SL R11: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jonas386

Re: SL R11: Midtjylland - AaB

Indlæg af jonas386 »

oros skrev:
28. okt 2017, 19:51
jonas386 skrev:
28. okt 2017, 19:32
oros skrev:
28. okt 2017, 19:31

Gør jeg ikke det?
Jeg beklager hvis du holder med både FCM og Ikast, det er måske tilfældet?
Naturligvis. De er to alen af ét stykke.
Det beklagelige er, at fortsat ikke har fattet det.
God kamp i morgen. Jeg satser på jeres gamle træner. Du ved, ham der var så fantastisk til at implementere nye talenter. Kan du huske det?
Gælder det også for Herning fans, eller er det kun for Ikast fans? Og følger du stadig Ikast, når de spiller i Jyllandsserien?
Og hvordan kan Ikast både leve i bedste velgående, men samtidig være en del af fcms historie?

FCM og Ikast kan ikke både være 2 og 1 klub(ber) på samme tid. Vælg en. Du kan ikke få det hele.

Ja, jeg kan godt huske da vi vandt the double, det var fedt. Du skulle næsten prøve det.

oros

Indlæg af oros »

jonas386 skrev:
28. okt 2017, 19:55
oros skrev:
jonas386 skrev:
28. okt 2017, 19:32

Jeg beklager hvis du holder med både FCM og Ikast, det er måske tilfældet?
God kamp i morgen. Jeg satser på jeres gamle træner. Du ved, ham der var så fantastisk til at implementere nye talenter. Kan du huske det?
Gælder det også for Herning fans, eller er det kun for Ikast fans? Og følger du stadig Ikast, når de spiller i Jyllandsserien?
Og hvordan kan Ikast både leve i bedste velgående, men samtidig være en del af fcms historie?

FCM og Ikast kan ikke både være 2 og 1 klub(ber) på samme tid. Vælg en. Du kan ikke få det hele.

Ja, jeg kan godt huske da vi vandt the double, det var fedt. Du skulle næsten prøve det.
Vi står sammen om topproduktet. Ikast fS har sit virke i Ikast og nærmeste omegn, Herning Fremad i Herning og omegn. Det er faktisk ikke så svært.

The double? Ja, det ville være fedt. I modsætning til jer, ville vi fejre sejrene, fremfor at hovere over andres nederlag.
Sådan er der så meget!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
28. okt 2017, 18:22
Oros:
IfS og Herning Fremad er hele det fundament, som FCM hviler på. Tilsvarende gælder for FCK, at de intet ville være uden KB og B1903.

Det eneste jeg vil give dig ret i, er at FCM og FCK næppe var blevet så store som tilfældet var, hvis ikke man havde nedlagt de klubber man fusionerede med. De fleste FCK/FCM fans ville formentligt (da klubberne først fusionerede) være fortsat med at være Ikast/Herning/KB/B1903 fans, men den mulighed fjernede man altså ved at blot at nedlægge selv samme klubber. På samme måde ville det nok også have været svært at tiltrække ligeså mange sponsorere, såfremt de nævnte klubber allerede eksisterede.
Du nævner længere nede noget med licenser. Men skal det forstås som, at FCK er en fortsættelse af KB og at FCM er en fortsættelse af Ikast (hvis det er den licens de spiller på)? Og mener du oprigtigt, at man som FCK fan med rette kan påstå at FCK har vundet 30 mesterskaber? Det er en fair holdning, jeg vil blot tillade mig at være uenig. I har jo ikke engang samme farver, eller andet der kan idetificere jer med Ikast/Herning.
Nu husker jeg ikke navnet på ham Ikast spilleren du nævnte, men han har aldrig spillet for FCM. Han har spillet for Ikast. Han er ikke en del af FCMs historie, og FCM er ikke en del af hans karriere. Bobby Moore har heller ikke spillet i FCM, Bobby Moore har spillet i Herning.
Din største fejl består imidlertid i, at du ikke vil anerkende FCMs rødder!
Jeg forstår ærlig talt heller ikke hvad du vil have mig til at anerkende.
I øvrigt: FCM kalder sig "hele regionens hold". AaB kalder sig "hele Nordjyllands hold". Hvad er egentlig forskellen? Er Vendsyssel enige?
Det aner jeg virkelig ikke. Vendsyssel er ikke en klub der fylder noget for mig. Det var iøvrigt ikke så meget markedsføringen som "regionens hold", men mere navnet FC Midtjylland jeg godt ville kunne forstå, hvis Viborg fans synes var for meget. De er jo også er en del af "Midtjylland". Det var iøvrigt ikke en kritik (selvom jeg gerne så FC-landsdel navnene forsvandt hel fra dansk fodbold), men nærmere en begrundelse for hvorfor jeg kan forstå, hvis Viborg fans har det svært med FCM.

Mike:
Først og fremmest, så er det ikke unormalt, at sportsklubber har flere forskellige afdelinger. Jeres egen klub har jo også haft Football Club Midtjylland Håndbold som en afdeling, eller Football Club Midtjylland racing som en anden. Angående sammenlægningen, så kender jeg ikke bevæggrundende for, at man foretog sig den manøvre. Jeg vil dog påpege at Aalborg fodboldklub blev indlemmet som en del af Aalborg boldklub. Man nedlagde altså ikke de to klubber, og stiftede en ny. Det ville naturligvis også være anderledes for FCM hvis Herning var blevet indlemmet i Ikast (eller omvendt), og man var fortsat med Ikast-farver, placering, osv. Derfor kører man også med Aalborg boldklubs historie (altså cricketklubben) og ikke Aalborg fodboldklub.
Her ville det eksempelvis ikke give mening, at inddrage Aalborg fodboldklubs historie.
Hvis du altså har lyst til at forsøge at svare for dig?! -Sker næppe..
Haha. Slap dog af med dit tudefjæs. Du skal nok få den opmærksomhed du sådan hungrer efter.

Oros - igen
AaB er såmænd en cricketklub startet af engelske fremmedarbejdere. Så bliver det sq ikke mere ægte.
Hvordan konflikterdet med identiteten som arbejderklub?
Du skal læse op på fakta Jonas? Hverken Ikast FS eller Herning fremad blev nedlagt, da man besluttede sig for at fusionere de 2 boldklubben?! FCM spillede videre på Ikast FS licens i 1.divison, og fortsatte enda på Ikast stadion inden man flyttede, som så mange andre klubber gennem tiderne er flyttet til nyt stadion.

Aalborg Cricket klub blev til Aalborg Boldklub i 1899 inden fusionen i 1903. Der var ikke tale om en boldklub med forskellige afdelinger fra 1885, men en regulær Cricket klub som godt nok 14 år senere valgte at blive en boldklub. Det kan godt være det normalt at en boldklub inkluderer flere sportsgrene, men det ikke retvisende at medregne 14 års regulær Cricket klub som Aalborg boldspil, selv i dit egen lille forsøg på retfærdiggørelse.

Jeg ret rolig og nyder faktisk at se dig sprælle, så hold bare børnehave gloser og øgenavne på debatsiden.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes det her er en lidt latterlig diskussion. Det er helt fair at Aab er stolte over at deres klub har en lang historie bag sig. Jeg er stolt over hvor langt FCM er nået på forholdsvis kort tid, og stolt over vores profil og måde at agere på i fodboldverdenen.
At flere Aab fans synes det er mere rigtig at være stiftet for 100 år siden, end for 20, kan jeg kun grine af. Hvis det er deres eneste lyspunkt i en sportslig svær tid, så lad dem da endelig have den.

Jeg husker tydeligt da Ikast og Herning fusionerede. Det gjorde ret ondt på en Ikast-bo som mig og som jeg husker det, var der ikke mange der var positive omkring det.

Stor ros til dem der var mere fremsynede end jeg var og nu har bygget en ny klub op som jeg elsker at følge.

Jeg synes desuden det er rigtig positivt, at fans kan besøge og diskutere på hinandens fora. Jeg synes generelt både Jonas og Thyge er et plus for graven, men håber også at det ikke udvikler sig til for meget mudderkast, selvom der selvfølgelig skal være plads til at hovere når man har muligheden.

oros

Indlæg af oros »

Thumps up, Mike80.. :lol:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

oros skrev:
28. okt 2017, 20:09
jonas386 skrev:
28. okt 2017, 19:55
oros skrev:

Vi står sammen om topproduktet. Ikast fS har sit virke i Ikast og nærmeste omegn, Herning Fremad i Herning og omegn. Det er faktisk ikke så svært.

The double? Ja, det ville være fedt. I modsætning til jer, ville vi fejre sejrene, fremfor at hovere over andres nederlag.
Sådan er der så meget!
OK, så du holder ikke længere med Ikast, der spiller i jyllandsserien, men med FCM. Godt så.

Det er sjovt, at du tror det ene udelukker det andet. Men også ret belejligt. Den sportslige succes for os var selvfølgelig den primære glæde. Sejren blev kun bedre af at vi tog mesterskabet foran en rival.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Hov, havde overset dit indlæg Mike.
Aalborg Cricket klub blev til Aalborg Boldklub i 1899 inden fusionen i 1903. Der var ikke tale om en boldklub med forskellige afdelinger fra 1885, men en regulær Cricket klub som godt nok 14 år senere valgte at blive en boldklub. Det kan godt være det normalt at en boldklub inkluderer flere sportsgrene, men det ikke retvisende at medregne 14 års regulær Cricket klub som Aalborg boldspil, selv i dit egen lille forsøg på retfærdiggørelse.
Det er faktisk lige præcis ingen der har påstået at man har spillet fodbold i AaB siden 1885. Men klubben, med de forskellige sportsgrene, har eksisteret siden 1885. Fodbolden blev en del af klubben i 1902, før det var det bl.a. Cricket og Tennis der blev spillet. Muligvis også håndbold? I 1906 blev Aalborg fodboldklub så en del af Aalborg boldklub, og man skiftede i samme omgang navn til Aalborg boldspilklub.
Hvorfor skal det ikke tælles med i klubben Aalborg boldspilklub? AaB har tidligere også haft Ishockey, håndbold, basket og rugby som en del af foreningen. De forskellige sportsgrene er siden skåret fra, og mig bekendt er der kun fodbold tilbage den dag idag. Men sportsklubben Aalborg Boldspilklub har eksisteret siden 1885. Det er der ikke noget forkert i.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Oros: Jeg glemte en tilføjelse:
Hvis i en dag vinder pokalturneringen, så vil sejren selvfølgelig også være federe hvis i vinder finalen over eksempelvis Viborg, end hvis i slår Lyngby. I forhold til at du åbenbart har fulgt med i fodbold siden Grauballemanden spillede på andetholdet, så virker din forståelse for fodbold som kultur og historiefortælling til at være ganske ringe.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
28. okt 2017, 20:42
Hov, havde overset dit indlæg Mike.
Det er faktisk lige præcis ingen der har påstået at man har spillet fodbold i AaB siden 1885. Men klubben, med de forskellige sportsgrene, har eksisteret siden 1885. Fodbolden blev en del af klubben i 1902, før det var det bl.a. Cricket og Tennis der blev spillet. Muligvis også håndbold? I 1906 blev Aalborg fodboldklub så en del af Aalborg boldklub, og man skiftede i samme omgang navn til Aalborg boldspilklub.
Hvorfor skal det ikke tælles med i klubben Aalborg boldspilklub? AaB har tidligere også haft Ishockey, håndbold, basket og rugby som en del af foreningen. De forskellige sportsgrene er siden skåret fra, og mig bekendt er der kun fodbold tilbage den dag idag. Men sportsklubben Aalborg Boldspilklub har eksisteret siden 1885. Det er der ikke noget forkert i.
Nej, ingen har påstået der blev spillet fodbold i Aalborg siden 1885 og hvis du læser dit eget citat af mit indlæg igennem er det heller ikke det jeg påstår. Så langt er vi da enige.

Det din næste postulat der forkert: Klubben med de forskellige sportsgrene har ikke eksisteret siden 1885. I 1885 var der en cricket klub hvor der indtil 1899 udelukkende blev spillet... -Cricket!! Det var ikke en klub med en masse forskellige sportsgrene inkluderet, som eksempelvis FCM har haft med håndbold og Racing siden hen. Det var en cricket klub som i 1899 blev en boldspil klub der senere blev til Aab i en fusion med en fodboldklub.

Hvis du læser Aalborg Cricket klubs egen historie er det også påfaldende et de i historie gennemgangen skriver 1885-1899 Aalborg Cricket klub (forgængeren for Aab)
1899- Aab cricket
Aalborg Cricket har altså sjovt nok en opfattelse af at de fra 1885-1899 har en historie som en selvstændig cricket klub og først efterfølgende i 1899 blev en del af Aab.

Men mon ikke du spræller videre.. ;-)
Mike80

FCManiac

Indlæg af FCManiac »

Der må være nogen, der har et ualmindeligt kedeligt liv.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Da man "fusionerede" i 1906 var det netop en boldklub med flere sportsgrene. Jeg benægter ikke at man startede som en cricketklub, og det tror jeg heller ikke andet gør. Men jeg er i tvivl om hvordan det gør det mindre til en klub, at den er oprettet for at spille cricket. Det er vist et argument opfundet til lejligheden.
Det er korrekt, som nævnt, at fodbold ikke var en del af AaB før 1902, men hvem skriver andet?

Mener du egentlig, at når snakken går på FCM håndbold, så er FCM pludselig fra 2008? For der blev jo "kun" spillet fodbold op til da.

Men lad mig da slutte af med to simple ja/nej spørgsmål.
Klubben Aalborg boldspilklub blev stiftet i 1885? Ja eller nej?
Klubben Football Club Midtjylland blev stiftet i 1999? Ja eller nej?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jesus det her kører i ring og kommer ingen vegne.
Men det er stadig mere underholdende end at se en AaB-kamp.
Omend det siger en del mere om AaBs røvsyge spil for tiden end om debatten i denne tråd

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Hvilken forskel gør årstal, det er tabellen det gælder...

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
28. okt 2017, 21:26
Da man "fusionerede" i 1906 var det netop en boldklub med flere sportsgrene. Jeg benægter ikke at man startede som en cricketklub, og det tror jeg heller ikke andet gør. Men jeg er i tvivl om hvordan det gør det mindre til en klub, at den er oprettet for at spille cricket. Det er vist et argument opfundet til lejligheden.
Det er korrekt, som nævnt, at fodbold ikke var en del af AaB før 1902, men hvem skriver andet?

Mener du egentlig, at når snakken går på FCM håndbold, så er FCM pludselig fra 2008? For der blev jo "kun" spillet fodbold op til da.

Men lad mig da slutte af med to simple ja/nej spørgsmål.
Dit Fakta tjek haltet igen Jonas. IFS håndbold blev opkøbt af FCM og havde altså ikke noget med en fusion at gøre.

Jeg gider ikke gentage mig selv for vi bliver alligevel aldrig enige og jeg har udtrykt det jeg ville.

Off topic. Modsat mange har jeg fin respekt for dig som debattør Jonas. Sammenlignet med så mange andre aab debattører på debatsiden tager jeg hatten af for at du til dels formår, at gennemføre en debat uden alt for meget børnehave og ludergloser selvom vi er uenige.
Samtidigt respekterer jeg dig også for at du som den eneste har modet til også at tage debatten i modvind på udebane! Mange andre kunne ikke gennemføre uden carte blanche på tilsvining fra såkaldte adminstrator samt opbakningen fra hjemmeforaet, så snart man skriver 3 sammenhængende ord der indikerer FCM er dumme.

God søndag. Håber i taber;-)
Mike80

oros

Indlæg af oros »

Nej. Den blev stiftet i 1899.
Ja - som professionel overbygning på IfS og Herning Fremad.

Jeg holder naturligvis med IfS - uanset sportsgren. Det forhindrer mig ikke i holde med FCM. Det ville svare til, at du ikke kunne holde med AaBs hold i amatørrækkerne, fordi du holder med SL-holdet.
Det er dog snart fyrre år siden, jeg flyttede fra Ikast, og jeg kører altså ikke små halvfems km for at overvære en kamp i Jyllandsserien.

I lighed med Mike80, står jeg også af her. Du benægter og fordrejer fakta og konkluderer ud fra det. Det er sq for sølle, Jonas.

PS. Der findes to typer hotelgæster: de, der lader vandet i håndvasken og de, der benægter det. Hvilken type er du jonas?

Besvar