offensive evner - haft problemer med at tiltage sig en startplads. Hvis VdV ikke magter den del af spillet, så har han naturligvis ikke en plads på holdet.ben2han skrev: ↑25. nov 2017, 17:18VDV har aldrig været en defensiv spiller, dette vidste man forhåbentlig da man købte ham.Steffen am skrev: ↑25. nov 2017, 13:32Synes man skal huske at han jo har chancen hver dag til træning og de reserveholdskampe han har spillet.UlvenFraNord skrev: ↑23. nov 2017, 22:47Han er da nødt til at få chancen, for at vi kan vide om han er god nok. Indtil da er det bare gisninger. Jeg forstår ikke at han ikke i det mindste får muligheden fra bænken i ny og næ, det virker som om han er blevet frosset ude.
De klubber vdv har spillet for, her har han jo aldrig fungeret som en 6'er eller 8'er, det vidste man da man købte ham.
VDV har spillet på hold hvor defesiven var i orden, og ja vdv har spillet i to klubber, som ikke mange danskere kommer i nærheden af.
Korrekt FCMs defensiv er ikke god nok, Koscmar har ikke været en forstærkning, nu henter man en i Horsens, man henter en aldeles god
målmand efter det jeg har hørt i USA, og ryger Novak, så er man nød til at hente en klassemidtforsvar mere.
Så er der 2 wingbacks, tja ? hvis de udvikler sig defensivt, så kunne man godt spille med vdv som 10'er med succes.