SL R11: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL R11: Midtjylland - AaB

Indlæg af mousebreaker »

God kamp.

- Jesper Hansens bedste kamp som ulv som jeg lige husker det.
- Rilwans nok dårligste kamp i denne sæson
- Sparv har stadig store problemer med timing
- Polle er i sin alderdom alt hvad Rafa gerne ville være i sin
- vi har dommertække pt ifbm manglende uddeling af kort. Det er fint nok, men det varer nok ikke ved
- Sørloth, bliver han sådan ved så kan han vise sig at blive det bedste indkøb i vores korte historie
- Pohl gav store problemer ene mand, men jeg synes faktisk Korcsmar klarede det fint i de situationer hvor han blev ladt alene med Pohl og masser af plads. Kunne godt være gået galt.
- Onuachus bundniveau er steget markant ser det ud til. Dejligt at se.
- Endnu en fjer i hatten til det nye system, selvom jeg ikke ser denne kamp som en system sejr. Vi er bare bedre end åb uanset formation
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
27. sep 2017, 08:17
Vi møder ÅB på et skidt tidspunkt - de er kommet bedre i gang, og vi har det jævnligt svært med dem, men det er på MCH. Jeg ser kampen som meget mere lige ende tabellen antyder. Jeg tror, at ÅB kan gøre det onde ved os.

ÅB vinder 1 - 2, vores mål bliver et selvmål, som bliver scoret efter, at de kommer på 0 - 2.
Der tog jeg bare fejl. Det er jo meget godt.

Jeg kunne ikke fange kampen, så er der nogen, der kan fortælle, hvad der skete med Dal Hende?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dal Hende får som jeg forstod det, et vrid i knæet og lader sig skifte ud. Jeg tror ikke det er noget alvorligt, bare rettidigt omhu. Landskamppause nu så jeg forventer han er klar efter vinduet. Er han ikke det så har vi substitutter til den plads, hvis de reserver vi ellers har gider arbejde hårdt bagud. Med de par indhop Duelund har haft på det sidste synes jeg det ligner at han har taget skeen i den anden hånd (jeg håber det er rigtigt) og så kunne jeg godt tænke mig at se ham spille fra start igen snart. Så må vi se om han er klar til at arbejde hårdt nok defensivt for holdet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Fedt med en 4-1 Sejr mod en rigtig klub, selvom jeg på ingen måde synes vi spiller prangende. Hvad kunne det ikke være blevet til hvis vi havde spillet godt i dag :D

Vi skaber mange chancer og så er vores angreb altså bare så skarpe. Det er ærgerligt der er landskampspause nu.

Som vi er kørende for tiden, gætter jeg på at vi ligger nr 1 senest om 4 kampe, vores program taget i betragtning.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Christian skrev:
1. okt 2017, 16:52
Fedt med en 4-1 Sejr mod en rigtig klub, selvom jeg på ingen måde synes vi spiller prangende. Hvad kunne det ikke være blevet til hvis vi havde spillet godt i dag :D

Vi skaber mange chancer og så er vores angreb altså bare så skarpe. Det er ærgerligt der er landskampspause nu.

Som vi er kørende for tiden, gætter jeg på at vi ligger nr 1 senest om 4 kampe, vores program taget i betragtning.
Det kunne være fedt, hvis FCN tabte point i en af de to næste kampe og vi samtidig henter maks mod SE og AC Horsens. Så ligger vi nummer et, når der skal udbetales TV-penge!
FCM!
FCM!
FCM!

Christian

Indlæg af Christian »

Enig. Og lige nu ligger FCK til at miste 3 point. Kom så Lyngby.

Sizzo

Indlæg af Sizzo »

Dejlig kamp. Det ser rigtigt godt ud lige nu, over hele linjen. Korsmar føljer rigtigt godt med Pohl i mange a de lange bolde Aab slår, desværre var Novak ikke helt lige så skarp, da den kom i hans side. Men det er bare skønhedspletter i den tredje Superliga kamp i træk på virkeligt højt niveau! Fedt!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der er virkelig stille herinde, når vi vinder??

De trolls er dejlige at slippe for.
Jeg har også været efter Thorup, men systemskiftet skal han have kredit for og jeg ser frem til, at se hvordan holdet præsterer, når vi må undvære vigtige spillere.
Tror at Sparv er ude i næste kamp med karantæne.

Hvad med Kroon, Duelund, Wikheim, Borring, Kraev osv?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kontinuiteten er foretrukket pt. Man kan vel dårligt bebrejde Thorup at stille med de samme 11 så ofte som muligt, når de gør det så godt.

3-0 over AGF og 4-1 over AaB i samme uge. Der bliver sgu delt nogle lussinger ud til de jyske rivaler. Det er skønt!

Sørloth/Onuachu er en vanvittig duo. Gad vide, hvor længe vi får lov at beholde dem i klubben.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ja, virkelig overvisende indsats for tredje kamp i træk, vi ser enormt stærke og selvtillidsfyldte ud i øjeblikket. På TV blev det nævnt, at vi ligner den mest oplagte mesterskabsbejler, og det er nok ikke helt forkert set på øjebliksbilledet.

Næste kamp ude mod SønderjyskE bliver meget interessant, for det er et sted, hvor vi har haft det svært på det seneste. Samtidig har FCN og BIF forholdsvis nemme opgaver hjemme mod Randers og Silkeborg. Det er godt nok stadig tidligt på sæsonen, men kan vi få tre point igen i Haderslev, vil det se meget lovende ud.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Jeg havde desværre ikke mulighed for at se kampen idag, men det ser da ud til at den gode form ifm. den nye formation fortsætter. Virkelig dejligt at se.

Mht. Dal Hendes udskiftning kom jeg til at tænke på hvilken plads Munksgaard kom til at spille? - Blev han rykket over som højre wingback eller ned i midterforsvaret (med henholdsvis Nissen eller Novak over/op på venstre wingbacken som konsekvens) ??

Tænker det bliver interessant at følge hans rolle ifm. med at man jo også har en Døhr Thychosen, der kommer tilbage, til højresiden i fremtiden.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fedt fedt fedt!

Fed kamp og 2-0 og 4-1 målene var i særlig grad klasse mål :D

Fangede dog ikke helt hvorfor Sparv skulle være med som nomineret til kampens spiller?
Udover Novak og Sørloth, ville jeg nok have valgt Polle hvis det var, men det er så det.

God kamp af hele holdet og i særlig grad Novak og Sørloth.
Synes også Jepser Hansen har god ære af kampen. Synes han har spillet sig op, i forhold til de første kampe i ulvetrøjen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Dejlig sejr og fortjent.

System skiftet virker vellykket og ser spillere bare sprudle af energi og vilje.

Største succes må være Nowak som bringer hurtighed og det at han kan bringe bolden
frem ved selv at drible sig frem til overtal i venstre side, samt han scorede, så han er min
dagens spiller i dag.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Analitico skrev:
1. okt 2017, 21:03
Mht. Dal Hendes udskiftning kom jeg til at tænke på hvilken plads Munksgaard kom til at spille? - Blev han rykket over som højre wingback eller ned i midterforsvaret (med henholdsvis Nissen eller Novak over/op på venstre wingbacken som konsekvens) ??
Hvis jeg ikke husker meget galt, kom Munksgaard ind og overtog Dal Hendes plads, så han altså spillede venstre wingback.

Virkelig dejlig og vigtig sejr idag, de første 20 minutter var lidt en langgaber uden nogen egentlige chancer, men derfra synes jeg der står FCM på næsten det hele, og hold da fast Sørloth har været imponerende, det er stadig tidligt i hans FCM karriere, men kan han bare holde nogenlunde det her niveau, bliver han vores største salg når han engang sendes videre.

Skal man finde hullerne i osten (og jeg kan ikke lade være), så synes jeg stadig vi ser lidt vakelvorne ud bagtil, 3-back kæden kan snildt trues i bagrummet, og idag så Korscmar noget ensom ud i hans kamp mod Pohl, en kamp han heldigvis oftest vandt. Sparv skal derudover også til liiiige at komme i mental balance, han kunne snildt være blevet smidt ud for 2 gule, det er altså ikke i orden når han skal være en af de erfarne på holdet.

Ellers dejlig dag, 3 point til os og FCK tabte :), eneste malurt er at el plastico endte med FCN sejr, men man kan vel ikke få alt på én gang :)

Sniper

Indlæg af Sniper »

Kunne desværre ikke se kampen pga arbejde men i radioen var de godt oppe at køre over FCMs form på det sidste. De kaldte det en fantastisk kamp af FCM. Efter at have set målene må jeg bare fremhæve Sørloth, slap af et godt køb vi har gjort der. Vel det bedste angriber par vi har haft i klubben nogensinde, Sørloth og Paul, hvis vi også ser på videresalgs potentiale.
Vi ser stærke ud for tiden så synes pausen kommer ubelejligt for os.
FCK nederlag gør bare sejren endnu bedre 💪

Besvar