Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
VanDam

Re: Skadestuen

Indlæg af VanDam »

Paul burde kunne spille meget snart, hvis han ikke har smerter, snart vil sige få dage, efter det man kan læse på sundhed.dk.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

VanDam skrev:
19. aug 2017, 14:34
Paul burde kunne spille meget snart, hvis han ikke har smerter, snart vil sige få dage, efter det man kan læse på sundhed.dk.
Er der ikke risiko for komplikationer eller små indre blødninger hvis han får slag i lyske og/eller maveregionen? Ifølge FCM har han fået en kikkertoperation, og er stadig på Cypern.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Midtgaard skrev:
19. aug 2017, 19:35
VanDam skrev:
Er der ikke risiko for komplikationer eller små indre blødninger hvis han får slag i lyske og/eller maveregionen? Ifølge FCM har han fået en kikkertoperation, og er stadig på Cypern.
Ifølge FCM's egne udmeldte informationer er han ude indtil efter landskampspausen, så mon ikke det nok skal passe.

VanDam

Indlæg af VanDam »

Steffen am skrev:
19. aug 2017, 19:38
Midtgaard skrev:
VanDam skrev:
Ifølge FCM's egne udmeldte informationer er han ude indtil efter landskampspausen, så mon ikke det nok skal passe.
Ved kikkertoperation: må løfte til smertegrænsen og må gerne dyrke sport, når det er smertefrit og føler sig klar dertil.

Ved åben operation: Det er individuelt, hvornår man er klar, men de første 14 dage efter operationen må barnet ikke løfte tunge ting eller dyrke sport.
For nogen tager det yderligere 14 dage, det afhænger af smerter og generelt

http://www.sydvestjysksygehus.dk/wm437146

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

VanDam skrev:
19. aug 2017, 20:27
Steffen am skrev:
Midtgaard skrev:

Ved kikkertoperation: må løfte til smertegrænsen og må gerne dyrke sport, når det er smertefrit og føler sig klar dertil.

Ved åben operation: Det er individuelt, hvornår man er klar, men de første 14 dage efter operationen må barnet ikke løfte tunge ting eller dyrke sport.

Tak for kilden.

Mon ikke man tester hvad han kan på en cykel, svømning eller på træningsbanen.

Tænker også der er forskel på U15 fodbold i række C og pro fodbold i en kamp, mod usympatiske cypriotere i en kamp til 50 mio.,
både i forhold til belastning og mulighederne for lige at sætte sig ud lidt, er også lidt noget andet.

En ting er også om man kan spille, det næste er så om man kan være på 100 % og fuldstændig fokuseret på opgaven.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

VanDam skrev:
19. aug 2017, 20:27
Steffen am skrev:
Midtgaard skrev:

Nu er der jo stor forskel på børns sport og så elitefodbold.
Jeg tror godt, du kan forvente staben har styr på det.
FCM!
FCM!
FCM!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvorfor får vi ikke at vide hvor slemt Andre Rømer er skadet. Det så grimt ud. Tænker på om han i det hele taget kan blive solgt / sendt videre til anden klub ?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ved sådan en tackling tror jeg at der er en hævelse der lige skal forsvinde inden man kan sige noget endeligt. Altså tage billeder der kan afgøre skadens omfang.

THenry

Indlæg af THenry »

HF skriver om Rømers skade, at "var der gode nyheder til ulvenes 24-årige allround-spiller. En såkaldt MR-scanning viste, at skadespausen begrænser sig til mellem to og tre uger".

Rømer udtaler videre i artiklen, at han håber på et klubskifte inden vinduet smækker i torsdag aften.

Cortez

Indlæg af Cortez »

THenry skrev:
29. aug 2017, 22:50
HF skriver om Rømers skade, at "var der gode nyheder til ulvenes 24-årige allround-spiller. En såkaldt MR-scanning viste, at skadespausen begrænser sig til mellem to og tre uger".

Rømer udtaler videre i artiklen, at han håber på et klubskifte inden vinduet smækker i torsdag aften.
Dejlige nyheder om Rømer, trods alt. Den så grim ud på stadion.

Hvad jeg ikke forstår er at vi forlænger hans kontrakt, sådan at den løber 5 år og et ½ år senere vil klubben af med ham og han selv gerne afsted.

Det forstår jeg ikke ret meget af.

/Cortez

Christian

Indlæg af Christian »

Cortez skrev:
30. aug 2017, 08:15
THenry skrev:

Hvad jeg ikke forstår er at vi forlænger hans kontrakt, sådan at den løber 5 år og et ½ år senere vil klubben af med ham og han selv gerne afsted.

/Cortez
Jeg synes også der virker lidt mærkeligt, men tingene kan åbenbart hurtigt ændre sig i fodbold.
Jeg synes Rømer er en god spiller og jeg synes det er et mærkbart tab hvis vi mister ham.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Snakkede kort med Bach Bak inden indvielsen af den nye bane i Ikast, der nævnte han at de forventer Korcsmar er klar efter pausen igen.

THenry

Indlæg af THenry »

Christian skrev:
30. aug 2017, 08:46
Cortez skrev:
30. aug 2017, 08:15
THenry skrev:

/Cortez
Jeg synes også der virker lidt mærkeligt, men tingene kan åbenbart hurtigt ændre sig i fodbold.
Jeg synes Rømer er en god spiller og jeg synes det er et mærkbart tab hvis vi mister ham.
Jeg synes Rømer er en fin squad player, der kan spille flere positioner, kan videreføre kulturen og virker til at have en god personlighed, men jeg vil egentlig have det fint nok med, at han kommer videre.

Jeg synes, at han efterhånden trænger til fast spilletid (og muligvis luftforandring), hvis han skal udvikle sig yderligere.
Hans topniveau er ikke højt nok til vores start 11. Jeg synes tit han falder igennem, når han skal spille vigtige kampe særligt som enten 6'er eller 8'er. Han er et niveau under Sparv, Drachmann, Polle og forhåbentlig får vi en stærk Kaan tilbage fra Skive, som snart kan overtage en reserverolle med mulighed for at udvikle sig til stamspiller over tid, hvilket jeg egentlig ikke tror Rømers topniveau er til.

Jeg synes Andre er bedst på backen, og har spillet sine bedste kampe der for os, men vi har nogle spændende unge backs på vej frem i form af Munksgaard og Tychosen, der ser ud til at gøre det godt som back i Horsens pt., og jeg tror de har et større potentiale og mulighed for at blive stamspillere, når NK bliver skudt af til udlandet (måske allerede om et års tid, som vist er planen).

Alt i alt har Rømer været en god ambassadør for klubben, en fin og fleksible reservespillere og scoret nogle mindeværdige mål særligt i kampe mod FCK :D
Jeg tror dog tiden er inde til, at der skal ske noget nyt - også selvom der blev tegnet en lang kontrakt for et års tid siden. Vi har relativt få kampe i efteråret, og uden EL-kampe, så tror jeg ikke han står til mange kampe. Ift. for et år siden, så er Drachmann også kommet til, og er foran Rømer ift. midtbanen, og NK har fortsat sin eksplosive udvikling på højre back, så det kan være årsager til, at det ikke er godt så godt, som man må have håbet på for et år siden, da man forlængede med Rømer.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Tjekkede lige om det virkelig er et år siden Rømer forlængede. Det et det - så du har ret. Hold nu op tiden flyver...

/Cortez

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne se på den nyligt udsendte video fra træningsbanen at Paul Onuachu ikke deltog. Håber snart han kan optage træningen for fuld power igen, så vi har 2 farlige angribere klar når suppen starter op igen.

Besvar