SL R3: Midtjylland - Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Re: SL R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af PH1978 »

hviid skrev:Sammenligner man med resten af Superligaen holder det slet ikke, der er vi altså et af de mest underholdende hold overgået af Brøndby og måske FCN i øjeblikket.
Målt hvordan?

Sent from my iPhone using Tapatalk

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@steffen
Vedr straffe eller ej.
Da PG og PH begge to konkluderer at der jo var klart straffe, kunne Mads Laudrup heller ikke holde sig tilbage, "mener i virkelig det" eller noget i den retning.
Det er jo helt sort.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

PH1978 skrev:
1. aug 2017, 00:20
hviid skrev:
Sammenligner man med resten af Superligaen holder det slet ikke, der er vi altså et af de mest underholdende hold overgået af Brøndby og måske FCN i øjeblikket.

Målt hvordan?
Det er naturligvis lidt subjektivt, men faktorer som den offensive indgang til kampene, nerve i kampene (derfor er FCKs kampe måske ikke altid underholdende), forsøg på mål og selvfølgelig også antal mål er de vigtigste ting at vurdere det ud fra.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Steffen am skrev:
31. jul 2017, 23:38

Sejrssang, må indrømme jeg har det lidt blandet med at træner- og spillerbørn skal være med til fejring med fans og nu også på jubelvideo fra klubben
https://www.youtube.com/watch?v=w6lCXPCWpHY

Mandags analyse af Thorup:
https://www.youtube.com/watch?v=Wz79BTBDnNc&t=331s

Selve kampen har jeg det også lidt blandet med, synes vi var bedst. Men synes ikke vi var så meget bedst, jeg har hørt både eksperter og Thorup (og journalisten) giver udtryk for.
Synes det er fint nok på banen at børnene får lov til at komme ind, en del af et godt sammenhold er også at kende hinandens familier etc. Er dog enig i at de ikke bør være i omklædningsrummet efter kampen, der skal sku også være et område hvor dem uden børn kan sige og gøre præcis som de vil i enten glæde eller frustration.

Synes modsat dig at vi var så meget bedre i 2. Halvleg, og uden at have noget belæg for det, så er jeg ret sikker på vi vinder mere end 2-1 i Benthams expected goals, synes vi kører Randers fuldstændigt over i 2. Halvleg.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Stoffer skrev:
31. jul 2017, 08:28
Samtlige offensive spillere (der startede inde) søgte konstant det dybe løb, der var for få, der udnyttede mellemrummet Randers' 4-4-2 efterlod foran bagkæden - jeg synes særligt, at Kroon svigtede i den henseende. Så er det klart, at det konstant bliver med lange afleveringer, da man ikke kan forvente stor boldkunst fra Drachmann og Sparv, hverken i form af afleveringer eller at drive bolden frem selv, de er dygtige på andre parametre.
Grunden til vores 4-4-2, var netop at vi ikke skulle ind og slås med Randers centralt. Vi skulle vinde kampen via flankerne, og med 37vs29 indlæg gik det vidst udmærket. Vi manglede helt klart en kreativ spiller centralt, men det var jo netop ulempen ved vores 4-4-2.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:
1. aug 2017, 09:44
Stoffer skrev:
31. jul 2017, 08:28
Samtlige offensive spillere (der startede inde) søgte konstant det dybe løb, der var for få, der udnyttede mellemrummet Randers' 4-4-2 efterlod foran bagkæden - jeg synes særligt, at Kroon svigtede i den henseende. Så er det klart, at det konstant bliver med lange afleveringer, da man ikke kan forvente stor boldkunst fra Drachmann og Sparv, hverken i form af afleveringer eller at drive bolden frem selv, de er dygtige på andre parametre.
Grunden til vores 4-4-2, var netop at vi ikke skulle ind og slås med Randers centralt. Vi skulle vinde kampen via flankerne, og med 37vs29 indlæg gik det vidst udmærket. Vi manglede helt klart en kreativ spiller centralt, men det var jo netop ulempen ved vores 4-4-2.
Det argument køber jeg også, men jeg synes, at Drachmann og Sparv håndterede det slagsmål fint. Min observation var, at når Sparv/Drachman havde bolden pressede Randers centrale spillere op, det efterlod plads til, at Kroon kunne have søgt ind fra kanten i mellerummet og gøre sig tilgængelig som spilstation, istedet for at lægge sig på line med Sørloth og Paul i søgen efter afleveringer i bagrummet.

hviid

Indlæg af hviid »

I øvrigt - nu har vi før rost pressefolkene i klubben, men hvorfor er de begyndt med at lave kampreferater ud fra Twitter-opdateringer? Er det et spørgsmål om at spare tid/penge eller er der en dybere mening bag det? Kan ellers godt lide Twitter, og selve opdateringerne er sådan set gode nok, men efter min mening - som gammel skribent for siden - er det godt nok et sølle kampreferat:

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/bo ... restilling

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

hviid skrev:
2. aug 2017, 10:12
I øvrigt - nu har vi før rost pressefolkene i klubben, men hvorfor er de begyndt med at lave kampreferater ud fra Twitter-opdateringer? Er det et spørgsmål om at spare tid/penge eller er der en dybere mening bag det? Kan ellers godt lide Twitter, og selve opdateringerne er sådan set gode nok, men efter min mening - som gammel skribent for siden - er det godt nok et sølle kampreferat:

De er i hvert fald gået fra at være 2 til en 1 kommunikationsmand, og det er helt sikkert hurtigere, men ja,
Er enig, ikke særlig læsevenligt, lidt for pop smart og ikke så fyldig som en god gammeldags kampreferat

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

hviid skrev:

Ja, det er formentlig for at spare tid. De har, så vidt jeg kan regne ud, én mindre fuldtidsansat i den afdeling, efter Martin Dons er stoppet. Så det virker til, at Jakob Nørgaard står for stort set alt, der hedder presse, kampreferater, interviews, Twitter osv.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

hviid skrev:

Jeg synes ikke kampreferaterne er så vigtige. Dem kan man finde mange andre steder. Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har læst et på hjemmesiden. Så kan godt forstå, hvis man sparer der. Det er vigtigere for mig, at man fokuserer på unikt indhold, som man ikke kan få andre steder. Som fx de længere interview med Thorup.

hviid

Indlæg af hviid »

Ja, der er nok ikke så mange, som læser kampreferaterne, men som seriøs klub i Superligaen skal man omvendt også have et kampreferat på sin egen hjemmeside. Kan godt være, at det er for at spare tid, men så lang tid tager det heller ikke at skrive et fornuftigt referat efter min erfaring - en halv time vil jeg sige. Det tager jo også et stykke tid at hente HTML-koderne fra Twitter, så jeg tror, det er max 15 minutter, at de sparer på denne løsning.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

For mig personligt er fcm.dk en af de sidste steder jeg kigger efter FCM relaterede nyheder.

Det eneste jeg faktisk bruger/brugte? den til er at læse referaterne fra reserveholdskampene, bliver disse til copypaste fra twitter, så har jeg faktisk ikke mere at bruge siden til.

De andre analyser osv. følger jeg gennem youtube kanalen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar