Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af THenry »

mmgala skrev:
15. jan 2018, 20:23
Med al respekt for Svia. Er dette på ingen måde en drømme signing for mig.

Han var en af de vigtigste brikker i vores mesteskab, men vi ved ikke hvad vi får hjem, ud over en spiller der har været ramt af en del småskader og en større knæskade samt storset ingen spilletid det sidste halve år.

Det ville overraske mig meget, hvis han kan komme ind på holdet og gøre den store forskel i det halve år (hvis det passer).Skulle jeg vælge mellem, at beholde Novak eller signe ham, ville jeg på nuværende tidspunkt til en hver tid vælge Novak.

De tidligere spillere vi har hentet hjem, har brugt mellem 0,5 - 1,5 år om at finde deres rette plads og form igen.

Jeg er ikke imponeret....men hvis det er det det bliver, så håber jeg min holdning bliver gjort til skamme.
Jeg vil meget gerne beholde Novak, men vi har længe lovet, at han kan skifte, så derfor kan vi hurtigt stå i en situation med en utilfreds nøglespiller, hvis vi spolerer et stort skifte for ham.

Derfor er det rettidigt omhu, at hente Erik hjem. Han kender klubben, og vi kender ham. Han kommer til at levere fra dag 1, hvis han er i form. Derfor er det helt perfekt, at vi henter ham nu, så han får opstarten og træningslejren med. Det er ligeledes VM år, så jeg forventer vi får en sulten spiller, der vil hjem og vise, hvad han kan.

Det er stærkt arbejde af Svend!

mmgala

Indlæg af mmgala »

Det er vel lidt for tidligt at rose arbejdet, før vi ved hvilken form han kommer i.

Vi risikerer, at få en spiller hjem der et under niveau, af vores nuværende andre spillere og ikke er berettiget til start 11, før sidst i sæsonen, hvor vi så skal aflevere ham tilbage til Celtic.

Jeg vil betragte godt arbejde, at sælge Novak nu, men beholde ham til sommer, og mester skabet forhåbentlig er i hus, det er jo set før (host FCK).

Men er det af "nød" ( behov for at sælge) .... Ja så kan det være en fin handel.

Syntes bare allerede man kan se på graven og andre Forums, at der næsten gået rafael van der vaart i den......

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Sikke meget negativitet herinde.... det må være fra dem der reelt ikke har grejet hvor god en spiller Sviatshenko er.... alle spillere er skadet ind imellem.... og nu er der altså et par uger til at sæsonen går igang.....

Cortez

Indlæg af Cortez »

Erik hjem igen. What’s not to like?

Ikke i form? Er klar over han ikke har spillet, men lad os nu se hans niveau, inden vi dømmer hjemkomsten af en af klubbens helte som noget ubetydeligt? Det er sgu da f***ing fedt!

Kianchenko is back!

/Cortez

ben2han

Indlæg af ben2han »

HKP skrev:
15. jan 2018, 21:07
Sikke meget negativitet herinde.... det må være fra dem der reelt ikke har grejet hvor god en spiller Sviatshenko er.... alle spillere er skadet ind imellem.... og nu er der altså et par uger til at sæsonen går igang.....
tror også at han nok skal komme i spilform, de andre er jo heller ikke i topform nu så ? man kan sige at ES har trænet hele december / nytår, så fysisk er han måske i bedre fatning end de andre p.t.

Cortez

Indlæg af Cortez »

HKP skrev:
Jep, det er jo med at finde hullerne i osten. :D

/Cortez

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg synes helt bestemt at det er klasse at hente Svia hjem igen, han vil for mig altid stå som en af grundpillerne i vores hidtil eneste mesterskab. At han så bliver hentet hjem i ukendt form bekymre mig ikke synderligt, han har været skadesfri i noget tid og burde have en vis grundform fra det skotske og han var et monster i superligaen sidst han spillede her, jeg nægter at tro han er blevet dårligere, tværtimod udtaler han selv at han er blevet bedre.
Hvis det så omvendt betyder at Novak bliver solgt vil jeg også stå med lidt en øv følelse da han har gjort det fantastisk i hans tid i klubben, især i denne sæson har han været ren klasse og så er han bare en rigtig flink fyr.
Jeg er ret sikker på at den anden nyhed Ankersen twitter om er Thorups forlængelse.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Sniper skrev:
15. jan 2018, 21:14
Jeg synes helt bestemt at det er klasse at hente Svia hjem igen, han vil for mig altid stå som en af grundpillerne i vores hidtil eneste mesterskab. At han så bliver hentet hjem i ukendt form bekymre mig ikke synderligt, han har været skadesfri i noget tid og burde have en vis grundform fra det skotske og han var et monster i superligaen sidst han spillede her, jeg nægter at tro han er blevet dårligere, tværtimod udtaler han selv at han er blevet bedre.
Hvis det så omvendt betyder at Novak bliver solgt vil jeg også stå med lidt en øv følelse da han har gjort det fantastisk i hans tid i klubben, især i denne sæson har han været ren klasse og så er han bare en rigtig flink fyr.
Jeg er ret sikker på at den anden nyhed Ankersen twitter om er Thorups forlængelse.
Enig i det hele. Men hvis vi får 15+ millioner for Novak, er jeg i dén grad formildet.

/Cortez

THenry

Indlæg af THenry »

Udover at vi præsenterer Erik i morgen, så bliver en anden nyhed formentlig, at Novak skal til Trabzonspor i en større handel: https://www.aoh.dk/artikel/sviatchenko- ... l-p-vej-vk

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Viser bare med al tydelighed at man ikke vil prøve at “fedte” sig til et mesterskab. Uanset Eriks skadeshistorik så ser jeg dette som en supersigning, men også som et signal om at man nu forventer at Novak bliver solgt. Erik skal nok blive klar og man skal ikke glemme den betydning han havde førhen og han har aldrig været i stand til at spille en fuld sæson - heller ikke førhen. Kan Erik gå ind og spille op til niveau i halvdelen af kampene i den resterende del af sæsonen, kan det blive afgørende for mesterskabet.
Erik, Sanneh, Kian, Zsolt, Novak - så er det altså ikke nemt at være Munksgaard eller Halsti. Jeg håber vi beholder Novak, men regner ikke med det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Med tilgangen af Erik for vi også en verbal leder tilbage i forsvaret, samtidig er han ekstrem målfarlig. Vi kan jo stille med et forsvar der er god for 15 mål på en sæson.

I den store kabale passer det også ind med, at kian måske også smutter til sommer.så kan Erik komme på en fastaftalender.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Cortez skrev:
HKP skrev:
Jep, det er jo med at finde hullerne i osten. :D

/Cortez
Gode oste har huller [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Erik er jo også meget mere end en fremragende forsvarsspiller. Han er en leder, han er den som går forrest. Det har vi ofte manglet, og derfor kan det få stor betydning for vores chance for at hente et mesterskab i denne sæson. Den slags spillere hænger ikke på træerne.
Erik er med garanti blevet en bedre spiller af to års udvikling i en kæmpe klub som Celtic. Han vælger FCM for at komme til VM, ellers kunne han have valgt noget andet. Det viser at vi får en spiller hjem med ambitioner. Det generer mig ikke at det kun bliver et halvt år, hvis det er prikken over i´et som kan give os et mesterskab.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
15. jan 2018, 23:51
Erik er jo også meget mere end en fremragende forsvarsspiller. Han er en leder, han er den som går forrest. Det har vi ofte manglet, og derfor kan det få stor betydning for vores chance for at hente et mesterskab i denne sæson. Den slags spillere hænger ikke på træerne.
Erik er med garanti blevet en bedre spiller af to års udvikling i en kæmpe klub som Celtic. Han vælger FCM for at komme til VM, ellers kunne han have valgt noget andet. Det viser at vi får en spiller hjem med ambitioner. Det generer mig ikke at det kun bliver et halvt år, hvis det er prikken over i´et som kan give os et mesterskab.
Det er jo ikke forkert, og er som sådan heller ikke uenig.
Men tror nu alligevel man skal have med, at der er forskel på at have været i klubben i 8 år i træk, og så komme tilbage og skal finde sin plads i hierarkiet. Tror ikke det vil ske, men der er jo en eller anden form for risiko at det kan være med til at slå hierarkiet i stykker også.

Og desuden er det bare endnu et navn, til en i forvejen lang liste, som vi formentlig skal have erstattet i sommervinduet, hvorledes vi hurtig kan stå med et nyt hold når vi skal spille europæiske kvalifikationskampe.

Vil ikke sige jeg er negativ, men kan dog evne at få mine arme ned igen.

Spændende sommer vindue,
når vi skal erstatte Paul, Rilwan, Due, NK, Sparv, Halsti, Kian OG Sviatchenko. :?

EDIT:
Klaus Egelund melder at der er betingelser i aftalen, men ikke en købsoption.
Senest rettet af Steffen am 15. jan 2018, 23:59, rettet i alt 1 gang.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Det er en helt igennem fantastisk nyhed, som i den grad styrker i den grad troen på en sæson, der kan ende med en historisk The Doble til FCM. Virkelig godt gået, også selv om jeg egentlig havde håbet på et skifte til en anden liga i udlandet for Sviatchenko - det er også et stærkt signal til FCK og BIF om at vi mener det seriøst :D

Som nævnt er jeg heller ikke bekymret for hans skadestendenser - det vil blot give plads til nogle enten et af talenterne eller en mere "stille og rolig" indkøring af Sanneh (som jo gså har været skadet på det seneste). Det giver desuden også en langt større konkurrence om pladserne i trebackkæden, noget som jeg synes vi har manglet på det seneste.

Er der i øvrigt nogen der kan huske, om vi har en videresalgsklausul på Sviatchenko? - I så fald er det jo også godt købmandsskab, at vi selv kan være med til at hjælpe med at spille prisen op på ham ;)
mousebreaker skrev:
15. jan 2018, 21:33
Erik, Sanneh, Kian, Zsolt, Novak - så er det altså ikke nemt at være Munksgaard eller Halsti. Jeg håber vi beholder Novak, men regner ikke med det.
jeg håber, som tidligere givet udtryk for i denne tråd, at man arbejder på at få sendt Halsti videre. Tænker at det bør være muligt i forbindelse med sæsonopstart i Sverige og Finland, hvor en mindre klub nok godt kan bruge ham.

Håber desuden at Sviatchenkos skifte giver mulighed for en udlejning af Nicolaisen og / eller Munksgaard (medmindre han skal agere back-up for Nissen i foråret? )
Cortez skrev:
15. jan 2018, 21:18
hvis vi får 15+ millioner for Novak, er jeg i dén grad formildet.

/Cortez
Jeg synes altså vi skal op omkring de 25, hvis man lige frem skal blive glad over en Novak-transer. Manden er fast mand på Tjekkiets landshold og har bevist at han kan spille både traditional back, wingback og i midterforsvaret på et rigtigt højt niveau - Gode venstrebenede spillere hænger ikke på træerne og Novak er decideret klasse. Han er super skarp i balancen mellem de offensive og de defensive bidrag og samtidig blevet så vigtig for vores hold i det nye spillesystem, at han simpelthen bør koste dyrt for en interesseret klub.
Steffen am skrev:
15. jan 2018, 23:58
EDIT:
Klaus Egelund melder at der er betingelser i aftalen, men ikke en købsoption.
Så tillader jeg mig at håbe på, at der er tale om en "forlængelses-klausul i tilfælde at Champions League fodbold i FCM. Det ville være skarpt ;)

Låst