SL R4: Helsingør - Midtjylland
Re: SL R4: Helsingør - Midtjylland
Noget skuffende!! Jeg er kort sagt målløs over, hvor dårligt vi kan spille. Det er så ideforladt at det er rystende og baseret på det her skal vi revidere vores forventninger til sæsonen. Jeg kan ikke se, hvordan vi kan vinde noget som helst play-off?
Som de fleste efterhånden har skrevet en del om, så er det rystende, at vi ikke kan dominere mod et hold bestående af deltidsprofessionelle. Ja banen er langsom men Helsingør har ikke 'bare parkeret bussen' foran målet... De har spillet med deres midler: God kontra fodbold men også spillende kampen igennem.
Min konklusion ud fra spillet er:
- at der mangler noget gejst og motivation fra kampens fløjt. Med så mange spillere der kæmpe om pladserne forstår jeg det slet ikke.
- Forsvaret laver nogle personlige fejl, men jeg synes også jeg har set fra andre kampe, at der noget koordination ml målmand og forsvar. Desuden virker det heller ikke som om, at hver enkelt er afklaret med sin rolle.
- Angrebet: Plan A kender vi ikke rigtig og plan B med at høvle bolde ind til Paul og Sørloth virker så tilfældig som noget og virker kun, når de er inde i feltet. Når de 'blot' skal flække den videre, så er der ingen løb rundt om da de er ens typer.
- Spilsystemet er bare ikke tydeligt og det er da en eklatant pinlighed, at vi skifter 'system' mod en oprykker i erkendelse af at det ikke virker, hvorefter det handler om at pumpe bolde ind i feltet og ikke 'spille' sig igennem. Med de spillere, der er til rådighed er det bare ikke godt nok.
- Trænerne ved ikke, hvad de vil. Bak Bach siger at intet lykkes af hvad de ville, men hvad var planen egentlig og hvorfor lykkes vi ikke?
Tilbage står, at spillere og trænere skal kigge sig selv lidt i spejlet og når de har gjort det et stykke tid, skal de finde ud af, hvordan vi egentlig skal spille. Vi har lært fra i torsdags og nu idag hvad plan B er: høvle bolde ind i feltet til Sørloth og Paul men hvad er plan A?
LØSNING:
- Fyr Thorup i næste landskampspause.
- Gør Bach til akademi træner, så han lærer at være træner.
- Tilbyd Priske eller David Nielsen trænerjobbet.
Som de fleste efterhånden har skrevet en del om, så er det rystende, at vi ikke kan dominere mod et hold bestående af deltidsprofessionelle. Ja banen er langsom men Helsingør har ikke 'bare parkeret bussen' foran målet... De har spillet med deres midler: God kontra fodbold men også spillende kampen igennem.
Min konklusion ud fra spillet er:
- at der mangler noget gejst og motivation fra kampens fløjt. Med så mange spillere der kæmpe om pladserne forstår jeg det slet ikke.
- Forsvaret laver nogle personlige fejl, men jeg synes også jeg har set fra andre kampe, at der noget koordination ml målmand og forsvar. Desuden virker det heller ikke som om, at hver enkelt er afklaret med sin rolle.
- Angrebet: Plan A kender vi ikke rigtig og plan B med at høvle bolde ind til Paul og Sørloth virker så tilfældig som noget og virker kun, når de er inde i feltet. Når de 'blot' skal flække den videre, så er der ingen løb rundt om da de er ens typer.
- Spilsystemet er bare ikke tydeligt og det er da en eklatant pinlighed, at vi skifter 'system' mod en oprykker i erkendelse af at det ikke virker, hvorefter det handler om at pumpe bolde ind i feltet og ikke 'spille' sig igennem. Med de spillere, der er til rådighed er det bare ikke godt nok.
- Trænerne ved ikke, hvad de vil. Bak Bach siger at intet lykkes af hvad de ville, men hvad var planen egentlig og hvorfor lykkes vi ikke?
Tilbage står, at spillere og trænere skal kigge sig selv lidt i spejlet og når de har gjort det et stykke tid, skal de finde ud af, hvordan vi egentlig skal spille. Vi har lært fra i torsdags og nu idag hvad plan B er: høvle bolde ind i feltet til Sørloth og Paul men hvad er plan A?
LØSNING:
- Fyr Thorup i næste landskampspause.
- Gør Bach til akademi træner, så han lærer at være træner.
- Tilbyd Priske eller David Nielsen trænerjobbet.
Personligt, så syntes jeg at der er brugt for mange undskyldninger, til når det handler om hvorfor Thorup skal have lang snor/mere tid og stadig er i klubben og jeg har ønsket ham ude længe før denne sæson gik igang.
Men jeg tror bare ikke på at det har nogen gavnlig effekt på holdet at skifte ud så kort inden en så vigtig kamp, jeg kan ikke se hvordan det stiller os bedre.
Derud over så har der også været den snak/rygte ang. hvad en træner må og ikke må i vores klub, så spørgsmålet er også om vi overhovedet kan få noget bedre end Thorup, hvis den generelle træner ikke vil arbejde under de vilkår der gik snak/rygter om da netop Thorup blev ansat.
Og så er jeg bange for at en evt. ny træner bare bliver en ny med "rette DNA" der på kammeratlig vis passer ind i familien og så er vi lige vidt.
- UlvenFraNord
Yes I did
Som tingene er, så skal vi bare have sagt farvel til Thorup hurtigst muligt.. Så må vi bruge det vi har midlertidigt
Som tingene er, så skal vi bare have sagt farvel til Thorup hurtigst muligt.. Så må vi bruge det vi har midlertidigt
Ved ikke om det er nye toner, men det er hvert fald en mere direkte formuleringtatoo skrev:Det var da helt nye toner fra dig Arff, men jeg er enig.Arff skrev: ↑6. aug 2017, 14:58Fy. For. Satan. En. Omgang. Hundelort!!!!!
Hold kæft, hvor bliver der investeret to Potter pis. Det ligner 11 forpulede lejesvende, som langt hellere ville ligge på stranden i Barcelona, end at forsvare det logo de har brystet.
Vi reagerer frem for at agere, vi leverer (at best) en omgang halvhjertet alibifodbold, og står konstant på flade fødder.
Offensivt kan, og vil vi absolut ingenting, og spiller uden fart, tempo og villighed til at tage de tung løb for hinanden.
Defensivt sejler vi (også) rundt, og mangler total viljen til at vinde sine dueller, eller sin tackling.
Det her er direkte pinligt, og hvis det ikke bliver bedre taber vi 10-0
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi møder deltidsproffer som vi skal køre ud af banen med overbevisende spil, energi og fight.
Det forventer jeg i alle tilfælde.
Hold kæft, hvor er det direkte en pinlig indsats - ved slet ikke, hvor jeg skal begynde. Håber der sidder en hel spillertrup med røde øre, for den indsats var katastrofalt, både fodboldmæssigt og mentalt. Jeg håber sgu, de får lov til at løbe hjemme, og det gælder samtlig mand. Håber også, at den kommende uge står på løbetræning.
Jeg er rasende over, at se folk der skulle forestille sig at repræsentere hele regionen og FC Midtjylland kan være så ligeglade, og levere noget så tåkrummende og ligegyldigt som tilfældet var i dag. Der var ingen som ofrede sig, og gav mere end maks 70% igennem hele kampen. Der var ABSOLUT INTET som holdmæssigt bare var i nærheden af nogenlunde i dag!
Nogle enkelte spillere kan (måske) se sig selv i øjnene, men de såkaldte ledere skal hvert fald hanke op i sig selv, og det er lige nu!
Beklager mit usaglige udbrud, men jeg havde, og har stadig, brug for at råbe højt!
Sent from my iPad using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Meget enig i dine spekulationer. Det var egentlig også det jeg mente med mit indlæg, men du skiver det bedre ud i detaljerne. Jeg tror, at manøvren med at gøre Steinlein til direktør har åbnet op for muligheden for at hente en manager-type ind. Det er i hvert fald mit håb.pr0j3ct skrev: ↑6. aug 2017, 16:06Personligt, så syntes jeg at der er brugt for mange undskyldninger, til når det handler om hvorfor Thorup skal have lang snor/mere tid og stadig er i klubben og jeg har ønsket ham ude længe før denne sæson gik igang.
Men jeg tror bare ikke på at det har nogen gavnlig effekt på holdet at skifte ud så kort inden en så vigtig kamp, jeg kan ikke se hvordan det stiller os bedre.
Derud over så har der også været den snak/rygte ang. hvad en træner må og ikke må i vores klub, så spørgsmålet er også om vi overhovedet kan få noget bedre end Thorup, hvis den generelle træner ikke vil arbejde under de vilkår der gik snak/rygter om da netop Thorup blev ansat.
Og så er jeg bange for at en evt. ny træner bare bliver en ny med "rette DNA" der på kammeratlig vis passer ind i familien og så er vi lige vidt.
/Cortez
Jeg vil vende den om; Hvis ledelsen ikke agerer nu,mr uger vi stensikkert ud mod Apollon. Det vil være rettigdigt omhu, at fyre den dårligste træner i klubbens historie nu, inden det er for sent.
Holdet er i krise, der er ikke noget der giver vidnesbyrd om sikre FCM point pt. I min verden er kedelige sejre, fedtspil rotation tidsudtræk mv. helt fint så længe det er en del af taktikken og medfører point på kontoen. Det er måske udtryk for desperation men pt synes alene tilfældighederne at regere - og dette bl.a eksemplificeret i dag, hvor det i lighed med torsdag kunne have være blevet til en "heldig" sejr til os, hvor man i princippet kunne forvente, at der var ild i øjnene og kvalitet nok til overhovedet aldrig at komme i tvivl. Og det er ikke tilfældighederne der hjælper Helsingør i dag - de gør det de skal og det er åbenbart nok.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Og vi gør ikke en skid. Alle burde skamme sig, måske undtaget vores målmand.NyX skrev: ↑6. aug 2017, 16:19Holdet er i krise, der er ikke noget der giver vidnesbyrd om sikre FCM point pt. I min verden er kedelige sejre, fedtspil rotation tidsudtræk mv. helt fint så længe det er en del af taktikken og medfører point på kontoen. Det er måske udtryk for desperation men pt synes alene tilfældighederne at regere - og dette bl.a eksemplificeret i dag, hvor det i lighed med torsdag kunne have være blevet til en "heldig" sejr til os, hvor man i princippet kunne forvente, at der var ild i øjnene og kvalitet nok til overhovedet aldrig at komme i tvivl. Og det er ikke tilfældighederne der hjælper Helsingør i dag - de gør det de skal og det er åbenbart nok.
Det tror og håber jeg også.Cortez skrev: ↑6. aug 2017, 16:14Meget enig i dine spekulationer. Det var egentlig også det jeg mente med mit indlæg, men du skiver det bedre ud i detaljerne. Jeg tror, at manøvren med at gøre Steinlein til direktør har åbnet op for muligheden for at hente en manager-type ind. Det er i hvert fald mit håb.pr0j3ct skrev: ↑6. aug 2017, 16:06Personligt, så syntes jeg at der er brugt for mange undskyldninger, til når det handler om hvorfor Thorup skal have lang snor/mere tid og stadig er i klubben og jeg har ønsket ham ude længe før denne sæson gik igang.
/Cortez
-
TrueWolfMidt
Selv speakeren i tv snakker om at det burde have konsekvenser, at vi spiller så ringe. Vi kan se det og de kan. Så kan ledelsen vel også. Hvor er Steinlein.
Gør Thorup ikke præcis det hans arbejdsgiver har ansat ham til? Hvis det er indføjet i hans kontrakt, at hans bonus er afhængig af hvor meget han benytter akademi-talenter, har ledelsen jo meget direkte vist ham, hvad der forventes af ham. Derfor er det jo naturligt, at han benytter talenterne i så mange kampe som muligt. Så derfor bliver Thorup da ikke afskediget nu.
-
TrueWolfMidt
Hvis det så har den konsekvens at vi holder op med at spille fodbold, så er jeg hermed færdig med at være fcm'er indtil ny træner tager over.
Øh hvilke talenter? Var det ikke kun Riis fra akademiet på banen i dag? Med indkøbene af Kraev, Sørloth, mv. kan jeg ikke se at den strategi kan videreføres. Ove P's scouting skal vel også bruges? Kig på hvordan setup'et er i Brentford. Tror vi er på vej i samme retning.Konsulen skrev: ↑6. aug 2017, 16:33Gør Thorup ikke præcis det hans arbejdsgiver har ansat ham til? Hvis det er indføjet i hans kontrakt, at hans bonus er afhængig af hvor meget han benytter akademi-talenter, har ledelsen jo meget direkte vist ham, hvad der forventes af ham. Derfor er det jo naturligt, at han benytter talenterne i så mange kampe som muligt. Så derfor bliver Thorup da ikke afskediget nu.
/Cortez
Brugen af Riis var da også fatal i dag, ikk'? Jeg er da sikker på, Thorup er ganske klar over Riis' mangler, og den risiko hans tilstedeværelse medfører, men alligevel vælger han at bruge ham i dag. Det er da kun pga. hans kontraktforhold.
Noget helt andet: Er Pusic ikke stadig FCM-spiller?
Noget helt andet: Er Pusic ikke stadig FCM-spiller?
-
TrueWolfMidt
Vi kan klandre Riis for meget men vores spillere er alt for dovne og ugidelig. Det så vi tydeligt idag. Nu kommer Poulsen nok ud med en undskyldning for samtlige spillere. PINLIGT.