EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
18. aug 2017, 10:13
THenry skrev:
18. aug 2017, 09:54
Jeg er sådan set meget enig i det, du skriver. Min pointe er bare, at jeg meget gerne vil i gruppespil også selvom vi på papiret muligvis ikke har meget at gøre der, fordi målene hagler ind i en lind strøm og vi øvrigt står til bøllebank. På trods af dette vil det igen blive en fed oplevelse, hvis du spørger mig.
Jeg kan altså ikke se, at vi skulle stå til bøllebank. Naturligvis vil det ske, hvis vi møder Milan el. lign. - men det er jo ligegyldig om vi står stærkt eller ej. Men vi står til at blive seeded i 3 pot, og dermed vil vi altså igen have muligheder for at gå videre fra gruppen. Det kan godt være, at der går mange mål ind på os, men vi scorer altså flere i den anden ende - og så får man altså ikke bøllebank. Men lad os nu først kvalificere os. Der er i den grad ikke grund til at tage sorgerne på forskud.
Problemet er at når modstanderne bliver stærkere i et gruppespil burde vi logisk få sværere ved at kreere chancer, hvorimod det ikke er logisk at vi vil give færre chancer væk, tværtimod.
Holdet har da mulighed for at rejse sig organisatorisk men jeg har svært ved at se det ske, når der ikke rigtig er tegn i den retning. Desuden er vi fandens sårbare overfor skader/karantæner i midterforsvaret da Riis har meldt sig helt ud mentalt.
Jeg tager da også gerne en masse prygl hvis det skulle være, bare klubben får 50 mio i klubkassen. Det ville også være supervigtigt for dansk fodbold da vi så formodentligt kommer i top 15 igen og vi står bedre til fremtidige seedninger i kvallen. Så må jeg leve med at Thorup bliver forlænget selvom det unægtelig er en hård pille at skulle sluge, jeg har dog prøvet at vænne mig til at tanken i over et år. Måske Thorup får tilbud fra udlandet? Så vil jublen ingen ende tage :)

Sportsligt kan vi jo også overraske eller få en god lodtrækning.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sniper

Indlæg af Sniper »

Undrer mig en smule over alle dem der skriver at Riis er ramt mentalt eller som Mouse skriver, Riis har meldt sig helt ud mentalt. Er det noget folk ved noget om eller er det bare gisninger? Det er da klart det vil sidde i baghovedet på en ung spiller når man laver graverende fejl, men altså hvor meget kender I til hans mentale tilstand??-ved I virkelig om han har meldt sig helt ud, eller tørster den unge mand måske i stedet efter at revancere sig??
Jeg har stadig stor tiltro til Riis og Nicolaisen men det kræver jo også de får tillid fra trænerteamet før de kan præstere.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev:
18. aug 2017, 18:08
Undrer mig en smule over alle dem der skriver at Riis er ramt mentalt eller som Mouse skriver, Riis har meldt sig helt ud mentalt. Er det noget folk ved noget om eller er det bare gisninger? Det er da klart det vil sidde i baghovedet på en ung spiller når man laver graverende fejl, men altså hvor meget kender I til hans mentale tilstand??-ved I virkelig om han har meldt sig helt ud, eller tørster den unge mand måske i stedet efter at revancere sig??
Jeg har stadig stor tiltro til Riis og Nicolaisen men det kræver jo også de får tillid fra trænerteamet før de kan præstere.
Well, når jeg skriver han har meldt sig ud mentalt er det jo udelukkende ud fra hans præstationer på banen. Riis har kostet mindst 1 mål per kamp samt en del store muligheder til modstanderne. Hans sæsonstart har været en katastrofe i et omfang jeg ikke kan huske en anden midterforsvarer i FCMs historie har "præsteret". Det er ikke uheld altsammen og det er ikke manglende viden/erfaring der har gjort dette. Det har været manglende koncentration og usikkerhed. Dermed er det en mental ting

Riis er meget bedre end det han har vist i denne sæson. Meget bedre. Det er dog noget han igen skal bevise han er. Han har fået masser af tiltro fra Thorup og kan ikke forlange mere. Thorup må også have det meget svært ved at vælge Riis igen når han koster i hver kamp. Der er ikke mange kampe hvor man kommer foran komfortabelt med 3-0, hvor man så kan sætte Riis på banen for at bygge ham op igen. Ellers må det blive gennem reserveholdet han skal bygges op igen. Han må selv vise at han kan vises tillid igen. Det er en proces det kommer til at tage tid, men gør han det rigtigt kan det være med til at gøre ham endnu bedre på lang sigt at have været igennem denne form for modvind så tidligt.

At jeg siger at han mentalt har meldt sig ud er ikke fordi jeg tror han er på vej til "den lukkede afdeling", men udelukkende bedømt ud fra hans præstationer og hvordan han laver fejl. Det er koncentrationsvigt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar