Mange, men mod stærke modstandere, så går den ikke længere og det var det man så i sidste sæson, FCM fik ikke mange point mod top hold.
Thorups plan var at forsvaret skulle blive bedre, man købte en ZSOLT KORCSMÁR men det har ikke hjulpet, og en målmand der lukker mange mål ind mister selvtillid og det er det J. Hansen er ved at gøre, han ligner jo en fransk klovn i dag da han skal gribe en ufarlig bold, den kunne lige så godt gå ind, samme kunne Kian Hansen have lavet i 1. halvleg
FCM har et forsvar uden selvtillid
Senest rettet af VanDam 17. aug 2017, 21:35, rettet i alt 1 gang.
Jeg synes i overdriver jeres negative kommentarer og holdninger. Jeg er da fuldstændig enig i at det igen og igen er utilgiveligt at forære så mange mål væk - specielt frusterende at det ofte er personlige fejl. Men 3-2 resultatet er vel i sig selv ikke decideret et dårligt resultat. Men enig i at defensiven sejler. Til gengæld er vi da så ok til at score mål.
Derudover synes jeg også det er tankevækkende at vi er ret tæt på gruppespil og havde vi vundet i Helsingør havde vi været på en delt førsteplads i superligaen.
Hvor mange klubber i dk vil mon skifte deres sæsonstart med vores?
Jeg må i hvert fald undres over de folk, der mener, Thorup skal fyres på grund af sin defensive spillestil. Det skulle snarere være for manglende defensiv organisation!
Men det giver under ingen omstændigheder mening nu. Vi er en omvandrende målkavalkade; det er bare præmissen pt. Så længe vi scorer flere og går videre, kan det blive 10-8 for min skyld.
Problemet er vel også at han spiller simpelt og defensivt, uden at vi fungerer defensivt. Når man har så meget vægt på defensiven er det da endnu mere problematisk at den ikke virker. FCM har aldrig spillet så simpelt som vi gør under Thorup, det presspil vi i årevis havde som varemærke er væk, nu står vi og afventer.
Senest rettet af UlvenFraNord 17. aug 2017, 21:42, rettet i alt 1 gang.
Jeg synes egentligt at vi gør det ok defensivt i dag.
Apollon har vel 4 muligheder i kampen, hvor de scorer på de tre.
Det første mål bliver sparv da fuldstændig tørret, ikke særlig imponerende.
Det andet mål glemte nissen at han ikke spillede på u 14-holdet længere, gigantisk børnefejl
Det tredje mål taber Marc D.H hovedet, fordi han absolut skal gå ind og satse i alle dueller som i sønderjyske.
Egentligt ok, det var da i det mindste ikke dem der var gode, det synes jeg var meget positivt.
Jeg sidder dog bare hver gang med en følelse af, at vores børnefejl altid vil ske.
Nå, det er stadig et meget godt udgangspunkt. Dem her kan vi sagtens slå, men vi skal simpelthen spille fra start.
Problemet er vel også at han spiller simpelt og defensivt, uden at vi fungerer defensivt. Når man har så meget vægt på defensiven er det da endnu mere problematisk at den ikke virker. FCM har aldrig spillet så simpelt som vi gør under Thorup, det presspil vi i årevis havde som varemærke er væk, nu står vi og afventer.
Tja, jeg kan ikke se, at vi spiller mere eller mindre simpelt, end vi plejede set over hele kampen. Jeg synes, vi spiller noget frisk bold.
Til gengæld kan jeg godt se, at vi falder alt for langt tilbage i banen med 5 minutter igen, men det falder tilbage på alle involverede.
Vi virker bare usikre i alt hvad vi foretager os defensivt, og virker som om at vi ikke ved hvad vi skal gøre med kuglen når vi har den.
Men tror I ikke man skal se på kvaliteten i den enkelte spiller istedet. Er vore spillere så gode som vi gør dem til, eller hvad er der galt. Sparv og Drachmann burde være den defensive stopklods. Det synes jeg ikke de er, og Sparv synes jeg slet ikke er så god som før han blev skadet.
Jesper Hansen er skreget op til en af de bedste målmænd i SL - det er han ikke. Se hvad ACH, SJE og OB har. De har rigtig gode målmænd.
Tja, jeg kan ikke se, at vi spiller mere eller mindre simpelt, end vi plejede set over hele kampen. Jeg synes, vi spiller noget frisk bold.
Til gengæld kan jeg godt se, at vi falder alt for langt tilbage i banen med 5 minutter igen, men det falder tilbage på alle involverede.
Hvor anføren så ? det er ham der skal råbe op ?
En Kian Hansen ?
En ting er sikkert, Kian Hansen er meget meget meget langt væk fra landsholdet, og i mange superligaklubber vil han ikke være i truppen p.t.
0
Fordi? Hvis jeg var Brøndby ville jeg da hellere sælge et point og stå med et ben i gruppespillet. Spillemæssigt har vi da været ret elendige det meste af tiden. Men der er ikke langt fra succes til fiasko. Synes i dag at det var mere sandsynligt at vi ville score til 3-2 end Apollon de sidste 10 min. At vi så laver en hjerneblødning til sidst. De første 60 min mod FCN var efter min mening super godt - og ja så trak vi bremsen, men 4-0 havde også ændret billedet af sæsonen.
0
Fordi? Hvis jeg var Brøndby ville jeg da hellere sælge et point og stå med et ben i gruppespillet. Spillemæssigt har vi da været ret elendige det meste af tiden. Men der er ikke langt fra succes til fiasko. Synes i dag at det var mere sandsynligt at vi ville score til 3-2 end Apollon de sidste 10 min. At vi så laver en hjerneblødning til sidst. De første 60 min mod FCN var efter min mening super godt - og ja så trak vi bremsen, men 4-0 havde også ændret billedet af sæsonen.
Jeg er ukuelig optimist - lad os se om 3-4 kampe.
Beklager. Fik vendt det forkert. Jeg skulle have skrevet 13 - eller måske 12,5. Den eneste, der nok ikke vil bytte er FCK, da de stadig har mulighed for ChL.
enig i at der er mange personlige fejl og at vi egentlig var ok til at bryde deres spil. Vi stod lidt langt tilbage til tider, men man sidder mere med følelsen af at vi taber på forsvarsfejl mere end på at organisationen sejler. 1-0 målet sker pga ubalance men ellers husker jeg ikke lige at de spiller os tynde. Jo måske ham Jander, der vadede igennem vores forsvar i 2. halvleg men ellers ikke.
Også enig i, at man kan kalde os forkælede fordi vi er 1 sejr fra toppen og er en 1-0 sejr på hjemmebane fra gruppespil. Det ville vi sikkert gerne have solgt den for. Men det er nok mere måden vi er nået dertil på. Derry skal ikke score mod os. Helsingør skal ikke vinde over os. Arka skal vi ikke vinde over i overtiden. Men fair nok vinderen har altid ret, men ser pt på et Rosenborg hold, der ude mod Ajax holder nullet her halvvejs i 2. halvleg. De har meget mere organisation og opbakning for hinanden.
Thorup er jo ikke defensiv orienteret som sådan - så tænker jeg at han ville have stillet noget mere defensivt op på udebane med vores statistik i betragtning (mener vi nu har tabt de seneste 8 ud af 9 på udebane), men det er mere at jeg ikke oplever, at han har et koncept. Og jo jeg kunne godt se en god organisation idag i starten, men den blev mere og mere sejlende som kampen skred frem...
Jeg synes egentligt at vi gør det ok defensivt i dag.
Apollon har vel 4 muligheder i kampen, hvor de scorer på de tre.
Det første mål bliver sparv da fuldstændig tørret, ikke særlig imponerende.
Det andet mål glemte nissen at han ikke spillede på u 14-holdet længere, gigantisk børnefejl
Det tredje mål taber Marc D.H hovedet, fordi han absolut skal gå ind og satse i alle dueller som i sønderjyske.
Egentligt ok, det var da i det mindste ikke dem der var gode, det synes jeg var meget positivt.
Jeg sidder dog bare hver gang med en følelse af, at vores børnefejl altid vil ske.
Nå, det er stadig et meget godt udgangspunkt. Dem her kan vi sagtens slå, men vi skal simpelthen spille fra start.
At de scorer 3 mål på 4 chancer er i min verden altså ikke en god defensiv og at de så samtidig heller ikke er gode, men alligevel scorer 3 mål på 4 chancer, det beskrives da vidst i aller bedste fald som værende bekymrende.
3 ud af 4, jah så er det da vidst godt at de ikke havde 10 chancer.
Jeg er ukuelig optimist - lad os se om 3-4 kampe.
Beklager. Fik vendt det forkert. Jeg skulle have skrevet 13 - eller måske 12,5. Den eneste, der nok ikke vil bytte er FCK, da de stadig har mulighed for ChL.