SL R8: FC København - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL R8: FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Konsulen skrev:
10. sep 2017, 19:49
Steffen, hvem i helvede siger, at vi ikke forstår det? Er du så meget klogere end os, at din mening automatisk er rigtig? Jeg er personligt træt af at høre ledelsen tale om"Table of Justice", som et forsvar for en træner der ikke vinder eller performer. Det er jeg vel for fanden i min gode ret til at mene, uden at jeg skal tituleres som " en der ikke forstår noget"?
Jeg forholder mig ikke til din forståelse..
Ved ikke om jeg er klogere, men jeg vil tro jeg har sat mig mere ind i det,
hvad det er for en størrelse og hvad man kan bruge det til.

Du er i den gode ret til at mene, hvad du end skal have lyst til,
du skal bare være opmærksom på at når du deler det på et offentligt forum i stedet for at stå og råbe i en skov, er der nogen der læser hvad du skriver, og hvis folk synes det er noget vås, er de også i sin gode ret til at mene det.

Problemet med Table of Justice, at det er komplekst og nuanceret. Det er også derfor den er god til intern brug, og knap så god i et fan miljø, da det ofest er fedt hvis man har vundet, og det hele er lort hvis man har tabt. Det er som bekendt svært at se farver i et sort/hvid fjernsyn.

Men hvis vi lige skal tage den.
Fodbold er et low scoring game, dvs. tilfældigheder betyder meget og at favorit holdet generelt kun vinder 65 % af alle kampe, mod f.eks. 80 % i basket. Hvis man skal udrydde tilfældigheder, skal man spille 1000 kampe på en sæson, hvilket af åbenlyse grunde selvfølgelig er umuligt.

Sidste sæson endte FCM nr. 3 i Table of Justice. Der var noget statistik som siger at sidste sæson var cirka på niveau med mesterskabssæsonen, blot 2 væsentlige forskellige.
Forskel 1, at FCK og BIF er blevet bedre i mellemtiden, hvor FCM er stået stille (ikke tilbage, men er stået stille)
Forskel 2, i 14/15 fik vi ca 8 point mere end hvad havde været 'fair' og i 16/17 havde vi ca 8 point mindre end hvad havde været fair.

For denne sæson, har vi Ankersens ord for at der har været rigtig gode ting, men også rigtig skidt ting.
Kan ikke huske ledelsen har snakket om table of justice i denne sæson.

Så træneren er ikke fantastisk, men han er heller ikke en lort, det er desværre nuanceret.

Det er også fint nok at skælde ud over Table of Justice, men så gør det da rigtigt. Og ellers, være ligeglad.
Hvorfor fanden vandt vi kun 2-1 mod Helsingør i Table of justice? Her bør det forventes at vi kan vinde større, eller i hvert fald lukke af bagtil.
Fint nok vi ligger nr. 3, men hvordan kan vi være kun 0,4 p foran Hobro i Table of Justice efter 7 runder?

Har vi data nok til at Table of Justice er retvisende? osv.

(De første data er taget fra taget ledelsens ord, det sidste fra Tap in Fodbold's twitter profil)

Kan stemme i med dem der siger at det ikke er en katastrofe at tabe til FCK på udebane, men det er rigtig nok skidt at lukke 4 mål ind

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

JBT skrev:
10. sep 2017, 20:15
Jess Thorups udtalelser efter kampen er godt nok dummere end pis. Hold nu kæft en skurk, hvor er det latterligt man kan være så dum når man intet har bevist i snart 2 år. Der er efterhånden tydeligvis ingen ledere i denne klub der forstår noget, men okay. Det er måske bare sådan man vil have det.
Er du her endnu 😁

Indlæg af JBT » 24 aug 2017, 22:04

Det her ligner et FCM i frit fald.

De mennesker der sidder med aben må træde af. Dette er under al kritik når man er så selvfed som man er, og taler stort og flot om målsætninger og ambitioner.

Ledelsen og træner teamet kan tage hinanden i hænderne ud af svingdørene.

I dag blev det sidste jeg så til FCM i 2017

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

JBT skrev:
Jess Thorups udtalelser efter kampen er godt nok dummere end pis. Hold nu kæft en skurk, hvor er det latterligt man kan være så dum når man intet har bevist i snart 2 år. Der er efterhånden tydeligvis ingen ledere i denne klub der forstår noget, men okay. Det er måske bare sådan man vil have det.
Jeg tænker det er sådan det er.... man har ingen ambitioner og det gør ikke noget at vi ikke. er et tophold, gør ikke noget hvis vi leverer en omgang lortebold gang på gang, gør ikke noget hvis vi ender i nedrykningsspil.... jeg tænker at det rent faktisk er sådan det er.... jeg tror ikke engang det er et problem for træner, sportschef etc. hvis hjemmebanetilskuer-snittet ændrer sig til 4000... (heraf 2500 betalende) jeg tror rent faktisk at man er tilfreds så længe man er i suppen....

Tror desværre bare at vi har fået en syg taberkultur implementeret, hvor der på intet tidspunkt vil være konsekvenser af hvad der sker.... sørgeligt, men sådan ser det vitterligt ud..... jeg kom personligt før i tiden til alle hjemmekampe og skal da gerne troppe op til en hjemmekamp i nær fremtid, såfremt vi A) møder en attraktiv modstander, B) har fantastiske vejrforhold, C) der ikke kører en god PL-kamp på tv eller D) jeg ikke har andre planer den søndag/mandag.....

Sander

Indlæg af Sander »

Vi vandt senest mod ob d. 20.8.

det det er langt tid siden og i den periode har vi også tabt el gruppespil.

træner, ledere og spillere har ikke ild i øjnene.

jeg tror desværre at nedturen fortsætter mod Hobro.

JBT

Indlæg af JBT »

Selvfølgelig Holger. Pøblen skal holdes nede om man må have lov. Du har lov at mene jeg selv er en del af den eftersom jeg debaterer (eller bare skriver) med her. Ellers stikker det helt af med røvslikkeri af den ene og anden skuffe herinde, enten på nogle sammentømret fans hinanden i mellem, træneren, holdet eller klubben der tages i forsvar. Der er ingen af os der har noget af have det forsvar i længere. Jeg kigger heldigvis kun live resultater og læser om FCM utallige mål i mod, i nyhederne siden sidst. FCM er efterhånden selv skyld i hvorfor menig mand ikke følger med og dukker op på stadion længere. Folk skal passe på med ikke at gøre sig selv til grin på klubbens præmisser.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Hvis man fjerner argumenter, og fakta. Så kan jeg siger at for mig personligt. Så mister jeg lysten til dette hold, som vi har set under Thorup.

Jeg har altid sat FCM over alt andet, næsten.
Idag kan jeg vælge at blive hjemme fra en kamp på hjemmebane, fordi jeg mangler lysten til at se endnu en uinspireret indsats. Jeg ved godt at man burde støtte sit hold i medgang og modgang.
Jeg kan bare ikke blive ved med at have lysten til at følge mit hold, når de siden guldet, er gået i en retning jeg ikke kan se ideen i.

Personlig holdning

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Konsulen skrev:
10. sep 2017, 20:13
ToJ er for mig synonym med det forsvar ledelsen havde ift. at fortsætte med Thorup. Resultaterne var miserable dengang, og da brugte man det som argument for, at Thorup er/var den rigtige træner for FCM, og at han på trods af at der ikke blev præsteret i den officielle tabel, ikke ville blive fjernet.
Jeg går derfor ud fra, at når ledelsen stadig holder hånden under en træner der ikke performer ift. de officielle kriterier, så er det fordi man stadig kigger på ToJ?
Jeg mener, at træneren skal vurderes ud fra resultaterne (de officielle), da det er dem sponsorer, fans og andre interessenter kigger på, og ikke ift. et eget opfundet vurderingssystem. Hvad er ToJ værd, hvis ikke holdet vinder?
Dette viser tydeligt, at du ikke forstår table of justice. Steffen forklarer igen systemet rigtig godt, så det vil jeg ikke begive mig ud i.
At sponsorer, fans og andre interessenter kigger på de virkelige resultater, er ikke ensbetydende med, at ledelsen også blot skal kigge på dem. Der er en grund til, at nogle tager beslutninger, mens vi andre blot er fans, sponsorer og andre interessenter.
Hvis man kun skulle kigge på resultater skulle Glenn Ridersholm være fyret kort inde i sin ansættelse, der valgte man at satse på kontinuitet og se længere frem, da man mente, at man bevægede sig den rigtige gang. Dette var knap så meget baseret på data som i dag. Hvis man havde fyret Glenn dengang, var vi højst sandsynligt ikke blevet mestre for to år siden.

I dag kigger man også på resultater, og både Ankersen og Steinlein sagde dengang, at det ikke var godt nok resultatmæssigt. Det er dog ikke ensbetydende med, at man skal fyre træneren, da der er mere end blot vores resultater, der har betydning for, hvordan vi ender. Sidste sæson gik alt med Lyngby, og de kunne derfor slutte over os i tabellen. Derudover var FCK kilometer foran alle andre i Danmark, Brøndby var også stærkere end de sidste mange år. Derfor skal Thorup (og andre beslutningstagere) ikke fyres på grund af en fjerdeplads. Heller ikke, når vi uheldigvis ryger ud til Apollon, mens vi ellers langt henad vejen spiller til mere.

Det ToJ bruges til er at se, hvordan holdet udvikler sig. Der er ingen andre end SmartOdds og ledelsen, der har adgang til datasættet, så det kan være svært at diskutere her. MEN hvis vi bevæger os i den rigtige retning, giver det ingen mening at smide træneren på porten. ToJ bruges ikke som resultater, som du forsøger at gøre det til, men i stedet til analyse. Uden brug af data og ToJ skulle man basere det hele på mavefornemmelsen, hvor alt er subjektivt. En kan sige, at vi er på vej den forkerte retning, mens en anden kan mene, at vi er på vej frem. Det hele afhænger af øjnene der ser. Der kan data bruges til at give et objektivt billede, hvor man kan se på, om vi skaber flere/færre chancer, tillader flere/færre chancer imod, placerer os de rigtige steder på banen, laver de rigtige løb, har boldbesiddelsen de farlige steder på banen, laver et rigtigt pres og dermed vinder bolden de rigtige steder osv. osv. osv. osv.
På den måde kan data give et objektivt svar på om vi er på vej den rigtige retning. Når data viser, at vi er på vej den rigtige retning og vi derfor udvikler spillet til i fremtiden at score flere point, vil en fyring aldrig give mening.
FCM!
FCM!
FCM!

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

HKP skrev:
10. sep 2017, 20:41
JBT skrev:
Jeg tænker det er sådan det er.... man har ingen ambitioner og det gør ikke noget at vi ikke. er et tophold, gør ikke noget hvis vi leverer en omgang lortebold gang på gang, gør ikke noget hvis vi ender i nedrykningsspil.... jeg tænker at det rent faktisk er sådan det er.... jeg tror ikke engang det er et problem for træner, sportschef etc. hvis hjemmebanetilskuer-snittet ændrer sig til 4000... (heraf 2500 betalende) jeg tror rent faktisk at man er tilfreds så længe man er i suppen....

Tror desværre bare at vi har fået en syg taberkultur implementeret, hvor der på intet tidspunkt vil være konsekvenser af hvad der sker.... sørgeligt, men sådan ser det vitterligt ud..... jeg kom personligt før i tiden til alle hjemmekampe og skal da gerne troppe op til en hjemmekamp i nær fremtid, såfremt vi A) møder en attraktiv modstander, B) har fantastiske vejrforhold, C) der ikke kører en god PL-kamp på tv eller D) jeg ikke har andre planer den søndag/mandag.....
Der kunne være fedt, hvis du ville underbygge de holdninger du fremfører her.

Følgende du skriver er helt forkert:

"man har ingen ambitioner og det gør ikke noget at vi ikke. er et tophold, gør ikke noget hvis vi leverer en omgang lortebold gang på gang, gør ikke noget hvis vi ender i nedrykningsspil"
klubben har en målsætning om tre europæiske gruppespil over en seks-årig periode. Det er meget ambitiøst, og statistisk var vi meget langt fra, da man sætte ambitionen. I dag har vi været i et gruppespil i løbet af de første tre år, og derfor er målet, at vi skal i gruppespil to ud af de kommende tre sæsoner. Det er utrolig ambitiøst. Samtidig er der et mål om at vi får medaljer og vinder pokalen. Det er ambitiøse mål, og det tyder også på, at de ansvarlige ikke er ligeglade med, at vi ender i nedrykningsspil.
Derudover vil jeg også gerne høre, hvorfor du tror vi skulle ende i et nedrykningsspil? Der er intet i vores resultater, der tyder på, at vi skulle ende blandt de fire dårligste og dermed spille om at rykke ud af Superligaen. Der er heller ingen tegn i vores resultater på, at vi skulle ryge ud af top-seks.

"jeg tror ikke engang det er et problem for træner, sportschef etc. hvis hjemmebanetilskuer-snittet ændrer sig til 4000"
Der er et mål i klubben om, at vi skal have et gennemsnit på 10.000. Der har lige været slået en stilling op, hvor alle der havde en plan om, hvordan man kunne nå det tal blev opfordret til at søge og komme til samtale og fortælle om den plan. Det er altså noget der bliver ofret tid og penge på. Dermed er det også meget vigtigt for klubben, at der kommer flere på stadion.
Derudover gjorde både Bak og Nissen meget ud af, at vi skulle sikre god opbakning inden kampen mod Arka, hvor de så video fra udekampen i Polen, og deres vilde fans. Der var begge meget interesseret i, at der skal komme en vild stemning på MCH med mange fremmødte.
Derudover er alle spillere og trænere rundt at takke fans efter hver kamp. Ofte er Steinlein og andre administrative også rundt på banen efter kampen. Det tyder altså på, at det er vigtigt for hele klubben.
Jeg vil også meget gerne vide, hvorfor du tror vi skulle ryge ned på et gennemsnit på 4000 til kampene? Såvidt jeg husker var det kun Lyngby kampen, hvor der var så få. Det var lige efter europæisk exit så skuffelsen sad i fansene, og det havde garanteret stor betydning. Ellers har vi ikke været i nærheden af de 4000.

"jeg tror rent faktisk at man er tilfreds så længe man er i suppen"
Igen med hentydning til målene i klubben beskrevet længere oppe, så er dette jo helt forkert.

"Tror desværre bare at vi har fået en syg taberkultur implementeret"
Jeg synes altid, at spillerne både før og efter kampe viser en attitude, der siger, at nu skal vi fandeme vinde. Efter nederlag er det også tydeligt, at spillerne er klar på at få vendt skuden og præstere næste gang. Jeg ser intet, der skulle pege i retning af, at vi har en taberkultur i klubben. Vi vinder også stadig mere end vi taber, så det er en meget underlig udmelding.

"jeg kom personligt før i tiden til alle hjemmekampe og skal da gerne troppe op til en hjemmekamp i nær fremtid, såfremt vi A) møder en attraktiv modstander, B) har fantastiske vejrforhold, C) der ikke kører en god PL-kamp på tv eller D) jeg ikke har andre planer den søndag/mandag"
Hvis du virkelig vil klubben er det da i de svære perioder, at du skal komme på stadion. Det er der, der er behov for opbakning og tilråb, der kan betyde meget for klubben. Efter kampen i dag, så du hvordan Ståle løb Parken rundt for at takke fansene. Efterfølgende sagde han til TV, at det var på grund af opbakning, og den virkelig betød noget i dag. Underforstået at uden tilskuerne havde de ikke nødvendigvis hevet sejren hjem.
Som skrevet længere oppe er det også et ønske fra trup og trænerstab, at der er noget vildskab og engagement fra tribunen. Det kan være med til at vende tingene, når det går den forkerte vej. Jeg kunne desværre ikke være på stadion til hjemmekampen mod Arka, så jeg så den på TV. Der var Morten Bruun kommentator, og han beskrev stemningen som den bedste på stadion siden Southampton-kampen (han rettede det dog til United-kampen efterfølgende), og gav opbakningen en stor del af årsagen, at vi endte med at hive sejren til sidst. Hvis jeg ikke husker forkert, nævnte flere af spillerne også opbakningen.

Derfor bør alle komme på stadion, især når de mener, at det går dårligt. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme på stadion på søndag!
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes i øvrigt, at resultatet smigrer os. Lige fra kampen blev fløjtet i gang skulle FCK bare træde på speederen, og så blev de meget farlige. Jeg kan ikke genkende, at de ikke lagde tryk på os - det handlede om, at de ikke ønskede at gøre det i lange faser af kampen, hvor de var komfortabelt foran.
Jeg hæftede mig meget ved, at Ankersen skrev, at nogen (han må hentyde til mig ;) ) er blevet for kræsne og urealistiske i vores ideer om, hvad holdet kan opnå. Jeg forventer heller ikke, at vi kører FCK over og spiller flot fodbold samtidig. Jeg har dog en forventning om, at vi ikke bliver spillet af banen. Det synes jeg faktisk, at vi gjorde i går. Der var gode momenter, men det kan også godt have, når man får plads, fordi man er nede med 2. Så kan man sige, at det er kræsent at forvente, at vi ikke bliver udspillet af danmarks dyreste drenge, men det var jo det samme i Brøndby. Så kan man sige, at det er urealistisk, at vi tager alt mod de andre tophold. Ja, men vi er heller ikke konsekvent gode mod bundholdene. Jeg har svært ved at se, hvordan forventningerne er urealistiske, som Ankersen bemærkede. Jeg forventer et hold, der spiller op til sit potentiale, og udviser lysten til at ville vinde i langt de fleste kampe - en enkelt smutter ind imellem forstår jeg.

Jeg er i øvrigt stor fan af brugen af underliggende data (table of justice) til at vurdere holdet og resultaterne. Jeg ser det ikke som en undskyldning for at ville beholde Thorup. Der er ingen grund til at tro at cheferne ønsker andet end succes - ligesom os herinde.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes på ingen måde at FCK kørte over os i går.
Ifølge Livescore havde vi lige mange skud på mål (4-4) mens vi vandt 6-4 i skud uden for rammen. Boldbesiddelse er registreret til 51-49 i FCK´s favør.
Alle sammen stats der ret godt matcher mit syn på kampen.

Jeg tror at FCK meget gerne ville have vundet 10-0 over os, hvis de havde evnet det. Særligt efter deres CL-exit hvor de måske følte de kunne give deres fans lidt at lune sig på. Ståles reaktion efter kampen synes jeg meget godt viser hvor vigtig den sejr var for dem.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
11. sep 2017, 12:01
Jeg synes på ingen måde at FCK kørte over os i går.
Ifølge Livescore havde vi lige mange skud på mål (4-4) mens vi vandt 6-4 i skud uden for rammen. Boldbesiddelse er registreret til 51-49 i FCK´s favør.
Alle sammen stats der ret godt matcher mit syn på kampen.

Jeg tror at FCK meget gerne ville have vundet 10-0 over os, hvis de havde evnet det. Særligt efter deres CL-exit hvor de måske følte de kunne give deres fans lidt at lune sig på. Ståles reaktion efter kampen synes jeg meget godt viser hvor vigtig den sejr var for dem.
Skud, skud på mål og boldbesiddelse fortæller ikke historien, at man i to omgange kommer ned med to. De mål FCK scorer ligger også tæt, hvilket jeg mener understøtter min observation, at når de havde behov for at skure op for blusset, så gjorde de det effektivt.

Jeg tror, også at de gerne havde vundet med 10-0, men motivation er en sjov størrelse, og jeg synes, at FCK slappede af, når de kom foran med 2. Det blev de så straffet for i første omgang, men de havde ret godt styr på begivenhederne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chancefordeling fra Tap in Fodbold
Billede

Spilovertag fra superliga.dk
Billede

Ud fra disse ser kampen ud til at have været ret lige.
Fik desværre set alt for lidt af denne kamp, men ved ikke om nogen der har, kan koble nogle ord fra kampen på en af illustrationerne? :)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

De passer fint med min opfattelse af kampen. FCK kunne ikke træde mere på speederen, selvom de ville. Det var vores midtbaneopstilling der pressede dem, og ikke dem selv der trak bremsen.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:
11. sep 2017, 19:09
De passer fint med min opfattelse af kampen. FCK kunne ikke træde mere på speederen, selvom de ville. Det var vores midtbaneopstilling der pressede dem, og ikke dem selv der trak bremsen.
FCK kommer inden for de første 15 min. foran med to pinde - Det har aldrig ligget til Ståle, at man så forsat jagter mål, hvis det medfører risiko, så naturligvis overlader FCK initiativet (det gør de altid i sådan en situation). Vi scorer så to mål på fejl i deres forsvar, og da FCK så igen tager initiativet i starten af 2. halvleg, så scorer de 2.

Jeg vil mene, at det er udtryk for, at FCK havde styr på kampen (speederen).

Statistikken viser, at FCK forsvaret var til at tale med, og det var da også tilfældet, men det er omsonst, når man halser efter et resultat, som spillerne gjorde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tak for svarene :)

I forhold til tacklingen eller hvad man nu kalder det, på Sørloth.
Er den ikke sammenlignlig med situationen i England?
https://www.youtube.com/watch?v=Vf16CbduXrQ

Høj fod, høj fart, farligt spil.
Så det vel fuldstændig underordnet om spilleren har set modspilleren eller ej?

Kan desværre ikke finde episoden med Sørloth, så hvis nogen har, må de gerne dele :)

Besvar