jonas386 skrev: ↑28. okt 2017, 18:22
Oros:
IfS og Herning Fremad er hele det fundament, som FCM hviler på. Tilsvarende gælder for FCK, at de intet ville være uden KB og B1903.
Det eneste jeg vil give dig ret i, er at FCM og FCK næppe var blevet så store som tilfældet var, hvis ikke man havde nedlagt de klubber man fusionerede med. De fleste FCK/FCM fans ville formentligt (da klubberne først fusionerede) være fortsat med at være Ikast/Herning/KB/B1903 fans, men den mulighed fjernede man altså ved at blot at nedlægge selv samme klubber. På samme måde ville det nok også have været svært at tiltrække ligeså mange sponsorere, såfremt de nævnte klubber allerede eksisterede.
Du nævner længere nede noget med licenser. Men skal det forstås som, at FCK er en fortsættelse af KB og at FCM er en fortsættelse af Ikast (hvis det er den licens de spiller på)? Og mener du oprigtigt, at man som FCK fan med rette kan påstå at FCK har vundet 30 mesterskaber? Det er en fair holdning, jeg vil blot tillade mig at være uenig. I har jo ikke engang samme farver, eller andet der kan idetificere jer med Ikast/Herning.
Nu husker jeg ikke navnet på ham Ikast spilleren du nævnte, men han har aldrig spillet for FCM. Han har spillet for Ikast. Han er ikke en del af FCMs historie, og FCM er ikke en del af hans karriere. Bobby Moore har heller ikke spillet i FCM, Bobby Moore har spillet i Herning.
Din største fejl består imidlertid i, at du ikke vil anerkende FCMs rødder!
Jeg forstår ærlig talt heller ikke hvad du vil have mig til at anerkende.
I øvrigt: FCM kalder sig "hele regionens hold". AaB kalder sig "hele Nordjyllands hold". Hvad er egentlig forskellen? Er Vendsyssel enige?
Det aner jeg virkelig ikke. Vendsyssel er ikke en klub der fylder noget for mig. Det var iøvrigt ikke så meget markedsføringen som "regionens hold", men mere navnet FC Midtjylland jeg godt ville kunne forstå, hvis Viborg fans synes var for meget. De er jo også er en del af "Midtjylland". Det var iøvrigt ikke en kritik (selvom jeg gerne så FC-landsdel navnene forsvandt hel fra dansk fodbold), men nærmere en begrundelse for hvorfor jeg kan forstå, hvis Viborg fans har det svært med FCM.
Mike:
Først og fremmest, så er det ikke unormalt, at sportsklubber har flere forskellige afdelinger. Jeres egen klub har jo også haft Football Club Midtjylland Håndbold som en afdeling, eller Football Club Midtjylland racing som en anden. Angående sammenlægningen, så kender jeg ikke bevæggrundende for, at man foretog sig den manøvre. Jeg vil dog påpege at Aalborg
fodboldklub blev indlemmet som en del af Aalborg boldklub. Man nedlagde altså ikke de to klubber, og stiftede en ny. Det ville naturligvis også være anderledes for FCM hvis Herning var blevet indlemmet i Ikast (eller omvendt), og man var fortsat med Ikast-farver, placering, osv. Derfor kører man også med Aalborg boldklubs historie (altså cricketklubben) og ikke Aalborg fodboldklub.
Her ville det eksempelvis ikke give mening, at inddrage Aalborg fodboldklubs historie.
Hvis du altså har lyst til at forsøge at svare for dig?! -Sker næppe..
Haha. Slap dog af med dit tudefjæs. Du skal nok få den opmærksomhed du sådan hungrer efter.
Oros - igen
AaB er såmænd en cricketklub startet af engelske fremmedarbejdere. Så bliver det sq ikke mere ægte.
Hvordan konflikterdet med identiteten som arbejderklub?