Træningskamp FCM vs Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Træningskamp FCM vs Horsens

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
8. jul 2017, 18:46
Steffen am skrev:
8. jul 2017, 18:10
heine115 skrev:
8. jul 2017, 15:27
Nogle der vil give et lille kampreferat af dagens træningskamp.
FCM har skrevet lidt her.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/re ... -overtiden

Min opevelse var rigtig god intensitet, specielt i 1. halveg.
Lidt klassisk FCM med godt spil, men mangler lidt slutprodukt. De gode skud på mål der kom, blev skudt mere eller mindre lige på målmanden.

Som kampen udviklede sig blev det lidt mere spil på midten og på Horsens' præmisser. Dog uden de kom til at dominere.

FCM havde vel 5 ok chancer.
Horsens havde 2 for store chancer i åbent spil, som heldigvis gik ind og så scorede på hjørne.
Jeg så godt nok der skulle have været indkast til FCM lidt før, men det er så det.

Lidt en mellemkamp. Ikke rigtig godt, men heller ikke rigtig skidt.
Men synes det var fedt at se '2. holdet' gerne ville det og spillede op med Horsens, som også spillede en god kamp.
Og selvfølgelig godt at se mange spille 90 min.

Arff og andre med skarpere fodbold øjne, kan sikkert supplere.

Ham med nr. 27.
Højre kant i 2. halveg, lidt lav fyr, mørk skæg, der er ikke nogen der ved noget om ham vel?

Evt. om der kan be- eller afkræfte om han skulle være en prøve spiller fra Atletico Madrid?
vdv var han ikke med i truppen, eller skulle han blot ydmyges mere af Thorup ?
Rygter går på at han løbet ind i en ny skade.
Har dog ikke noget bekræftet.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
heine115 skrev:
Ham med nr. 27.
Højre kant i 2. halveg, lidt lav fyr, mørk skæg, der er ikke nogen der ved noget om ham vel?

Evt. om der kan be- eller afkræfte om han skulle være en prøve spiller fra Atletico Madrid?
Spændende. Hvis det er en fra Atletico Madrid, så kunne det måske godt være en af dem vi mødte i Youth League i 2016: https://www.transfermarkt.com/spielberi ... ht/2647040

Jeg kan også se, at flere af de Atletico-spillere, der deltog i kampen dengang, i dag er tilknyttet Atletico Madrid B: https://en.wikipedia.org/wiki/Atl%C3%A9tico_Madrid_B

Var der ellers nogle af vores spillere, der skilte sig ud i dagens kamp? Kan vi tale om en MOM?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
8. jul 2017, 18:58
Steffen am skrev:
heine115 skrev:
Ham med nr. 27.

Spændende. Hvis det er en fra Atletico Madrid, så kunne det måske godt være en af dem vi mødte i Youth League i 2016: https://www.transfermarkt.com/spielberi ... ht/2647040

Jeg kan også se, at flere af de Atletico-spillere, der deltog i kampen dengang, i dag er tilknyttet Atletico Madrid B: https://en.wikipedia.org/wiki/Atl%C3%A9tico_Madrid_B

Var der ellers nogle af vores spillere, der skilte sig ud i dagen kamp? MOM?
Kunne det sagtens være.
Hvis der var billeder, kunne det være lidt nemmere, at vurdere.

Højrekant, så kunne det være Juan Moreno,
men det er så ren spekulation.

MOM
hmm... Synes ikke der var nogen der skældte sig helt vild meget ud.
Kraev gjorde det fornuftigt på 8'eren, selvom han selvfølgelig stadig skal lægge på, også i forhold til relationer.

Ellers de 2 anfører (NK i første halveg og Riis i 2.), gik foran og gav noget god energi også.
Halsti og Munksgaard synes jeg faktisk også gjorde det fornuftigt. :)

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Uanset hvor dumt det lyder, så var Horsens venstreback (ham den nye) simpelthen den fedeste fodboldspiller jeg har set længe. Hver eneste gang han kommunikerede med Mikkel Qvist og hans hovedstødsforsøg udenfor feltet :lol:

Tilgengæld tror jeg faktisk på Horsens ender højt, det er mest grundet deres midtbane jeg tror kan blive RIGTIG god... Jonas Thorsen og Okusun.
Andre Bjerregaard må tilgengæld være den ringeste afslutter i Danmark.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
8. jul 2017, 19:05
MOM
Kraev gjorde det fornuftigt på 8'eren, selvom han selvfølgelig stadig skal lægge på, også i forhold til relationer.

Ellers de 2 anfører (NK i første halveg og Riis i 2.), gik foran og gav noget god energi også.
Jeg er slet ikke enig. Jeg synes vores defensiv var dårlig - især i anden halvleg med Riis/Halsti. De bliver overløbet flere gange, giver kæmpechancer væk tæt under mål og kan overhovedet ikke forsvare indlæg. Det var et under, at Horsens ikke scorede flere mål.

Vi var ikke med i hverken de defensive eller offensive omstillinger, hvor Horsens hele tiden var 5 mod 3.

Jeg har også svært ved at pege på en MoM - jeg mindes ikke nogen, der skilte sig markant ud.

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Kent skrev:
8. jul 2017, 19:17
Steffen am skrev:
MOM

Jeg er slet ikke enig. Jeg synes vores defensiv var dårlig - især i anden halvleg med Riis/Halsti. De bliver overløbet flere gange, giver kæmpechancer væk tæt under mål og kan overhovedet ikke forsvare indlæg. Det var et under, at Horsens ikke scorede flere mål.

Vi var ikke med i hverken de defensive eller offensive omstillinger, hvor Horsens hele tiden var 5 mod 3.

Jeg har også svært ved at pege på en MoM - jeg mindes ikke nogen, der skilte sig markant ud.
Jeg ville skyde på Kaan. Synes han fordelte spillet fint, og var med i meget (specielt i 1. halvleg), men en generelt man of the match synes jeg sagtens kunne være gode gamle Alexander Ludwig eller Thorsen. De var virkelig gode!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
8. jul 2017, 19:17
Steffen am skrev:
MOM

Er enig, Kent. Riis fik sig placeret decideret uheldigt flere gange og det var, som du skriver, et under det ikke kostede et mål.

Som jeg så kampen var den rædderlig. Intensiteten var ok, men hold nu op hvor er der meget lidt ide i det de render og laver. Det kan sikkert forklares, som Thorup også gør, med mange nye folk og at fokus var på organisationen, men der er gost nok meget at arbejde med, synes jeg.

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:
8. jul 2017, 19:37

Som jeg så kampen var den rædderlig. Intensiteten var ok, men hold nu op hvor er der meget lidt ide i det de render og laver. Det kan sikkert forklares, som Thorup også gør, med mange nye folk og at fokus var på organisationen, men der er gost nok meget at arbejde med, synes jeg.

/Cortez
Det er væsentligt at huske, at dette reelt var en reserveholdskamp for os. Due og NK var de eneste på banen, der indgår i vores stærkeste start-11. Derfor er det svært at sige, hvad der skal arbejdes på og man skal ikke tage resultatet eller spillet for mere end der er.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
8. jul 2017, 19:53
Cortez skrev:
8. jul 2017, 19:37

/Cortez
Det er væsentligt at huske, at dette reelt var en reserveholdskamp for os. Due og NK var de eneste på banen, der indgår i vores stærkeste start-11. Derfor er det svært at sige, hvad der skal arbejdes på og man skal ikke tage resultatet eller spillet for mere end der er.
Jeg ser ikke reserveholdskampe normalt, så ved ikke hvad jeg skal forvente. Men kønt var det sgu ikke :D . Og så heller ingen shine, må jeg sige. Der er sikkert folk der ser mere i kampen end jeg. Jeg var bare ikke imponeret.

/Cortez

pdole

Indlæg af pdole »

Synes egentlig det var en fin kamp fra vores side i dag.
Der er selvfølgelig plads til en masse forbedringer i de forskellige relationer.
1. halvleg var klart bedst. Munksgaard og Halsti gav ikke noget væk før pausen og spillet flød bedre.
Positivt - set fra min side:
- Kraev spiller en god første halvleg, hvor han får god hjælp af NK der hele tiden kommunikere. Kraev er dog usynlig efter pausen.
- Kaan spiller en fin kamp og jeg synes han viser han har potentiale til at blive en stærk 6'er. God og rolig på bolden. Dog forfærdelige dødbolde.
- NK synes jeg var bedste mand - han er et bæst. :)
- Sørloth spiller ok, kommer ikke frem til det store. Han har et godt drev med bolden når han søger lidt tilbage i banen. Viser sig villig til også, at løbe de hårde meter. Sprintede flere gange i hårdt pres mod deres målmand.
- Falkesgaard rolig og sikker i sine indgreb. Kan ikke gøre noget ved målet.

Det lidt negative ved dagens kamp:
- Riis kommer på banen fra 2. halvlegs stort med stort energi og vilje. Han råber og dirigere med sine medspillere(positivt) - men kan slet ikke følge op på det med sit eget spil. Får placeret sig forkert flere gange og var skyld i en friløber. Horsens havde et indkast på deres egen banehalvdel. De ligger op til at kaste efter Okusun(tror han kan matche Paul i højde og drøjde). Halsti ligger sig 1-2 meter bag Okusun(hvor han efter min mening skal ligge) Men Riis råber flere gange efter Halsti, at han skal gå om foran Okusun. Halsti stiller sig lige foran ham og indkastet bliver hen over Halsti og Okusun snitter den henover Riis der står på mellemhånd ned til Mehl der får en friløber.
- Mikael Andersson gør det vel ok, men synes bare det virker som om, at der er et stykke før han er klar til superliga fodbold.
- Duelund virker lidt som om, at han er for fin til sådan en kamp. Det bliver lidt for nonchalant det hele. Han gør fine ting, men løber rundt med næsen lidt i sky.
- Wicheim er godt nok ikke meget bevendt defensivt - han blev kyst af en 'japaner' på 1,70 cm. (Han var så tilgengæld en dagens oplevelser, der blev leveret en masse kung fu tacklinger og afslutninger. Men fin og aggressiv spiller.

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

pdole skrev:
8. jul 2017, 20:25
- Wicheim er godt nok ikke meget bevendt defensivt - han blev kyst af en 'japaner' på 1,70 cm. (Han var så tilgengæld en dagens oplevelser, der blev leveret en masse kung fu tacklinger og afslutninger. Men fin og aggressiv spiller.
Tror jeg har set serie 5 spillere kaste længere indkast end vores kære ven fra Horsens :lol: :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

pdole skrev:
Går ud fra du mener Daisuke Sato, som godt nok er fra Filippinerne ;)
Sato blev skiftet ind efter godt 60 minutter, og på det tidspunkt havde Wikheim for længst forladt banen. Det var derimod vores prøvespiller, som sandt for dyden ikke var meget bevendt defensivt, han spillede overfor.

pdole

Indlæg af pdole »

Jacob skrev:
8. jul 2017, 21:27
pdole skrev:
Sato blev skiftet ind efter godt 60 minutter, og på det tidspunkt havde Wikheim for længst forladt banen. Det var derimod vores prøvespiller, som sandt for dyden ikke var meget bevendt defensivt, han spillede overfor.
Han(Sato) spillede nu også hele første halvleg, som venstre back over for Wikheim - jeg stod lige ud for, hvor de havde deres dueller. Han moste Wikheim fuldstændig i et par hovedstødsdueller :lol:

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Haha beklager, det ser det ud til du har fuldstændig ret. Jeg stod modsat dig, og bemærkede han blev skiftet ind i anden halvleg. Sjældent man bliver skiftet ud og ind igen :D

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

pdole skrev:
8. jul 2017, 22:03
Jacob skrev:
8. jul 2017, 21:27
pdole skrev:
Han(Sato) spillede nu også hele første halvleg, som venstre back over for Wikheim - jeg stod lige ud for, hvor de havde deres dueller. Han moste Wikheim fuldstændig i et par hovedstødsdueller :lol:
Vi har set pandebånd og elastikker i håret på spillere, men hvis Sato spiller for Horsens i premieren, må det være første gang vi ser en spiller i SL med tørklæde :-)

Besvar