EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
14. jul 2017, 00:15
FCM2000 skrev:
13. jul 2017, 22:54
jeg må sige jeg er rystet over FCMs defensiv, nogle siger vdv ikke er i form og er skadet hele tiden, men hvad med Kian Hansen ?

Brød skaden nu op igen ? man tog ham med fordi man ikke havde andet ? valg

Steinlein må se tingene, midtforsvaret ser ikke godt ud
Måske VdV er et alternativ til det centrale forsvar ? Der skal han da ikke løbe så meget..
Eller det er måske ikke derfor du bliver ved med at nævne ham i en diskussion omkring vores forsvarsudfordringer?
Nej bestemt ikke :lol:

Men enhver kan jo se at Kian Hansen er langt langt væk fra en topform, p.g.a. skader og skader

Enhver kan se Sparv er langt væk fra en topform

Enhver kan se, at Nissen er langt væk fra international niveau på den back plads

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
14. jul 2017, 00:29
Jesper BW1100 skrev:
14. jul 2017, 00:15
FCM2000 skrev:
13. jul 2017, 22:54
jeg må sige jeg er rystet over FCMs defensiv, nogle siger vdv ikke er i form og er skadet hele tiden, men hvad med Kian Hansen ?

Brød skaden nu op igen ? man tog ham med fordi man ikke havde andet ? valg

Steinlein må se tingene, midtforsvaret ser ikke godt ud
Måske VdV er et alternativ til det centrale forsvar ? Der skal han da ikke løbe så meget..
Eller det er måske ikke derfor du bliver ved med at nævne ham i en diskussion omkring vores forsvarsudfordringer?
Nej bestemt ikke :lol:

Men enhver kan jo se at Kian Hansen er langt langt væk fra en topform, p.g.a. skader og skader

Der mangler et alternativ til det centrale forsvar, et alternativt er ikke Riis.

Enhver kan se Sparv er langt væk fra en topform

Enhver kan se, at Nissen er langt væk fra international niveau på den back plads

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Hallo 2000...

Der er meget galt med vores forsvar. Jeg vil dog sige et par ting:

Zsolts ser solid ud.
Nissen er frisk nok.
Sparv er nøglen sådan som jeg ser det.
Kian mangler - je ne sais quoi

Det jeg tror vi kommer til at se er en opbyggelse af relationer.
Det handler om et længerevarigt forhold.

For mig er det vigtigste en fast bagkæde...

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg havde ikke mulighed for at se kampen i går. Var defensiven så skidt, som den så ud i sammendraget?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
14. jul 2017, 10:04
Jeg havde ikke mulighed for at se kampen i går. Var defensiven så skidt, som den så ud i sammendraget?
Det kan jeg så se, at den var på de forrige sider. Ærgerligt. Det virker særligt til at, NK er blevet en problemstilling. Det hjælper så ikke, at de centrale forsvarspillere og Janus spiller under niveau.

Christian

Indlæg af Christian »

Stoffer skrev:
Det synes jeg ikke den var. Men vi var oppe mod et aggressivt hjemmehold, så selvfølgelig var vi i perioder under pres.
Vi var på ingen måder spillet ud af banen, og jeg sad med fornemmelsen af at vi havde større kvalitet både spiller for spiller og som hold end de havde.

Det var en ekstremt vigtig kamp. Det var Europæisk, så der var spænding, intensitet og nervøsitet lige fra kampens start - også hjemme i min stue :)

Jeg synes ikke der var nogen i forsvaret der faldt igennem.

Kian: Jeg har i et stykke tid været skuffet over Kians indsats og lagde heller ikke positivt mærke til ham i går aftes. Alt for tit ender vores boldomgang i de bagerste rækker med at han spiller en lang bold frem på tværs. Det er det samme mønster igen og igen og det undrer mig at holdet synes det er en god løsning.

Nissen: stod overfor en dygtig teknisk spiller, så han var udfordret. Men jeg synes egentlig han klarede opgaven ok.

Zsolt: Han skal selvfølgelig have lov til at få mange flere kampe inden han er helt på plads, men jeg har ikke fået fornemmelsen af at det er en klassesigning, som jeg f.eks. havde det med Bodurov da han var i klubben.

Riis: Han kan noget som jeg ikke synes de andre kan. Han udstråler ro og tryghed og så virker han bare rigtig stærk. I enkelte situationer lidt for rolig, men jeg er overbevist om at han inden længe får smidt de store fejl væk og bliver første mand i forsvaret. God indsats i går og jeg har stor tro på at han kommer langt.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg synes de fleste herinde er alt for hårde ved NK. Han er lige blevet 20 år og spiller overfor en deres vel bedste spillere?

Der hvor han fejlede mest var vel nærmere i vores "organiserede" forsvarsspil, men hans 1 mod 1 situationer mod ham den mørke nr 40? Synes jeg faktisk han klarede rigtig rigtig fint.

Nej, han så ikke fantastisk ud ved den første scoring, men det var han ikke alene om.

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Taget gårdagens og de seneste 3-4 måneders præstationer fra Kian i betragtning håber jeg at han stepper op og viser at han med rette bør være det sikreste kort i forsvaret. Præstationen fra Kian igår var helt ok, taget hans nuværende form i betragtning. Det bærende punkt i min skuffelse er dog de mange skader og udskiftninger, hvor vi ellers ville kunne bringe andre i spil. Vi har som klub behov for at han genfinder sit niveau inden vinter og allerhelst inden de sidste kvalifikationskampe til EL.
Hvis det bliver endnu en ustabil sæson for Kian, hvor han desuden ikke holder en hel kamp, mener jeg at man skal lede efter alternativer.
Mit primære alternativ er allerede i truppen. Jeg forventer nemlig at Riis bliver en stjerne på samme niveau som Erik var for os inden han forlod klubben. Jeg forudser at Riis allerede i løbet af efteråret vil overtage pladsen i det centrale forsvar, hvis Kian ikke får bugt med skaderne og gang på gang må udskiftes.
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes tit at der er mange der har svært ved at anerkende at et modstanderhold faktisk også godt kan have en vis styrke!
Der var pudsigt nok ikke mange der klagede da vi slog Southampton eller Manchester United :-)
Ferencvaros spillede til tider ganske fint, og jeg er egentlig ret overrasket at vi på forhånd skulle fremstå som små favoritter på deres bane
Men lidt som med en vis hollandsk spiller, så er det jo ikke sådan at tidligere tiders meritter er noget værd idag....

Ved det første mål kommer NK i klemme mellem at skulle dække 2 af deres spillere op på én gang!
Det er da bestemt ikke nogen let opgave, men det var altså også en fin og nok lidt overraskende lang aflevering
Synes dog ikke at forsvaret stod godt nok der, men forsvaret ligger jo altid og forskydes lidt alt efter hvor der spilles henne - her blev de dog samlet fanget, og det var godt set af modstanderne..

Deres nr 40 Amadou var sgu ganske god - han kunne godt overtage for Rilwan når tiden er inde til det :-)

Ved deres andet mål undrer det mig lidt at muren ikke hopper lidt mere, men tænker at det måske er en aftale de laver med Jesper Hansen?
For at give ham et bedre overblik i forhold til skuddet...
Det hjalp dog ikke kan det i så fald konstateres :-)

Da Kian gik ud sad jeg lidt og bandede over at man skiftede ud mens han lå i græsset, men det viste sig jo at Riis allerede også stod klar til at komme ind, så tænker at det var planen under alle omstændigheder..
Derfor er jeg ikke nervøs for ham på skadesfronten denne gang

At Sparv og Kian vel ser lidt smårustne ud lige nu og her skyldes jo kun deres fravær - de skal sgu nok komme tilbage til tidligere tiders styrke!

Jeg var fan af Dal Hende allerede inden han kom til klubben - jeg er kun blevet større fan siden :-)
Han har altså noget vilje !
Mister han bolden, så får han den sgu hurtigt tilbage igen, eller ud til et indkast

Vores nye midterforsvarer er jeg ligeledes meget begejstret for allerede!

Lagde desuden mærke til hvordan Paul også er blevet mere prof.
Han falder fint og vi får straffe (helt korrekt)
Derudover, mens han sidder ned i græsset derefter, er han god til lige at "hjælpe" dommeren på vej til at give det røde kort
Det kan godt have en vis betydning i spillets hede :-)

Jeg ser generelt frem til en rigtig god sæson!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ønsker man at se kampen (igen) kan den ses på M4Sports hjemmeside: http://www.mediaklikk.hu/video/uefa-el- ... dtjylland/

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
14. jul 2017, 10:38
Stoffer skrev:
Kian: Jeg har i et stykke tid været skuffet over Kians indsats og lagde heller ikke positivt mærke til ham i går aftes. Alt for tit ender vores boldomgang i de bagerste rækker med at han spiller en lang bold frem på tværs. Det er det samme mønster igen og igen og det undrer mig at holdet synes det er en god løsning.

Tak for gennemgangen.

Jeg deler din betragtning her. Ligesom jeg deler din forhåbning og tro på Riis - nogle af de ting, som går helt galt for ham, er samtidig nogle af de ting, som jeg tror kan vise sig som de største styrker senere, mest centralt: mod og ro.

THenry

Indlæg af THenry »

Folk der har set kampen kunne se NK var en af vores bedste. Han lukkede deres nr. 40 helt ned, og han blev i øvrigt udskiftet i anden halveleg. Fuldstændig forfejlet kritik af NK. Vi var presset i 1. Halvleg, men vi mødte også en yderst kompetent modstander.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lur mig om ikke den fodboldkamp bliver gennem analyseret på kryds og tværs. Nogle af de ting som vi fejlede i, i det første opgør, må vi ikke fejle i igen. Tydeligvis ser vi vidt forskelligt på hvem der gør det godt / dårligt, det kan læses herinde. Vores fordel er nu, at vi kender dem og de kender os, sådan lidt, men der skal helt klart strammes op inden returkampen. Jeg tror på at vores relationer spillerne imellem, nok skal blive bedre, men det tager tid og kommer ikke over natten. Vi kan trods alt være glade for, at vi hentede vores nye spillere ind så tidligt i transfervinduet, ellers var relationerne nok endnu værre end de er nu, husk det !!!!!

Angående det straffespark som blev begået mod Onuachu. Jeg mener helt bestemt at Paul bliver hægtet i feltet. Er der nogle som kan bekræfte det ?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Begge straffespark var korrekt dømte og det blev der i det hele taget heller ikke stillet ? ved,som jeg forstod det. Det røde kort derimod....
I det hele taget fatter jeg ikke at der skal gives røde kort sammen med straffespark medmindre at det er en voldshandling eller en oplagt fordel for forsvareren. Eks hands på målstregen eller et straffespark hvor angriberen ellers kunne trille bolden i tomt mål. Kernen må være at det ikke mångive forsvareren en fordel. I den situation med Paul er chancen mindre end et straffespark ergo er det dobbelt straf at give rødt kort. Det bryder jeg mig ikke om men hvad jeg bryder mig om er jo ligegyldigt.

Jeg synes vi spiller en skidt kamp når man tager i betragtning at vi spiller med elleve mod ti mand i hele anden halvleg. Jeg synes vi var mere presset end de de var med ti mand. Starten var god og vi lignede også et hold med bedre spillere hvad jeg også stadig mener vi har. Men vores usikre defensiv ser ud til at gøre hele holdet usikkert. Nu skal Zsolt lige have tid til at finde de andre - og omvendt - men i nuet så ser det ikke godt ud forud for Brøndby kampen.
Ferencvaros var bestemt ikke uefne men jeg mener vi gjorde dem bedre end de egentlig er. Uanset hvad så er det fedt at vi stort set er videre og at vi fik en god lodtrækning i tredje runde.
Der er masser af rum til forbedring men det er jo naturligt på denne tid af året og med de nye spillere der skal spilles ind. Forhåbentlig har holdet lært noget af denne kamp som de kan bruge fremadrettet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Stadig en gåde hvorfor Duelund ikke starter.
Spild at have ham på bænken.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar