SL R1: Brøndby - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fcm5600

Re: SL R1: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Fcm5600 »

ThygeM skrev:
17. jul 2017, 12:51
Vijen skrev:
16. jul 2017, 20:25
Nu endte i jo "kun" 8 point foran os i sidste sæson. En succes sæson for Brøndby og en dårlig sæson for FCM ;)

Nu mente jeg dagsformen, hos den individuelle spiller og ikke holdet. Der er vel kun få spillere man kan argumentere for kunne forstærke det ene hold til hver eneste kamp. Alle de andre har spillet gode og dårlige kampe.
Mon ikke vi havde holdt et forspring på 18-20 point hvis ikke vi havde satset 110% på pokalfinalen?? Synes vi solgte ligaen fuldstændigt efter vi havde sikret den plads - hvilket 5 nederlag i de sidste fem kampe også signalerede...
Det er selvfølgelig nemt at være ovenpå som Bif fan, efter en flot præstation. Ligenu kan Fcm ikke tåle at skifte 6 mand i forhold til torsdagskampen. Men jeg er nu ret overbevist om at Fcms trup er bedre end sidste år, selvom det var svært at se i søndags. Derfor tror jeg godt vi kan følge med jer i år, selvom man må lykønske jer med kampen i søndags. Husk dog at holde benene på jorden 😉🤔

Sahl

Indlæg af Sahl »

pdole skrev:
17. jul 2017, 01:41
Haha Sahl, du lyder efterhånden lige så ensporret som FCM2000. 😅
Kampen i dag var forfærdelig - men rolig nu.
Synes godt nok debat niveauet generelt i dag, ligner en dårlig udgave at ekstra bladets ditto.
Det er fint at være skuffet, det er jeg virkelig også, men derfor må man gerne lige forsøge, at trække vejret inden man ryger til tasterne.
Jeg kigger ikke blot på kampen i dag, men over en hel sæson og starten af denne. Jeg kan konstaterer, at der ikke er sket nogen forbedring til trods for, at man efter min mening står stærkere efter dette transfervindue. Jeg har stadigvæk ikke set nogle der tør argumentere for, at Thorup passer til den måde RA selv har postuleret, at vi skal spille på. I stedet for blot, at smide et personligt angreb af sted, så kunne du jo i stedet svare eller argumentere mod det jeg skriver...

Mener du at vi i sidste sæson og starten af denne har spillet "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på" ???? Mener du Thorup står for dette? Hvis ja vil jeg utrolig gerne høre det og jeg skal være den første til, at erkende at jeg kan tage fejl, men jeg forventer et valid argument og en høflig debat.

Synes desuden at det er på sin plads, at vi fans giver vores mening til kende!! De fleste af os har faktisk givet Thorup chancen og som du nok har bemærket, så angriber jeg ikke Thorup personligt, faktisk tror jeg han kunne være en fantastisk træner et sted hvor han passer ind. Jeg mener bare ikke han passer ind hos os og jeg vil næste vove, at argumentere for vores præstationer sidste sæson og starten af denne bakker dette op.. Hertil har jeg slet ikke snakket eller argumenteret om hvor dårligt det står til relations/motivations mæssig

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Fcm5600 skrev:
17. jul 2017, 13:10
ThygeM skrev:
17. jul 2017, 12:51

Mon ikke vi havde holdt et forspring på 18-20 point hvis ikke vi havde satset 110% på pokalfinalen?? Synes vi solgte ligaen fuldstændigt efter vi havde sikret den plads - hvilket 5 nederlag i de sidste fem kampe også signalerede...
Det er selvfølgelig nemt at være ovenpå som Bif fan, efter en flot præstation. Ligenu kan Fcm ikke tåle at skifte 6 mand i forhold til torsdagskampen. Men jeg er nu ret overbevist om at Fcms trup er bedre end sidste år, selvom det var svært at se i søndags. Derfor tror jeg godt vi kan følge med jer i år, selvom man må lykønske jer med kampen i søndags. Husk dog at holde benene på jorden 😉🤔
Bare rolig - med alt det lort vi har været igennem i de sidste ti år venter jeg bare på den næste nedtur :o

Spøg til side - så længe vi har Zorniger tror jeg vi har et fast koncept! Det vil uden tvivl give resultater på den lange bane - modsat alle de hovsaløsning vi har lavet det sidste årti!!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg ser det på den lyse side, det var easy money på oddset ;-) Pukki som 1. målscorer og Brøndby til at vinde kampen.

Ift. kampen har jeg skrevet "lidt" i Jess Thorup tråden, og orker ikke at hidse mig op igen. Kort sagt, så var det hundelort over hele linjen. Det var 11 spillere som spillede for sig selv, og som lignede nogle der hellere ville sidde i bussen på vej hjem. Og nu er jeg så hidsig igen, for det var under al kritik - jeg håber den står på dødsløb til træning i morgen, for det fortjener de sgu!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg giver ikke fem potter pis for retorikken "vi satser på EL og derfor nedprioriterer vi en topkamp i ligaen"

Vi har skaffet os en position hvor vi kan tåle at tabe med to mål i returen på hjemmebane mod et hold som spiller for spiller er dårligere end vores eget. Det er en falliterklæring af rang. Det vil bare vise hvor lidt tiltro Thorup har til sit holds organisation (med rette kan man sige, men hvor stiller det så ham?)

Hvis retorikken derimod kører på at vi ønsker at restituere nogle nøglespillere fordi man tænker langsigtet med skadesforebyggelse og mener at vi har en bred nok trup til at stille med et slagkraftigt hold, så er det en anden sag. Så ligger der fornuft bag. Kan godt være resultatet er det samme, men vi må fandme ikke være bange for at tabe med tre mål på hjemmebane til et hold der ganske vist formodentlig ville kunne klare sig i superligaen, men så heller ikke meget mere.

Jeg havde også sparet mod Brøndby, dog kun de mest nødvendige iflg sundhedsstaben og så sparet de resterende mod Ferencvaros.

Kampen i Brøndby forløb kun en smule dårligere end jeg havde forventet efter Pauls exit. Vores forsvars organisation er helt helt blank. Riis ligner en knægt der lever i et mareridt og Kian har svært ved at blive sin skade kvit. Havde Riis nu bare gjort det godt så ville det mindre presset på Kian som så kunne få ro til at heles. Derfor er Riis' katastrofestart så meget mere ødelæggende end normalt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

ThygeM skrev:
16. jul 2017, 20:11
Paul ville være bag Pukki, Kamil, Kliment og Brrus - han er god i et Fck lignende system hvor man kun slår lange bolde men vil slet ikke fungere på et rigtigt fodboldhold - engelsk Championship med kick and rush bliver hans næste distination.
Haha, lidt oppe at køre kan du nu ikke sige dig fri for at være, Thyge. Jovist, Paul laver engang imellem de mærkeligste ting med sine lange ben, men han kan jo rent faktisk lave ting med bolden. Han er ikke en typisk tankcenterforward. Paul laver for mig overraskende få mål med hovedet i forhold til sin vanvittige højde, selvom han er blevet bedre der også.

Men altså, en mand, der scorede 17 mål i Superligaen sidste sæson, ville simpelthen være bag en ungdomsspiller, I ikke engang har givet debut endnu? Okay...

Pukki er en klasseangriber og også mere komplet end Paul. En ægte målræv. Men derfra står jeg altså af. Paul ville være klart andetvalg i Brøndby og formentlig danne angrebsduo med Pukki. Kliment kan måske udvikle sig til noget godt, men først skal han altså lige vise, at han scorer mere end to på en sæson. Wilczek er mere svingende end Paul og har ikke de samme iøjnefaldende spidskompetencer.

England bliver i øvrigt næppe Pauls destination pga. passet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Han kan godt komme til England.. så skal han bare lige lave en Rilwan først.. dvs blive i DK til han kan blive statsborger.. Det tvivler jeg dog meget på kommer til at ske.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Undskyld - kunne ikke stå for den
IMG_0734.JPG
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

ThygeM skrev:
18. jul 2017, 22:06
Undskyld - kunne ikke stå for den

IMG_0734.JPG
Ifølge selveste EU er det ikke tilladt at skyde på ulve, Thyge. At du vælger at tilsidesætte dette efter et smerteligt nederlag og tilmed i vorees eget forum, stiller dig ikke i et bedre lys.

Men det er sgu lidt sjovt alligevel :D . Havde du gjort det samme i søndags, er det dog ikke sikkert min humor havde været lige så overskudsagtig.

/Cortez

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
11. jul 2017, 16:37
Vi taber 0 - 2 på to mål af Pukki. Det første bliver scoret indenfor de første 15 min. det andet falder efter 70' på en omstilling. En FCM spiller får rødt i forbindelse med et af de to mål.
Køligt, hurtig bud, blev rundens vinder.

Hermed præmien i form af en dårlig joke.

Billede

Besvar